رواية عشقت قمر الصعيد الفصل الثاني والاربعون 42 - بقلم ندي سامي

الصفحة الرئيسية

        رواية عشقت قمر الصعيد كاملة بقلم ندي سامي عبر مدونة دليل الروايات

رواية عشقت قمر الصعيد

 رواية عشقت قمر الصعيد الفصل الثاني والاربعون 42

ناديه: انا هروح بقا عشان اشرف علي الاكل بتاع الحفله والناس اللي بيحضروا ليها انتي عارفه بقا صالح باشت مشغول هو باسل وسايبين كل حاجه عليا

قمر: ربنا يعينك ينور عيني وحضنتها وفجاه الباب فتح ودخل باسل

باسل: طب وانا مليش حضن ولا اي وغمز

ناديه ضحكت وقمر اتكسفت

ناديه: اي اللي جايبك اوضه قمر يا باسل ها

باسل: ابدا يا ماما انا سالت عليكي قالولي انك هنا

ناديه: وكنت عايز اي يسيدي

باسل بغضب بسيط: ازاي يا ماما تعزموا شيري واهلها

ناديه:؛ بابا اللي عزامهم يحبيبي عشان البيزنس مش اكتر لكن احنا علاقتنا مش هتكون زي الاول

قمر: انا اسفه انا اللي خليتكم تبعدوا عن بعض

باسل: متقوليش كدا تاني دا اللي يزعلك امحيه من علي وش الدنيا احم قصدي كلكم يعني

ناديه بضحك: طب يلا يا اخويا عشان تجهز ونسيب قمر تجهز هي كمان

خرجت ناديه وباسل لسه واقف

ناديه: يلا يبني بقا

باسل: جاي يست الكل وراكي ع طول

قمر؛: اي واقف لي ما تروح تجهز عشان حبيبه القلب ممكن تيجي

باسل بخبث: اها ما هي جايه فعلا هي اول حد اتعزم علي الحفله

قمر بغيظ: طب يلا مع الف سلامه مش فاضين يلا عشان هنرش مايه

باسل بضحك: هههههه ماشي يستي متزقيش بس ها بدل ما اتهور ها وغمز

قمر: قفلت الباب وقعدت تضحك عليه

باسل: هههه مجنونه والله بس مسير الجميل يحن (سرسجي اووي 😂🙂)

كلهم راحو يجهزوا عشان الحفله

بعد ساعه

ف بيت رامز

رامز: اي يجماعه دا كله لسه مجهزتوش دا انا جهزت

اماني: احنا جهزنا اهو

علي: ف اي يولد بتزعق لي كدا

رامز: الحفله هتبدا واحنا لسه مروحناش

اماني: هنلحق يحبيبي ان شاء الله

علي: يلا يبني بقا

كلهم طلعوا من البيت وركبوا العربيه وف طريقهم لڤيلا الدمنهوري

في فيلا مجدي الكيلاني

ساهر: ملوش لزوم اننا نروح الحفله يعني

شيري: وانت مالك انت مش عايز تروح اقعد

وفاء: خلاص يولاد انتوا صغيرين علي الحاجات دي ولا اي يلا امال فين مجدي

مجدي: انا جيت اهو يلا

خرجوا وساهر ركب عربيته وشيري ركبت عربيتها ووفاء ومجدي ركبوا سوا

كله جهز صالح وباسل كانوا بيستقبلوا رجال الاعمال

وناديه كانت بتستقبل الناس اصحابهم

تالين فتحت الباب علي قمر

تالين: قمر يا قمر انا... بسم الله ماشاء الله اي القمر دا بس

قمر: دا انتي اللي قمر يا توته والله

تالين: نيجي فيكي اي يبنتي بس يبخت اللي هياخدك

ضحكوا الاتنين

قمر كانت لابسه فستان سواريه اسود وطرحه نفس اللون وحاطه ميكب خفيف وهيلز

وتالين كانت لابسه فستان لونه بينك بس قصير شويه ومن غير حجاب

باسل لسه بيتكلم مع واحد وفجاه شاف قمر وهي داخله الحفله وقد اي كانت جميله اووي وفضل متنح كدا لعند لما وصلت عند مامته

الشخص: باسل باشا يا باشا

باسل: ها بتقول حاجه

الشخص: لا دا انت مش معايا خالص

باسل طب عن اذنك

قمر كانت رايحه عند ناديه وناديه اول لما شافتها

ناديه: اللهم بارك اي الجمال دا

قمر: روح قلبي يا ماما انتي اللي ذوقك يجنن تسلم ايدك

باسل من وراهم: لا دة الفستان زاد جمال لما انتي لبسته بقولك اي تعالي اقولك حاجه

ناديه: عيب كدا يا ولد دا انا واقفه

باسل: متقلقيش والله يحببتي وضحك

باسل مسك قمر من ايدها وخدها علي جنب شويه

قمر: اي يا باسل انت خدتني لي انا عايزه اقف مع ماما

باسل: متخافيش يبنتي انا كنت عايزه اقولك حاجه بس اول حاجه عايز اقولك ان انتي قمر ف كل حالاتك وذوقي ف الفستان طلع يجنن بس انتي اللي محلياه طبعا وندخل ف المهم قمر انا عايز اقولك ان انا.......

شيري: انت اي يا باسل ما تكمل

باسل بغضب: شيري انتي اللي جابك هنا وبتدخلي لي اصلا ما بينا

شيري بغضب شديد: عشان انت بتاعي انا وبس انت فاهم وبعدين مسك باسل من دقنه وقالت بمياصه مش انا برضو حبيبتك ولا اي يا باسل

باسل شال ايدها بقرف

باسل: اوعي ايدك دي بدل ما اتصرف معاكي تصرف ميعجبكيش انتي فاهمه

باسل لسه بيبص عشان يشوف قمر لقاها مشيت قدامه بص ل شيري بغضب ومشي

باسل: قمر يا قمر خدي تعالي هنة ومسكها من دراعها

قمر بغضب: اي ف اي سيب ايدي

باسل بنفاذ صبر: قمر اهدي انتي فاهمه غلط انتي شايفه ان هي...

قمر بتسرع: مش محتاج تبرر سيبني عشان الناس بتبص علينا وعايزه اروح اقعد مع ماما ولسه هيكلمها فجاه..


يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية عشقت قمر الصعيد ) اضغط على أسم الرواية
 رواية عشقت قمر الصعيد الفصل الثاني والاربعون 42 -  بقلم ندي سامي
حبيبة

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent