رواية عشق العز الفصل الثاني 2- بقلم سلمي عادل

الصفحة الرئيسية

   رواية عشق العز كاملة بقلم سلمي عادل عبر مدونة دليل الروايات


 رواية عشق العز الفصل الثاني

بس درين جت 
درين:رحيم حبيبي في اي ومين دي ؟!
رحيم :مفيش يماما ومعرفش مين الكائن ده وبصلها بطرف عينه😒
روايد: انا مش هرد عليك دلوقتي وبعدين بصت لدرين وقالت:حضرتك درين المسيري
درين باستغراب :ايوا انا انتي مين 
روايد ممكن نتكلم ع انفراض
درين:طبعا يحبيتي اتفضلي واخدتها ودخلت الفيلا تحت نظرات رحيم المستغرابه
درين :اتكلمي يبنتي في اي
روايد :حضرتك طبعا عارفه داليدا احمد 
درين :ايوا طبعا مالها فيها اي هي كويسه 
روايد: اهدي يطنط هي بخير بس
درين:بس اي 
روايد :حكتلها كل الي حصل مع داليدا من معامله فريال وسالم لجوزها 
درين بشهقه : يقلبي كل ده يحصل فيها انا لازم اروح اجبها حالا 
روايد تكلمت بسرعه:لا طبعا يطنط مش هيرضه تخليها تيجي معاكي ولا الي اسمه سالم ده 
درين بتفكير:تمام يحبيبتي سبيها عليا.
..................................
عند عز صحي من النوم ع صوت الفون عز وهو لسه مغمض عينه مد ايدهه جاب الفون من جانبه ورد
عز:الو
يونس:اي ياابو الصحاب صباحو
عز بقرف قفل فوشه
يونس: الو وبعدين بص ع الفون لقه قفل بيحبني اوي انا عارف😂
عز قام اخد شور ولبس بدله سوده وقمص اسود فتح مقدمه القميص وسرح شعره وجزمته الاسوده واخد مفاتيح العربيه وفونه والمحفظه ونزل(مز اووي يجدعان😂😂😂)
..................................
كانت ف غرفتها تبكي ع حظها وع حلمها الي محققتهوش بسبب أن مرات عمها مش بتخليها تروح الكليه و نظرت الخبث من سالم وفريال الي دايما دايما تهنها دخلت فريال
فريال:يلا يختي بطلي عياط وقومي امسحي ونضفي عشان المعلم جاي
داليدا:بس انا مش عاوزه اقبل حد
فريال:هو انا بخد رايك يروح امك انتي تعملي الي اقولك عليه من غير ولا حرف يلااااا
داليدا بحضه:حاضر حاضر
 ..................................
كان نايم عاري الصدر تماما حتي دخلت تالا
تالا بتوتر: سلي وشهت لما سليم شدها تحتيه سليم دفن وشه ف رقبتها
سليم:مش قولتلك متدخليش اوضتي تاني وانا لوحدي 
تالا بخوف : انا والله عمي الي قالي اجي اصحيك عشان عاوزك تحت 
سليم قام من ع السرير وراح قعد ع الكنبه وولع سجارته وقالها:جهزيلي الحمام 
تالا :حاضر
وبعد ما خلصت سليم سند أيديه عالحيطه و هو محاصرها وقالها:انزلي قولي لحد يعملي قهوه وبص ف عينيها ونزل قبلها من شفيفها برقه وبعد وقال:يلا بسرعه 
تالا بخوف: حاضر ونزلت ع تحت جري (سليم ده خد قلبي خلاص😂😂♥️)
..................................
يسرا : اي يبنت بطني مش ناويه تلفي ع عز 
تالا:ماما بعد اذنك انا يعتبر عز اخويا وبعدين انتي عارفه اني بحب سليم
يسرا بشهقه:لا سليم مين ده ده فلوس سليم متجيش حاجه جانب فلوس عز بصي بقي انتي لو مش هتعملي الي بقولك عليه انا هتصرف سمعتي 
تالا:لا يماما مش هسمع حاجه وخلي بالك لو بابا سمع مش هيحصل كويس ابدا ومشيت ويسرا كانت هتموت من الغيظ وقالت؛ لا ما انا لو مخدتش كل الفلوس دي هقتلكو واحد واحد ومش هيهمني حد ابدا
..................................
 ف شركه المنشاوي كانت شغاله ع ملف حتي رن فونها  
سهيله بلهفه:ارجوك سبني بقي ف حالي انت اخدت كل الفلوس الي معايا انا خلاص مش معايا تاني 
الشخص:.................
سهيله؛ لا لا طبعا مستحيل ازاي يعني انزل اشتغل ف بار انت ازي تفكر فيا كده 
الشخص:.............. 
سهيله :خلاص خلاص انا اسفه حاضر هعمل كده بس ارحمني بقي 
الشخص:...........
سهيله:حاضر النهارده هعمل كل الي هتقولي عليه وقفلت وظلت تبكي 
..................................
خلصت داليدا شغل البيت كله وبعدها دخلت اخدت شور ولبست فستان ابيض رقيق وقعدت ع السرير دخل عليها سالم 
سالم:اي بقي مش هتيجي 
داليدا وعنيها كلها دموع:ابعد عني بقي ونبي انا تعبت
سالم:دموع التماسيح دي ع
 حد غيري هيحصل الي فدماغي غصب عنك واخر يوم ليكي انهارده 
ظلت تبكي ع حظها
 .................................
عند عز رجع من الشركه غير هدومه ولبس لبس بيتي مكون من بنطلون اسود وتيشرت رمادي ونزل اول ما نزل 
درين وحازم: عز تعالي عوزينك 
عز بقلق راح ورهم
عز: في اي 
درين بعيط:عز 
عز:ف اي يماما مالك 
حازم: عز انت هتجوز داليدا 
عز:نعم مين داليدا دي 
درين: بنت اختي
عز :ولما هي بنت اختك احنا منعرفهاش ليه
درين: لان احنا دورنا عليها كتير مش لقنها واخيرا عرفنه مكانها 
عز: طب كويس نجبها وتعيش معاناه اي المشكله 
درين : مينفعش مينفعش
عز:ليه 
درين حكتلو كل حاجه روايد قالتها تحت سقوط عز التام
حازم: ودلوقتي لازم تجوزها 
عز: لا مش لازم ف حلول غير كده
حازم :لا مفيش 
درين :عشان خاطري يعز اسمع كلامي 
عز:.......

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية عشق العز) اضغط على أسم الرواية

رواية عشق العز الفصل الثاني 2- بقلم سلمي عادل
حبيبة

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent