رواية تاج اللوسيفر كاملة بقلم سلمي احمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية تاج اللوسيفر الفصل الثاني عشر 12
سقط على الارض بعدما أصيب بكتفه
لوسيفر)**للحراس ف ظرف ثانية يكون ف المخزن قام بحمل جمال لغرفته و اتصل على الطبيب و بعد أن جاء الطبيب قام بتعقيم جرحه و خرج من المنزل اجتماع الكل ف غرفة جمال
لوسيفر)**اى اللى حصل اكيد مش انت المقصود
تاج)**انا عارفة مين اللى عمل كدا و اكمل لوسيفر اكيد الكسندرا هو اللى عمل كدا
لوسيفر)**لا مش الكسندر
تاج)**اومال مين
لوسيفر)**مصطفي الصياد
تاج)**مين ده
لوسيفر)**على اوضك و متخروجيش منها ابدا فاهمة ولا لا انا خارج شوية وراجع
تاج)**بس انا خائفة
لوسيفر)** قام باحضتانها و بحنان و اكمل متخفيش ساعة و هاجي
خرج من المنزل أما هى
تاج)**انا بشكرك انك دفعت عننا مش عارفة من غيرك كان هيبقى مصير لوسيفر اى بعد اذنك
اريد الاعتراف ببتدات تحبه بشدة نعم هو يتقلب المزاج كثيرة لكنه حنون ذهبت لغرفتها
أما عنه بعد أن غادر المنزل و ركب سيارته و اخذ حراسته الخاصة
فلاش باك......
و تذكر تلك الرساله التي أتته بالأمس عندما كان جالسه مع جمال و أسر فتح الظرف و كانت رساله من مصطفي الصياد
جمال)**بيهددوك بقتل مراتك هتعمل اى
لوسيفر)**انا هتصرف خدو بالكو من خالتى و اولادها لو حصل اى حاجة و انا مش موجود اعرف
..............
اتجه لمنزله ف القاهرة و قام بضرب الحراس بالرصاص و قام بكسر باب المنزل و دخل وجده جالس على الأريكة و معه فتاة لا يعرفها
لوسيفر)**لو فاكر يا بن الصياد انك هتحاول تقتل مراتي و اسكتلك تبقا متعرفش الشيطان كويس
و أشار لحراسه امسكو بالفتاه
احمد)**متخلش الحريم عاد مرتي ملهاش صالح واصل
لوسيفر)**و مراتي انا اللى ليها صالح
قام بإطلاق النار عليه و حتي أنها بهم مسدسه
لوسيفر)**انتى مراتو
البنت)**انت خلصتني منو ده كان عذاب كدا حقي وصل لانه كان السبب ف موت ابويا
لوسيفر)**هتروحي فين
البنت)**مش عاوزة ارجع الصعيد هروح اى حته
لوسيفر)**احمد خدها على شقة الزمالك خليها فيها و خلى معاها حرس و لو عاوزة اى حاجة اعملوها انا مبدخلش حريم ف انتقامى
و غادر المنزل بعد ما حرقه و الحراس أيضا هكذا احترق كل شيء و احترق أيضا الجثث
لوسيفر كدا انا اخذت الثأر اللى مستنيه من زمان و بكل سهولة
ذهب للمنزل لكن سمع أحدي حراسه و هو يقول امير هرب الشيطان لو عرف مش هيرحمنا
لوسيفر)**هرب ازاى امم مش مهم هنشوف الموضوع ده بعدين كل واحد على شغلو
صعد لغرفتها وجدها نائمة أخذ حمام ساخن و خرج و نام بجانها
استيقظت باكرا و نظرت بجانبها و جدته نايم ف طبعت قب*له على وجتن*يه و ذهبت للمرحاض اخذت حمام و ارتدت فستان اسود و حذاء اسود و حقيبة سوداء ف هى تعشق ذلك اللون و عندما خرجت وجدته استيقظ
تاج)**صباح الخير رجعت امتا امبارح
لوسيفر)**امبارح بليل انوار استنى تحت ف حاجة لزم كلكو تعرفوها
و بعد قليل نزل لاسفل و هو يرتدي بنطال كلاسيك رصاصي و قميص اسود و حذاء اسود و ساعته الفاخرة و عطره المميز فكان جذابا بحق
جلس مكانه على الطاولة
لوسيفر)**عندي لكم خبر حلو
الجميع)**اى هو
لوسيفر)** انا قتلت مصطفي الصياد
الجميع ماعدا تاج)**بجد
لوسيفر)**ايوا
انغام)**كان يستحق علشان ولم تكمل بسبب نظرات لوسيفر لها
تاج)**بعد اذنكو انا هطلع ارتاح علشان تعبت فجأة و مش هروح الكليه انهاردة
ذهب لوسيفر لينهي أعماله
جاء له كمال
كمال)**مختفي يعني و بتصل بيك محدش بيرد
لوسيفر)**استني اسمع و حكي له كل ما حدث بشأن الكسندر و مصطفي و تاج
كمال)**كل ده يحصل و انا معرفش
انت شكلك بتحبها
لوسيفر)**مستحيل مع انى حاسس انى بقيت اهدي شوية حاسس ان قاسوتى قلت و الشر كمان قل انا مش عارف البت ديه هتوصلني لاهي انا ممكن أخرجها من حياتى بس مش عاوز
كمال)**ادي لنفسك فرصة تحبها و تحبك
لوسيفر)**ببردو افكر يلا سلام و يذهب للبيت ويصعد للغرفة يجدها ششاردة
لوسيفر)**سرحانة ف اى
تاج)**قتلتو ليه
لوسيفر)**ميخصكيش
تاج)**انا مراتك و يخصني اوى كمان لزم اعرف قتلتو ليه
علشان ضرب نار علينا كان ممكن تهددو اى حاجة لكن تقتل انت اى معندكش رحمه
لوسيفر)**و هو يمسكها من يدها بقوة اخرسي مسمعش صوتك انا معنديش رحمه ايوا انا كدا و هفضل كدا و انتى ملكيش راي ف اى حاجة فاهمة ولا لا و يتركها بعدها و لكن بعد قليل يأتي لها
لوسيفر)**تاج انا مكنش قصدي اتعصب بالشكل ده بس انتى اللى استفزتيني و لما تلقيني متعصب امشي و سبينى
تاج)**طلقني
لوسيفر)**بصدمة اى بتقولى اى
تاج)**طلقني انا مبقدش مستحمله مرة تعملني بحب و مرة بكره و مرة بغضب انا تعبت و اعدائك اللى يا اما عاوزين يموتوني أو يموتوك فكر كدا معايا لو مثلا كنا خلفنا كنت كان ابني بسسبك هيكون يا اما يتيم ام أو أب أو ممكن هو اللى يموت انا تعبت تعبت من كل حاجة حاوليا لوسيفر طلقني و سبني امشي انا ده مش مكاني
لوسيفر)**على جثتي انتى مراتي و هتفضلي مراتي لحد ما انا اموت أو انتى تموتي و قام باحضتانها
و همس بأذنها انا بحبك بحبك يا تاج و مقدرش اسيبك
شعرت بالصدمة ماذا الوسيفر يحبها هي اهو يستطيع أن يحب أحدا فهو يحبها هي لا تصدق ما يقول
لوسيفر)**بعد أن أبتعد عنها انا بس عاوز منك فرصة لعلاقتنا و كمان طول ما انا موجود محدش هيقدر يمس شعره منك فاهمة ولا لا
تاج)**موافقة بس تحكيلى على كل حاجة
لوسيفر)**هحكيلك بس ف الوقت المناسب
تاج)**تمام انا عاوزة اخرج ممكن
لوسيفر)**البسي هنتعشي برا
و بعد أن ياتو للمنزل من سهرتهم الرائعة يجدون أن انغام تنتظرهم
انغام)**لوسيفر عاوزاك ف كلمة على انفراض ف المكتب و يدخل معاها المكتب أما تاج تنتظر بالخارج
انغام)**انت وحشتني اوي و تقوم بتقب*يله و ف تلك اللحظة تفتح هي الباب و تنظر له بدموع و صدمة منه ايخبرها أنه يحبها و بعدها يقبل فتاة أخرى
يقوم لوسيفر بأبعادها بقوة و يكمل انتى اتجننتي لو فكرتي تعملى كدا تانى نهايتك هتكون على ايدا و يصعد ورا تاج
لوسيفر)**تاج انتى فاهمة غلط انا واللهى انصدمت من اللى عملتو فجأة انا قولتلك انى بحبك انتى و انا قد كلمتي و انا لو كنت عاوزها كنت اتجوزتها أو حتى لو كنت عاوز ابوس*ها كنت قولت انى عملت كدا انتى عارفة انى مش بخاف من حد أو من حاجة احتضنها انا انا اسف يا تاجى متزعليش بقا
تنظر لها و وجتنيها باللون الاحمر
لوسيفر)**احب الفراولة هههه
و بعدها يذهبون ف نوم عميق
أما عن تلك الحرباية
انغام)**ماشي يا لوسيفر ماشي يا انا يا الجربوعة بتاعتك ديه
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية تاج اللوسيفر ) اسم الرواية