Ads by Google X

رواية حور ياسين الفصل الثالث و الثلاثون 33 - بقلم مي

الصفحة الرئيسية

   رواية حور ياسين الفصل الثالث و الثلاثون 33 

رواية حور ياسين الفصل الثالث و الثلاثون 33

عند حور اول ما خرجت من اوضة ياسين جريت على اوضت ملك حور بصدمة: مللللك 
ملك: اي يا حور 
حور: مالك قعدة كدا ليه 
ملك: ادهم شكلو عيولع فيا 
حور: ليه 
ملك: اصلي انا قولتلو موضوع فهد 
حور: لا مش هيعمل حاجة مخفيش 
ملك: متأكدة اوووي كدا ليه 
حور: مش مهم المهم الصور دي مين اللي صورها او مين اللي بعتها لي ياسين 
ملك: انا برضو عايزة اعرف بس مش جاي في دماغي حد معين 
حور: كدا ياسين مش هيخليني اروح الجامعة تاني انا مش عارفة المصايب دي بتيجي منين الاول ماما اتوفت ودلوقتي موضوع فهد ربنا يستر في اللي جاي بقا 
ملك: يارب المهم هتعملي لي هتفضلي في اوضة ياسين 
حور: مش عارفة 
ملك: حور بما اننا مش بنروحو الجامعة ولا بنحضر تفتكري هننجح 
حور: هههههه ننجح اي بقا أنسي دا في الاحلام 
ملك: عل رأيك يا اوختي 
وفضلو يكلمو.    ....... 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــ
عند اسماء كانت في اوضتها 
منال دخلت: اسماء احنا هنفضل هنا يومين 
اسماء: ليه يا ماما 
منال: لا هنفضل يومين عندك مانع 
اسماء: يبقا انتو السبب صح حرام عليكو بقا 
منال: بت انتي اخرسي اي اللي غيرك مش كنتي معانا عشان تجوزي حبيب الاقلب سيف اللي مش بيعبرك 
اسماء: اديكي قولتي كنت اما دلوقتي لا عشان الحب مش عافيه يا ماما انا معرفش انتي بتكرهي حور اووي كدا ليه حرام عليكي 
منال ضربتها بي الاقلم: انتي تخرسي خالص وبعدين احنا ملناش دعوة بي موضوع الصور دا 
اسماء: بطلي كدب بقا انا زهقت منكم وجريت على برا 
وسابت منال في الاوضة 
منال: ماشي يا اسماء انا هوريكي 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــ
عند سيف كان خارج من اوضتو وكان باب اوضت اسماء مش مقفول اووي وسمع كل حاجة واسماء وهي خارجة خبطت في كتفو 
اسماء: سيف وجريت على تحت 
سيف راح وراها وهي نزلت الجنينة الاقصر وكانت هتخرج من البوابة سيف شدها من ايدها 
سيف: انتي رايحة فين 
اسماء بدموع: ملكش دعوة يا سيف سيبني اخرج اتمشا  شوية لو سمحت 
سيف:نتمشا حاضر انما تتمشي لوحدك لا ممكن تهدي بقا شويا مش احنا صحاب بعد شويا اسماء هديت شويا 
سيف: تعالي بقا نقعد شويا سوا نتكلم ماشي 
اسماء: اوك 
سيف: بصي بقا مش هكدب عليكي واقولك اني مسمعتش حاجة او اني عرفت انك بتحبيني مثلآ 
اسماء: سيف انا عارفة انك يتحب تاليا صحبت حور رينا يسعدكم و انسا كلامي دا خالص اكنك مسمعتهوش اصلآ و انا هحاول انسا حبي ليك معأنو صعب بس الايام بتنسي 
سيف: انا مش هكدب عليكي انا ايوآ كنت معجب بي تاليا وكنت مفكر نفسي بحبها بس اللي بيحب حد بجد مش بيفكر في غيرو حتة وانا معجب بي تاليا انتي مكنتيش بتروحي من دماغي يا اسماء انا بحبك و من زمان اووي كمان بس اسلوب وطريقتك زمان كانت مخلايني ابعد كنت مفكر اني عايزة تجوزيني بس عشان الفلوس فا دا كان سبب بعدي عنك بس وبعد ما اتغيرتي كنت ناوي اكلم ياسين واني اطلبك بس اديكي شوفتي المشاكل اللي حصلت 
اسماء: ها 
سيف: هو اي اللي ها بقولك بحبك 
اسماء: اكيد انا يا بحلم يا بهلوس اكيد 
سيف بضحك: لا ولا بتحلمي ولا بتهلوسي 
اسماء: يعني انت بجد اعترفتلي ولا انا بحلم 
سيف: نهار اسود بت فوقي كدا انا بحبك 
اسماء اتكسفت:  وجريت على جوا وطلعت اوضتها وكانت فرحانة اووي 
اما سيف فا فضل واقف مكانو بيضحك عل. ردة فعل اسماء ويعدين طلع اوضتو 
ـــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين خلص كلام مع ادهم وقام خرج من مكتبو وطلع اوضتو ملقاش حور راح اوضت ملك 
ــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ــــــــــــــــــــــــــــــ
ملك: حور انتي بتحبي ياسين 
حور: بحبو اوووي يا ملك بس ديمآ في حاجة تبعدنا عن بعض اذا كانت خالتك وجوازو من ايمان اللي هيموتني ولا عصبيتو عليا كل شويا وتحكمات و اوامرا ديمآ وخوفي منو بس بحبو اووووووي والله 
ياسين: ها واي كمان 
حور بصدمة لفت وشها لنحية الصوت: ياسين 
ياسين: ايوآ انا يلا كملي يا حور 
حور بتوتر: ها اكمل اي 
ياسين: اللي كنتي بتقولي 
حور: انا مكلمتش اصلآ صح يا ملك 
ملك: لا اكلمتي 
حور: اهو اديك سمعت اني مقولتش حاجة 
ياسين بضحك: المهم يلا على اوضتنا 
حور: بس انا مش بحب انام غير في اوضتي 
ياسين شدها من ايدها: يلا يا حور واتجهو الي اوضتهم. حور: ياسين ممكن انام في اوضتي 
ياسين: حور دي اوضتك خلاص 
حور بغيرة: النهاردة اوضتي وبكرا اوضت ايمان هانم 
ياسين: لا هي اللي هتفضل في الاوضة دي وفي قلبي حور و بس ومفيش غيرك يا ست البنات كلهم
حور بسخرية: هه خلصت كدب 
ياسين: بس انا مش بكدب يا حور وانتي عارفة 
حور: هعمل نفسي مصدقة كلامك بس والله يا ياسين لو اتجوزت ايمان لهكون سيبالك البيت ورفعة عليك قضية خلع وبعد اطلق منك هتجوز غيرك بكل بساطة
ياسين بكل غضب وعصبية ضرب ايدو جامد في حيطة وكانت في برواز صغير اتكسر وعور ياسين  وجابت دم ياسين: اقسم بالله يا حور لو الكلام دا اتعاد مرة تانية لهتشوفي ايام سودا ورحي بقا اتخمدي قبل مادفنك مكانك
حور بشجاعة مصتنعة: طيب افتح لي الباب خليني اروح اتخمد 
ياسين: حوووور السرير اهو روحي اتمخدي واخرسي 
حور: اووووف وانت هتنام فين 
ياسين: ملكيش دعوة 
حور ولسة هترد شافت الدم اللي في ايد ياسين: ياسين ياسين ايدك بتجيب دم 
ياسين: ملكيش دعوة وغوري بعيد عن وشي قولت 
حور بدموع: طب وريني ايدك وشدت ايد ياسين وفضلت راخة جاية في الاوضة بتدور على علبة الاسعافات الاوليه وياسين بيبتسم على برأتها وحبها لي وانها اول ما شافت ايدو خافت عليه 
ياسين: حور اهدي كدا هو جرح سطحي و العلبة في درج اللي جنب السرير 
حور: طيب طيب تعالى وشدتو وقعدتو على السرير وطلعت علبة الاسعافات وبدأت تضف مكان الجرح وبعد شويا نضفت الجرح ولفتو بي الشاش وكل دا وياسين بيبص عليها وفرحان انها خايفة عليه 
ياسين: خلاص يا حور بقيت كويس وبعدين الجرح سطحي مش محتاج كل الخوف دا اهدي بقا 
حور: حاضر ممكن بقا المفتاح اروح انام في اوضتي 
ياسين: لا يا حور دي اوضتك خلاص وقام خد هدوم ودخل الحمام يغير وحور راحت على الكنبة وفضلت قعدة لحد ما نامت وبعد شويا ياسين خرج وشاف حور نايمة شالها ونيمها على السرير وغطاها كويس وراح هو على الكنبة ونام 
ــــــــــــــ عند ملك ـــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد ما حور خرجت من عندها مسكت فونها ورنت على ادهم وبعد ثواني ادهم رد 
ادهم: خير 
ملك: انت لسه زعلان مني صح بس والله كان زميلنا وزي اخونا بس انت وسيف وياسين مكبرين الموضوع
ادهم: والله احنا اللي مكبرين الموضوع يا ملك طيب وادي اهو طلع بيحب حور احمدي ربنا ان ياسين مكسرش دماغكم وتعرفي انا مش هحاسبك دلوقتي ولا هكلم اصلآ بس لما تبقي مكتوبة على اسمي وفي بيتي هيبقا في كلام تاني خالص وابقا اسمع بس يا ملك حاجة زي كدا تاني والله هولع فيكي ساعتها وانا هكلم ياسين نقرأ فاتحة ونلبس دبل وكتب الكتاب كمان اسبوعين وقفل   
ملك بصدمة: دا قفل في وشي وبعدين مينفعش دي مامت حور لسه ميتة لا دا شكلو اتجننن والله  وراحت نامت 
ــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــ
تاني يوم الصبح صحيو كلهم عند ياسين 
حور صحيت 
حور: ياسين يااسين 
ياسين صحي: اي يا حور 
حور: عايزة مفتاح الباب عشان اروح اوضتي 
ياسين: مسمعتيش عن جملة صباح الخير 
حور: لا اخلص بقا 
ياسين طلع المفتاح من جيبو: خدي يا حور وخلي حد ينقل معاكي هدومك لا وضتي النهاردة 
حور خدت المفتاح وخرجت ومردتش عليه ياسين قام دخل اخد دش ولبس وخرج من اوضتو ونزل 
رواية حور ياسين الفصل الثالث و الثلاثون 33 - بقلم مي
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent