رواية انتي ملكي الفصل الرابع و الثلاثون 34 - بقلم نورهان اشرف

الصفحة الرئيسية

   رواية انتي ملكي كاملة بقلم نورهان اشرف 


 رواية انتي ملكي الفصل الرابع و الثلاثون 34

يقسم مراد أنه لو سمع ذلك الكلام فى واقت غير ذلك لكن اعرقها فى حبه و جعلها تعيش معه فى جنته ولكن بسبب تلك العقاربه لان يقدر على ان يقول اى شئ فنظر لها بغضب وهو يقول:بتقولى اى انا بحبك انتى مجنونه
نظرت له ريم بهدوء وهي تقول: انا عرفت الحل ان ترجعلك الذاكره وترجع مراد حبيبي من اول وجديد هو ما فيش غيره الحل ده كان لازم اعمله من ساعه ما فقدت الذاكره
كانت تقول ذلك واتجهت الى التسريحه واخذت الفازه من عليها نظر لها مراد وهو يبتلع رايقه بتوتر فهو يعلم انها مجنونه نظر له بخوف وهو يقول: انتي بتعملي ايه يا ريم
ريم بابتسامه :هارجعلك الذاكره يا روحي
قالت ذلك وهي تجري عليه لكي تخبطه ولكن هرب مراد منها بأعجوبة وهو ينظر لها بصدمه وهو يقول: انتي اكيد مجنونه ايه اللي انتي بتعمليه ده
قال ذلك وهو يركض منها في الغرفه لكي لا تخبطه ولكن ريم تركض وراه وتقول: بص اسمع مني اقف بس وما تخافش وانا هاخبطك خابطه خفيفه يادوبك بس الذاكره ترجع مش اكثر من كده
مراد بغضب :لا انتى بجد مجنونه
 نظرت له ريم بابتسامه وهي تقول: انا عايزه ارجعلك الذاكره اللي انت فقدها يا روحي
كدا مراد ان يتحدث ويقول: انه لم يفقد الذاكره ولكن ريم قد فعلت ما في عقلها وضربته بالفاظه على دماغه ووضع مراد يده على راسه
ونظر الى تلك الدماء التي ظهرت على يده وهو يغمغم :ايه اللي انتى عملتى ده انتي مجنونه
ريم بحب :اى الذاكره رجعتلك روحي صح
نظر لها مراد بدور وهو يغمغم:انا انا
 وواقع على الارض مغشي عليه اما ريم نظرت له بصدمه وهى تقول: يا نهار اسود هو انا موتك ولا ايه
قالت ذلك واخذت تصرخ بكل قوه حتى ان صوت صرخها هذا ارجاء الدوار باكمله دخل عليها محمد نظر الى جسد ابنه بصدمه هو يقول: ايه اللي حصل في ايه
 ريم بتوتر :مفيش حاجه اصلا
نظرت له زوجته وهي تقول بغضب :انت لسه هتفكر فيه ايه ولا مفيش ايه ابني بيموت خذوه على المستشفى بسرعه يا محمد
قالت ذلك وهي تحاول ان تحمل ابنها فحمله كل من محمد هو وحازم وحملوا مراد لكي ياخذه الى المستشفى
ام ريم شعرت بصدمه فاهى رات تلك الطريقه في الكثير من الافلام العربيه القديمه فكانت تتوقع ان تلك الطريقه الصحيحه وسوف يسترد مراد ذاكرته بتلك الطريقه لا تعلم انها تقتله بتلك الطريقه الغبيه
 نظرت لها روان وهى تغمغم:انا عاوزه اعرف اى اللى حصل اصل اكيد ذكائك له علاقه بالموضوع دوت
 ابتلعت ريم رايقها وهي تقول: اصل بصراحه كده انا شفت الطريقه دى في افلام عربي والبطل بترجعله الذاكره لما احد يضربه على دماغه فقلت ممكن ترجعله الذاكره ويفتكر بقى لاحسن انا زهقت خالص وعاوزه مراد حبيبي ترجعله الذاكره
 نظرت لها روان بسخريه وهي تقول :هو انا عايزه اسالك سؤال هو انتى ليه لما بتفكري وتشغلي دماغك بتعملي مصائب طب ايه رايك كده تسيبي الامور تمشي براحتها احسن ما الى انتى بتعمليه ده
ريم بحزن انا مش بابقى قصدي اني اعمل مصائب انا بفكر انى أقف معاه و جانبه معرفش أن ليه بيحصل كدا
حركت روان راسها بهدوء وهى تقول :طب يلا البسي عشان نروح نشوفهم حركت ريم راسها واتجهت إلى المرحاض
بعد مرور نصف ساعه كانت تنزل كل من ريم وروان من على الدرج نظرت روان الى مها بهدوء وهي تقول :ايه يا مها مش هتيجي معنا ولا ايه
تحدثت مها بجديه وهي تقول :لا اصل تعبانه قوي انا هاكلم عمي واطمن عليهم لكن بجد مش هاقدر اجي معاكم
حركت روان راسها بهدوء فهي ماذا كانت تنتظر منها اكيد كانت سوف تفعل ذلك فنظرت الى ريم بجد وهي تقول طب يلا يا ريم خرجت كل من روان وريم وتركوا مها وحدها في المنزل
 اما مها فركت راساها وهي تقول انام ساعه يمكن تكون من غير كوبيس قالت ذلك وذهبت الى غرفتها ولكن بعد ان ذهبت فى نوم عميق استيقظت على صوت همس خافت للغايه يهمس باسمها:مهااااااا
نظرات حولها بفزع وهى تقول: اعوذ بالله من الخبث والخبائث لتاذيني ولا اؤذيك
تحدث الصوت بسخريه شديده وهو يقول: ايه يا مها مش انت قدمت قربان عشان ابقى معاكى وجنبك ازاي دلوقت بتستعيذي بالله مني
حركت مها راسها بجديه وهي تقول: انت عاوز مني ايه ابوس يدك سيبني ارجوك انا ما عملتش حاجه انا ما عملتش اي حاجه خالص
تحدث الصوت بهمس ضعيف وهو يقول: اه طبعا ما انا عارف امال انا جاي ليه دلوقتي عشان اقبض روحك خلاص قبضت روح مسعد وهاقبض روحك وهتموتي بنفس الطريقه اللي مات بيها
حركت مها راسها برفض ونزلت على الدرج بسرعه حافيه القدمين كان دوار مظلم بطريقه مخيفه لا تعلم كيف اصبح الدوار بذلك الظلام وهي لم تنم اكثر من ساعه ولكن فجاه شعرت ان قدمها خبطت في شيء على الارض نظرت الى تلك التي على الارض وهى تشعر ان قلبها سوف يتوقف فى غضون دقائق وجدت جث*ه مش*وهه بطريقه بشعه :اعععععععع
لم تكمل كلامها بسبب تلك الرأس التى نزلت عليه من السقف و واقعت على الارض فقده الواعى
 ام عند مراد كان يجلس فى غرفه الافاقه وهو يضع يضع على راسه ويقول: بنت المجنونه كانت هتموتني
 نظر له والده بضحك وهو يقول: معلش يا ابني سامح ما هو احنا اللي بنعمله كثير بس عشان لازم نكشف الحربايه
نظر له مراد بجدية وهو يقول :مش مهم يا بابا المهم دلوقت فهد عمل اللي احنا قلنا له عليه
مراد بهدوء:انا واثق فيهم و واثق أن يعملوا كل اللى انا عاوزه
لم يكمل كلامه بسبب دخول ريم عليه وهى تقول:
google-playkhamsatmostaqltradent