رواية تاج اللوسيفر كاملة بقلم سلمي احمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية تاج اللوسيفر الفصل العاشر 10
بعد أن ركبوا الطائرة و بعد ساعات وصلو لمصر
وجدها نائمة كما هى منذ ساعات قام باقظها و ذهبت للسيارة و اخذها للمنزل و بعد وقت كانت تغط بنوم عميق واما هو فقد جاء له خبر أن خالته و اولادها سوف يصلون عن قريب لاهنا تنهد تلك التنهيدة و فكر ف ذلك الذي لديه حق عنده ذلك الثأر الذي لم ينتهي نعم ف عزيزنا لوسيفر أصله رجل صعيدي لم يتخلى عن بعد تقليده الهامة جدا سوف ينتقم لقاتل ولده و ولدته و ايضا اختى لكن من شخص آخر سوف يجعل نار انتقامه تحرق الجحيم نفسه لكن هناك ما يخشاه هي تلك الصغيرة لما هو يشغل باله بها فهو يفعل كل ذلك حتى يحصل عليها فقط نعم ف لوسيفر لم يحبها هو فقط يريد شيء واحد منها عندما يحصل عليه سيتركها ترحل حتي لا تموت مثل ما حدث لاحب الناس لقلبة لا يريد اذيتها يريد طفلا طفلا صغير يحمل اسمه بعد موته ولا يهم من هي تلك المرأة الأهم هو الطفل طفل يكمل مسيرته و انتقامه إن لم يكتمل لكن هو لا يعلم ما القدم ف هو سوف يعشقها لحد الموت إن كان حبها جحيما فهو سيعشق العذاب و الموت بجحيم حبها الذي سيقع اسير له هو لا ينكر أنه ينجذب لها و يحب أن يرا عيونها يخشي يخشي حبها و يخشي أكثر أن تتركه و ترحل بعيدا أن تموت أن تكرهو أن تخونه يخشي كل ذلك لكن يقسم سوف يجعلها تعشقه لحد النخاع حتى لا ترحل و عندما يطمن أنها لكن ترحل سيترق قلبه يعشقها بجنون و هوس كبير
ذهب للنوم بعد تفكير عميق متشددت كثيرا و مشاعر ملخبطة اتجاه تلك الفاتنة جاء اليوم التالى بهدوء كبير فتحت عيونها تلك المتمردة الصغيرة بتعب شديد من آلم خصرها نظرت لنفسها لتجد يديه تحكم على خصرها بقوة كأنه يخشي أن تهرب و لا تعود مرة اخرى له
تاج)**لوسيفر لوسيفر قوممم
لوسيفر)**عاوزة اى
تاج)** ففقالت بصوت عالى و غضب من آلام خصرها عاوزة اقوم ممكن تسبني بققاا
لقد أثارت شياطين التى بداخل عقله ليقوم و يكون فوقها و هو يحكم على كتفيها بقوةة
لوسيفر)**لو فاكرة علشان استعملت معاكى بحب و حنية فبكدا هتعلى صوتك أو هتاخدي مكانة ف حياتى مش بتاعتك أو تفتكري نفسك مهمة انا ممكن اخلص عليكي و مش هيفرق معايا ليضربها على وجنتيها بخفة ف اعقلي و خليكي هادئة
تاج)**ببردو ابعد عنى و كمان مش يفرق موتي فاهم ولا لا
لتذهب للمرحاض و تنتهي من الروتين اليومي ارتدت فستان بلون شعرها و وضعت بعض المساحيق الخفيفة من القليل من مرطب الشفاه و تحديد عيونها و نزلت للاسفل لتعد الطعام
تاج لنفسها هو عمل كدا ليه ما كان كويس امبارح و طيب بس انا بردو مكنش ينفع أعلى صوتى علشان هو عصبي و اكيد قال ده ف وقت عصبية يلا ربنا يسمحوا وبعد الانتهاء وضعت الطعام على السفرة و صنعت كوب من القهوة له فاليوم لا يوجد عمل
تاج)**اتفضل القهوة ا انا اسفة مكنتش قصدى ازعق بس انت كنت قافل على بطنى جامد و انت نايم و كانت وجعانى اوى علشان كدا اتعصبت
لوسيفر)**ميهمش حصل خير بالمناسبة ف ضيوف تبعى هيجو بكرة و هسيقرو ف البيت هنا ممنوع تتكلمى مع رجالة أو تتكلمى مع حد اصلا و لما اكون مش موجود تدخلى الاوضة و تقفلى على نفسك و الخدم كمان هايجو بكرة كلامى مفهوم
تاج)**مفهوم
لوسيفر)**اممم اطلع فوق هتلقي كل المحاضرات اللى فاتتك على التربيزة اللى موجودة في الاوضة بتاعتنا و بكرة الجارد و السواق هيوصلوكى الكليه
تاج)**بفرحة احتضانته بجد شكرا لك انت احسن حد ف الدنيا و ركضت للغرفة و ظلت تذاكر حتى حل الليل دخل لمكتبه لينهى بعد الأعمال الخاصة لكنها تاتى لأفكاره ف بعد أن جرحها ف الصباح نسيت كل شيء و احتضانته بفرحة كبيرة ايتها الصغيرة سوف افقط عقلي منكى ماذا افعل الان معاكى
صعد للغرفة و جدها تتكلم ف هاتفها مع احد
تاج)**حبيبى يعمرو ربنا يخليك ليا لا لزم اشوفك انشالله انت وحشني جدا جدا و زينة وحشانى طب يحبيبى باي دلوقتي
انتهت من مكالمتها و تنهدت ياااهه أخيرة هشوف عمرو و زينة وحشونى اوى بالذات انت يحب الطفولة البائسة ههه ياترا حياتى القديمة هترجع تانى يترا هتخلص من أمير و الكسندر و
لوسيفر)**و مين تانى انا صح
تاج)**انت هنا من امتا
لوسيفر)**و هو يقترب و يمسكها من يدها بقوة من ساعة المكالمة بتاعتك بتخونينى يا تاج بتخونينى انااا ليه ها انطقي مش هتتكلمى ماشي انا بقا هجبهولك متربط و مفيش جامعة و هتعيشي هنا خادمة ف البيت و المرة ديه مش هرحمك زى كل مرة و اسيبك و خاهد حقي منك و هكرهك ف اليوم اللى شوفتينى فيه و هخليكى تكرهى نفسك و حياتك
ابعتد يده عنها و اختضانته بقوة
تاج)**صدقني انا مش بخونك عمرو و زينة دول خالتى و ابنها و عمرو اخويا ف الرضاعة و تقدر تتأكد بنفسك منهم ابتعد عنه و نظرت لعينة صدقنى مش بكدب عليك هم مسافرين بلد تانية من زمان اوى من ايام ما كان عندى عشر سنين و لما عرفوا انى اتجوزت هيجو علشان يشفونى و يشفوك كمان و اخر حاجة عمرو متجوز و عندو بنوتة اسمها زينب على اسم ماما اللى يرحمها و ادينى فهمتك اهو
ذهب و تركها و غاب لليوم التالى نامت بمفردها ف الغرفة كانت خائفة بشدة و تشعر و كان روحها اخذت منها كان يشعرها بالأمان بقربه منها لكنة من جاء عليها و اهانها و هى لا تقبل الإهانة
غطت ف نوم عميق و استيقظت ف اليوم التالى فعلت روايتها ارتدت سيبها بنطال احمر و بلوزة سوداء طويلة نسبيا و حقيبا سوادء و حذاء اسود و وضعت احمر شفاه بلون بلوزتها و سيبت شعرها الساحر و نزلت لتجده يفطر
تاج)**مين حضر الفطار
لوسيفر)**الخدم جم من الفجر انا بعت اجبهم افطرى السواق برا انا هامشي سلام
ذهب و تركها و بعدها هى ذهبت و ركبت السيارة ذهبت للجامعة و بعد انتهاء اليوم ذهبت للبيت لتجد أن الضيوف قد وصولو و عندما دخلت كانو هم جالسين بالصالون
انعام)**انتى مين
تاج)**انا تاج مرات لوسيفر انتو مين بقا هو قالى أن ف ضيوف لكن أنا معرفش مين
انعام)**انا انعام خالت لوسيفر و دول الاولاد
وجدت تاج بنتاين و رجلان
انعام)**ديه نغم و ديه انغام و ده أسر و ده جمال
تاج)**اتشرفت بيكم عن اذنكو
انعام )**اقعد معنا شوية
تاج)**حاضر
لترد عليه الحرباية و ابنتها انغام
انعام)** بسخرية منها و انتى بقا خريجة اى ولا متعلمتيش اصلا
تاج)** هههه انا ف كلية فنون جميله و برسم كويس جدا تحبي تشوفى حاجة من اللى برسمها
تاج)**يا دادة يا دادة
تاتى تلك السيدة التى تسمى كوثر
كوثر)**نعم يا تاج هانم
تاج)**قولت ميلون مرة أسمى تاج و بس و كلمة هانم ديه مبحبهاش إطاعة الاوضة بتاعتى انا و لوسيفر هتلقي روسمات على الكومود هتيهم.
انغام)**بترسمى أما نشوف
ف تاج من نظرتها لهم عملت أن تلك الانعام و ابنتها انغام أنهم يكرهوها من قبل أن يعرفها لكن تلك النغم ف هى لطيفة
تاج)**و انتى ينغم عندك كام سنة
نغم)**عندى عشرين سنة و ف كليه تجارة يقمر بس معلش انا عندى مذاكرة كتير و لزم اذاكر علشان انجح بقا و اتجوز الواد اللى مخطبالو ده
و ترحل و هى تضحك هى و تاج
جات كوثر بعد وقت
تاج)**بصي الرسمة ديه لتريه صورة لكلب صغير فروسمتها تبان حقيقة و أخرى لصديقتها المقربة عندما رآها أسر انسحر بها و صار مثل الصنم
اسر)**اللى ديه جميلة اوى
تاج)**عيب ديه صحبتي
و اخر صورة كانت له لوسيفر
تاج)**بصي بقا ديه لوسيفر شبهو صح
دخل عليه وجدها تمسك صورته و تريهم ايها
لوسيفر)**اى ده
تاج)**رسمتك و أكملت بعد اذنك بقا علشان عاوزة ارتاح و اخذت روسمتهتا و صعدت للغرفة و هو رآها
لوسيفر)**هو انا مش قولت لما اكون مش موجود تدخلى الاوضة و تقفلى على نفسك
تاج)**كنت طالعة بس خالتك مسكت فيا اقولها اى يعنى و بعدها ذهبت اخذت حمام ساخن و ارتدت بيجامة شورت و عليها تيشيرت كات و نامت جلست لتراجع بعض الاشياء على لابتوب الخاص بها عندما جاء للغرفة انسحر بها كل الجمال ذلك ملكها أنه محظوظ كثيرا بعد ساعتين تعبت غيرت ملابسها و نزلت للاسفل لتعد بعض القهوة و صعدت للغرفة لكن تذكرت هاتفها الذى لم تاخذه فنزلت و بحثت عنه و لكن شعرت به يحضتنها من الخلف
تاج)**لوسيفر عيب كدا انا ف الطبخ
بس انا مش لوسيفر
تاج)** و هى تدفعة و تضربه على وجهة انت انسان زبالة ز مش محترم و صعدت لغرفتها و أكملت كل ما كان وراها و جاء وقت العشاء الجميع جاء حول المائدة نزلت تاج وجدت انغام على يمين لوسيفر مكانها و انعام على شماله
تاج)**بعد اذنك قومى ده مكانى
انغام)**بس انا طول عمرى بعقد جنب لوسيفر حبيبى
تاج)**نعم حبيبك لا يحبيبتى ده كان زمان دلوقتى انا مرتو و انا اللى اقعد جنبي و سحبتها من يدها و جلست بجانب زوجها
لوسيفر بخبث لنفسه هه غيورة اوى ماشي لما تطلع فوق و بعد الانتهاء من الطعام
صعدو جميعا للغرف وصلو الغرفة و عندما دخلت وقامت بقفل الباب
امسكها من زرعها و سحبها لتنصدم ف صدره بقوة
لوسيفر)**مكنتش اعرف انك غيورة اوى كدا انغام طول عمرها بتقعد جنبي عادي بس كنتى هائلة و انتى بتغيري كدا
ف احمرت وجنتيها
تاج)**و مين قال انى بغير انا بس محترمة انك جوزي
اقترب منها لم يستطع من نفسه من تقبي*لها اقترب و قبلها على شفتيها برقة شيديدة و حنان اكبر و بعد وقت بتاعد عنها
لوسيفر)** يلا نام علشان مش مستحمل اكتر من كدا
اى رايكو ف نهاية البارت ده بارت طويل اهو علشان اعوضكو و مستنية التعليقات على البارت و رايكو ف الشخصيات اللى من كلامى ف الرواية واضح هم عاملين ازاى
رايكو ف لوسيفر و تاج
و. اكتر شخصية حبتوها فيهم
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية تاج اللوسيفر ) اسم الرواية