رواية حب حد التملك الفصل الثلاثون 30 - بقلم دينا عبد الحميد

الصفحة الرئيسية

  رواية حب حد التملك الفصل  الثلاثون

رواية حب حد التملك الفصل الثلاثون 30

فضل قرب من رنا وكان هيحضنها بس هى رجعو ل ورا برفض ونطقت مش من حقك.... بصتله ببرود وكملت انا ملك ل راهب وبس وهو كل عيلتى وسندى وقوتى... 
قربت من راهب الي حضنها لما حس بوجع كل كلمه بتقولها فبصتله بصمت  ورجعت بصت لابوها ونطقت لما احتجت تسندنى اتبريت منى وسبت ابن اخوك يضر*بنى وكنت هتقـ*تلنى   وراهب هو الوحيد الي وقف جنبي  هو الوحيد الى حقه هيحضني وقت ضعفي عشان يقونى وحقه اكون جنبه وادعمه  
رنا خلصت كلامها ولقت دموعها بتنزل ف خبت وشها ف راهب عشان محدش يشوف ضعفها 
راهب فهم فميل شالها ل حضنه واخدها وطلع وهو بيقول العيال دول يفضلوا عايشين هخليهم يتمنو المو*ت 
ضحك راغب وهو بيقول اوامرك يا برنس 
راهب طلع الاوضه ونزل رنا علي السرير وفضل حضنها شوبه لكن رنا بعدت وقالت بهدوء عايزه انام  
راهب بس انتى لسه صاحيه 
رنا فردت جسمها ونامت وهى ماسكه راهب الى فضل يلعب ف شعرها  بس اتصدم بصوتها بتقول عايزه نعمل فرح كبير 
راهب بصلها ونطق مكملناش شهر  
رنا رفعت وشها ونطقت بس انت عملت بكلمة ماما  وجبت مهرى 
راهب بصلها بصدمه: كنتي عارفه؟ 
رنا ابتسمت وقالت ايوه ويلا بقا عايزه فرح كبير قوي 
راهب شالها لحضنه ونطق هتبقي عروسه قمر  
رنا مسكت ياقته ونطقت  وانت هتبقي عريس قمر 
راهب كمل بإذن الله يبقي عندنا عيال شبهك عايز منك اتنشر عيل وكلهم شبهك هتبقي ماما قمر وانا هبقي بابا و.... كان راهب بيتكلم ورنا سرحانه ومبتسمه جدا 
فحب يفوقها با*سها بحب ونطق مالك 
رنا تحب اول بيبي يكون ولد ولا بنت؟ 
راهب الي يجيبه ربنا خير المهم يكون منك 
رنا دخلت ف حضنه تاني 
تحت كان راغب رامي العيال ف الجنينيه تحت الشمس وسايبه متكتفين وقاعد ياكل فاكه 
فجاه جه فضل وبدا يضر*بهم وهو هيتجنن وعايز يعرف مين الي سلطهم علي بنته 
راغب فضل يتفرج عليه وفجأه لمح ليلي بتتيحب وخارجه من القصر ف مشي وراها بصمت 
لقها بتبص ل شخص معين واول مشافت وشه اترعبت وطلعت تجري للقصر بس خبطت ف راغب الي بصلها بغموض 
فارتبكت ومشيت منغير متنطق 
كان راغب بيبص للشاب الي بتبصله ليلي بي اتفاجاء انه اختفي فرجع البيت بصمت 
ليلي جريت علي البيت وطلعت علي اوضتها لقت ماجي وراهب بيتكلموا عن ان ازاى لما ماجي رجعت مصر كانت مقرره تاخد رنا وتشكر راهب وان لحد كده وكفايه هو انقذ بنتها من المو"ت والفضيـ*حه وكتر خيره بس هي هتعمل الي معملهوش ابوها وتاخدها وتمشي 
لكن راهب صمم انها مراته ومش هيسبها وانه اتجوزها عشان ييحبها وواثق فيها مش ينقذها زي مهي متصوره  وقتها قالت ان مهر بنتها يثبت براتها ويعملها فرح كبير وادته مهله لو معملش كده هتاخد بناتها الاتنين وتسافر 
راهب اظن كده عملت المطلوب باقي توفي بوعدك 
ماجي ضحكت وقالت ماشي وبدات تتفق معاه علي الفرح والي هيقوله ل فضل عشان يقنعه   
ليلي خرجت وراحت ل رنا الاوضه 
ليلي بغضب انتي متاكده ان الز*فت اخو حمزه ما*ت 
رنا مين قال ما*ت.  انا قولت كدهو؟ ليلي انا مش مجرمه انا بدافع عن نفسي وطالما هو هيفضل بعيد عم عيلتي نلوش لزمه يمو*ت... انا بس فهمته وضمنت انه مش هيدخل حياتنا تاني كفايه الي حصل زمان 
ليلي طب لحب اطمنك هو كان هنا وبيراقب البيت وانا خرجت اتاكد... اتنهدت وكملت وراغب شافني 
رنا بصت لاختها الي كانت عنيها مليانه دموع وهدتها وهي بتوعدها يخلصوا من كل المشاكل دي بس هي تثق فيها 
خرجت ليلي رجعت اوضتها وحبست نفسها اليوم كله 
اما راهب فنزل يشوف ترتيبات الفرح ويقنع فضل 
لكن راغب نزل القسم الي شغال فيه وهو بيفتكر نظرات ليلي وبيحاول يجمع أي حاجه  
الليل جه وكانت رنا قاعده تتفرج علي النجوم بوء بس شافت حد ملثم خارج من البيت رنا قامت بهدوء وسحبت سكينه من طبق الفاكه وحطتها ف هدومها ونزلت تتسحب  
شافت الشخص ركب عربيه فركبت ونزلت وراه بس اتصدمت انه وقف ف........ 
كان راغب ف الشغل وجاله اتصال من راهب بيساله عن البنات رنا وروان وليلي 
فراغب نفي انه شافهم 
راهب ازاى دول اختفوا من الصبح ومش ظاهربن 
راغب حكاله الي شافه الصبح 
ونطق الاتنين باستنتاج البنات اتخطفوا.....

      •تابع الفصل التالي (رواية حب حد التملك) اضغط على اسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent