رواية حب حد التملك الفصل الرابع والثلاثون 34 - بقلم دينا عبد الحميد

الصفحة الرئيسية

 رواية حب حد التملك الفصل الرابع  و الثلاثون

رواية حب حد التملك الفصل الرابع والثلاثون 34

ليلي بهدوء ممكن متلمسنيش تاني 
راغب بهدوء وتعجب وده ليه 
ليلي حرام 
راغب انتي مراتي ولا ناسيه؟ 
ليلي بس مفيش اشهار 
راغب قرب منها وشدها لحضنه وبا*سها بهدوء وشويه وبعد وهو بيبصلها بضحك من صدمتها واتكلم بهمس هعتبر اني مسمعتش حاجه  وهكتفي بالي حصل ك عقاب صغير 
ليلي بصتله بغضب ونطقت انت اتجننت  أوعي بلاش تقرب مني تاني يا راغب وإلا... 
راغب شبك ايده ببعضها ورفع حاجب وقال بمقاطعه ها... وإلا أيه؟ 
ليلي بصتله ببرود ونطقت وإلا... بس اتوترت جدا لما شافت عيونه مركزه معاها وسكتت 
راغب باس خدها وقالةمتنطقيش بحاجه مش هتقدرى عليها  وسبها ومشي وهى هتطـ*ق من الغيظ 
غيرت ونامت وراغب قعد شوية وبعدين نام 
تانى يوم الصبح 
راهب بصوت عالي وهو بيفتح الشبابيك وبيلم الستاير  
راهب قومى يا عروسه.... 
رنا بكسل أممم
راهب يلا يا قمر 
رنا ممم سبنى شوية 
راهب راح جنبها ومسك طرف الغطا ونطق بمكر انتى لو مصحتيش هاستغل نومك وهشد الغطا وقرب همس ف ودنها وهو بيمشي ايده علي دراعها برقبتها  وهشوف حاجات همو*ت واشوفها.... 
رنا حست بحركت ايده ونبرت الخبث بتاعته فقامت مفزوعه وهى بتشد الغطا ف حضنها اكتر  انت اتجننت انت بتعمل ايه قوم من هنا هصوت انت ايه جابك هنا... 
راهب تنح وفتح بوقه بصدمه 
رنا بغضب انت ازاى تعمل كده انا هقول ل بابا انت اتجننت وفجأه بدأت تعيط بدون سبب 
راهب فضل متنح لحظات بس فاق بسبب عياطها وحضنها بحنيه وقال بحب مالك يا قمرى 
رنا بدموع عايزه اروح ل ماما 
راهب حاضر بس تاخدى دش وتغيري ونروح 
رنا بدموع اكﭢر لاء عايزه اروح دلوقت 
راهب اتنفس وقال هتروحى كده؟ 
رنا ايوه كده... 
راهب مش هينفع 
رنا  عيطت بصوت عالي مليش دعوه  
راهب اتنهد بس معرفش يمسك نفسه ونطق هتروحى كده ازاى 
رنا زى الناس 
راهب والغضب مالي وشه ناس أيه يا زفته انتى هتروحى  كده وانتى تقريبا مش لبسه حاجه 
رنا بطلت عياط وهي بترفع الملايه وتتأكد فتنحت وفجأه عيطت تانى انت عملت فيا ايه 
راهب خبط على دماغه بقلت حيله وقام دخل الحمام وسابها  وهو بيكلم نفسه وهيتجنن منها 
تحت كان البيت كله صاحي وكل واحد مشغول ف حاجه وتجهزات كتير 
ماجى مش فاهمه يا عمى لزومه ايه نعمل الحنه ف بيتك مكان بيت فضل ويسري  طالما خلص واتشطب مكان الحريق نعمله فيه وخلاص واهو بيت ابوها خلص التصليحات بعد الحر*يق 
محمد بغضب لاء حنة حفدتي ف بيتي  وبعدين بص ل فضل الي بيراقب من بعيد ونطق هي اصلا مش طايقه ابوها فريحوا دماغكم ومنغير ميبعتك وسطه ده قرارى وانا مبرجعش ف قراراتي 
ليلي  دخلت من الباب وهي معاها اتنين من الغفر معاهم حاجات وقالت بتعب جبت كل حاجه طلبتها مني يا جدي  حلو كده 
الجد وماجي ورينا وفضلوا يتمموا علي الحاجه  وليلي قعدت وفجأه جه راغب قعد جنبها وهو بيقول حرام كده انا متمرمط  وهو يتجوز متجوزوني معاه حرام عليكم 
ليلي بصتله  بغضب  واتكلمت ببرود شوفلك عروسه ونجوزك 
راغب بأستفزاز وعروسه ليه وانتي موجوده؟ 
ف اللحظه  دي نطق ماجي وفضل بغضب ده بعدك يا ابن سوزان 
فوق كان راهب خارج من الحمام لقي رنا قاعده تضحك وهى حاضنه  صورته 
راهب بصلها بدهشه بس اتجاهلها وبدأ يجهز نفسه ويسرح شعره بس سمع صوتها بتناﮂى لكن كمل وكان مسمعش حاجه 
رنا بغضب انا مش بكلمك؟ 
راهب رد ببرود نعم 
رنا انت زعلان منى؟ 
راهب وفي حاجه عملتيها تزعل؟ 
رنا يعنى اصل  راهب اتجاهل كلامها وراح طلع ساعه من الدرج ولبسها هى وانسيال مكتوب عليه حرف R 
رنا وقفت قدامه و بصتله يعني زعلان منى 
راهب لف وشه وبدأ يحط البرفيوم بتاعه بتجاهل بس اتصدم بصوت عياطها العالى وهى بتقعد علي السرير 
راهب بغضب انتى بتعيطي ليه حاجه وجعاكى؟ 
رنا هزت رسها بلاء وعيطت 
راهب حد زعلك؟ 
رنا هزت رسهل ب لاء، برضو وعياطها زاد 
راهب بفراغ صبر لما مفيش حاجه وجعاكى ولا حد مزعلك بتعيطي ليه 
رنا بشحتفه عشان زعلان منى 
راهب اتنهد وقعد جنبها ومسح دموعها ونطق مانتى الى عصبتيني عيطي منغير سبب 
رنا. لاء  مانا في سبب 
راهب وهو ايه رنا اتوترت وقالت مهو انت انت يعنى.... وسكتت 
راهب انا أيه؟ 
رنا انت امبارح  بليل احنا 
راهب ضحك مهو طبيعي الي حصل بليل عشان انتى مراتى وبنحب بعض لكن المش طبيعي عياطك بسببه اصل ده تتفسر بحاجه من اتنين.... يا حاجه وجعاكى يا انتي مش عايزه وانتى بتقولي مفيش حاجه يبقي مكنتيش عايزه وبالعقل كده كل حاجه كانت بمزاجك ولا انتى صدقتي انه عا*فيه.... 
رنا بكسوف هزت رسها ب لاء، 
راهب يعنى الي حصل كان بمزاجك وعجبك...؟ 
رنا سكتت ووشها احمر 
 راهب ابتسم بتنهيده امال عيطتي ليه 
رنا اصل يعني 
راهب بهدوء ها كملى... 
رانا اصل نسيت انك جوزي 
راهب اتصدم وسكت ورنا بدأت تعيط 
راهب قرب منها ومسح دموعها وبا*سها بشغف وحنان  وشويه وهدى وهو بيبعد عنها وييهمس مش عايز اشوف دموعك 
رنا هزت رسها بماشي 
راهب نطق وحاجه كمان انا مش زعلان ويلا قومى اجهزى يا عروسه عشان حنتنا النهارده  ولو استنينتي كمان دقيقه كمل وهو باصص ل شفا*يفها  وقال مش هقدر امنع نفسي عن شفايفك الى زى الكريز ف الشكل والفراوله بالطعم  
رنا جريت على الحمام وهى ف ايدها  هدومها بكسوف خدت شاور  ولبست 
تحت  اول م ماجى وفضل نطقوا انهم مش موافقين على الجوازه  
راغب وليلي بصولهم بذهول ونطقوا  انتوا عمركم ماتفقتوا ف حاجه جاين تتفقوا حالا؟  
ماجي بغضب انت عارفك انا رفضاك ليه يا سا*فل  قربت منه ونطقت بصوت واطي من بين سنانها بتتحر*ش بالبت وربنا مهجوزهالك غير لما تقول حقي برقبتي 
راغب قال بصوت واضح بس كده حقي برقابتي جوزهالي بقا 
بصله فضل ونطق مش هتخدها ده بعدك وشدها بحضنه ونطق ده انا لايمكن استغني عن دلوعت ابوها 
راغب ايش حال لو مكنتش لسه عارفها من شهر 
فضل بس بنتي 
قبل ميحتدم النقاش ونزلت هى وراهب تحت نظرات السعاده والمباركات من البعض والحـ*قد والمكا*ئد من البعض الاخر 
مر اليوم بسلام وتميز وتانى يوم كانوا بيجهزوا للفرح لحد مرنا ندهت ل ليلي ونطقت  انا خارجه غطى غيابي 
ليلي انتى مجنونه باقي علي فرحك اقل من ساعتين 
رنا الميكب جاهز ناقص الفستان والطرحه مش، هيغيبوا  وانا مشوار، ربع ساعه  
كانت ليلي هترد بس رنا جريت متخفيه 
ليلي استنت كتير، وغطا غيابها ومجتش لحد م كانت ليلي قاعده متوتره ولقت راهب قدامها بيسال عن رنا 
ودةر عليها ملقهاش 
راهب رنا فين؟ 
ليلي اصل يعني رنا..... خرــــــــــــــــ جت  
راهب نعمممممم خرجت يوم فرحها؟ 

      •تابع الفصل التالي (رواية حب حد التملك) اضغط على اسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent