رواية تاج اللوسيفر كاملة بقلم سلمي احمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية تاج اللوسيفر الفصل الحادي عشر 11
نامت بجانبه عندما شعرت بالأمان لا تعلم اتخبره بما حدث قبل العشاء ام لا حتى لا تختلق المشاكل بينه و بين عائلته حسنا لقد حسمت أمرها لن تفعل و لن تخبره نظرت بجانها و جدته نام بعمق فاقتربت منه ورسمت وجهة برأسها و تحسست وجهة بيدها النائعمة كأنها ترسم لوحة برأسها لكنه قد جعلها أسفله بحركة مفاجأة
لوسيفر)** طب ممكن تسبينى انام و ملكيش دعوة ب وشي
تاج)**وقد تلعثمت بالكلام ا ا انا انا اسفة ب بس كنت
قطعها بقب*لة على شفت*يها
و بعدها ابتعد
لوسيفر )**بهمس نامي يحبيبتى
و بعد قليل نامت و جاء صباح جديد و استيقظت باكرا و اخذت حماما سريعا و ارتدت فستان اصفر و سرحت شعرها و تركته على ظهرها و وضعت احمر شفاه خفيف باللون البينك و نزلت للاسفل لتجدة يترايس الطاولة يرتدي بنطال جينز ازرق و قميص اسود و يفتح اول الزراير الموجودة به و ااشتمت عطره المميز فهو مثيرا حقا ك رجل جلست بمكانها و الجميع ينظر لها
تاج)**صباح الخير
لوسيفر)**صباح الفل انا اللى هوصلك الجامعة و هجيبك كمان علشان انا مش ضامن اى اللى يحصل بس بردو هيكون معاكى حرس
تاج)**مم تمام و تنظر لساعتها اى ده هتاخر على اول محاضرة و الدكتور اللى بيدرس المادة ديه رخم اوي
لوسيفر)**ببتسامة جانبيها بها مكر و غرور و انا لو عايزو يعيد المحاضر هيعدها يلا بينا و يوصلها للجامعة تنزل من سيارتها و يقود هو سيارته للشركة
نزلت من السيارة و العيون عليها و فجأة جاء أمامها ذلك الشاب الذي دائما ما يتعرض لها
الشاب)**مش هتحني بقا عليا
تاج)** ابعد عنى احسن لك
ليمسك يدها و يحاول التكلم معاها لتصفعة على وجهة لينظر لها بغضب و يقوم بصفعها بقوة ليرا الحرس الخاص بها يرفع السلاح بوجهة
تاج)**بس خلاص امشو انتو و نظرت له هتدفع التمن غالى اوي و جاء أمن الجامعة ليخدوهما على مكتب العميد
قام أحد الحراس بتصال مع لوسيفر و أخبره بكل ما حدث منذ قليل ليلف اتجاة السيارة و يعود للجامعة مع كل الحرس الأذى وراه
العميد)**انتو الاتنين مرفوضين من الكلية
و فجأة يدخل هو بعد أن كسر الباب عندما رآه العميد وقف احتراما له
العميد)**ل لوسيفر ا اهلا اهلا يترا اى سبب الزيارة المفاجة ديه
لوسيفر)**و هو يقترب من تاج و يرا علامات الصفعة على وجهها
لوسيفر)**بغموض و نبرة مخيفة مين اللى عمل كدا
الشاب)**انا و انت مين بقا
لوسيفر)**بضحكة مرعبة و هو يشمر أكمام قميصه انا جوز المدام اللى كنت عاوز تمسك أيدها و ضربتها لكمه على وجهة حتى نزف أنفه و اخرج مسدسة و أطلق النار على يده
لوسيفر)**اللى هيفكر بس يقرب من مراتي نهايتو هتكون موتو بالبطيء و عذاب له
و امسك يدها و ذهب بها للسيارة و انطلق نحو الشركة لوسيفر)**ازاى تحصل حاجة زى ديه و انا معرفش منك و اعرف من الحرس ها
تاج)**براحة ونبي سوق براحة انا بخاف من السرعة
اهدا من سرعة السيارة وصلو للشركة نزلت هي و هو من السيارة و دخلو لمكتبة و دخلت وراهم السكرتيرة
لوسيفر)**هتيلي واحد قهوة و و هاتي ليه عصير ليمون
غادرت هى و قفلت الباب وراها أنها تتذكرها تلك الفتاه جات من قبل البحث عن عمل هه اهي تعمل شيء آخر مع لوسيفر بالتأكيد هى كباقي الفتيات التى تريد لوسيفر و هي أيضا سوف تحصل عليه
لوسيفر)**تعالى هنا
تاج)**عاوز اى انت ضربتو بالنار انا السبب
سحبها من يدها و اجل*سها على قد*مه
لوسيفر)**اهدي يا تاج كان يستحق لانو فكر يمس حاجة من ممتلكاتى حاجة بتاعتى اللى هي انتي انسي الموضوع ده و بعد كدا اى حاجة تحصل كلمينى ماشي
تاج)**ماشي بس ممكن اقوم اصل ا
قاطعها و هو يحكم أكثر على خصرها
لوسيفر)**لا
تاج)**لو لوسيفر حد يدخل علينا مينفعش كدا و لم تكمل بسبب السكرتيرة التى دخلت من دون طرق الباب لتراها تجلس على قدم*يه
لوسيفر)**بغضب انتى غبية مش تخبطى قبل ما تدخلى اومال اخترعوا الباب ليه
السكرتيرة)**اسفة يا فندم مكنش قصدى
لوسيفر)**على مكتبك و مش عاوز اى حد يدخل المكتب قوليلهم مش موجود
وقفل الباب بوجهها
بقا كدا هه مش عاوز حد يدخل عليهم
و بعد شربها للعصير خرجت لتذهب للمرحاض ف وجدت فتاتان تتحدث مع بعضهما لبعض ف الداخل
شوفتي البت اللى معاه يبختها بيه
السكرتيرة بتاعتو بتقول انها ماش*ية معاه استغفر الله العظيم
بس بقا يبنتى و احنا مالنا اصلا
ركضت من المرحاض لمكتبه و هى تبكي
لوسيفر)**مالك يا تاج مالك
تاج)**الشركة كلها بتتكلم عنى بسبب السكرتيرة و بيقولى انى انا ماش*ية معاك
لوسيفر )**بغضب شيء جميل لا بجد شىء جميل ماشي تعالى معايا
خرج لها
لوسيفر)**نفين انتى مطرودة من النهاردة
نفين)**كل ده علشان الجربوعة اللى ماشية معاك ديه صفعة قوية هوت على وجهها من قبل لوسيفر لتسقطها أرضا
اجتماع كل ما بالشركة على آثار تلك المشاجرة
لوسيفر)**و هو يمسك يد تاج البنت ديه تبقا مراتي على سنة الله و رسوله و اللى يفكر مجرد تفكير انو يمس مراتى بكلمة امحيه من على وش الدنيا كل واحد يخليه ف نفسو و كل واحد على مكتبو
و ينظر لنفين وانتي تصفي حسابك و تمشي من هنا
تاج)**لا ي لوسيفر خليها حرام متقطعش عيشها
لوسيفر)**بشرط تعتذر منك هتعتذري ولا تتفضلي
نفين)**حاضر انا اسفة يا مدام
تاج)**حصل خير شوفي شغلك بس
و أكملت هو احنا مش هنروح البيت
لوسيفر)**هنروح يا تاج يلا بينا و يذهبون للمنزل و عما ينزل هو و هي من السيارة يسمع صوت رصاص و فجأة يسقط غارق بدماه
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية تاج اللوسيفر ) اسم الرواية