Ads by Google X

رواية حور ياسين الفصل السادس و العشرون 26 - بقلم مي

الصفحة الرئيسية

   رواية حور ياسين الفصل السادس و العشرون 26   

رواية حور ياسين الفصل السادس و العشرون 26

 في اوضة شبه ضلمة 
....1: ياسين اعترف بحبو لي حور هنعمل اي 
....2: اي انتي بتقولي اي 
....1: هو دا اللي حصل بعد ما مشي دكتور بتاعهم جاب خاتم ولبسو لي حور وحكت اللي حصل
....2: اووووف اقفلي غوري يلا وانا هتصرف وقفل 
...2: مش هتبقي غير ليا يا حور قلبي حتى لو بموت ياسين مش هتفرق المهم انتي 
ـــــــــــــــــــ بقلمMay Abdo ــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين رن على ادهم
ياسين: الو 
ادهم: خير معأني متأكد ان مش بيجي من وراك خير ابدآ والله عايز اي 
ياسين: بقا كدا خلاص اعتبر مفيش ولا خطوبة ولا جواز يا ادهم 
ادهم: ها خطوبة مين اوعا تقول ان ملك وافقت 
ياسين: ايوآ وافقت 
ادهم: بجد ولا بتهزر 
ياسين: لا مش بهزر 
ادهم: طيب اي رأيك نعمل الخطوبة كمان يومين والفرح كمان شهر ها موافق 
ياسين: لا طبعآ كمان اسبوعين الخطوبة وبعد ما تخلص جامعة تبقا تعمل فرح
ادهم: يابني انت ليه نكد 
ياسين: بقا انا نكد 
ادهم: ها لا طبعآ دا انا انا بكرا بليل هبقا عندكم اطلب ايدها 
ياسين: تمام يلا سلام وقفل في وشو 
ادهم: كل مرة يقفل في وشي كدا بس مش مهم المهم انها وافقت واخيرآ حب عمري هتبقي ليا 
ومسك فونو ورن على 
ــــــــــــــــــــــــ بقلم MayAbdo ــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين بعد ما قفل مع ادهم قعد بتنهيدة 
ياسين لنفسه: ياترا حور بتحبني ولا لا
العقل: اكيد لا 
القلب: لا ليه وانت ايش عرفك 
العقل: عشان لو كانت بتحبني مكنتش قالت طلقني اكتر من مرة ولا كانت طلبت مني اتجوز ايمان 
القلب: ممكن تكون قالت كدا عشان عارفة ان ماما هتزعل لو مجوزتش ايمان 
ياسين: بااااس بكرا نشوف يا حور هتعملي اي  وراح نام 
ـــــــــــــــــــ بقلم MayAbdo ـــــــــــــــــــــــــــ
عند حور وسيف وملك 
سيف: ها فهمتو 
حور: بس سيف شكلك نسيت اني محجبة 
سيف: لا طبعآ منستش انتي اصلآ ممش هتخرجي برا الاوضة بشعرك 
ملك: سيف ازاي يعني هنخلي ياسين يشوف حور وهي عايزة تخرج من غير طرحة وهي اصلآ محجبة ومينفعش تخرج من غير طرحة 
سيف: انا قولت انكم اغبياء والله حور مش هتنزل ياسين: هو اللي هيطلع لها 
ملك و حور: ازاي 
سيف: بكرا تعرفو المهم حور بكرا متنزلش على الفطار تجهز بس متنزليش سمعتي يا حور 
حور: ماشي 
سيف: انا قايم انام تصبحو على خير 
ملك وحور: وانت من اهلو سيف خرج من اوضة حور 
وملك فونها رن 
حور: مين اللي بيرن دلوقتي 
ملك: ادهم 
حور: اكيد ياسين قالو انك موافقة 
ملك: يلهوي طب اعمل اي 
حور: هاتي الفون 
ملك: ليه 
حور: هاتي بس ملك ادت حور الفون وحور ردت وفتحت الاسبيكر  ادهم اول ما ردت 
ادهم: بحبك اووووي وبجد فرحان انك وافقتي اقولك على سر هو مش سر اوووي يعني عشان ياسين عارفو انا بحبك من زمان اووي بجد مش مصدق انك خلاص هتبقي ليا 
حور بضحك: ها واي كمان 
ادهم كان لسة هيرد بس لاحظ الصوت: حور 
حور: ايوا انا يا عم الحبيب عندك مانع 
ادهم: هو دا مش فون ملك 
حور: ايوآ فون ملك وهي قاعدة جنبي هتموت من الكسوف او الصدمة مش عارفة 
ادهم: طب ممكن تديها الفون 
حور: والمقابل 
ادهم: مقابل اي 
حور: انك تكلم ملك مش هتنازل عن بوكس شكولا كبير 
ادهم: حاضر بكرا هيبقا عندك 
حور: اشطا يسطا خدي يا ملك الفون   ملك خدت الفون وجريت على اوضتها  
حور: ربنا يخليكو لبعض وقامت نامت
ــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــ
عند سيف اول ما دهل اوضتو مسك فونو وفتح صورة حد وبيفتكر 
                   «««فلاش باك»»» 
سيف كان واقف عند جامعة تاليا 
سيف: تاليا عاملة اي 
تاليا: الحمدالله وانت وحور وملك 
سيف: الحمدالله انا كنت عايز اتكلم معاكي شوية 
تاليا: اتفضل 
سيف بشجاعة: انا بحبك تتجوزيني 
تاليا بضحك: هههههههههه انت بتهزر يا سيف 
سيف: تاليا انتي بتضحكي على اي انا مش بهزر 
تاليا: طيب يا سيف انا مش هتجوزك عشان ببساطة بحب حد تاني ومستحيل احب غيرو بعد اذنك وسابتو مشيت 
                    ««« عودة»»» 
سيف بعصبية بسيطة: انا محبتش غيرك ولأسف مش عارف انساكي ياااااارب خليني اقدر انساها 
وراح خد شور و نام 
ـــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ــــــــــــــــــــــــ
عند ملك اول ما دخلت اوضتها 
ملك بكسوف: الو 
ادهم: مردتيش انتي ليه من الاول 
ملك: اصل يعني مش متعودة حد يرن عليا دلوقتي 
ادهم: اه اسف بس انا من فرحتي مأخدتش بالي من الوقت 
ملك: لا عادي بس انت رنيت ليه في حاجة 
ادهم: دا على اساس حور مكنتش فاتحة الاسبيكر 
ملك: ها 
ادهم: بحبك اوووي     ملك قفلت في وشو 
ادهم:اي دا دي قفلت في وشي مجنونة والله وراح نام 
اما ملك بعد ماقفلت في وش ادهم كانت فرحانة جدآ ونامت
ــــــــــــــــــــــــ بقلم MayAbdo ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تاني يوم الصبح الكل صحي ونزلو يفطرو والكل قاعد على السفرة 
ياسين: صباح الخير 
الكل: صباح النور       ياسين قعد 
ياسين: اومال فين حور 
سيف: حور تعبانة ومش عايزة تاكل 
ياسين قام من مكانو: طب انا طالع اشوفها 
حنان: استني هطلع معاك اطمن عليها 
ملك: لا يا ماما ياسين هيطلع وينزلها خليكي انتي 
حنان: ماشي اطلع انت يا ياسين 
ياسين طلع خبط 
حور: ادخلي      ياسين دخل ولقة حور لبسة لبس خروج بس كان ديق سيكا 
ياسين: منزلتيش ليه 
حور: نازلة اهووو يلا انا جاهزة ولسة هتمسك اوكرة الباب عشان تفتحو ياسين شدها من شعرها 
ياسين بغضب: انتي رايحة فين كدا 
حور: ياسين سيب شعري بالله عليك 
ياسين:بقولك كنتي رايحة فين كدا 
حور: كنت نازلة عشان نفطر وبعدين توديني الجامعة انا وملك بس مش اكتر 
ياسين بصوت عالي: نعععععععم هتخرجي بلبسك دا وشعرك كدا انتي اتهبلتي ولا اي حووور فوقي عشان مزعلكيش 
حور: وفيها اي لما انزل كدا انا حرة 
ياسين: نعم هو اي اللي انتي حرو اناي اتجننتي ولا اي يا حوور.     وشد على شعرها جامد 
حور: ياسين بالله عليك سيب شعري طيب
ياسين ساب شعرها: ها افهم بقا كنتي هتنزلي تحت كدا ازاي ولا هتخرجي اصلآ ازاي 
حور: عادي يعني وفيها اي 
ياسين بعصبية اكتر هو اي اللي عادي انتي اتجننتي يا حور انتي نسيتي انك محجبة اصلآ
حور: لا منستش 
ياسين: حور ادخلي غيري الاقرف دا وتعالي والبسي طرحة 
حور: وانا اسمع كلامك ليه يعني 
ياسين: يمكن عشان جوزك مثلآ ولا انتي نسيتي ان مكتوب كتابنا 
حور: لا منستش بس انت هطلقني عشان تتجوز ايمان 
ياسين: لا طبعآ مفيش الكلام دا 
حور: وانا اي اللي يخليني اصدقك وبعدين انت مبتحبنش انت بتحب ايمان 
ياسين بعصبية: لا اانا بحب فعلآ بس مش ايمان انا بحبك انتي يا حور  بس عارف ومتأكد انك مش شيفاني اكتر من ابيه ياسين ولا اي 
حور بفرحة: بحبك 
ياسين لسة هيكمل كلامو بحزن بس سكت من الصدمة
ياسين: ها.....  انتي قولتي اي 
حور: ولا حاجة اخرج برا يلا عشان اغير وانزل 
ياسين: مش قبل ما تقولي قولتي اي يا حور
حور بكسوف: بحبك يا ياسين وكنت خاايفة احسن تكون بتحب ايمان واه صح انا مكنتش هخرج كدا دي كانت خطة عشان تعترف بي حبك ليا مش. اكتر 
ياسين: واكيد سيف وملك مشتركين فيها 
حور: ايوآ 
ياسين: ماشي حسابهم معايا بعدين المهم روحي غيري البس دا يلا عشان ننزل 
حور: طيب وخدت دريس وطرحة ودخلت الحمام غيرت وبعد دقايق خرجت حور 
ياسين: كدا احلا بكتير يلا 
حور يلا.    ياسين مسك ايدها ونزلو 
ملك اول ما شفتهم: اقدر اقول خطتنا نجحت 
سيف بصوت واطي: ايوآ 
اما حنان ومنال وايمان: كانو مستغربين جدآ من حور وياسين 
 حنان بخوف على حور: حور انتي كويسة 
حور شافت في عيون حنان الخوف عليها ردت بابتسامة: انا كويسة جدآ يا ماما 
حنان اطمنت ورجعت لجمودها تاني: متبقيش تتأخري عن مواعيد الاكل تاني 
حور لنفسها: نفسي ترجعي تاني زي الاول معأني شايفة الخوف في عنيكي عليا اوعدك يا ماما هنرجع زي الاول تاني واحسنو
اسماء: الف سلامة عليكي يا حور انتي كويسة
حور: الله يسلمك انا بقيت كويسة 
وقعدو وبدأو اكل ياسين فونو رن
ياسين: الو 
:......... 
ياسين بصدمة: ازاي دا حصل احنا جاين حالآ
ووووووو

google-playkhamsatmostaqltradent