Ads by Google X

رواية عشقت ليلة الفصل العاشر 10 - بقلم سلمي احمد

الصفحة الرئيسية

   رواية عشقت ليلة كاملة بقلم سلمي احمد عبر مدونة دليل الروايات 


رواية عشقت ليلة الفصل العاشر 10


بعد تلك الصدمة التى الجمتها نعم هى تحمل داخل احشائها طفل من ذلك الادم سوف تصبح ام لطفل من الرجل الذى احبته لكنه لم يحبها و هذا ما تعتقده سوف تأخذ طفلها و تذهب بعيدا عنهم جميعا و لن تعود مرة أخرى سوف يكبر و يصبح من يحميها سوف يكون كل شىء بنسبه لها وسوف تكون له الام و الاب.و العائله

(ليله)**** ببكاء و هى تضع يدها على بطنها عارفة انك هتكون زعلان علشان ابوك مش هيكون معانا و عارفة انو هايثر عليك لكن انا لزم اعمل كدا يا بنى علشان احميك ادم عاوز ينتقم منى ف حاجة انا معرفهاش ولا ليا ذنب فيها و ممكن ياخدك منى و يحرمنى منك او يموتك سامحنى يا بنى لزم اعمل كدا علشان و تذهب ليله ف سبات عميق و يمر أسبوع و تذهب لذلك المطعم الذى تعمل به و فجأة تقابله أمامها فى هى قد اشتاقت له كثير


عند ادم

كان يهاتف حسام يعنى اى هرب من المخزن و محدش بلغنى ليه

(حسام)****انت كنت مشغول الفترة ديه. محدش كان عارف يوصلك

(ادم)****ماشي يا ماجد الك"ب انا هدمركك و مش هرحمك


(ادم)****عملت اللى اتفقنا عليه

(حسام)****ايوا الشركة بتاعتهم وقعت اوى و هم فى أزمة مالية كبيرة

(ادم)****ده بداية انتقام بس عملت اى ف موضوع ليله

(حسام )**** عرفت مكانها مراتك ف محافظة الفيوم و بشتغل ف مطاعم******,

(ادم )***** و مقولتش على طول ليه انا لزم اروح لها

(حسام )*** ادم

(ادم)****فى اى

(حسام )*****انت حبيتها

(ادم)****اى التخريف دييه انا ماشي

و يذهب بأقصى سرعة يملكها الفيوم و بعد ساعة و نصف يصل لهناك

ليجدها تحضتن أحدا ما أنه رجل

ماذا زوجته فى أحضان رجل آخر و يظهر عليه السعادة ايضا

ليذهب لهم ليلكم ذلك الرجل على وجه

و يسحبها و يرحل من المكان

ليله)****ادم

(ادم)****ايوا ادم بتخونينى يا ليله

ليله)****انا مخنتكش افهم انت عرفت مكانى ازاى ابعد عنى بقا انا مش عاوزة اعيش معاك

ادم )***** بصراخ و غضب و عاوزة تعيشى معاه صحح انا هندمك يا ليله على اليوم اللى خنتينى فيه

ليله)****بس انا

ادم)"****مش عاوز اسمع صوتكككك

و بعد مدة يصلون للقاهرة و يذهب بها للمنزل و يحملها رغما عنها و يذهب بها لغرفة عبارة عن ظلام فقط

و يحبسها بداخلها

ليله)****ادم طلعنى من هنا مش عاوزة اقعد هنا و نبى يا آدم و نبي لكنه ذهب و تركها


أما عن ذلك الرجل وقف وصدوم من الذى حدث و ذهب لمدير المطعام ليراجع كاميرات المراقبه و يسأل عن ذلك الشخص

المدير)****ده ادم السيوفى رجل أعمال بس منعرفش مين البنت ديه

هو)****تمام

و يذهب لمنزله ليحكى لها كل ما حدث


أما عن تلك الياسمين

ياسمين )****سامر انا عاوزة اتكلم معاك شوية

سامر)***قولى

ياسمين )***بنسبه لموضوع الجواز

سامر )***اممم

ياسمين)****بفرحة انا موافقة

ليقوم بحملها و الدوران بها فى الغرفة

سامر)****بحبك و هنتجوز على طول

ياسمين )****موافقة الفرح هيبقى امتا

سامر )***** بغمزة و مكر عليها بعد شهر من دلوتى و يلا روحى على الاوضة بتاعتك بدل ما اتهور عليكى قبل الفرح

ياسمين )***بكسوف انت قليل الادب و تفر هاربة لغرفتها


و تذهب للنيل حيث يجلس معاها و هو ممسك بيدها بين يده و يقول

سيف)****تعرفى انى اتشديت ليكى من اول مرة شوفتك فيها

نور)****و كنت ساكت ليه يعنى

سيف)****خوفت ترفضينى

نور)***حد يسيب القمر ده بردو

سيف)****انتى ف حاجة مزعاكى

نور)****ليله اختفت و محدش عارف هى فين

سيف)***طب و اهلها

نور )****ملهاش حد غير جوزها

سيف)****انشاء الله هيلقيها و هتكون بخير

نور)****يا رب

سيف)****انا هاجى لباباكى بكرة علشان عاوز احدد معاد الفرح

نور)***تمام

و لكن هم لا يدرون بتلك الصدمة. التى سوف تقابلهم


مرة يومان و هو يشرب لينسا أن حبيبته قامت بخيانته ليأخذ قرار صعب سوف يكسر كرامتها كزوجة مثلما فعلت

ليذهب من للمنزل و يعود للقصر ليجدها تجلس على الأريكة و عندما تراه تجرى عليه لتحضتنه

ادم)****عاوز. اتكلم معاكى

لينا)*****قول يحبيبى

ادم)****** لينا......


منذ يومان و لم تأكل ولا تشرب سوف تموت جوعاً هى و طفلها تتمنى أن ياتى و يخرجها من هذا الظلام

ليله )****يرب مليش غيرك


و تذهب الصعيد

حسن)****ابن السيوفى مش هيسبنا ف حالنا الشركة وقعت. هو السببب انا لزم اخلص عليه من غير ما حد ما ياخد بالو علشان منروحش ف داهية و اللى معملتوش زمان هعملو دلوتى


اما عن ذلك العاشق الولهان


عمران)****ها عرفت كل حاجة عنها

احدى الحراس )***ايوا اسمها كارين منصور ٢٠ سنة عايشه مع اخوها و امها و بس ابوها مات من كام سنة كليه فنون جميله و ملهاش علاقات سابقة و بنت كويسة جدا و عنوان بيتها و الكليه بتاعتها*********:********

عمران )****خد دول و امشي انت

خلاص يا كارين هتبقي ليا انا وبس

و يذهب ف اليوم التالى لجمعتها ليراها تخرج منها ولكن هناك إحدى الشبان من يضايقها

الشاب)****هو القمر بيطلع بالنهار يعسل طب تعالى بس هنتعرف

و كان على وشك أن يمسك يدها

و لكن يده منعته

عمران )****لو شوفتك ب تكلمها تانى هزعلك

الشاب )***وانت مين بقا

عمران )****و هو يضربه ملكش دعوة

و يسحبها من يدها و يغادر

كارين )"******انت مجنون ولا اى ازاى تمسك ايدى كدا

عمران)"***هى ديه شكرا و يذهب لسيارته

لكن يوقفه صوتها

كارين)****انا اسفة بجد متشكرة اوى لك انا اعرفك انت كنت ف فرح مالك و أمينة

عمران)***** انا و مالك صحاب من زمان اوى

كارين)****ربنا يديم المحبة بعد اذنك

عمران)******مممكن اوصلك

كارين)"****شكرا لك جدا و تذهب و تاخد قلبه معاها


دخل للمنزل و هى معاه ليتركها و يذهب لتلك الغرفة و يخرجها منها وجدها تبكى بشدة على ما حدث ليتمزق قلبه من ما فعله

(ليله)****ادم صدقنى انا معملتش حاجة

ادم)***اخرسي انا مش عاوز اسمع صوتك خالص احب اعرفك يا ليله على لينا مراتي الجديدة


فلاش باك

ادم)****لينا عاوز اتكلم معاكى

لينا)****خير يا حبيبي

ادم)****تتتجوزينى

لينا)***بصدمة موافقة و تحسب أنها انتصرت على تلك الليله

فلاش باك

ادم)****انا اتجوزتها انهاردة مش هتباركيلى و لعملك انتى هنا مجرد خدامة تعملى اللى انا عايزو و لو سمعت انك عملتى حاجة غلط هندمك يا ليله انا طالع فوق انا ومراتى حضري الغداء و نضفى البيت

لينا)****بصوت ناعم و هى تمسك يد ادم يلا يا حبيبى

ليله)****بكرة و حزن حاضر ف هى تخشي أن يضربها أو يفعل اى شيء بها لا تريد أن تفقد ابنها

ليله)****بصدمة و بكاء ليه يا آدم ليه تتجوز عليا و تكسرنى ب الشكل ده و فجأة 

رواية عشقت ليلة الفصل العاشر 10 - بقلم سلمي احمد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent