Ads by Google X

رواية السابع والعشرون بقلب الثالث عشر الفصل الخامس 5 - بقلم مريم سمير

الصفحة الرئيسية

   رواية السابع والعشرون بقلب الثالث عشر كاملة بقلم مريم سمير عبر مدونة دليل الروايات


رواية السابع والعشرون بقلب الثالث عشر الفصل الخامس 5

_ازيك يمريوم 
=اي يروح مريوم 
_احيه انتي شربتي من الازازة دي !!
=انت حلو اوي كده ليي؟ 
_لا أنا كده اتأكد انك سكرانه فعلا 
=تعالي هنا وانا احبك 
_مريم !! 
قربت =نعم يا احمد 
_ها ؟
=بقولك نعم ، كده تسبني كل دا لوحدي؟ لا انا مخصماك ، صلحني يلا 
_وانتي بتتصالحي ازاي ؟
قربت كمان ومسكت دقنه وانا ببتسم =اول مرة اخد بالي إن دقنك حلوة كده 
_..
=هات حضن كبير لعمو يلا عشان اصالحك
_عاوزة أي ؟
=حضن كبير 
_متأكدة !! 
حضني وبعد كده شالني وهو متعصب _هو أي حاجه قدامك تشربي منها ؟
=طعمه وحش اوي يا احمد 
_مدام وحش بتشربيه ليي
=حب المغامرة بس مش اكتر 
_وحيات امك !
=هو دا أي اصلا ؟
_ويسكي 
=خمرة يعني ؟
_بالظبط 
=طب صبلي شويه حرام كمان يلا 
_فوفي بقي
=نزلني ، نزلني بقولك
نزلني _فوقتي ؟
=طلعني تاني ، حلوة اوي اللعبه دي 
_!! 
مسكت قميصه =عيونك زيها زي الويسكي بتسطل 
_ابعدي عني ، انتي معندكيش اخوات ولاد؟
=لاء 
_لاء إذا كان كده ف خلاص اعملي الي عوزاه ، بقولك أي 
=لا خلاص معتش كلام ، خلص النقاش 
_انتي لو قربتي مني زياده عن كده هفضحك
=انا زي جوزك يعني 
_جوزك؟ جوزي مين يما ؟ دا انتي سكرانه طينه ، دماغك خفيفه 
طلع يجري من قدامي لما لقاني بقرب اكتر وقفل باب الاوضه التانيه عليه 
=افتح يا احمد يووه 
_روحي اتخمدي ، انتي معندكيش قلب ! دا احنا محلتناش الا شرفنا يبه هنخيب
=..
_متروحي تحطي راسك تحت الحنفيه 
=تعالي حطهالي انت
_متتضمنيش يمريم
=عيب عليك بجد عيب عليك خلاص 
فتح الباب _طب تعالي
=تعالي تعالي تعالي تعالي 
مسكني من أيدي وشدني وراه ، طب لي العنف حاكم والله اعيط ! 
حط راسي تحت الحنفيه ، الواد دا جايب الجحود دا منين ؟ يبني هفطس يبني!! 
طلعني من تحت الحنفيه ونشف راسي ، لا لا جاحد بس حنين 
قعدت علي السرير وانا ماسكة راسي ، كانت بتوجعني اوي ، هو انا شربت أي ؟ لا لا هاتولي الازازة عشان اشرب تاني واتأكد ! 
نيمني وغطاني _نامي دلوقتي ، علي بكرة هتبقي كويسه 
=انا دماغي بتوجعني اوي 
_بعد شويه هتبقي احسن إن شاء الله
=طب رايح فين؟ معلش خليك قاعد أنا خايفه اقعد لوحدي
_ودا من أمتي ؟ 
=من دلوقتي اترزع بقي متصدعناش
_اهو بدأتي تفوقي اهو !
=تعرف ، ماما وبابا وحشوني اوي ، زمان بابا النمس هاريها خروجات وفسح من غيري 
_انا كمان امي وحشتني اوي
=انا اسفه يا احمد والله حقك عليا
_ولا يهمك ، بس حابب اسمعك ف كملي 
=تعرف إن ماما ممكن تبقي زي مامتك؟ مش هقول بابا يبقي زي باباك عشان بابا يبقي زي صاحبك 
ضحك _ازاي يعني 
=مش من نوع الرجالة بقي الي بتشخط ، لا بيحب يهزر معانا دايما ، عاوزة اقولك أنه مستعد يقف ورا الباب ساعه عشان يخضني وانا داخله 
فضل يضحك ف بصتله =أنا مبسوطه اوي يا احمد انك هنا ، مش عارفه هو وقت صغير اه بس انت خلتني ابقي فرحانه وانت موجود 
_وانا شكلي يبنتي والله هقع فيكي بقي ولا اي !
=هنام ، حالا 
غمضت عيني بسرعه ف ضحك وباس راسي وانا لسه مغمضه _تصبحي علي خير يمريوم 
خرج من الاوضه ودخل الاوضه التانيه ، ايدا بقي محترم ؟ ايدا ايدا لا معلش رجعولي الباد بوي 
نمت وانا راسي لسه بتوجعني ، صحيت علي خبط علي كتفي 
=احمد انت لي بتصحيني كده ؟ هو انا ازازة علاج قاعد ترجها ! 
_بقالك كتير نايمه ، عاوز اوريكي حاجه قومي 
دعكت عيني =وريني 
طلع من ورا ضهره رسمه _شوفي كده 
كانت ليا ، مش شبهي اوي بس لطيفه جدا ، دمعت اول مشوفتها خصوصا أنه كاتب ' الي اعز اصحابي ، البنت الحلوة الي في حياتي '
=حلوة اوي 
_انا بحبك اوي يمريم ، اوعي تبعدي عني ابدا 
سمعت الجمله سكت ، كان احساس حلو لما تسمع كلمه بحبك ! مش عارفه لي اتكسفت واحمريت مع انها طالعه من احمد الطفل الي المفروض متكسفش منه ، بس كنت شايفه قدامي احمد الكبير ف ابتسمت 
=انا كمان بحبك اوي 
_وعمرك ما هتسبيني؟ 
=ابدا 
_اتفقنا ، قومي بقي حضري الفطار
=انت لي بتعاملني كشغاله جيبهالك باباك ؟
_خلاص هعمل أنا 
=اه يا ريت يعني يبقي كتر خيرك 
نزل ومسكت راسي كانت لسه بتوجعني ، مش فاكرة اغلب الي حصل امبارح ، مش فاكرة غير حاجات بسيطه و.. شميت ريحه جايه من تحت الفله بتولع؟ انفد بجلدي طيب ولا اي ؟
نزلت بسرعه لقيت حارق البيض المقلي ، خدت الطاسه منه بسرعه وحطيتها تحت الحنفيه 
_لا يبقي اعمل بيض مسلوق بقي 
بصتله بقله حيلة =أنت متعملش حاجه خالص بقي ، أنا اصلا مدمنة اني بقولك اعمل حاجه 
_دا أنا عليا بيض مسلوق محصلش اسمعي مني !
=احمد ، برا 
طلع وهو بيضحك ، عملت الفطار وطلعتهوله واديته الدوا وعملتله عصير 
_تيجي نلعب لعبه الصراحه ؟ 
=بالله عليك أي حاجه عشان ملانة
_مين اعز صحابك ؟
=انت يعم في أي 
_لو مكنتيش جاوبتي كده كان زماني فاتح دماغك 
=لا بس أنت خدت عليا اوي خلي بالك 
ضحك _طب بتحبي تعملي ايي؟
=بحب اقرأ ، واعمل قهوة 
_بتعرفي تعملي قهوه؟
=احلي وش في مصر بقولك 
_طب قومي اعملي فنجانين وبعدين نكمل 
=لا غلط عليك ، هعمل ليا وانت ابقي شمها بقي 
_لا يشيخه ! 
=قهوتك زيادة ولا مظبوط ؟ 
عملت فنجانين قهوة مظبوط وطلعنا قعدنا في البلكونه ، كانت الدنيا برد بس احساس حلو اوي ، القهوة بردت وادينا دفت ، دخل جاب بطانيه صغيره وحطها عليا ، ف قعدت جمبه وشاركناها سوا ، ميل راسه علي كتفي ونام ، كنت ببصله وماسكه شعره ، ازاي يبقي فيه انسان جميل كده ؟ حقيقي مش لازم يتعالج احنا الي لازم نتعالج عشان نبقي زيه
_الاه! انتي سيباني نايم علي كتفك كده عادي ؟
=اهلا اهلا احمد ، شرفت يا راجل والله 
_الله يكرمك ، مش ناويه تليني بقي ولا نسيبها ل بكرة كمان ؟ 
=لا لا انسي 
_يستي طلعتي عين اهلي !! 
=ولسه ولسه 
طبع بوسه علي خدي ف ضربته من الصدمه 
_ايدا أنا اسفه والله
=انتي عبيطه يبه وامك عارفه علي فكرة 
_لا بجد خبطه صعبه حقك عليا
=من أمتي الحنيه دي يجبروت! 
_منتا الي قليل الادب وسافل يا احمد بردو 
=أيوة فعلا أنا نموذج حقير
بنت جت بعربيه ضربت كلاكس ونادت علي احمد 
*مش هننزل النهارده يبيبي ؟ 
=احيه !! 
رواية السابع والعشرون بقلب الثالث عشر الفصل الخامس 5 -  بقلم مريم سمير
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent