رواية انتي ملكي الفصل الثامن و العشرون 28 - بقلم نورهان اشرف

الصفحة الرئيسية

  رواية انتي ملكي كاملة بقلم نورهان اشرف 


 رواية انتي ملكي الفصل الثامن و العشرون 28

هنا صرخ محمد و لاول مره وهو يقول: اى اللى انت بتقوله ده يا خويا ت*قتلها ليه
نظر له اخوه بغضب وهو يقول : اق*تلها ليه قل ما اق*تلهاش ليه بنت الك*لب حطت راسنا في الطين ما فيش احد في عيلتنا عمل كده وهي باعت نفسها وبعت شرفنا امشي ازاي واسط ناس ابص في عينك كيف يا اخويا وانا بنتي خانت ابنك مع كل*ب ولا يسوى
قال ذلك ثم نظر الى مسعد وهو يوجه له سلاحه وهو يقول: مش هيكفيني فيه ولا فيها القت*ل حتى الق*تل قليل عليهم (ثم أكمل ببكاء مثل الاطفال)بنتى ركبتني العار كسرت رقبتى ادام الناس خلتني مش هعارف حته ابص فى وشك انت كمان
نظر محمد الى اخوه بهدوء وهو يقول :اهدى يا اخوي ومتخافش واحمد ربنا ان الموضوع ده اللي احنا اللي كشفناه واحنا اللي عرفناه وانا بدر شكت فى الموضوع وقالتلى لولها مكانش هنعرف الموضوع ده
نظره له اخوه بصدمه وهو يقول: كمان بدر هى اللى عرفت الموضوع كنت فاكر ان انا مربي بنتي وانا بنت البندر هي اللي خطفت جوزها وهي اللي حارقه قلبها وان هي اللي جليل الحياه بس اكتشفت في الاخر ان بنتي هي اللي جليله الحياء وماتعرفش حاجه عن الربايه الخل الوحيد مع جليله الربايه دى انى اج*تلها وخلاص من الموضوع دوت كله يا ولد ابوي
نظر له محمد بحزن على حال أخيه :افهم يا ولد ابوي القتل مش هيعمل حاجه بالعكس هتتفضح في البلد هتفضح روحك كانك بتقول قول اللى مش عارف اعرف ومش هتستفيد اي حاجه تانيه وبعدين انا عاوزك تهدأ وتكون قريب منها عشان لما تحس ان كلنا حواليها هتبدا تتصرف براحتها اكثر
نظر له اخوه بقوه وهو يقول :قصدك ايه بتفكر في ايه يا ولد ابوي
نظر محمد الى رحيم وحمزه بهدوء وهو يقول :قصدي ان بنتك هي تقتل نفسها عشان خايفه من العار وبكده مايكونش لينا يد فى حاجه وفى نفس الوقت مفيش حد فينا تلوث أيده بالدم وكمان نكون اخذنا حقنا منها
تحدث حمزه بهدوء وهو يقول: يا حاج الحاج محمد معه حق وبعدين انا شكيت في مها من اول ما قالت ان هي حامل لان انا عارف ان يعني انا اسف مراد مش بيخلف عنده نسبه عقم ونسبه العقم كبيره بقلهم اكثر من ثمان سنين وهم عايشين من بعض وما فيش اي خلفه وفجاه تقول انها حامل الموضوع ده خلانا اشك فيها وساعتها اتصلت بمراد وقلت له الشك اللي عندي بس هو ورحيم يصدقوا بس بعديها بيومين
فلاش باك كان يجلس حمزه وجوري على الفراش ويتحدثوا مع بعضهم البعض جوري باستغراب: حمزه ازاي ازاي بعد ما كانتش بتخلف خالص فجاه حملت وبعدين الموضوع غريب شويه
نظر لها حمزه بهدوء وهو يقول: انا قلت كده برده بس قلت يمكن مراد خاف ما انتي عارفه يا جوري ان انا برده كنت تعبان وتعالجت بقيت كويس
نظره جوري الى حمزه بابتسامه وهي تقول: اه يا روحي انا عارفه كده كويس وانت بقيت كويس جدا كمان بس انا مستغربه لان مراد كان عنده عقم وكان نسبه العقم كبيره ثم اكملت بهدوء طب ايه رايك تكلم الدكتور بتاعه والدكتور بتاعه اكيد هيبقى عارف يعني وانت بتقول ان مراد على طول بيروح يعمل تحاليل ويوديها له
نظر حمزه لها بابتسامه وهو يقول: هو انا ازي مجاش في بالي الفكره دي فعلا عندك حق الدكتور بتاعه هو الحل قال ذلك ومسك هاتفه واتصل ىه الطبيب بعد مرور الدقيقتين رد عليه ادم وهو طبيب حمزه ومراد فاصبحت ما بينهم علاقات صداقه قويه
حمزه بابتسامه :ازيك يا دكتور عامل ايه
ادم باحب :ازيك انت يا حمزه ايه يا عم هو انت بعد ما خفيت خلاص ما بقتش تكلمني هو احنا اللي بيننا كان علاج وبس ولا ايه
حمزه بهدوء: لا ابدا والله انا عارف ان انا مقصر معك بس معلش كان عندي حبه مشغولات المهم انا عايزه اسال حضرتك سؤال وهو ما يخصنيش انا ده يخص مراد
تحدث ادم بهدوء وهو يقول: خير في ايه
حمزه بهدوء: باقولك يا ادم هو نسبه العقم اللي عند مراد قلت يعني تقدر تخليه يخلف
ادم بهدوء :والله يا حمزه هي نسبه العقم قلت اه بس ما قالتش بنسبه ان هو يخلف بس ده ما يمنعش ان ربنا قادر على كل شيء
حمزه بجديه :مراد انا عايزه رد قاطع مراد يقدر يخلف ولا لا
ادم بجدية: دلوقتي لا
حمزه بهدوء:ماشي يا ادم شكرا واسف على تعبك
ادم بهدوء: مفيش حاجه بس هو انت بتسال ليه
حمزه بارتباك :مفيش انا كنت بس بطمن على على حالته بس مش اكتر من كدا
ادم بهدوء برغم أن ذلك الشئ لم يدخل عليه :تمام
اغلق حمزه الهاتف ونظر إلى جورى وهو يقول:شكل اللى بفكر فيه صح
جورى بصدمه:نهار اسود ممكن تكون خانت مراد
حمزه بجدية:اهدى يا جورى مش عاوز اسمع صوتك لانى بتصل بمراد ومش عاوز يعرف أن حد غير عارف الموضوع ده
حمزه بهدوء:انا بقولك اللى حصل عاوز تصدق صدق ولو عاوزنى اعرفلك هى عملت كدا مع مين ممكن اعرفلك
باك
عاد حمزه من ذلك ونظر إلى ولد مها بهدوء وهو يقول:سبلة الموضوع ده ياعمى وانا هخلاص كل حاجه
خرج ولد مها و يسنده محمد اخوها فاهو يعلم أن ظهر أخيه قد انكسر
ام حمزه اخرج هاتفه وتصل بتلك النمره وهو يقول:اللى انت عاوزه حصل ، ها هتعمل اى تانى
:الكلب اللى عندك يكلمها ، وبقولها ان هو مسافر ويحاول على قد ماقدر يخرج منها اعترف بالى حصل
حمزه بهدوء:تمام
google-playkhamsatmostaqltradent