رواية جميلة في قلب الاسد البارت الرابع 4 بقلم شهد هاني عبدالحافظ
رواية جميلة في قلب الاسد الفصل الرابع 4
مش عذرا*ء البنت للأسف مش عذرا*ء ودا كان صوت دكتوره هي طالعه من غرفه جميله بتبص لي ماجد.
ماجد بخبث:بص ليها بنظره ان كدا تمام.
أسد من غير رحمه:اشطا اوي كدا بقا ي بابا اكيد مش هتوافق اجوزها اجوز واحده استغفر الله ف اكيد مش هيرضيك ف همشي بقا عاوزين حاجه.
رفعت بغضب وصدمه: استني ي أسد في نفس الوقت بس افتكر وصيه سيلمان هو بيقول خلي بالك من بنتي بذات من ماجد اخوها وفاق من سرحانه علي صوت أسد.
ماجد بغضب: اختي جبتلي العا*ر اعمل اي في مصي*به دي شوفت ي عمي كُتت عاوز تيدابس ابنك ازاي انا بقا هاربي اختي من اول وجديد.
رفعت بغضب:الجوازها هتم وزمان المأذون جاي في سكه وبص لي ماجد وقال بغضب حسك عينك المحك داخل اوضه جميله التاني اصل موضوع شكله كبير وانا هعرفه وبص لي أسد الي واقف الغضب هينط من عينه وقال رفعت خش ي أسد لي عروستك عرفها وخليها تجهز.
أسد بغضب:بابا انت بتقول اي انا مش عاوز اجوزها كمان انا لي است*ر عليها.
رفعت بغضب:كمل مشي وقال أنا رايح اجيب حاجات جميله من البيت عشان من النهارده هتعيش معاك في الأقصر عن اذنكوا.
ماجد واقف بغضب: وقال ازاي انا عملت دا كله عشان مش تسبني كدا خطتي فشلت وافتكر لما دخل لي دكتوره واتفق معاها ورشها بي الفلوس أنها تعمل كدا.
دكتوره: للأسف وفقت وسمعت كلامه وفاجأة قطع شروده صوت دكتوره.
دكتوره:استاذ ماجد عاوزك ضروري.
ماجد:مش خلاص ختي حقك عاوزه اي التاني.
دكتوره:انسه جميله هي.
أما عند أسد:دخل لي جميله الي قاعده ضمه نفسها وبتعيط بوجع وحاسه بظلم بتقول ولله أنا بنت انا بنت محدش لمس*ني.
أسد صعبت عليه:هو بيبص ليها بيسأل نفسه ازاي بنت بالبراءة دي تعمل كداوقال بصوت حنين جميله.
جميله رفعت عيونها الي كانت شبه د*م:وقالت ونبي م تضر*بني او تقولي كلام جا*رح عشان انا ولله محترمه عمري م افكر اعمل حاجه غلط وابويا رباني وبدأت تعيط بكل قهر.
أسد كلمها هز قلبه:وراح قعد جمبها وكان متردد ي خدها في حضنه بس مع صوت عياطها الي بدء يعلي خدها في حضنه وقال بسسسس ي جميله انا مش ليا الحق اعقبك ومش عاوز اعرف انتي عملتي اي بس الحقيقة بتقول انك مش بنت ف انتي ادري بي نفسك المهم انك تبطلي عياط.
جميله:حضنته جامد وحست في حضنه بي الامان ومسكت في وقالت مش تسبني لي أخويا اخويا هو سبب صدقني خلي عمو رفعت ي خدني معاه وانا موافقه اشتغل خدامه تحت رجلكوا.
أسد:مشاعره اتلخبط من حضنها ليه وطريقه كلامها الي دل علي أنها طفله في عالم مليان وحوو*ش وقال أنا هجوزك ي جميله مش هتكوني خدامه بس جواز هيكون علي ورق أنتي فاهمه.
جميله: طلعت من حضنه وقالت بجد بس ازاي انا مش بحبك اصلا.
أسد بغضب:قام وقف وقال ي عني أنا الي بموت في دباديب امك انا متنيل مجبور عليكي وكمان هست*ر عليكي.
جميله بخوف:خلاص المهم ابعد عن اخويا وكمان بكره تعرف انك ظلمني بس مش فارق معايا حد يعرف انا اي المهم ابعد عن اخويا..
اسد بشك:وقال من ساعه م جيت هي خايفه من اخوها وعايزه تبعد عن اخوها هو في اي انا لازم اعرف وبص ليها وقال امسحي دموعك عشان زمان المأذون داخل عليا وبابا راح يجيب حاجتك.
جميله:مسحت دموعها بسرعه زي الأطفال بسرعه بسرعه رن عليه عاوزه ققوله يجيب حاجه.
أسد رفع حاجبه قال البت دي عندها انفصام باين في شخصيتها:وقال عاوزه يجيب اي هو انتي ليكي عين انا مش عارف انا صابر عليكي ليه.
جميله بحب:روايتي روايه جحيم القاصرات خلي يجبها معاه انا لسه شريها جديد وقربت اخلصها ف انا عاوزها.
أسد بصدمه:هو انتي ي بنتي فايقه لي كلام دا روايات دي هي الي ودتك في داهيه.
جميله: بتكلم هي نست كل حاجه لما افتكرت كاتبه اسراء هاشم وقالت أنا مش هضعف عشان انتي دايما بتزرعي فينا القوه .
عند رفعت:وصل لي البيت وكان واخد المفاتيح من ماجد ودخل اوضه جميله بدء يلم في حاجتها المهمه بس فاجأة شاف د*م علي سرير جميله ازاز مكسور وافتكر لما قابل ماجد علي سلم وهو ماسك دماغه الي بتنزل د*م كمان افتكر الملايه الي كانت ملفوفه بيها جميله وفاجأة رفعت بص بصدمه علي سرير وشاف نفس الملايه وقال استحاله اخوها دا مش مظبوط في حاجه في موضوع مش مظبوطه بينه بين جميله.
ماجد بغصب:عاوزه اي فرضنا حد شافنا مش خلاص عملتي الي انا عاوزه واديتك حقه.
دكتوره:انا عازه اعرفك الحقيقه فعلاً.
ماجد:ان جميله عذر*اء طب م انا عارف.
دكتوره بحزن:لي الأسف الجميله عندها يتبع
- تابع الفصل التالي عبر الرابط: (رواية جميلة في قلب الاسد) اضغط على أسم الرواية