Ads by Google X

رواية عشقت ليلة الفصل الخامس عشر 15 - بقلم سلمي احمد

الصفحة الرئيسية

   رواية عشقت ليلة كاملة بقلم سلمي احمد عبر مدونة دليل الروايات 


رواية عشقت ليلة الفصل الخامس عشر 15

و هو ينظر لها و من ثم يقول

اى يا رحيل مش كنتى تقولى أن اخت جوزك تبقا ليله خالد الراشد

ادم)***لا يا ماجد و انت الصادق اسمها ليله ادم السيوفى فكر فيها كويس ها

ادم)***البيت بيتكو عن اذنكو يلا يا ليله علشان نجهز أحمد اسيل و انت يا رحيم انت و مراتك كمان عندنا فرح كلو يلبس علشان منتاخرش يذهب الجميع لغرفته ليتجهز اليوم حفل زفاف نور و سيف و يذهب الجميع لغرفته ليتجهز و بعد الذهاب للحفل كان يرقص معاها و يضمها

ادم)***اى القمر ده

ليله)****بخجل شكرا

ادم)****لو اعرف ان كل الناس ديه ممكن عينهم تكون عليكى مكنتش خليتك تخرجى من بابا الفيلا

كان يقف بعد عنهم ينظر لهم بغيظ شديد

و بعد انتهاء الراقصة يذهبون للجلوس على أحدى الطاولات كان ينظر لها بحب و يخرج من عينه نظرات العشق لها نظرت له و جدته ينظر لها بنظرات الهيام و العشق

ليله)***بلاش النظرات ديه احسن الناس تفتكر أننا بنحب بعض ولا حاجة و تذهب و تتركه بمفرده ينظر لها بشرود و حزن على ما هي به بسببه ذهب للخارج لتستنشق بعد الهواء كان الهواء يطاير شعرها أغمضت عينيها و لكن فجأة شعرت بأحد يضع يده على فمها و فجأة لم تشعر بشيء بسبب انها غابت عن الوعى

أما عن ادم فكان يجلس مع إحدى معرفه ف تلك الحافله مر الوقت و لم يراها لينظر بتجاه العروس ليرا أن نور ليست موجودة فقال إنها بالتأكيد بالمرحاض و ليله معايا لينظمو ملابسهم أو شياءء ما فلم يبالى كان يقف هناك بعيد ينظر لادم نظرة شر و خبث و انتصار على شيء ما

مر الوقت و اتت نور ذهب ادم إليها

ادم)***نور هى ليله مكنتش معاكى

نور)****لا يا آدم مكنتش معايا معرفش هى فين اصلا من ساعة ما كنتو بترقصو سوا

لينصدم و يشعر قلبه بتمزق يخاف أن يكون قد لحق بها اى شيء سيء ف خرج للبحث عنها بالخارج و لكن فجأة


فتحت عينيها بعد ساعة لتجد نفسها ق غرفة غريبة لا تعلم اين هى و كيف جات قامت و وقفت أمام الباب و صارت تصرخ أن أحد يفتتح لها الباب

ليله)****حد يفتح الباب يا ادممم انت فيننن يا ادممم و لكن قد تعبت من كثرة الدق على الباب الغرفة عبارة عن ظلام ف ظلام و هى تخشي الظلام كثيرة اختبأت ف إحدى زوايا الغرفة و ضمت ركبتيها الى و جهها و صارت تبكي بشده و تهمس باسمه كثيرة صارت تردد اسمه ادم ادم انت فين تعالى خدنى من هنا انت امانى و حمايتى كنت غبية لما بطلت اعشقك كنت غبية لما قولت انى لزم انساك و اكمل من غيرك لما قولت انى هبعد و انا مش قد ده أنا اسفة يا آدم اسفة انا بحبك اوى تعالى خدنى من هنا و نامت من كثرة البكاء


و لكن فجأة يجد أحد يضع سلاح على رأسه

المجهول)***اثبت مكانك لو اتحركت حركة زيادة هخلص عليك

ادم)***انت مين و عايز اى

لياتى ذلك الشخص و يقف امامه

و يقول

المجهول)***عاوز روح و يضربه طلقتين بصدره ليسقط غارق بدمائه

ليسمع احمد طلق النار و يركض عليه و يصرخ

احمد)****ادددددددممممممم و يتصل على الإسعاف فورا


انا عنها شعرت بقلبها يولمها بشدة كان أحد غرز خنجر بداخل قلبها اتفزعت شعرت أن اصابه مكروه و ذهب للباب مرة أخرى و صارت تصرخ و تضرب الباب ليفتح لها اى احد و فجأة يدخل عليها ما لم تتوقعه


اخذه صديقة على المشفى كانت اسيل تبكى على أخيها بشدة

اسيل)***ادم ادم متسبنيش يا آدم متسبنيش انا ماليش غيرك ف الدنيا

احمد)***و هو يضمها له متخفيش اخوكى كويس و مش هيحصلو حاجة

يدخل للعمليات لوقت و لم يخرج بعد ظل وقت طويل هناك و بعد خروج الطبيب تجري عليه اسيل و احمد

اسيل)***خير يا دكتور ادم كويس

الدكتور)****للاسف البقاء لله ادعولو

صدمة ماذا افارقها أخيها لللابد الفرد الوحيد المتبقي لها ذهب ماذا ذهب سندها و ظهرها ب هذة الحياة لما تلك الحياة قاسية عليها لهذا الدرجه لتنهار و تفقد الوعى ليحملها احمد لإحدى الغرف و بعد أن تفيق تبكي يقوم بتاهداتها مرة اخر

احمد)****اهدي يا اسيل انا معاكى و مش هسيبك ادم ف مكان احسن متخفيش متخفيش يا حبيبتى يأخذها و يذهب للبيت و بعد أن تنام يذهب للمشفي ليقوم باجرات الدفن و انتشر خبر موت ذلك الادم و يترك حزن كبير بقلب من احبهم


أما عنها فلا تعلم ما حدث بعدها صارت تردد اسمه ادم ادم ادم يا رب يا رب يكون كويس يا رب يا رب و فجأة يدخل عليها ذلك الشخص

ليله)****ماجد انت بتعمل اى هنا انا فين

ماجد)****و هو يقترب منها هتعرفي تعالى معايا يأخذها للاسفل لتجد حسن و امير و محمد و فتاة تقريبا بعمرها و امرأة كبيرة بالسن

لتقول

ليله)****انا بعمل اى هنا ليقوم ماجد بتشغيل التلفاز

ماجد)****بصي كدا على الاخبار الجديده ديه

لنظر التلفاز و تجد ذلك الخبر

كانت المذيعة تقول

خبر عاجل جانا خبر عاجل و هو وفاة رجل الأعمال ادم السيوفى قبل قليل بإحدى المستشفيات بعدما أصيب ب طلقتين بقلبه اددت لموته على الفور

ليله)*** بصراخ و بكاء شديد على حبيبها مستحيل مستحيل ادم يموت مستحيل يسبني لا لا مش ممكن ادم قال انو مش هيسبني لااااااااا يا اددددممممم انت فين ده كدب استحالة تسبني لتجلس على الأرض بانهيار و تقول لا لا يا آدم مليش غيرك سبتني لمين ليه ليه تعمل فيا كدا انا مليش حد غيرك اااااااااااه ي كسرت قلبي عليك يا حبيبى كسرت قلبي عليك يا حبيبى😢💔💔💔 و بعد قليل تمسح دموعها و قامت فجأة من الأرضية و قالت

ليله)****انا لزم اروح لادم لزم اشوفو و كانت سوف تذهب لكن يده امسكتها

ماجد)****هتروحى فين

ليله)****اروح اشوف جوزى ابعد عنى

ماجد)***ادم مات و انتى بقيتى ليا و قام بحملها على كتفه و صعد بها لللغرفة مرة أخرى

ليله)***ابعد عنى عايز منى حرام عليك ليه ليه عملت كدا قتلتو اخذتو منى ليه ليه منك لله يا ماجد مش هسمحك انت قتلت جوزي و حبيبى و اخويا و ابويا و ابني انت قتلت كل حاجة حلوة فحياتى ليه ليه يا آدم سبتني كنت هبدا معاك من جديد كنت هقولك انى حبببتك ليه

ليوقفها على قدمها

ماجد)***اخرسي اخرسييييي مش عاوز اسمع صوتك خالص ادم مات و انتى هتبقي بتاعتى خلاص مش هتبقي لغيرى يا ليله فاهمة وقف وراها ليكتم صرختها التى تكون باسم ذالك الادم

ماجد)***متقوليش اسمو يا ليله متقوليش قولتلك قبل كدا على الرساله هقتلو و تحس**س جسد**ها بجر**اة و قال

ماجد)**"*انتى ملكى يا ليله ملكى انا وبس كل حاجة فيكى ملك ليا انا وبس

ليله)***و هى تبتعد و تصرخ لا لااااا يا ماجد عمرى ما هكون ليك انا مش ملكك انا أسمى ليله ادم السيوفي مرات رجل الأعمال ادم السيوفي و هفضل مرات آدم بيه السيوفي إلى بنسبالك أسوأ كوابيس و ادم هايجى و هايخدنى من هنا و محدش هيقدر يبعدنى عنو الا الموت

ماجد)***و هو يصفعها أما نشوف يا ليله ماجد المهدى و يخرج ويقفل الباب عليها من الخارج لتصرخ و تقول أسمى ليله ادم السيوفي و هفضل مراتو فاهم ولا لااااا و تفقد وعيها من كثرة الصدمة لما حدث

google-playkhamsatmostaqltradent