Ads by Google X

رواية حب حد التملك الفصل الخامس و العشرون 25 - بقلم دينا عبد الحميد

الصفحة الرئيسية

     رواية حب حد التملك الفصل  الخامس  والعشرون

رواية حب حد التملك الفصل الخامس و العشرون 25

تفتكرى جوزك ممكن يخونك؟  قالت كلمتها بخبث فبصتلها رنا ببرود وهي بتصب العصير ونطقت الي بيخون يا مرات عمي حاجه من اتنبن يا خا*ين وعنيه فارغه  يا مراته مقصره ف حقه وانا مد*لعاه علي الاخر نهت كلمتها بغمزه وكملت كبير البلد عينه مش زايغه 
ام جبر ببرود عشان كده واقف بره يحـ*ضن ويبو*س ف البت الخواجايه قربته 
بصتلها ليلي ببرود ونطقت متبطلي شغل خراب البيوت يا مرات عمي راهب مش كده 
بصتلها بتحدي وقالتلها مبلاش انتي اصل البيه الي انتي متعلقه بيه مشاء الله مش متوصي هو كمان 
رنا  كانت بتشيل العصير حطته تاني ورجعت ميكت ايد مرات عمها جامد وبصتلها بغضب ونطقت من بين سنانها انتي بالذات ﻤسمعش صوتك ولا تكونيش فكره اني معرفش ان الملعوب الي اتعمل فيا كان بتخطيتك وان ابويا شك ف شرفي بسببك 
بصتلها مرات عمها ونطقت بتلعثم قصدك ايه مش فاهمه 
ضحكت رنا ببرود ونطقت لاء العبي غيرها اصلي عارفه كل حاجه وتخيلي كده لو بابا وعمي عرفوا الحقيقه؟ 
ولا.... ولا راهب... تغتكري يا مرات عمي ممكن يعمل ايه لو عرف... ضحكت بخبث وكملت لف حوليها ونطقت بضحكه مكتومه انا مقولتلكيش با ليلي 
ليلي خير 
رنا بخبث راهب حلف ليجيب الشباب الي معايا ف الفديو ويد*فنهم صاحين 
ليلي يلهوي عشان نفذو امال الي دبر هيعمل فيه ايه يا مرات عمي 
بصتلهم بتوتر ونطقت انتوا بتقولوا ايه مش فاهمه... 
البنات ضحكوا وكانوا لسه هيخرجوا سمعوا صوتها بيقول ضيعتوا وقت كتير ومشفتوهمش وهما بيخو*نوكم بس انتوا حرين انا كنت بنصحكم 
مشيت رنا منغير متبصلها وحطت العصير وبصت علي راغب الي كان متوتر جدا ومشي ل بره فضيقت عنيها بتركيز ومشيت وراه وهي بتقول وراك مصيبه بس اتفجأت ب ببنت حاضنه راهب واول مشافت راغب جريت علي حضنه بصتلهم ببرود وكأنها مشفتش حاجه ودخلت لقت ليلي بتبصلها بنفس البصه 
رنا انتي شوفتيهم 
ليلي عادي يا رنا انا حتي لسه مبقتش خطبته يعمل الي يعجبه 
رنا ضحكت ونطقت طب وجوزي؟ 
ليلي بخبث انتي حره مليش دعوه 
رنا ضحكت ونطقت انا هبات معاكي انتي وماما النهارده 
ليلي بس ماما لوضتها جهزت 
رنا وتفتكرى ده مبرر اننا ننام لوحدنا؟ 
ليلي ضحكت ونطقت لاء يا روني.... هيستغلوها ويجو 
رنا احبك وانتي مركزه 
فجأه دخل راهب وراغب ومعاهم البنت 
راهب بابتسامه اعرفكم تيا بنت عمى 
بصتلها ليلي بجنب عنيها وفضل بدون اى رد فعل اما رنا فراحة ترحب بيها 
راهب باتسامه شد رنا ل حضنه وهو بينطق اعرف ب رنا مرتى يا تيا 
تيا ببرود غريب الملامح دي مش موجوده  ف الصعيد 
ردت رنا ببرود زى م ملامح مش لازم تكون عايشه بره 
ليلي جت وقفت جنب اختها ونطق صحيح يا تيا انتى كنتى عايشه فين؟ 
تيا ف نيويورك تعرفيها 
ليلي بصتلها بسخريه وقبل مترد جالها مكالمه فردت بالروسي 
رنا ضحكت وقالت قولى ل نانا انها وحشتنى وانى قريب هزورها انا وراهب 
ف اللحظه دى ليلي قالت كلام رنا بالروسي وفجاه وشها قلب 
رنا مالك؟ 
ليلي عايزانى افتح فديو وتكلم الكل 
رنا عادى 
ليلي متنسيش انها بتتكلم كذا لغه بس العربي صعب 
بصت رنا ل تيا بمكر وقالت تيا تترجملها 
ليلي فتحت الفديو واتفجأت بخالتها الى عايشه ف كندا قاعده معاها 
رنا بضحك مارى وحشانى 
ماري بعربي مكسر وهشانى يا بنت فضل 
رنا كلمتها  عربي وقالت ردى باى لغه سهله عليكي متنسيش انى وبصت ل تيا بتحدى ونطقت باتكلم 10لغات 
مارى قالت بلغتها وحشتونى هنزل مصر قريب اشوفكم 
ليلي بحب مصر تنور يا روحى 
الجده ومارى طلبوا يتعرفوا على راهب 
وقعدو بس..... 

      •تابع الفصل التالي (رواية حب حد التملك) اضغط على اسم الرواية
google-playkhamsatmostaqltradent