رواية انتي ملكي الفصل السادس و العشرون 26 - بقلم نورهان اشرف

الصفحة الرئيسية

  رواية انتي ملكي كاملة بقلم نورهان اشرف 


 رواية انتي ملكي الفصل السادس و العشرون 26

 
نزلت تلك الكلمات على ريم كصاعقه ماذا يقول هل نساها اقتربت منه بحزن وهي تقول: مراد انت بتقول ايه مراد انا ريم مراتك
لم تفكر للحظه واحده وهي تنطق تلك الكلمات نظرا له مراد بسخريه وهو يقول: مراتي مراتي مين انا ما اتجوزتش حد غير مها هي فين مها انا مش شايفها ليه
نزلت دمعه خائنه من اعين ريم واقتربت منها وهي تقول :مراد قول انك بتهزار قول انك بتكدب عليا وانك مش نسينى مراد قول اى حاجه غير انك نستنى
نظر لها مراد بهدوء وهو يريد تلك الدموع النزله من أعينها بحزن شديد لحالتها فتحدث بضعف :انا بجد مش عارفك انا اسف بس انا مش فكرك خلاص ثم أكمل بهدوء:بس فين أهلى انا مش شايف ابويا ولا امى
نظرات له ريم بحزن وهى تقول :اهلك فى البلد يا مراد وانت كنت جاي هنا عشان
قبل ان تنطق تلك الكلمه دخل اخوها الذي نظر اليها بهدوء وهو يقول: ايه ده هو انت فقت يا مراد طب عامل اى دلوقتى
نظر له مراد بهدوء وهو يقول: هو انت كمان مين
نظر اليه احمد باستغرابه وهو يقول: مين في ايه يا ريم
نظره له ريم بحزن ودموعها تنهمر من أعينها وهى تقول: مراد مراد نسينى يا احمد جوزى نسينى خالص
احمد بهدوء طب تعالى : نروح للدكتور بسرعه
قال ذلك واخذ ريم من يدها إلى الخرج
احمد بهدوء :اوعى تقوليله انه طلقك
ريم بصدمه: ايه اللي انت بتقوله ده يا احمد عايزني ما اقولوش ان هو طلقني ازاي يعني امال هاتعامل معه ازاي
نظر لها احمد بهدوء وهو يقول: ايوه ما تقوليش ان هو طلقك لان انا شايف ان دي فرصه من ربنا ربنا حب يديك فرصه عشان تعرفي تصلحي كل العبط اللي انتي عملتيه في الاول يبقى لازم تغتنيمي الفرصه ديت وتكسبي ثقه مراد فيك وتخليه يحبك ويعشقك لان مراد دلوقتي عيل صغير وانتي عارفه ان مها انسانه مش كويسه واكيد هتحاول تستغل الموضوع ده ضده وضدك وانتي لازما تكوني قريبه منه
نظرات له ريم بصدمه وهي تقول :بس هو طلقني يا احمد هاعمل ايه دلوقتي
مسح احمد راسه بغضب من غباء اخته :يابنتى افهمى عشان شكلك مش فاهمه لم الراجل يطلق مراته لو رضها ما فيش مشكله وبعدين ابوكي مش هيقول حاجه لو لقوكى روحتي معه برضاكى لان هما هيبقوا عارفين ان دوت عملتى من كل قلبك ومراد اكيد لو رجعتي وبقتي قريبه منه ساعتها هيقرب لكي اكثر وما تنسيش ان هو اعترف قبل ما يفقد الذاكره ان هو كان بدا يحبك يبقى لازم تخلي الحب دوت يكبر في قلبه لكي اكتر
غمغمت ريم بحزن: بس انا خائفه اخاف اعمل كده واخاف لاحسن حد يعرف ان هو طلقني
نظر لها احمد بسخريه وهو يقول: اول حاجه الطلاق حصل عندنا في البيت وعمره ما احد فينا هيروح يقول ان هو طلقك ثاني حاجه ودي الاهم ان مراد ذات نفسه فقد الذاكره واكيد لو رجعت ليه الذاكره وانتي معه الموضوع هيختلف 300% لكن لو الذاكره رجعت له وانتي مش جنبه ساعتها هيتاكد ان هو عمل الخطوه الصح يبقى انت لازم تثبت له ان هو عمل الخطوه الغلط لما بعيد عنك
نظرات له ريم بهدوء:يعني انت شايف كده
تتحدث احمد بهدوء وهو يقول :مفيش احسن من كده هي دي الحاجه الصح الوحيد اللي ممكن تعمليها في الوقت دوت
نظرات لها ريم بحزن وهي تقول: طب هنعمل ايه دلوقت اتصل باهله واقول لهم ان هو فقد الذاكره ولا اخليها هنا لحد ما يخاف
فكر احمد قليلا ثم غمغم بهدوء وهو يقول :لا كلمي اهله ولازم يعرفوا ان هو فقد الذاكره لان هما لو عرفوا من بره هتحصل مشكله كبيره وانتي ومراد في غنى عنها دلوقتي وبعدين اهله اكيد هيخلوا بالهم منه بس اهم حاجه تبعدي مها عنه
حركت ريم راسها
 ام حازم بصدمه :اى ابنى ماله يا ريم ابنى انا عامل حادثه اه يا مرك يا سناء اه يأمرك اعمل اى يا ربي ابنى الصغير مات والتانى فى المستشفى
ريم بتوتر عبر الهاتف:يا امى هو كويس بس اصل
سناء بدموع:اصل اى في اى تانى ابنى ماله فى اى يا ريم
ريم بحزن :أصله فقد الذاكره
سناء بصراخ:يلهوىىىىىىى اه يا مرك يا سناء وتقولي كويس امال لو مش كويس كان اى اللى حصل لي يارب كدا بس
قطعها دخول زوجها الذي صعد على صراخ زوجته وهو يقول:فى اى يا حرمه اى اللى حصل
زوجته بندب وهى تضرب واجهه:ابنى مراد عامل حادثه مراد عامل حادثه يا محمد وده كله بسببك انت اللى عملت فى كدا ابنى راح كان هيروح للموت بسببك
محمد بغضب: ليه ان شاء الله هو انا اللي كنت بعثته عشان يجيب الشحروره الثانيه من مصر ولا هو اللي راح ليه برجليها
اقتربت منها سناء ومسكته من جلبابه وصرخت في وجهه وهي تقول: انا لو حصل لبنى حاجه هيبقى بسببك وانا معنديش مانع ان انا اعمل اي حاجه عشان ابني
نظر لها محمد بغضب ونظر الى يدها التي تمسك جلبابه وتحدث بهدوء :نزلي ايدك يا سناء وما تنسيش نفسك انتي بتتكلمي مع مين واوعي تفتكري ان انا ممكن اسكت على اللي المسكه ديت
انزلت سناء يدها بخوف وهي تقول: انا عايزه اروح عند ابني يا محمد انا مش هقبل ان انا اسيب ابني في المستشفى وقعد انا هنا انا عايزه اروح لابني حتى لو هتطردني بره البيت انا معنديش مانع
نظر محمد داخل اعينها وهو يقول : تمام هاوديك دي بس على فكره ابنك مش هيدخل البيت هنا
هنا دخلت مها بعد انا عادت هي وعمها منذ قليل الى البيت بعد ان كتب لها الدكتور الخروج من المشفى ونظرت الى عمها بهدوء وهي تقول: معلش يا عمي انا عاوزه اروح لزوجي ولو انت مش رايد ان مراد يدخل الدوار انا كمان مش هادخل
نظر لهاةم مد بغضب وهو يقول :اى اللى انتى بتقوليه ده يا مها بقا انا اعمل كل ده عشانك وانتى تعملى كدا للدرجه دى هو مهم عندك
نظرات له مها بدموع وهى تقول :وانت عاوزنى اعمل اى يا عمى ده جوزى و حبيبي الحاجه الوحيده اللى طلعت بيها من الدنيا
نظر محمد الى سناء بهدوء وهو يقول:شايفه يا هانم شايفه مها بتعمل اى برغم ان ابنها مات على ايد مرات ابنك ريم بس هى رغم كل ده مش مهم عندها
نظرات له مها و الدموع تتجمع فى لعيونها وتقول:انا مش مهم حاجه عندى غير مراد حته لو ريم تيجى هنا انا موافقه
نظرات سناء الى مها بهدوء ثم غمغمت الى محمد : يبقا يلا يا محمد عاوزه اروح اشوف ابنى
قالت ذلك وذهبت لكى ترتدى ملابسها ام مها تنحنحت مها بهدوء :بعد اذنك انا يا عمى
حرك محمد راسه بهدوء وجلس يفكر فى كل مايحدث فاهو لا يصدق ماحدث ولا يصدق ما هو صانع ولكن قطعه صوت هاتف معلن عن اتصل نظر الى الاسم بهدوء وخرج من الدور بسرعه ترك سناء بمفردها
 ام عن مها كانت تمسك هاتفها وتنظر اليها بغضب كبير فهي لا تعرف لماذا لا يرد ولا يجيب مسعد على اتصالاتها الدائما فهي تتصل به منذ اكثر من يومين ولا يوجد اي رد منه تخشى ان يكون حدث له شيء ليس خوفا عليه بالخوف على تلك المؤامرات التي تدبرها اغلقت هاتفها ونظرت الى اسم مسعد بغضب وهي تقول :ماشي يا ابن الجز*مه وحياه امي لاوريك مقامك كويس عشان تعرف انت بتلعب مع مين بقى بعد ما عملتلك قيمه مش عايز ترد علي وحياه امي لاعرفك مقامك
كانت تقول ذلك الكلام وهي متاكده انها سوف تصنع ذلك لا تعلم ان كل شيء قد انقلب راس على عقب وان الان تجهز لها المقابر
 اما عن سناء خرجت من المرحاض ولم تجد محمد في الغرفه فنزلت الى الاسفل بسرعه وهي تنده عليه بصوت عالي لا تريد ان يتركها ويرحل بمفرده اخذت تصرخ بقوه فخرجت على اثر ذلك الصراخ بدور من المطبخ نظرت الى سناء باستغراب وهي تقول: في ايه ياما ايه اللي حصل
نظرت لها سناء وهي تبكي بقوه وتقول :فين ابوكي يا بدر ابوكي راح فين اوعي تقولي ان هو نزل مصر من غير
نظرت لها بدور مستغربه وهي تقول :تنزلي مصر ليه ياما في ايه وبعدين عمي هينزل مصر ليه
نظرت لها سناء ببكاء وهي تقول: مراد يا بدر عمل حادثه وهو في المستشفى دلوقتي وفقد الذاكره بتاعته مش عارفه يا بنتي ايه اللي بيحصل معي ده اخسر حفيدي من اسبوع واديني بخسر ابني النهارده مش عارفه ايه اللي بيحصل معي دوت ومش عارفه ليه ربنا بيعمل في كده
ابتعلت بدور ريقها بتوتر فهي خشيت ان تكون هي السبب في ما حدث مع ذلك المسكين فاخذت تنظر الى امها بهدوء وتقول: ان شاء الله هيرجع كيف الاول واحسن كمان
حركت بدر راسها بهدوء وهى تقول :طب يا اما انا هاطلع البس وهاتصل بحازم عشان يجي ياخذنا ونروح المستشفى
قالت ذلك وصعدت الى الهاتف وهي تبحث عن ذلك الرقم في هاتفها اتصلت به بسرعه وهي تقول :انا عايزه افهم هو فعلا مراد عمل حادثه وفقد الذاكره
تحدث بهدوء من الجانب الآخر :اه
صفعت بدر واجهه بقوه وهى تقول :يا مرك يا بدر انا اللى عملت كدا انا السبب فى اللى حصل كل دوت بسببي انا
تحدث صوت بهدوء من الجانب الاخر وهو يقول: ما فيش حاجه حصلت بسببك ده قضاء وقدر
تحدثت بحزن وهي تقول: قضاء وقدر ازاي انا كلمته وهو قفل معي عشان قال انه على الطريق وانا مستنيتش وحكيت له على اللي انا اعرفه وعملت زي ما انت ما قلتلي يبقا انا اللى عملت في ده يبقا كل دوت حصل بسببي انا اللى كلمته و قولتله اه يا مرك يا بدر
تحدث بغضب وهو يقول :قلتلك ما فيش حاجه حصلت بسببك اقفلي بقى دلوقتي انا مش طايق نفسي
google-playkhamsatmostaqltradent