Ads by Google X

رواية حياة ظابطة الفصل الثامن و الاربعون 48 - بقلم سما الحملاوي

الصفحة الرئيسية

     رواية حياة ظابطة كاملة بقلم سما الحملاوي


 رواية حياة ظابطة الفصل الثامن و الاربعون 48

 دخلت تجيب ساره وخرجت....
بصت لعائشه ببعض الغضب....
عائشه قامت وقالت....ساره انا عارفه ان الي هقولوا عمرك ما هتسمحيني عليه بس انا اسفه 
ساره ببعض الغضب....******
يامن بعصبيه....سااااااره
༺༺༺༺༻༻༻
في بيت احمد الدمنهوري...
الساعه ٤عصراً...
ساره ببعض الغضب...والمفروض اني اقبل بعد كل الاهانه دي 
يامن بعصبيه...سااااره عائشه غلطت واعترفت بغلطها مالوش لازمه الكلام دا
ساره ابتسمت وقالت...انا عملت كدا عشان اوري اختك ان انت معندكش اغلى منها لأني عارفه انك هتنفعل كدا
عائشه قامت وحضنتها...انا اسفه ياساره انا غلطت وياستي اعتبريني عيله وغلطت
ساره بحنان وحب...يابنتي احنا اخوات مش هزعل منك 
ايه خرجت....انتو هتتغدوا معانا انهاردة 
يامن...لا يا ماما خليها مرا تانيه 
ايه...والله ابدا هتتغدوا معانا 
ساره...اه وافقوا بئا 
يامن بأبتسامه...خلاص ماشي 
عائشه بأبتسامه...استني ياطنط هاجي اساعدك 
ايه...تعالي ياحبيبتي 
دخلوا المطبخ...
يامن...متزعليش مني 
ساره...مش زعلانه انا فرحت انك محرجتش اختك قدامي 
يامن بضحك...انتي ازاي بالعقل داااا 
ساره...احسدني بئا😂
يامن...احنا هنتجوز امتى🥺
ساره....باقي سنتين الا شهرين😂
يامن بهزار....امشي من قداااامي 
༺༺༺༺༻༻༻༻
بيمر اليوم في تجهيزات هادي وسلمى للفرح وياسين وهدير...
༺༺༺༺༻༻༻༻
في بيت احمد الهواري...
الساعه ٩مساءاً...
ادهم جه وقابل احمد...
احمد...اتفضل يابني 
ادهم بأبتسامه...يزيد فضلك ياعمي"انا اللبس الدبله دي ل عائشه بحيث ان بعد تخرجنا نعمل الفرح على طول 
احمد بأبتسامه...خلاص ماشي يابني بكره تعالى نقرأ الفتحه وهات اهلك معاك ونعمل حفله بسيطه بينا ونلبس الشبكه 
ادهم بفرحه...تمام ياعمي تسلم يارب هروح اقولهم في البيت 
احمد بضحك...روح يلا 
خرج ادهم بفرحه وفي طريقوا قابل عائشه كانت راجعه من الكليه...
عائشه بابتسامه...كنت بتعمل ايه هنا 
حكالها الي حصل وهي فرحت...
عائشه....طب كنت عاوزه اقولك ان حفلت تخرجي قبلك بيوم وسألت في كليتك انت هتبدأ امتحانات كمان ١٠يام وانا بعدك بأسبوع
ادهم بأبتسامه...طب حلووو اووي يعني شهر بالظبط ونتجوز 
عائشه بكسوف...امشي بئاااا
جه يامن عليهم وقال...انت ياعم قابلتها فين😂
ادهم حضنو وقال...كنت عند عمو احمد بتكلم معاه وشوفتها والله 
يامن خبط على كتفه براحه وقال...ياسيدي خلاص احنا عرفنا الي فيها😂
وشد عائشه لحضنه...بس اشوفك مزعلها بسسس 
ادهم بخوف مصطنع...وانا اقدر بردو 
ضحكوا كلهم واتكلمو شوية ومشي ادهم ويامن بصلها وقال...يهمني مصلحتك من كل شئ 
عائشه حضنتوا وقالت....احسن اخ في الدنيااا
دخلوا الفيلا...
༺༺༺༺༻༻༻༻
عند يونس...
في الفون...باقي بعد بكره هكون عندك ياحبيبي😌
ونس بحب....بأذن الله يايونسي 
يونس بضحك...احلى يونسي دي ولا اييييه 
ونس...اومااااال 
يونس...حبيبي بقولك هكلمك كمان شوية عشان هنبدأ نجهز للمهمه
ونس...ربنا معاااكو يارب
قفلوا سوا وراح يونس لغرفة الاجتماعات...
حياه...كويس انك جيت عشان هشرح الي هيحصل
قعدوا كلهم وهي وقفت تشرح ويوسف باشا قاعد في اول الطرابيزة بيسمع...
حياه بهدوء...مراد انت هتجيب واحد من القوات تلبسوا زيهم وتخلي يروح لساهر يقولوا ان الكينج الي المفروض هياخدو منو الشحنه عاوزه في المكان كذا
ساعتها هكون انا واقفه والقوات مستخبيه في اكتر من مكان وهتواجهه معاه لو حسيتوا بأي حركه غدر تظهروا كلكم يونس انت هتقف بالقوات برا في اعلى مكان بالقناص حمزه هتبئا هتتواجهه مع الكينج مراد هتبئا مع حمزه لأن من المؤكد رجالة الكينج هيبئوا كتير 
حمزه....وانتي لوحدك يعني 
حياه بهدوء....لا معايا القوات اكيد نفذوا الي بقول عليه ارجوكم 
القوات...تمام يافنددددم 
حياه...الاشاره هبعتها للجهاز المتصل بينا كلنا اول ما تسمعوها افهموا اني بتواجه مع ساهر
كلهم قاموا وبدأو يجهزوا...
حياه دخلت تجهز هي ومراد وحمزه ويونس والقوات كمان..
الساعه ١٢بليل....
عند حياه....
واقفه بتجهز سمعت خطوات وراها فضلت تتلفت وبعدين فجأه ظهر قدامها شخص وقال...فاكره ان لعبتك دي دخلت عليااا اوي 
حياه بصدمه ورعب....سااااااااهر
༺༺༺༺༻༻༻༻
عند حمزه...
واقف هو ويونس ومراد...
حمزه بغيظ...اختك دي اعمل فيهااا ايه 
مراد...عادي بئا😂
يونس بملل...جهز نفسك ياحمزه مش وقت غيره وانت يامراااد واسكتوا عشان اظبط القنا*ص
حمزه ومراد بصولوا وبدأو يجهزوا...
حمزه لبس بدلته المخصصه للمهمات الي زي كدا وعليها دبوس صغير بشكل نمر...
ومراد كذالك بس تعلب ويونس بردو بس قناص...
جهزوا وحضروا اسل*حتهم...
مراد كلم نورا واهلوا وقالهم ادعولنا ويونس وحمزه كمان...
وقاموا يصلوا... 
༺༺༺༺༻༻༻༻
عند حياه...
فاقت من تخيلاتها دي وقامت تتوضى وتصلي ركعتين لربها لأنجاز المهمه...
خرجت من اوضتها وفي نفس الوقت خرج مراد وحمزه ويونس...
وقفوا قدام يوسف باشا وادو التحيه وهو قال...ربنا معاكم يا ابطال واحنا جنبكم في اي حاجه 
خرجوا كلهم من مبنى المخابرات وركبوا عربيتهم وقفوا في مكان بعيد شوية عن المكان بتاع تسليم الشحنه ونزلوا فضلوا يمشوا براحه لحد ما وصلوا وبدأ مراد ينفذ الخطه...
الشاب...ساهر بيه الكينج عاوزك 
ساهر...هو جه طيب هاجي اهو
راح مكان حياه وكانت هي مستنياه ومدياه ضهرها....
ساهر بأستغراب...انتي مين 
لفت حياه وقالت بضحك....خدمتك ميرنااا
ساهر بصدمه...اييييه 
فجأه حياه اتحولت وقالت....انا حضرة الظابط حياااه سلم نفسسسسك احسنلك 
༺༺༻
عند حمزه...
مراد بالألمانيه...Hallo König, wie geht es dir? 
*هالو كينج كيف حالك*
الكينج...Wer bist du 
*من انت*
حمزه... Ihre Schwarzarbeit, ich werde von Officer Hamza betreut 
*عملك الاسود انا حضره الظابط حمزه*
الكينج بصدمه...nein nein 
*لا لاا*
مراد بضحك...Gib dich auf 
*سلم نفسك احسنلك*
فجأة حصل اشتباك بين الطرفين...
༺༺༺༻
عند حياه... 
ساهر....بئا انتي توقعيني 
حياه بغضب...كلب زيك لازم يقع انت عا"ر على الدوله بئا بتخو**ن بلدك انت مينفعش تعيش ساعه كمان 
ساهر بغيظ....وريني مين الي هيخلص على التاني الاول 
فجأة حصل اشتباك بينهم...
༺༺༺༻༻༻
عند حمزه ومراد...
القوات خدت الكينج ورجالته مات"ت...
مراد بضحك....خلصنا منه الي بعدو 
حمزه....يلا بينا حياه بعتت اشاره
راحوا مكان حياه...
حياه بغضب...سلم نفسك احسن 
ساهر...ابداااا
ادتو طل"قه في دراعوا وقع على الارض من الالم...
ساهر بغضب...هوريكييييي 
راحت ناحيته وحطت رجلها مكان الطلقه وهو بيتوجع...دا تمامك تحت رجلييي ياخاااا'ين ل وطنك 
حمزه ومراد دخلوا وشافوا القوات مخلصه على رجالة ساهر...
حمزه وقف بص على ساهر بقرف...دا اخرك تحت رجلنا
القوات لسه بتشيل ساهر راح ماسك سلا*حه...
حمزه شافوا مصوب على حياه قال....حيااااااه 
وراح بسرعه وقف قدامها والطلقة خرجت من مسد"س ساهر...
حياه....حمززززززززززززززززززه

 رواية حياة ظابطة الفصل الثامن و الاربعون 48 -  بقلم سما الحملاوي
حبيبة

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent