رواية عشقت ليلة الفصل الحادي عشر 11 - بقلم سلمي احمد

الصفحة الرئيسية

   رواية عشقت ليلة كاملة بقلم سلمي احمد عبر مدونة دليل الروايات 


رواية عشقت ليلة الفصل الحادي عشر 11

و فجأة تجدها تنزل من السلم و تنظر لها بخبث و بنظرة انتصار تقول لها

لين)****شوفتى بقا ادم ده ملكى و بتاعى انا وبس و انتى مبقاش ليكى لزمة ف حياتو

لتتجاهلها ليله و تذهب لتعمل ما قاله لها ادم

لتصعد لينا للأعلى

لينا)****و هى تحتضن*ه ادم و حشتينى يدومى كنت عارفة انك هتكون ليا

ادم)****لينا احنا جوازنا على ورق وبس فاهمة ولا لا

لينا )****ماشي يا آدم و تذهب للنوم

اما عنه ينزل لها ليجدها وضعت الطعام على المائدة

ادم)****و هو يجلس اقعدى كلى مش هستنى لما تكونى

ليله)****الموت عندى راحة اهون من العيشة معاك

ادم)****لدرجة ديه مش طيقانى و عاوزة تروحيلو

ليله )***ايوا هسيبك و هرحلو يا آدم علشان هو احسن منك بكتيرر اوى

ادم)****وهو يقلب المائدة و يقول و رحمة اغلى ما عندى ي ليله لهدمرهولك و مش هرحمو هتشوفيه يعينك و هو بيموت بالبطىء

ليله)****بفزع و بكاء اهدى يا آدم مكنش قصدى حرام عليك كفاية كفاية ظلم و قهر انت ليه بتعمل فيا كدا انا عمرى ما اذيتك و لا اذيت حد كفاية حرام عليك

ادم)****صح انتى عمرك ما اذيتينى بس اهلك اذونى عاوزة اعرفى عملة فيا اى و لا متحبيش تعرفى

ليله)*****اهلى و اى علاقة أهلى ب اللى حصل معاك

ادم)****تعالى معايا و انتى تعرفى يا ليله بس قبل اى حاجة نار انتقامى هتحرق الكل

ليله)****عاوزة اعرف اى اللى حصل بابا له علاقة ب اللى حصل

يذهب بها لتلك الغرفة و يفتحها للتتفاجة بتلك الصورة الكبيرة المعلقة على الحائط و صور اخرى عليها بقة من الدم و دوائر

ليله)****مين دول يا آدم

ادم)****علتى


كانت تجلس ب الغرفة بعد أن ذهب ادم و للتتحدث معه

لينا)*****وحشتني اوى يا ماجد

ماجد)****وانتى كمان يروحى عاوز اشوفك بكرة يا يعروسة

لينا)****أننا يسبنى علشان خاطر واحدة زى ديه

ماجد)****متتكلميش عنها نص كلمة يا لينا فاهمة و ليله ليا انا و هتفضل ليا لو مش هتكون بتاعتى مش هتكون لغيرى

لينا)***متستهالش كل اللى بيحصل عليها ديه مش حلوة اصلا

ماجد)****ملكيش دعوة بيها هستناكى بكرة و اوعى يا لينا اسمع انك اذيتى ليله هتكون نهايتك على أيدى مش على ايد ادم حتى بعد مبعرف كل اللى بينا و اللى كنت بتعميليه من وراه

لينا),*****بخوف خلاص يماجد بس بلاش ادم ونبي

ماجد)****خلاص سلام

لينا)***بغيظ سلام


أما عن نورسين و سيف كان يجلس معاها بعد أن اتفق مع كل شيء مع ولدها

إن الفرح سوف يكون بعد ثلاثة أيام و بعدها يأخذها ليقدو شهر العسل

نور)****نفسي أطمن على ليله يا سيف


سيف )****طب بيت جوزها فين

نور)***هتيجى معايا

سيف)****ايوا

نور )****طب يلا بابا انا هنزل انا و سيف و هنيجى على طول

عبدالعزيز)***تمام خلى بالك منها يا سيف

سيف)**** ف عيونى

و يذهبون لمنزل ادم و ليله


تترك الباب لتقاطع حديثهم لتذهب ليله لفتح الباب لتجد نور أمامها

لتحتضنها بحرارة شديدة و تعرفها على سيف

للتنزهل ليله

و ينزل ادم ليراهم

سيف)****مقول ادم السيوفى

ادم)****و هو يحضتنه وحشنى ياض عامل اى اى اللى فكرك بيا

سيف)****انا خطيب نور و جت تشوف ليله

ليجلس سيف و ادم ف المكتب

و ليله و نور ف حديقة المنزل

نور)***لزم احكيلك كل اللى حصل و تقص عليها كل ما حدث

و تسألها لماذا تركت المنزل و ذهبت

ليله)*****بكذب كنت مخنوقة شوية و روحت الشقتى و كدا لتتهرب من الموضوع و ظلو يضحكون كثيرة

و ف ذلك الوقت كان يجلس معه ف المكتب

ادم)****و ادينى حكتلك كل اللى حصل

سيف )****حرام عليك كفاية بقا ارحمها هى مش ذنبها حاجة ف اللى حصل

ادم)***و سلمى كان ذنبها اى اهلى كان ذنبهم اى

سيف)****متظلمهاش يا آدم كفاية اللى حصلها


و يتركه و يذهب ليأخذ نور و يعيدها للمنزل

ليله)****عاوزة اعرف علاقة أعلى اى يا آدم

ادم)***انا تعبان و عاوز انام يا ليله سبينى و روحى نامى انتى كمان

و يذهب لغرفتة حزين منكسر

فلاش باك

سلمى)**** ادم مش مصدقة انهاردة اسعد يوم ف حياتى يحبيبى

ادم)****و هو يحتضنها و انا كمان ي روحى و يقول بخبث بعدين مش يلا بقا علشان الناس مستنيانة تحت ولا هتفضل هنا احسن

سلمى)***بخجل لا لا يلا ننزل احسن و تفر هاربة ليتضحك عليها تلك الطفلة التى أسرت قلبه من الولها الاولى

فلاش باك

ادم)****مش هسيب حقك يروح يا سلمى حتى لو على موتى

هنتقم منهم كلهم


ذهبت لتنام بغرفتها ليصل لها رسالة على الهاتف من مجهول

المجهول )****اوعدك انك هتكونى ليا يا ليلة وادم انا هقتلو قدام عنيكى بالبطىء علشان تتحصري عليه اكتر

ليله بخوف)****و هى تكتب انت مين ولكن لم ياتى الرد ارتعبت أن يحدث له شيء ماذا سوف تلد طفل يتيم الأب لماذا تلك الحياة قاسية عليها ظلت تبكى طوال الليل و هى تحتضن طفلها و دموعها على خديها


اما عن ذلك العمران كان غاضب يكسر ف كل شيء حوله ماذا تحب أحدا اخر قلبها ملك لغيره يقسم أنه سوف يحرق العالم من أجلها فقط من أجل أن تصبح ملكه حسنا ايتها الحورية الصغيرة لن تهربي من قبضتي

عمران)****لأحد الحراس و يدعى سامى

سامى اعمل اللى هقولك عليه بالحرف فاهم ولا لا

سامى)***اؤمر يا عمران بيه

عمران)**** اسمع


اما عنه فكان يفكر كيف ينقظها منه كيف يأخذها مرة اخرى بين أحضانه ليحميها من العالم القاسي عليها عندما يجدها مرة أخرى لن يبعدها عنه ثانيه ف. هو ينتظر فقط بعد الوقت

و تذهب لتلك الحرباية😒

لينا)****ماجد يا حبيبى هنعمل اى انا عايزة ادم و انت عاوز ليله اى الخطة اسمعى الخطة هي ********

لينا)****انت مش سهل يا ماجد ابدا

ماجد)****كله يهون علشان اوصل اللي انا عايز اوصلو

لينا)****و التنفيذ امتا

ماجد)****لا مش دلوقتى وقت ما اقولك هنفذ يبق هنفذ الخطة على طول

لينا)***سيبك من كل دول و ركز معايا انا

ماجد)****طبعا معاكى وووو بس كدا🙂


بعد أن استيقظت ف الصباح ذهبت للمرحاض

و اخذت حماما شاخن و صممت على أن تفعل ما ف رأسها

ارتدت جيب قصير احمر داكن يظهر جمال قدميها و قميص من الون الاسود و ارتدت حذاء اسود و تركت شعرها على ظهرها و نثرت عطرها فهي لم و لن تعد تلك الضعيفة مرة أخرى تلك الليله سوف تعذب ذلك الادم


اما عنه عندما وجد تلك الحورية تنزل من السلم شعر و اكنها نزلت الان من السماء

و قال قلبه كيف لك ايها الادم القاسي أن تعذب هذا الجمال و هذى الرقة انت محظوظ بها عليك أن تجعلها ملكة هذا البيت و تجهلها ملكة على عرش قلبك

و لكن عقله قال لا الانتقام فكر فيما حدث منذ زمن تلك هى سبب لا يخدعك مظهرها الجميل

و لكن استفاق على أنها تجلس على المائدة

ادم)****اى ده اى اللى انتى عملاه ف نفسك ده انتى هنا خدامة مش ست البيت

ليله)****ببرود لا ست البيت لو عاوز خدامة روح اشترى مش انا يا آدم فاهم ولا لا و تبدأ ب الاكل


لينا)***و هى تدلف و تراها و بعد أن تجلس بجانب ادم انتى بتعملى اى هنا يا خدامة انتى

ليله)****بتكلمينى انا يعسل

لينا)****ايوا

ليله)****سورى افتكرتك فتفكري نفسك بمكنتك هنا ف البيت خدامة انا هنا ست البيت ده و محدش يقدر يغضب عليا اى حاجة و تبدأ بالاكل مرة أن مظهرها سرق علقه منه

لينا)**** ادم انا طالعة فوق مستنياك تيجيلى

ليله)****بسخرية و اغراء ادم انا طالعة فوق مستنياك تيجيلى هههههه

و بعدها ذهبت لغرفتها فاقتحم الغرفة بعدها

ادم)***"ممممم اعرف اى هدومك ديه متلبسيش كدا قدام حد اى حد فاهمة ولا لا

ليله)****انا حرة انا قاعدة ف بيتى البس اللى انا عايزة البسو

ادم)****و اى اللى على شفايفك ده لتنصدم منه عندما يقبل*ها بقوة

غابت تلك القبل*ه لوقت حتى ابتعد عنها لتأخذ أنفاسها

ليله)****بحدة ابعد عنى يا آدم احسلك روح لعروستك الجديدة متجيش الاوضة بتاعتى تانى

ادم)****بخبث بس انتى بردو مراتي و مفيش مشكله لماا ابوسك تانى و قام بتقبيل*ها بقوة أكبر حتى نزفت شفتيها

ليله بخجل و هى تدفعه ابعد بقا و فارت هاربة للمرحاض

ادم)***انا هامشي اروح لعروستى حبيبتى

ليله)***بغيظ و هى تخرج من المرحاض نعممممممم يا خويااا

ادم)***و هو يقترب اى اقعد معاكى يعنى ولا اى

ليله)****بخجل لا روحلها


يذهب لغرفتة ليغير ثيابه و يرتدي قميص اسود و بنطال جينز ازرق و يردي ساعته و ينثر عطره و يذهب لللشركة ف هو قد اهملها كثير ذهب و صار ينهى أعمالها التى فاتته

احمد )***و هو يدلف للمكتب اى يعم كل ده محدش شايفك

ادم)***كنت مشغول عارف مين جالى امبارح

احمد )****مين

ادم)****سيف

احمد)***ياهه الواد ده وحشني اوى

ادم)****اكيد هنتقابل

احمد)****عاوز اكلمك ف موضوع كدا

ادم)****اى

احمد)***بصراحة انا قررت اتجوز

ادم)****بفرحة بجد هتجوز و مين تعيست الحظ

احمد)*****هههه من الاخر كدا اختك اسيل

ادم)****نعم اختى ليه

احمد)****انا بحب اختى و عاوز اتجوزها عارف انك ممكن تكون زعلان منى علشان دخلت بيتك و بصيت لأختك بس انا بصتلها كزوجة و إنسانة هكمل معاها حياتى صدقنى عمرى ما هزعلها

ادم)****ماشي يا احمد انا هفكر و هكلم اسيل و اقولك

احمد)****انت احسن ادم قلبلتو ف حياتى خد بوسة

ادم)*****يلا ياض من هنا معندناش بنات للجواز

احمد)****ليهه طب و اللهى لختفها و اتجوزها

ادم)****يلا يبنى من هنا


أما عنها كانت تفكر به و بتلك القب*له ارتسمت ابتسامة عريضة على شفتيها

لقاتعها اقتحام الغرفة من تلك المتعجرفة

لينا)****لو فاكرة انك هتاخدى ادم منى تبقي بتحلمى فاهمة ولا لا

ليله)****لا هاخدو ده حتى لسه كان عندى قبل ميخرج ووو بلاش اقولك علشان حاجات بتاعت متجوزين شاكلك لسه متعرفهاش يلا يا ماما من هنا علشان عايزة ارتاح

لينا)****بغضب و غيظ ف هى قد لاحظت شفتيها فهو ترك اثار لقب*لهت

ماشي يا انا يا انتى و تخرج من غرفة ليله


أما ليله

بعدها تقوم و ترتدي ملابسها المكونة من فستان باللون الاسود و حقيبة و حذاء اسود و تذهب لتوقف سيارة أجرة ليراها أحد الحراس

الحارس)****ليله هانم حضرتك هتروحى فين

ليله)****المقابر تحب تيجى معايا

الحارس )****معلش يا هانم معندناش امر بخروج حضرتك

ليله)*** بغضب وسع كدا بدل ما اخلى يوم اسود و تذهب و تركب السيارة و تذهب لقبر امها و أبيها و اقراء لهم القران و تجلس معهم قرب الساعة

اتصل الحارس عليه و بلغه بما حدث

ليغضب و يذهب للمقابر ليجدها تبكى عليهم ليتذكر بكاهء عليهم ايضا ادم و هو يجلس بقربها متزعليش هم فمكان احسن من كدا عارف شعورك اى انا كمان اتحرمت منهم

يلا علشان نروح البيت

ليله)****سبنى شوية معاهم

ادم)****يلا يا ليله بقا

و يذهب بها للمنزل و يضعها بعرفتها


كان سوف يذهب لمكتبه ليوقفه حسام و يقول أنا عرفت مين الواد اللى كان مع ليله

و هو موجود في المخزن هو و معاه واحدة تاني كدا

ادم تمام اوى اعملو معاهم الواجب لما افضي ابقا اجيلهم و يصعد لغرفة ليله

ادم)*****نسيت اقولك حبيب القلب اللى خنتينى معاه بقا بين أيدى

ليله)****ادم اهدى انت مش فاهم حاجة ارجوك متاذهوش هو معملش حاجة عقابنى انا لكن هو لا ابوس ايدك يا آدم بلاش بلاش تاذيه هعمل اى حاجة بس بلاش هو

ادم)***بغضب لدرجة ديه بتحبيه انطقييييي انا هوريه جهنم على الأرض

و يسحبها من يدها و ينزل بها الاسفل و يذهب بها للمخزن

لتنصدم ليله مما تراه

و تقول بصوت عالى و حزين

ررررحييمممممممممم

رواية عشقت ليلة الفصل الحادي عشر 11 -  بقلم سلمي احمد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent