رواية امتلكني كبير الصعيد الفصل الثالث والخمسون 53 - الكاتبة الصغيرة

الصفحة الرئيسية

  رواية امتلكني كبير الصعيد الفصل الثالث والخمسون 53

رواية امتلكني كبير الصعيد الفصل الثالث والخمسون 53

 خديجه بصد*مه: بتقول اي 
حازم بجمود : زي ماسمعتي
خديجه قامت من علي السرير بغض*ب
: ايوه ايه اللي زي ماسمعتي هو جنان وخلاص
حازم بحده: خديجه مش فايقلك انا
خديجه مسحت دموعها
: ماشي هسيبك انا عارفه كويس انك الكلام دا مش من قلبك وهترجع ندمان... وخرجت... حازم بص علي اثرها بحزن
....... 
دياب: الله يخرب بيتك اتهدي
فيروز بتجري وهي بتضحك بد*لع
: لا.. امسكني الاول 
دياب: بس لما تقعي تحت ايدي مش هر*حمك
فيروز بدلع: تؤ تؤ لما تمسكني لاول
دياب: طب اهو
فيروز صرخت بقوه لما حست بيه مسك ايديها وبقيت هي علي السرير وهو فو*قيها ماسك ايديها جنب راسها
فيروز: خلاص خلاص والله ما هعمل كدا تاني
دياب: ومن شويه لو قدرت تمسكني اعمل اللي انت عايزو
فيروز حاو*طت رقبته بايديها وهي بترفع كتفها بدلال
: بد*لع علي جوزي 
دياب: اتد*لعي براحتك...
فيروز ضحت بقوه ودياب لسه هيميل يبو*سها الباب خبط 
دياب:مين
خديجه بصوت باكي: انا يا دياب 
فيروز كانت بتبص بإستغراب خديجه بتعيط ليه
ديااب بعد عن فيروز: روحي البسي حاجه
دياب فتح وخديجه اترمت في حضنه
دياب بيطبط عليها
: مالك ياما في اي
خديجه بدموع: ابوك طلقني 
دياب بعد وش خديجه عن حضنه
: ازاي طلقك
خديجه بدموع: معرفش معرفش ب.. بس اكيد في حاجه 
دياب: انا رايحله
خديجه: لا لا متروحش 
دياب: عايزه يطلقك واسكت
خديجه: علشان خاطري يا دياب 
دياب اتنهد: ماشي يما تعالي باتي النهارده هنا علي الاقل انام في حضنك اللي منعني عنه الحج اكنه جايبني من الشارع 
خديجه: هنام في اوضة الطفل علش 
دياب مسح وشه بضيق
: اما مش ناقصه هي هتنامي مع فيروز علي السرير هنا وانا هنام علي الكنبه 
خديجه: مش عايزه اتقل عليك
دياب: تعالي يا ست الكل تعالي ربنا يهديكي 
فيروز كانت واقفه تتابع الحوار من بعيد بزعل علي خديجه 
......... 
يوسف بيلبس هدومه و فاطمه نايمه علي السرير 
يوسف ميل با*س فاطمه علي راسها فاطمه فتحت بنوم
: رايح فين
يوسف: عند عمي حازم علشان شغل كدا
فاطمه بنوم: دلوقتي الوقت متاخر
يوسف: شغل ضروري
فاطمه: ماشي متتاخرش
يوسف: نامي انتي وما تفتحيش لحد ولا تطلعي برا 
فاطمه بنوم: ماشي
...... 
فتحيه بفرحه: بقولك يا هانم طلقها طلقها 
جيجي: هههه اكيد ما انا تعبت علشان يحصل كدا 
فتحيه: طب اي ياااهانم
جيجي: متخافيش فلوسك هتجيلك... بس لسه باقي الخطه.. لازم احرق قلبه و اشوفه قاعد مكسور قدامي ليليان بنته دي هتكسرها اوي وزين الكل**  ولسه هحرق قبله علي الهانم بتاعته وولاده
فتحيه: خططي انتي بس يا هانم واحنا ننفذ
جيجي: وصدقيني هغرقك فلوس
فتحيه: طب يا ج.. 
جيجي: اخرسي قولتلك ميت مرا متقوليش اسمي علي التلفون يا غبيه
فتحيه: انا اسفه يا مدام بس يعني احنا مشوفناكيش ولا مره وكمان مش بتخلي حد يقول اسمك الحقيقي
جيجي: اممم هتشوفيني المرادي قابلوني في *** الساعه 8 علشان تاخدو الدفعه الاوله من الفلوس 
فتحيه بطمع: هنيجي يا مدام
........ 
حازم و يوسف و دياب وزين وسليم ويحيي ويونس قاعدين سمعو المكالمه 
دياب بهمس: يااابنت الكل**
يوسف: هنعمل اي يا عمي دلوقتي 
حازم: قولتلي مش انك هتقدر تهكر الرقم دا لانه فيك وكل شويه بيتغير هتعمل رقم شبهو واتبعتت رساله وتبعت فيه لفتحيه الزفت دي"اسفه مش هقدر اجي"
دياب ابتسم علي خطة ابوه وكمل
: وانا واثق ان الست دي بتراقب كل حاجه ابوي وامي هيرجعو لبعض وهي هتفكر ان فتحيه دي بتضحك عليها اهم حاجه بس الست دي تنزل مصر او نعرف شكلها ولا اسمها
حازم: بالظبط 
زين: طب يلا يا جماعه كل واحد علي بيته قبل ماحد يشوفه
يونس برجاء: ممكن يا حج اروح اشوف المزة بس خمس دقايق
حازم بحده: لا 
يونس: طب بو*سه واحدة
حازم: غور ياد من هنا
يونس: حاضر ي حج
الكل مشي فضل دياب
دياب: انت عارف اني اقدر انزل اولع فيهم دلوقتي ليه مصر تاخد الطريقه دي
حازم اتنهد: وبعد متولع فيهم واحنا مش عارفين الراس الكبيره هتبعت حد تاني وتاني 
دياب: ماشي يا حج.. 
حازم: اه صحيح بقولك
دياب: خير ياحج
هنا بوكس من حازم في وش دياب
دياب بوجع: ااااه ليه يا حج ما كنا حلوين من شويه
حازم: علشان تنام في حض*نها تاني ياروح امك
دياب: يا حج ما انت اللي زي متكون جايبنا من برا مش عيالك
حازم:مش كفايه عليك التلات شهور بتوع اول ولادتك
دياب: قلبك قاسي يا حج ومش بتنسا
حازم: غور ياض من هنا وتنزل تنام تحت ولا اقولك فوق السطح علشان امك هتخاف عليك وتقول هيبر
دياب: لا وفوق الجو حر اوي
حازم: بس مش هتشوفك
....... 
يونس ويحيي قاعدين في العربيه ومشغلين اغاني بييرددو وراها
يونس و يحيي في صوت واحد
: العيش والملح بتاعكو عملت غسيل معده ورجعته انا صنتكم وانتو خدعتو 
يونس ويحيي ضحكو هو بيضربه كفهم في بعض وبيحضنه بعض 
يونس: حبيبي ياخوي
يحيي
: من بدري مقعدناش قاعده زي دي 
يونس: ناقصنا دياب 
باب العربيه اتفتح ودخل دياب
: بتعملو اي 
يونس بضحك: كنا بنغني 
دياب بقرف: البيت حلو اوي من غير دوشتكم 
يحيي ضرب دياب علي كتفه
: طب بذمتك مش فاضي من غيرنا وهتموت ونرجع
دياب : للاسف وحش اوي من غيركم
يونس: متخافش يسطا كلها يومين وراجعين
يحيي: جماعه انا وحشاني بنوتي اوي وهموت واشوفها
دياب بشماته: تتدفع كام واخليك تق*ضي با*قي اليل معا*ها
يحيي: 200جنيه
دياب: الف ونص
يحيي: بس كدا كتير
دياب: مش كتير عليها 
يحيي: وانا موافق
يونس: اي دا هو اخوك وانا لا اشمعنا
دياب: اخرس انت دقيقه 
دياب ويحيي نزلو ودياب ساعده انه يطلع الاوضه بتاعت زينب من علي المواسير
يحيي: طب افرض ابوي شافني الماسوره بتعدي علي شباك اوضته
دياب:عد فلوسك انت بس و اطلع  ومتخفش ولو عرف انا هتصرف
يحيي: ماشي يا عم خد
دياب دخل العربيه اللي فيها يونس وهو بيعد الفلوس
: اطلع علي مطعم**** عازمك علي حسابي
يونس ضحك بصوته الرجولي وهو بيحرك العربيه
: حسابك ولا حساب يحيي 
.......
براهيم دخل لقي ليليان قاعده علي السرير بزعل
قرب منها وابتسم
: مالك
ليليان بضيق : مفيش حاجه 
ابراهيم: علي فكره الموضوع بقاله تلات ايام وانتي لسه زعلانه وبعدين انا مبحبش حركات العيال دي
ليليان بضيف: علشان بهزر مع جوزي تبقا حركات عيال 
ابراهيم: اممم طب جوزك عايز يصالحك وبيقولك لو سمحتي ممكن تخرجي معاه تتفسحو شويه
ليليان قامت من علي السرير بفرحه
: بجد
ابراهيم ضحك : اه والله
ليليان جريت علي الدولاب وطلعت منه فستانين
ليليان بحماس: الابيض ولا الازرق
إبرهيم: اممم ابيض 
ليليان: طياره هدخل اخد دش واجي  .... ابراهيم ابتسم عليها قد اي هي طفله وبريئه.. شويه وطلعت ليليان وقعدت قدم المرايه تسرح شعرها ابراهيم قام من علي السرير وقرب منها اخد المشط
: اسرحلك انا 
ليليان ابتسمت بفرحه وخجل 
شويه وكان ابراهيم خلص وبيحط التوكه في نهايه الضفيره اللي عملها اتنهد وقال في نفسه انا مش جاببها اركنها هي ليها حق عليا دي شريكة حياتي وليها حقوق...
ابراهيم ميل با*سها علي خد*ها.. وليليان كانت مصدومه من تغيره 
: خلصت اي رايك
ليليان بتبص في المرايه علي الضفيره
: تحفه بجد انت بتبهرني.. 
ابراهيم ضحك: يلا بس علشان هنتاخر
ليليان: هلف الطرحه بس
........ 
تاني يوم رجع دياب وش الفجر وهو مبتسم علي مرح يونس اخوه 
كان حازم قاعد في الحوش
: كنت فين
دياب: كنت مع يونس برا 
حازم: و يحيي فوق 
دياب: يحيي كان معانا 
حازم بصله بطرف عينيه
دياب اتنهد: ايوه فوق مع مراته
حازم وهو طالع: روح جهز نفسك علشان النهارده يا قاتل يا مقتول....

 

google-playkhamsatmostaqltradent