رواية عشقت قمر الصعيد الفصل السادس و العشرون 26 - بقلم ندي سامي

الصفحة الرئيسية

    رواية عشقت قمر الصعيد كاملة بقلم ندي سامي عبر مدونة دليل الروايات

رواية عشقت قمر الصعيد

 رواية عشقت قمر الصعيد الفصل السادس و العشرون 26

مجدي: انا عرفت هعمل اي 
شيري ووفاء في نفس الوقت: ناوي علي اي 
مجدي: هعمل حاجات كتير هخليها تندم علي اليوم اللي فكرت تاخد فيه حاجه تخصنا ونظر بشر 
اشرقت شمس يوم جديد علي ابطالنا 
قمر الشمس جت علي عيونها صحيت لقت نفسها نايمه علي الكرسي الكبير ومتغطيه وباسل نايم علي السرير 
قمر: اي دا اللي نايمني هنا وحط الغطاء دا عليا انا فكره ان انا كنت نايمه علي الكرسي اللي جمب الباب ممكن بابا هو اللي نقلني هنا اصل مش معقول باسل يعني و.. 
لسه هتكمل كلامها لقت باسل بيبص عليها ومش قادر يبطل ضحك 
قمر بضيق: انت بتضحك علي اي علي فكره مبحبش حد يضحك عليا ها 
باسل: طفله والله ههههههه اي يبنتي انتي بتكلمي نفسك ولا اي 
قمر: لي شايفني مجنونه يعني ولا اي انا استغربت اصلا اني نمت هنا دا مكنش مكاني امبارح اللي نمت فيه 
باسل بلؤم: وانا اي عرفني يمكن بتمشي وانتي نايمه وضحك 
قمر: انا بمشي وانا نايمه بس يا باسل انا مبمشيش وانا نايمه متهزرش 
باسل: ههزر لي يبنتي يعني ايوا استني انا افتكرت انتي امبارح قعدتي تتحايلي عليا عشان تنامي علي السرير جمبي وانا اقولك مينفعش يا قمر افرض حد دخل وشافك كدا وعيب وبتاع وانتي ابدا لازم انام ولما ملقتيش فيه فايده نمتي علي الكرسي الكبير واتغطيتي دا كل اللي حصل وابتسم من غير ما قمر تاخد بالها 
قمر بصدمه: مستحيل انت بتضحك عليا اصلا باسل عشان خاطري انا عملت دا ولا بتكذب عليا 
باسل: هكذب لي يا قمر بس 
طبعا يجماعه احنا عارفين انا باسل بيضحك عليها عشان يشوف رد فعلها 😂🙂
قمر: ها طب انا ماشيه بقا يا كذاب مش مصدقاك برضو وقالتها بغضب طفولي 
خرجت قمر من الاوضه وهي بتخبط رجليها في الارض زي الاطفال 
باسل: ههههههههه مجنونه والله بس زي القمر وسرح فيها 
رامز: احم احم نحن هنا 
باسل: اي يا غلس انت اللي جابك الصبح بدري كدا 
رامز: بقا دي صباح الخير اللي بتقولهالي 
باسل: اخلص ياض جاي بدري لي 
طبعا باسل بيهزر هو ورامز ودي طريقه هزارهم مع بعض وهما بيحبوا بعض جدا واخوات واصحاب من زمان 
رامز: مفيش يعم جيت عشان اوصلك الشركه عشان متتعبش في السواقه 
باسل: وتاعب نفسك لي يحبيبي انا كنت هاجي في العربيه مع عمي عبده 
رامز: اي دا انت سخن ولا اي انت اول مره تحترمني 
باسل: انت ياض هزعلك 
رامز: هههههههه لا يعم وعلي اي بس ما كنا حلوين  مفيش تعب ولا حاجه يصحبي معنديش اعز منك اخاف عليه 
باسل: ربنا يخلينا لبعض ياخويا انا هدخل اخد شاور وانت طلعلي بدله وهلبس ونفطر ونمشي 
ناديه: داده سعاد اعملي اكل زياده عشان رامز هيفطر معانا 
داده سعاد: ماشي يا ناديه هانم 
صالح: صباح الخير يحببتي 
ناديه: صباح الخير يحبيبي هعملك القهوه بتاعتك لعند لما الفطار يجهز 
صالح: ماشي يحببتي انا هخرج الجنينه شويه وخرج 
احد الشغالات: النسكافيه جاهز يا هانم اطلعه 
ناديه لسه هتتكلم 
تالين: النسكافيه دا ليا ولا اي 
ناديه: لا يا طفسه دا بتاع رامز 
تالين بهيام: رامز 
ناديه بتقليد: اها رامز ياختي 
تالين: طب هاتي هديهوله انا كنت رايحه الجنينه اصلا هاخده معايا بالمره 
ضحكت ناديه: بس هو مش في الجنينه 
تالين: امال فين 
ناديه: في اوضه باسل ياختي 
تالين: اي دا انا نسيت حاجه في اوضتي هاتي اوديها بالمره 
وخدت تالين النسكافيه عشان تطلعه ل رامز 
ضحكت ناديه علي بنتها وقالت 
ناديه: ربنا يجعله من نصيبك يحببتي 
ملحوظه: ناديه عارفه ان رامز بيحب تالين هو قال ل ناديه انه بيحبها بس مستني لما تخلص جامعه وهيتجوزها وكمان عارفه ان تالين بتحبه بس هي مقلتش لمامتها وهي واثقه في رامز عشان هي اللي ربته مع باسل 
خلص باسل الشاور بتاعه وخرج وفجاه.!!!!!!

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية عشقت قمر الصعيد ) اضغط على أسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent