رواية عشقت طالبتي الفصل التاسع 9- بقلم منار حسين

الصفحة الرئيسية

   رواية عشقت طالبتي كاملة بقلم منار حسين عبر مدونة دليل الروايات

رواية عشقت طالبتي

 رواية عشقت طالبتي الفصل التاسع

زينه: لاء دي احلوت اووي اووي واغمي عليها
الكل جري عليها وي ولدها حملها وادخلها الغرفه
ياسر: هاتي بسرعه برفان يا طنط
الام: خد يبني
وبدا يفوق فيها وهي بدات تفوق
زينه وهي تفوق: اممممم اما حلم فظيع قال اتجوز ياس وهنا فتحت عنيها
زينه بخضه: اعوذ بالله انت ايه اللي جابك هنا ومقرب كده ليه
ياسر وهو يجز على سنانه: احترمي نفسك اهلي واهلك وقفين
زينه بهمس: طب اطلع بره مش عايزة اشوفك
ام ياسر: عامله ايه يا زينه يا حبيبتي تلوقتي
زينه بابتسامة جميله: الحمدلله بخير يا طنط ربنا يبارك فيكي يارب
ابو ياسر: الف سلامه عليكي يابنتي
زينه: الله يسلمك يا عمه يا قمر والله يا بخت طنط بيك
ياسر بضيق: ماتتلمي ياما مالك في ايه
زينه: الله بأقدي اعجابي بعمو كفايه عنيه الزرقه القمر ده يا خرابي موووز اوي
الكل ضحك عليها وعلى شقوتها
ام ياسربخبث: مالك يا ياسر متخليها تأقدي اعجبها الله انا مراته وراضيه
ياسر بضيق وتوتر: لاء عادي ما فيش حاجه
زينه: عمو ممكن اسألك سؤال
ابو ياسر: اسالي يا حبيبتي
زينه بمرح: بجد والله عينك ولا عين جاركو
ابو ياسر وهو يضحك: لاء عيني يا ستي وكمان عين ياسر احلا مني
زينه بصت علي ياسر بعدم اهتمام وقالت: لاء عينك انت احلا كده فيها شباب وحاجه عسل وهتجوزك انت واناوطنط حبيبتي هنبقا ضراير
الكل ضحك عليها
أم زينه: عييب يا زينه اللي بتقوليه ده الست تيجي تجوز ابنها تلاقي جوزها هو اللي هيتجوز
زينه: تصدقه بالله انا لو هرضا بالدكتور ياسر هيبقا عشانك انت يا جميل ياابو عيون زرق انت
ام ياسر بضحك: ده انتي فظيعه والله واحنا موافقين ياام عيون خضر انتي
زينه: بس بقا يا طنط عشان بتكسف
ام ياسر: اتكسفي برحتك يا قمر
ابو ياسر: طب نسبهم يتكلمو شويه مع بعض
ام زينه وابوها: تمام ماشي ام زينه قربت من زينه وقالت بهمس: احنا هنسيب الباب مفتوح عشان انتي فالاوضه وانا شيفاكي هاه يا بنت بطني
زينه بضيق: الله ياماما قوليله الكلام ده هو مين فينا اللي تعبان ومين فينا برضو الراجل امشي ياماما
أم زينه تضحك: حاضر يا لمضه ماشي
خرجت وام زينه وبقت زينه وياسر فقط في الغرفه
زينه بتوتر: منور يا دكتور
ياسر بستغراب: بنورك بس ايه الادب ده ماشاء الله
زينه بسخريه: انا اصلا محترمه بس مش بحب ابين عشان الحسد
ياسر: ظريفه ماشاء الله عليكي دمك عسل اسود
زينه تنظر له بقرف ولم ترد
ياسر بخبث وهو يقترب منها: انتي اد البصه دي
زينه بتوتر: انت بتقرب كده ليه ابعد كده
ياسر ومازال يقترب وينظر لها بخبث: ماانتي بتكسفي أمال عامله بت جامده ومحدش قدك وانتي قالبتي بطه بلدي اهو
زينه وهي تنظر له بتوتر وكسوف وركزيت في عنيه وقد ايه لونها حلو اووي
زينه بتوهان: ايه ده انت عينك احلا من عمه علي بكتيررر
ياسر ضحك عليها وهو مركز معاها
ياسر بخبث: عيني بس اللي حلو وبعدين قال وانتي عينيكي حلوه اوي اوي يعني
زينه وهي تفوق من التوهان اللي هي فيه
زينه: ابعد كده ده انت مستفز وقليل الادب وربنا ابعد وزقته وهي قلبها بيدق جامد وياسر نفس الكلام بس كان بيتوه لان في نفس اللحظة دخلو الاهل
ام ياسر: ايه نقول مبروك
ياسر: عن نفسى قولي مبروك بس راي العروسه وي والد العروسه برضو
ابو زينه: انا موافق ومش هلاقي راجل احسن منك وابن اجدع صاحب ليا
ابو ياسر: حبيبي متحرمش منك ابدا وانتي اي رايك يا عروسه
زينه ومرح: عشان خاطرك يا علوه انت بس يا قمر ثم اكملت بكسوف انا موافقه يابابا
ابو زينه: علي خيرت الله الف مبروك يا حبيبتي
ام زينه وام ياسر: الف مبروك يا حبايبي وتعالت الزغاريت لولولولولوولولوولولي
واتفقو علي انهم هينزلو يجيبو الدهب بعد يومين
ومشيو
زينه فالاوضه
زينه وهي تبفكر: ده انا هعمل فيك عمايل يا دكتور ياسر يا عسليه انت والله وطلع قمر الواد ابو عيون زرقه ولا ضحكته حاجه قمر وهي تفوق ايه يا زينه هتحني ولا ايه ياارب استرها عليا وعلي قلبي
عند نور وساره صحاب زينه
نور: انا هروح من هنا عشان رايحه عند خالتو عشان ماما عندها
ساره: خلاص يا روحي انتي و همشي انا خالي بالك من نفسك
نور وهي تحضنها: وانتي كمان يا حبيبتي سلام
مشيت ساره ونور فضلت تمشي
نور وهي بتعدي الطريق جات عربية ولسه هتخبطها
نور صوتت: عاااااا
نزل شاب من العربيه
نور وهي تندب حظها: اه يصغيره علي الهم يا لوزه مكنش يومك يا حلوه
الشاب: انتي بخير ياانسه
نور وهي تنظر للشاب
نور: خير انت شايف اي يااستاذ مش تفتح وانت ماشي ليه عشان ربنا رزقك بعربيه هتخبط في خلق الله
الشاب بتافف: اصلا يااستاذه العربيه بعيدة عنك لو انتي يعني وخده بالك ومافيش حاجه جات جنبك ف مش عايز واجع دماغ انتي اصلا غبيه ومش مركزه وانتي بتعدي
الشاب بألم: انتي يا بنت اوعي كده انتي هبله شكلك كده ولا ايه وسعي كده ومسكها من درعها وقرب منها انتي قد اللي انتي عملتيه ده
نور بتوتر وهي تزوقو: ابعد كده وانت زي الحيطه
الشاب بصدمه: حيطه بقا انا سليم السيوفي يتقلي كده وقعيتك سوده معايا
نور وهي تفلت منه وبتزقو وبتجري
نور:ولا تقدر تقرب مني سلام يا سليم يا سيوفي

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية عشقت طالبتي ) اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent