رواية اسد والمجهولة الفصل الخامس و العشرون 25 - بقلم فلوريدا ماجد

الصفحة الرئيسية

   رواية اسد والمجهولة كاملة  بقلم فلوريدا ماجد

رواية اسد والمجهولة كاملة

رواية اسد والمجهولة الفصل الخامس و العشرون 25

اسد بنعاس . قلبي قومي يالاه
قلب بنوم . لا سيبني عاوزه انام

اسد . يالاه عشان محضرلك مفاجأه
اعتدلت قلب بسرعه . بجد فين
اسد بضحك . قومي غيري هدومك الاول ومتناميش تاني عشان همشي واسيبك
جرت قلب الي الحمام سريعا
_____
علي كان واقف قدام الكليه مستني زينب
لمحته زينب بعينيها بس تجاهلته وزادت خطواتها
علي بصوت عالي . زينب استني عاوز اقولك حاجه
زينب بدموع . هتعمل فيا اي منا اعتذرتلك خلااص
علي . مش هعمل حاجه والله انا عاوز اكلمك بس
زينب . إتفضل قول
علي بإحراج . مش هنا اكيد تعالي معايا
ركبت زينب سياره علي واتجه الي المطعم
بعد وقت
علي . ها هتاكلي اي
زينب بحرج . شكرا مش عاوزه
علي . مش هينفع يالاه
زينب …….
علي .خلااص هطلبلك انا لو سمحت هات إثنين بيتزا
زينب بفرحه حاولت تداريها . انت بتحب البيتزا
علي بإبتسامه لفرحتها . حبتها عشانك
أنزلت زينب عينيها بخجل
علي . انا عاوز اعرف انتي موافقه عليا ولا لا
زينب بتوتر. انا انا
علي بعصبيه . انتي في حد في حياتك
زينب بسرعه .لا والله مفيش حد
علي بفرحه . مفضلش الا موفقتك وتبقي في بيتي
زينب بحرج . هقول ل ابيه ويبلغك
علي . طيب يالاه ناكل بقا
_____
اسد وقلب في العربيه
قلب بحماس . طيب احنا رايحين فين
اسد . لو قولتلك مش هتبقي مفاجأه
قلب . يالاه بقا يااسد
اسد إدالها التليفون بتاعه . خودي العبي شويه عقبال منوصل
بعد وقت نزلو من العربيه أمام ملاهي كبيره
قلب بإنبهار . انت بتهزر صح
اسد . اي رأيك النهارده هنلعب للصبح
احتضنته قلب بشده وبدالها اسد
 ابتعدت قلب عنه بسرعه وجرت نحو الالعاب
اسد بضحك . يامجنونه استني
____
 وصل علي الشركه بعد مروح زينب
علي . اي اللي جابك يابني انت مش تعبان
ادم. لا انا فوقت شويه انت كنت فين
علي . كنت عند زينب في الكليه
ادم . قالتلك اي
علي . لسه هتبلغ طارق ويقولي بس انا متفأل
ادم . ربنا معاك
علي . وانت اباشا عملت اي
ادم بتنهيده. والله يابني انا كل اما اطلع خطوه قدام ارجعها تاني
علي . منت لازم تهدي نفسك ياادم انت عصبي جامد ومفيش حد يستحمل الوضع ده
ادم . بحاول اهو قوم يالاه روح شوف شغلك ده انا جيت ملقتش حد فيكو هنا واسد كمان
علي بضحك وهو بيخرج من المكتب . اسد اتجوز خلااص مش هيبقي فاضيلنا بقا الله يسهلو
__
اسد بضحك . يابنتي كفايه المغرب داخل علينا وانتي عماله تلعبي
قلب بتعب . طيب يالاه بينا نروح
اسد بخضه . مالك وشك اصفر ليه
قلب . بطني بتوجعني حاسه إني عاوزه انزل اي حاجه كلتها
شدها اسد لكن مجرد مرجلها لمست الارض وقعت
شا،لها اسد بسرعه وركبها العربيه
اسد. اهدي واستحملي في عياده قريبه من هنا
قلب . بسرعه طيب يااسد
بعد وقت قليل كان واقف اسد قدام غرفه الكشف
اسد . خير يادكتوره مالها
الدكتوره . طبيعي ده بيحصل ل اي واحده زيها
اسد بعدم فهم . زيها ازاي
الدكتوره بإبتسامه . المدام حامل
اسد كان واقف مش مستوعب اللي الدكتوره قالته
وضحكت قلب عليه
قلب بضحك . اقفل بوئك ياحبيبي
اسد وهو يقترب منها . انا مش مصدق انتي حامل في ابني
قلب . وابني انا كمان بردو
احتضانها اسد بقوه فهذه كانت امنيه من امانيه ان يكون له عائله صغيره
تجمعت الدموع في عيون اسد
قلب وهي بتمسح دموعه. انت فرحان اوي كده
اسد بيبوس إيدها . انا هطير من الفرح
قلب . طب يالاه بينا نروح بقا انا تعبت النهارده ش،الها اسد واتجهو الي سيارتهم
_____
ادم وهو يخرج من المكتب . يالاه ياساره عشان اروحك
ساره . لا اتفضل انت انا بركب أوبر وهروح
ادم . لا ياساره الوقت اتأخر
ساره بتنهيده . خلااص يالاه بينا
ركبت ساره مع ادم
ادم . اعملي حسابك اني جاي بكره
ساره . جاي فين
ادم . جاي اتقدملك
ساره . ليه بسرعه كده
ادم. عشان ابقا براحتي معاكي
ساره بحرج . هقول لماما حاضر
إبتسم لها ادم . منتي حلوه اهو وانتي بتتكسفي
لم ترد عليه ساره
_______
قلب . اسد نزلني بقا
اسد . انا عاوزك ترتاحي خالص مش عاوزك تقعدي تتنطتي براحه كده واهدي
قلب بغيره . انت هتبداء بقا من دلوقتي خايف علي عيالك
اسد وهو يق ترب منها . انا خايف عليكي انتي ياعسل
قلب وهي بتز قه. ابعد يااسد
اسد وهو يخ،لع القميص. لا انا عاوز اخوي العيال دلوقتي ووووو
رواية اسد والمجهولة الفصل الخامس و العشرون 25 -  بقلم فلوريدا ماجد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent