رواية اسد والمجهولة الفصل السادس و العشرون 26 - بقلم فلوريدا ماجد

الصفحة الرئيسية

   رواية اسد والمجهولة كاملة  بقلم فلوريدا ماجد

رواية اسد والمجهولة كاملة

رواية اسد والمجهولة الفصل السادس و العشرون 26

استيقظت قلب مبكرا وابتسمت عندما رأت اسد يحت،ضنها بشده رفعت يدها وظلت تلم،س علي وجهه وعلي شعره وإستقرت يدها علي ش،فتيه إقتربت منه قليلا وطبعت ق،بله صغيره علي ش،فتيه وهمت ان تبتعد لكن مس،كها اسد وقربها اليه سريعا وتع،مق في قبل،ته
اسد وهو يلهث . صباح الخير ياقلبي
اختبئت قلب في صدره بحرج
اسد بخبث . كملي اللي كنتي بتعمليه
لم ترد عليه قلب
اسد. خلااص اكمل انا
قلب بحرج. اسد ابعد
اسد . انتي لسه بتتكسفي ياقمر
قلب…..
اسد . لا احنا نضيع الكسوف بقا
________
جاسر . لازم نخلص منه يا النهارده يا بكره بالكتير
أسر. اللي عرفته ان مراته حامل
جاسر بغضب . محدش يل،مس شعره منها واسد خلص،ولي عليه لكن قلب تيجي سليمه

اسر. انت عاوزها في اي
جاسر بغضب . ميخصكش
اسر بنفاذ صبر . تمام
واكمل في نفسه اوعدك انك هتندم بس الصبر
____
في فيله فهد
خبطت زينب علي غرفه طارق
اتاها صوت طارق .ادخل
جرت زينب الي احضانه
زينب بإبتسامه. عامل اي ياابيه
طارق . كويس ياقلب ابيه انتي عامله اي
زينب بخجل . الحمد لله ياابيه وأكملت بتوتر كنت عاوزه اقولك حاجه
طارق بإنتباه . طيب تعالي اخدها وجلسو علي الفراش سويا
طارق . قولي
زينب بتوتر . انا كنت عاوزه اقول ان باشمهندس علي جالي الكليه النهارده وعزمني علي بيتزا وأكملت بحرج وقال انه عاوز يتقدم وحضرتك و ابيه اسد وبابا وفقتو
انا حبيت اقولك عشان مش عاوزه اخبي حاجه عليك
اقترب منها طارق واحتضنها
طارق . والله وكبرتي يابت بس والله انتي خساره في الواد ده ده هيطلع عينك
زينب بضحك . عيب عليك انا هظبطو
طارق بضحك . ياعيني عليك يابني اكمل بجديه يعني انتي موافقه
زينب أنزلت رأسها بخجل ولم ترد عليه رفع طارق رأسها
طارق . دي حاجه مفيهاش كسوف لازم تقوليلي
زينب بخجل . موافقه ياابيه
طارق بإبتسامه . خلااص هبلغه
_______
ساره بتكلم قلب علي التليفون
ساره . اي ياقلب ساعه عقبال مترودي
قلب بخجل من لم،سات اسد . معلش ياساره بس كنت نايمه شويه
ساره . طيب عندي ليكي خبر حلو
قلب بتوتر اكتر من قرب اسد . قولي
ساره بفرحه . ادم قال جاي النهارده يتقدملي
قلب بفرحه وهي تبتعد عن اسد . الف مبروك ياقمر انا ساعه واكون عندك

ساره . انا بصراحه كنت بكلمك عشان تبقي معايا
قلب . منغير متقولي يابنتي انا كده كده جايه انتي اختي خلااص انا هقوم البس اهو
ساره . يالا سلام
اغلقت قلب مع ساره ونظرت الي اسد المشغول في تقب،يلها
قلب بخجل . اسد
أصدر اسد همهمات
قلب ابعدت قليلا
قلب . اسد انا هروح لساره عشان ادم هيروح يتقدملها النهارده
جذبها اسد اليه مره اخري وق،بل شف تيها بع،نف
اسد وهو يلهث. اسمو باشمهندس ادم
قلب بحرج شديد. حاضر ممكن انزل بقا
إبتعد عنها اسد بضيق . قومي بسرعه
خرجت قلب تجري الي الحمام واسد يبتسم علي خجلها
_____________
اسد وصل الشركه بعد موصل قلب لبيت ساره
اسد . اي ياعريس اي اللي جابك
ادم . لسه ياعم متفقرش فيها انت بس
اسد بضحك. عيب ياجدع ده انا اللي خليت مراتي تلعب في دماغها
علي وهو يدخل المكتب . هو فين طارق ياجماعه
اسد بنفاذ صبر. خبط علي ا،م الباب
علي . طيب فين طارق
طارق من خلفه . مين بيجيب في سيرتي
علي جري عليه. حبيبي ياابو نسب
طارق زاح يده وقعد علي الكرسي
علي بلهفه . قالتلك اي
طارق بتمثيل . بصراحه ياعلي كل شئ قسمه ونصيب وهي بتحب حد تاني وانا مقدرش اجبرها علي حاجه زي دي
علي بصدمه . انت بتهزر
اسد كان بيراقبهم وهو بيضحك في نفسه
طارق. للأسف زي مقولتلك هي بتحب حد تاني حاليا انت لازم تشيلها من دماغك
علي مسكه من لياقه القميص. وانت مقولتليش ليه من الاول انت هتستهبل

طارق بخبث . نزل إيدك يابني وبعدين انا مالي هي اللي مش عاوزاك
علي بصوت عالي . وحي،ات ام ،ك مهيحصل وزينب دي بتاعتي انا و مش هتبقي لحد غيري وانا قولت اعمل بأصلي وادخل البيت من بابه بس والله لخدها غ،صب عنها وعنك
اسد بضحك . بنهزر يااهبل البت موافقه
علي. بتتكلم بجد ونزل إيدو من قميص علي وظبطهوله
علي بفرحه . مش كنت تقول ياابو نسب ده شكل القميص مكوي
طارق ض،ربه في صدره . ابقي تعالي اما ابلغك
ادم . طب انا هقوم اجهز انا
اسد. اعمل حسابك هاجي معاك
طارق . وانا
علي . وانا كمان
ادم. جماعه هو انا رايح فرح وبعدين لسه هتقدم يعني كلاام وخلااص
_____
اما في منزل ساره
قلب . لا يابت الفستان ده احلي
ساره . لا وبعدين اللون وحش اوي
قلب . والله حلو بس البسيه شكله جميل ويالاه لسه هتعملي ميكب
دخلت ام ساره “يسر” . يالاه يبنات مفيش وقت
قلب . خلااص اهو ياطنط فاضل حجات بسيطه
ساره . طيب مترني علي مستر اسد شوفيهم فين
قلب . هو اسد جاي
ساره . اه ادم قال انه جاي
قلب بفرحه . هرن عليه حاضر
اما في عربيه ادم
كان يجلس ادم واسد في الامام وعلي وطارق في الخلف
اسد بالمناسبه الجميله دي . عندي ليكو خبر حلو
طارق . قول فرحني
اسد . ولي العهد جاي في السكه
طارق بفرحه . انت بتتكلم جد
علي . مبروك ياصحبي عقبال ميتقالك ياجدو
ادم . مبروك ياكبير
اسد . الله يبارك فيكو
طارق. ده انا ابويا هيفرح لما يعرف هو وسوسو

اسد . لا متقلهمش انا هجيب قلب ونيجي
قاطع كلاامهم رنين هاتف اسد
اسد بحب . الو اي ياقلب
قلب . انت هتيجي معاهم
اسد . اه طبعا
قلب . ومقولتليش ليه الصبح
اسد. كنت عاوز اعملك مفاجأه
قلب . احلي مفاجأه ياحبيبي
اسد . طيب اقفلي عشان انا محاصر وبعدين نشوف الموضوع ده
وصلو جميعم الي بيت ساره واستقبلتهم والدتها
اتفضلو اتفضلو البيت نور
ادم بحرج . بنورك ياأمي
اسد بهمس ل ادم . اتكلم انا ولا اي
ادم . ياريت
اسد . طيب احنا جاين النهارده ياأمي عشان نطلب إيد الانسه ساره للباشمهندس ادم انتي عارفه ان عمي احمد الله يرحمو كان موصيني عليها وهي في مقام اختي الصغيره وبصراحه ملقتش حد احسن من ادم
:انا والله يابني ماعنديش مانع علي الباشمهندس بس لازم اخود رأي ساره
ادم . اكيد طبعا
طيب انا هقوم انادي عليها
علي كل ده كان كاتم الضحك بالعافيه بمجرد مخرجت والده ساره وهو انفجر من الضحك
علي . شكلكو مسخره ياجدعان
طارق . اسكت الله يخربيتك
:تعالي يابنتي
فور دخول ساره إبتسم ادم لها كانت ساره ترتدي فستان ابيض وتضع ميكب بسيط وشعرها المفرود بطوله علي ضهرها
دخلت ساره بخجل شديد وجلست أمام ادم
وخرجت قلب بعد ساره إبتسمت عندما رأت اسد
اسد ل علي . بقولك اي متقوم
علي بخبث . مهي قاعده معاك في البيت 24 ساعه
رمقه اسد بنظره حارقه وقام شد قلب واتجه الي البلكونه معلش ياأمي بس عاوز قلب في حاجه
قلب بحرج . ينفع اللي انت عملتو ده هيقولو علينا اي
اسد وهو مم،سك بخص،راها. واحد ومراتو يقولو اللي يقولو
قلب بخضه . عيب يااسد مش هنا
علي من وراهم . مبتقولك عيب ياابني وبعدين الجيران تتفرج عليكو وهيجبولكو بول،يس الآد،اب
اسد بغضب. انت اي اللي جابك منا طلعت وسيبتلك الكنبه
علي بغمزه. قولنا نسيب العرسان شويه بس واضح ان انتو اللي عاوزين تتسابو لوحدكو
بصله اسد بتهكم
اسد . اي اللي جابك انت كمان
طارق . اي ياعم اومال اروح فين الولاه قاعد مع ساره انا اقعد معاهم اعمل اي
علي وهو بيوجه كلاامه لقلب . مبروك يا مرات اخويا لو جيبتي ولد سمي علي عشان يطلع أمور شبهي
قلب بضحك. الله يبارك فيك ياباشمهندس
اسد . يطلع شبهك انت ده انا اخلص عليه
طارق بضحك. الف مبروك ياقلب
قلب بإبتسامه. الله يبارك فيك ياباشمهندس
اما عند ساره وآدم
كان ادم يجلس أمام ساره
ادم بإبتسامه. طالعه زي القمر
ساره بحرج . شكرا
ادم . انا حكيتلك كل حاجه وانا عارف عنك كل حاجه عاوز اعرف رأيك
ساره بحرج . موافقه بس عاوزاك تفتح لي قلبك وصدقني انا هعرف اقت،حمه
ضحك ادم . الباب مفتوح وانتي دخلتي خلااص
ضحكت ساره بكسوف
ادم . حيث كده انتي وافقتي
ساره هزت دماغها
ادم بصوت عالي . ياأمي
علي . مالك يابني
اسد بضحك . موافقتيش ولا اي ياساره
الام : نعم ياابني
ادم بحماس . ساره موافقه احنا نقرأ الفاتحه وبعد بكره نعمل خطوبه والفرح اخر الشهر
بصتله ساره بصدمه
الام :انا معنديش مانع يابني
ادم . يبقي علي خيره الله
___________
اسد . استني ياطارق انا هاجي معاك
طارق . جاي معايا فين
اسد . الفيله يابني
طارق . ايوه جاي ليه
اسد . وانت مالك ادخلي ياقلبي
ركب اسد وقلب في الكنبه الخلفيه
علي . متخدونيش معاكو انا يتيم
اسد . حد قالك ان احنا فاتحينها ملجئ
علي . منا مش عاوز اروح بصراحه
اسد وهو بيشاور علي ادم . روح مع النح،نوح ده
علي . طيب ده واحد وخطيبته اروح معاهم اعمل اي
طارق . خلااص بقا يااسد تعالي ياعلي
علي بفرحه. حبيبي ياابو نسب عاملين اكل اي بقا النهارده
بعد مده قليله وصلو للفيلا
احتضنه اسد . ده نورك ياعمي
زق علي اسد
علي . ده قصده عليا انا يابني
واحتضنت قلب سحر
سحر . اذيك ياقمر عامله اي
قلب بحب . الحمد لله ياماما
اسد. انا حبيت افرحكم واقولكم ان ولي العهد جاي في السكه
احتضنه فهد وبارك ليه وكذلك سحر
مسك اسد يد قلب وقال طيب انا هسيبكو بقا ونطلع ننام تصبحو علي خير
    رواية اسد والمجهولة الفصل السادس و العشرون 26 -  بقلم فلوريدا ماجد
    nada eid

    تعليقات

    ليست هناك تعليقات
    إرسال تعليق
      google-playkhamsatmostaqltradent