Ads by Google X

رواية ملتزمة في يد زعيم المافيا الفصل العاشر و الأخير 10 - بقلم رنا احمد

الصفحة الرئيسية

  رواية ملتزمة في يد زعيم المافيا كاملة بقلم رنا احمد عبر مدونة دليل الروايات 


رواية ملتزمة في يد زعيم المافيا الفصل العاشر و الأخير  10

كان يقف سليم باستغراب شديد لذلك الشخص من اين يعلم بذلك الموضوع الحساس للغايه ومن يكون .
سليم باستغراب شديد/انت مين وعرفت الموضوع ده كيف .
مالك بابتسامه ساحره/تقدر تقول إن الحاج وهدان بيعتبرني ابنه وصبا تبقا اختي وبصراحه هي حكتلي علي كل حاجه بينكم وانا مستغرب انت ازي سايبها كده تتجوز غيرك وساكت .
سليم بقله حيله ووجع /وانا اعمل ايه ي سعه البيه انا علي قد حالي روحت للحاج وهدان رفضني .
مالك بغيظ شديد/اه تقوم بقا منسحب وسايبها للغيرك مش كده هو ده الحب من وجهه نظرك .
سليم بعشق /صدقني ي سعه البيه انا بعشقها مستعد اعمل اي حاجه.

مالك بجديه /مستعد تقول الكلام ده قدام ابوها وقدام أهل البلد كلهم .
سليم بعشق وتمسك /مستعد ي سعه البيه.
*******************.

في دوار وهدان ….
كان يقف بغضب شديد هو واهل البلد جميعهم من اختفاء عمار اما تقي كان تبتسم بسعاده من خلف نقابها فهي تعلم جيدا ان الزعيم وراء ما يحدث ليلتزم الجميع الصمت وهم يرون مالك وسليم وهم يسيرون لداخل لتشعر صبا بالفرحه .
وهدان بحده /انت ايه الي جابك هنه ي واد انت .
مالك بابتسامه/جرا ايه حاج وهدان سليم داخل معايا ي عني اعملي قيمه .
وهدان بجديه /فيمتك كبيره ي مالك ي ولدي بس افهم الاول الواد ده جاي ليه اكيد هو السبب في اختفا*ء عمار.
مالك بابتسامه/بصراحه عمار انا الي عارف هو فين لانه مالوش مكان هنا حاج وهدان صبا بتحب سليم وهو كمان بيحبها وانا مش فاهم ايه المشكله الي عندك .
وهدان بحده /حديد ايه الي بتقوله ده ي مالك ي ولدي حب ايه ومسخره ايه احنا هنه الحريم كلمتها ملهاش لازمه واصل .
مالك بجديه /ي عني تتجوز بنتك لواحد مش عايزاه ده سيدنا محمد عليه افضل الصلاه والسلام هو الي امر أن لازم النساء يوافقوا والا الجوازه تكون باطله يرضيك بنتك تعيش معاه في الحرام يرضيك تموت نفسها ولا تهرب يرضيك احفادك لما يجوا الدنيا يكرهوه حياتهم لما يعيشوا بين اب وأم مش قادرين يحبوا بعض يرضيك أن بعد عمرا طويل لما تقابل وجه كريم بنتك متترحمش عليك وتفضل فاكره الي عملته فيها هي دي الأصول والشرع ي حاج وهدان وده كله ليه علشان الفلوس محروق الفلوس الي تخلينا نبيع عيالنا .
وهدان بخجل شديد من ذاته /عندك حق والله ي مالك ي ولدي انا كنت غلطان سمحيني ي صبا ي بتي سمحني ي سليم ي ولدي كتب كتابكم هيتكتب دلوقت انا مطمن علي بنتي معاك ي سليم .
ادم بسعاده وعشق/وانا معاهم ي حاج وهدان ربنا يكرمك .
لتتعالي الزغريط وضرب اعيره النار بفرحه وسعاده أما تقي كانت تنظر لمعشوقها بفخر بذلك الراجل الذي ليس له مثيل …
*****************.
في غرفه مالك وتقي …
كانت تجلس تقي في احضان مالك بسعاده كبيره.
/اه ي حبيبي النهارده كنت فخوره بيك اوي ي مالك .
مالك وهو يقبلها بعشق/حبيبه قلبي بصراحه شوفتهم فيا انا وانتي مقدرتش استحمل أنهم يتحرموا من بعض .
تقي بمرح وغمزه/امممم ي عني لو انا كنت سبتك واتجوزت كنت .
مالك بغيره وحده /اوعا تكميليها قسما بالله كنت قتلتك وقتلته .
تقي وهي تحتضنه بعشق/اه بعشقك ي زعيم بعشقك .
مالك بغمزه وخبث/طب ايه النظام هو ادم يهيص وانا هقضيها كلام ولا ايه.
تقي بدلع ودلال/مش فاهمه عاوز ايه .
مالك بابتسامه ساحره/انا هوريكي عايز ايه.
******************.

بحث عن
بحث عن
كان يقف سليم باستغراب شديد لذلك الشخص من اين يعلم بذلك الموضوع الحساس للغايه ومن يكون .
سليم باستغراب شديد/انت مين وعرفت الموضوع ده كيف .
مالك بابتسامه ساحره/تقدر تقول إن الحاج وهدان بيعتبرني ابنه وصبا تبقا اختي وبصراحه هي حكتلي علي كل حاجه بينكم وانا مستغرب انت ازي سايبها كده تتجوز غيرك وساكت .
سليم بقله حيله ووجع /وانا اعمل ايه ي سعه البيه انا علي قد حالي روحت للحاج وهدان رفضني .
مالك بغيظ شديد/اه تقوم بقا منسحب وسايبها للغيرك مش كده هو ده الحب من وجهه نظرك .
سليم بعشق /صدقني ي سعه البيه انا بعشقها مستعد اعمل اي حاجه.

مالك بجديه /مستعد تقول الكلام ده قدام ابوها وقدام أهل البلد كلهم .
سليم بعشق وتمسك /مستعد ي سعه البيه.
*******************.

في دوار وهدان ….
كان يقف بغضب شديد هو واهل البلد جميعهم من اختفاء عمار اما تقي كان تبتسم بسعاده من خلف نقابها فهي تعلم جيدا ان الزعيم وراء ما يحدث ليلتزم الجميع الصمت وهم يرون مالك وسليم وهم يسيرون لداخل لتشعر صبا بالفرحه .
وهدان بحده /انت ايه الي جابك هنه ي واد انت .
مالك بابتسامه/جرا ايه حاج وهدان سليم داخل معايا ي عني اعملي قيمه .
وهدان بجديه /فيمتك كبيره ي مالك ي ولدي بس افهم الاول الواد ده جاي ليه اكيد هو السبب في اختفا*ء عمار.
مالك بابتسامه/بصراحه عمار انا الي عارف هو فين لانه مالوش مكان هنا حاج وهدان صبا بتحب سليم وهو كمان بيحبها وانا مش فاهم ايه المشكله الي عندك .
وهدان بحده /حديد ايه الي بتقوله ده ي مالك ي ولدي حب ايه ومسخره ايه احنا هنه الحريم كلمتها ملهاش لازمه واصل .
مالك بجديه /ي عني تتجوز بنتك لواحد مش عايزاه ده سيدنا محمد عليه افضل الصلاه والسلام هو الي امر أن لازم النساء يوافقوا والا الجوازه تكون باطله يرضيك بنتك تعيش معاه في الحرام يرضيك تموت نفسها ولا تهرب يرضيك احفادك لما يجوا الدنيا يكرهوه حياتهم لما يعيشوا بين اب وأم مش قادرين يحبوا بعض يرضيك أن بعد عمرا طويل لما تقابل وجه كريم بنتك متترحمش عليك وتفضل فاكره الي عملته فيها هي دي الأصول والشرع ي حاج وهدان وده كله ليه علشان الفلوس محروق الفلوس الي تخلينا نبيع عيالنا .

وهدان بخجل شديد من ذاته /عندك حق والله ي مالك ي ولدي انا كنت غلطان سمحيني ي صبا ي بتي سمحني ي سليم ي ولدي كتب كتابكم هيتكتب دلوقت انا مطمن علي بنتي معاك ي سليم .
ادم بسعاده وعشق/وانا معاهم ي حاج وهدان ربنا يكرمك .
لتتعالي الزغريط وضرب اعيره النار بفرحه وسعاده أما تقي كانت تنظر لمعشوقها بفخر بذلك الراجل الذي ليس له مثيل …
*****************.

في غرفه مالك وتقي …
كانت تجلس تقي في احضان مالك بسعاده كبيره.
/اه ي حبيبي النهارده كنت فخوره بيك اوي ي مالك .
مالك وهو يقبلها بعشق/حبيبه قلبي بصراحه شوفتهم فيا انا وانتي مقدرتش استحمل أنهم يتحرموا من بعض .
تقي بمرح وغمزه/امممم ي عني لو انا كنت سبتك واتجوزت كنت .

مالك بغيره وحده /اوعا تكميليها قسما بالله كنت قتلتك وقتلته .
تقي وهي تحتضنه بعشق/اه بعشقك ي زعيم بعشقك .
مالك بغمزه وخبث/طب ايه النظام هو ادم يهيص وانا هقضيها كلام ولا ايه.
تقي بدلع ودلال/مش فاهمه عاوز ايه .
مالك بابتسامه ساحره/انا هوريكي عايز ايه.
******************.
في غرفه ادم ونيره ….
كان يقف ادم وهو ينتظر خروج نيره لتخرج بذلك الشكل الساحر ليقترب منها لكن يدها توقفه سريعا .
/مش هتقرب مني ولا تلمسني ي ادم الا لما نبدا حياتنا بالصلاه وتوعدني انك عمرك مهتبطلها ابدا .
ادم وهو يقبل رأسها بحنان/حاضر ي حبيبتي اوعدك زمان كنت متعقد من تقي بس بصراحه اكتشفت أنها نعمه ربنا بعتها مش ل مالك بس لينا كلنا يلا ي روحي نصلي .
وبالفعل قد أدوا الصلاه وغر*قوا في عشق ليله انتظروها كثيرا ليفيقوا علي مفاجاه مالك ..
*******************.
في السعوديه …
في الاراضي المقدسه ..
كانوا يقفون جميعهم مالك وتقي وريم ونيره وادم امام الكعبه المشرفه وهم يبكون بشده ويدعون الله أن يستجيب لهم ويغفر لهم ويكرمهم في حياتهم الجديده .
تقي بدموع وفرحه /بجد احلا حاجه عملتها ي مالك اطهر واجمل مكان .
مالك بابتسامه وراحه ربانيه في ذلك المكان المقدس /بجد ي تقي الواحد مش عايز يمشي من هنا بدعي ربنا ليل نهار أنه يغفرلي .
تقي وهي تقبل يده بحنان/أن شاء الله ي نور عيني.
ريم بسعاده كبيره/مالك انا مبسوطه اوي .
ليتوقفوا جميعهم بصد*مه ليختضنها مالك بدمو*ع وصرا*خ وجنو*ن /حبيبتي انتي اتكلمتي صح ردي عليا ي نور عيني اتكلمي.
ريم بسعاده كبيره/ايوه ي مالك بتكلم .
مالك وهو يحتضنها بفرحه وسعاده ودمو*ع /احمدك واشكر فضلك يارب احمدك واشكر فضلك يارب .
تقي بدمو*ع وفرحه /الحمد لله ي يارب الحمد لله.
********************.
في القاهره …..
في المستشفي في غرفه احمد ..
احمد بخجل شديد/ممكن اعرف حضرتك خرجتني من القضيه دي ليه برغم كل الي عملته ليه قولت أن حضرتك كنت باعتني اديها فلوس واسر باشا افتكر انها بتخو*نه معايا .
عارف بحد*ه/انا معلمتش كده علشانك انت تستاهل الحر*ق اسر خلاص انتهاء انا كل الي عملته علشان مالك ابني وعلشان تقي علشان متفضلش وصمه عا*ر في حياه ولاد ابني لما يجوا الدنيا علشان امك الغلبانه دي واختك الي كانوا هيبقا مصيرهم الفضي*حه من وراء الي عملته .
احمد بدمو*ع وند*م /انا عارف اني مهما عملت مش هقدر أكف*ر عن الي عملته ي سعه البيه بس اوعدك ان هبقا انسان تاني خالص وهك*فر عن كل الي عملته هرجع افتح الورشه واشتغل بالحلال من تاني وهعيش خدام تحت رجلين امي الي ياما زعلتها وهدعي ربنا ليل نهار أنه يغفرلي ويسامحني..
*******************.
في السجن …
كانوا يقفون أمام بعضهم البعض ولاول مره يكون مالك في مركز القوه .
اسر بكر*ه وسخر*ية/ايه جاي تشم*ت فيا مش كده .
مالك بجد*ية/لا الحمد لله ربنا زرع في قلبي الايمان الي يخليني مشم*تش في حد لان كل بايدين ربنا سبحانه وتعالى.
اسر بضحكه عاليه وسخر*يه /هههههه اهلا بالشيخ مالك تصدق مش لائق عليك الجو ده خالص جرا ايه ي زعيم نسيت نفسك ولا ايه ده انت قت*ال قت*له .
مالك بجد*ية /بس الحمد لله ربنا هداني وهو مين الي وصلني لكل ده مش انت نفسي اعرف كسبت ايه كان هيحصل ايه لو خدتنا في حضنك وكبرنا سواء وكان زمانا عايشين في سعاده دلوقتي ايه الي كسبته ي اسر ولا حاجه خسر*ت كل حاجه بس لسه عندك فرصه تتطلب التوبه والمغفره من ربنا جايز ربنا يسامحك سلام ي اخويا .
ليترك ذلك الذي يب*كي بشده نعم فب*جبروته وقسو*ته قد خس*ر كل شي حتي ذاته ….
***********************.
في فيلا الجارحي ….
كان يقف مالك وهو ياخد تقي في أحضانه فاخيرا قد انتهاء ذلك الكابو*س واصبحوا يعيشوا في امان وفي طاعه الله.
مالك وهو يكتم ضحكاته بصعوبه/بقولك ايه ي تقي فيه موضوع كده عايز اكلمك فيه .
تقي باستغراب شديد/مالك وراك ايه من الصبح مش مرتاحه .
مالك بضحك /هههههه اصل بصراحه مش هتصدقي ابويا عارف باشا الجارحي طالب القرب منك في والدتك .
تقي بصد*مه /مستحيل هههههههه مش ممكن .
مالك بابتسامه/بصراحه أما عملت زيك كده ومكنتش مصدق بس قولت ليه لا تفتكري اخوكي احمد هيكون عنده اعتراض .
تقي بابتسامه/لا طبعا ي مالك امي شقت علينا اوي ي مالك من حقها ترتاح شويه .
مالك وهو يحتضنها /تمام ي روحي عرفيهم أننا هنروح ليهم النهارده .
تقي بضحك /هههههه ماشي ي ابن جوز امي .
مالك بضحكته الساحره /ههههه ماشي ي بنت مرات ابويا .
******************.
في شقه تقي وأحمد ….
كانوا يجلسون جميعهم بسعاده كبيره.
مالك بابتسامه/الف مبروك ي حماتي الفيلا هتنور بيكي .
احمد بابتسامه /الف مبروك ي امي ربنا يسعدكم يارب .
تقي بابتسامه ومرح /مبروك ي سموحه عريس قمر اهو وابنه قمرين .
مالك بابتسامه وغمزه /حبيب ابنه ي ناس .
ادم بهمس للمالك /مالك تفتكر هما ممكن يعيشوا لحد اخر الاسبوع انا بقول نجوزهم دلوقتي ونخلص بدل مايبقا عز*ا .
نيره بسعاده/الف مبروك ي عمي الف مبروك ي طنط.
تقي بسعاده/مبسوط ي حبيبي.
مالك بعشق /طبعا كل رابط بيربطني بيكي اكتر بيسعدني ي تقي.
تقي بعشق وسعاده/انت بتجري في دم*ي ي مالك .
************************.
بعد اسبوع ..
في فيلا الجارحي ….
في عقد قران سماح وعارف وفرح مالك وتقي ونيره وادم…..
في غرفه تقي ….
كان يقف مالك بانبهار من ذلك الساحره التي تتطل في الابيض .
مالك وهو يقبل يدها بعشق /الف مبروك ي عروسه جهزي نفسك النهارده دخلتنا وانا بصراحه ناوي اهيص واخليها احسن من المره الي فاتت .
تقي وهي تكتم ضحكاتها بصعوبه /بصراحه ي لوكا انت لازم تستأذن الاول .
مالك باستغراب /نعم استأذن ليه انتي تعبانه ولا حاجه.
تقي بابتسامه وهي تشير الي بطنها/لا يروحي مش تستاذني انا تستاذن ده مينفعش تقتحم خصوصيته كده وتتع*ب امه هيزعل .
كان مالك يد*مع بلا توقف وهو ينظر إلي بطنها حقا ياه الله ماهذا الكرم الكبير اولا أصبحت زوجتي والان تحمل في احشائها طفلا مني ليحتضنها مالك بعشق وسعاده .
/بجد ي روحي مش مصدق نفسي الف مبروك ي روحي ..
تقي وهي تحتضن وجهه بحنان/مبروك عليك انت كمان يروحي.
*******************.
في غرفه عارف …
كان يقف وهو يرتدي بدلته الكلاسيكيه الفاخمه كان بجواره ادم .
/ايه ده ي باشا ده انت بقيت اصغر مننا .
مالك بابتسامه وسعاده/الف مبروك ي بابا وجهز نفسك هتبقا جد .
عارف وهو يحتضنه بسعاده/الله يبارك فيك ي قلب ابوك الف مبروك عليك انت كمان يتربا في عزك عقبالك ي ادم.
ادم بابتسامه /تسلم ي عارف بيه الف مبروك ي زعيم يلا بينا الناس مستنيه ….
 
وفعلا كانت ليله من اجمل الليالي قد اجتمعوه جميع العاشقين واصبحت السعاده والعشق يملأ حياتهم بعد ذلك العناء الذي مروابه ……
فبالفعل قد انصلح حال احمد كثيرا وأصبح يدير الورشه ولا يترك فرضا واحدا .
أما مالك وآدم فأصبحوا يوظبون علي الصلاه في أوقاتها فاصبحت حياتهم يملاها السعاده والامان مع تقي ونيره واصبحوا يديروا شركات الجارحي ..
ام ريم قد تجاوزت كل شي وعادوت الي حياتها الطبيعه والي مدرستها .
****************.
بعد مرور 15عاما .
في فيلا الجارحي …
كانت تسير تقي وهي تتحدث بغ*يره وغ*يظ/طبعا لازم الباشا يتأخر طالما في اجتماع البت الملز*قه دي يبقا مالك بيه لازم يتاخر .
ريم بغ*يظ شديد/جرا ايه ي ول*يه زهقت*ينا دلوقتي يجي ماتشوفي امك ي رنا .
رنا بغي*ظ شديد/ي اختي بلا وج*ع دما*غ هو جديد ماكل يوم كده تفضل تعمل الشويتين دول تقويلي ده اول مايدخل هتتطلب منه الطلا*ق وهو يرجع من هنا لوكا حبيبي ولا كان فيه حاجه حصلت .
يوسف بغي*ظ شديد ل ريم/ نزلي رجلك خليني اقعد هي البت ريهام لسه نائمه.
ريم بغي*ظ شديد/ي ابني ده انا عمتك عيب كده وبعدين ملكش دعوه بالبت ريهام ده ادم ابوها مج*نون .
يوسف بغرور وثقه الزعيم /انا ولا يهمني ي عمتي ده ابن مالك الجارحي.
تقي بغي*ظ شديد وتو*عد /طيب ي مالك هتشوفوا كلكم لما يرجع انا هعمل معاه .
يوسف بسخر*ية/هنشوف ي اختي .
مالك بابتسامته الساحره التي تأ*ثر قلبها /مساء الخير علي روح قلبي من جوه اقسم بالله العظيم وحشتيني .
تقي بابتسامه فهي تعشقه /وانت كمان وحشتني ي نبض قلبي.
ريم ورنا ويوسف بغي*ظ شديد/لا ي شيخه .
تقي بابتسامه وسعاده/بحبك ي مالك بحبك اوي .
مالك وهو يقبل يدها بعشق /وانا بعشقك ي روح قلبي تقي انتي النور الي نور حياتي وخرجني من الضل*مه الي كنت فيها بعشقك ي تقي.
تقي وهي تحتضنه بعشق /وانا بعشقك ي اجمل زعيم المافيا في الدنيا كلها  
 
تمت بحمد الله

رواية ملتزمة في يد زعيم المافيا الفصل العاشر و الأخير  10 - بقلم رنا احمد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent