Ads by Google X

رواية حنين الليل الجزء الثاني 2 الفصل التاسع 9 - بقلم أميرة رمضان

الصفحة الرئيسية

   رواية حنين الليل الجزء الثاني 2 البارت التاسع 9 بقلم أميرة رمضان

رواية حنين الليل الجزء الثاني 2 الفصل التاسع 9

كارما بخوف ورعب : ا انت ميييييييين 
الشخص بصلها ورش علي وشها مخد*ر

كارما : اااانت بتعمل ااااااي ب…… (وفقدت الوعي)
______
في البلكونه

وجدان : لاء ليه بقا ان شاء الله
حيدر : انا قولت كلمه ومش هقررها
وجدان : يابني احنا اتفقنا اننا هنخرج تاني يوم وتالت يوم العيد هنقضيه في الساحل فين المشكله في الموضوع
حيدر : انتي مش شايفه مشكله خالص هتخرجي انتي واصحابك البنات وهما هيجيبو معاهم اصحابهم الشباب وعايزاني اقولك ومالو ي قلبي سافري براحتك دانتي تحمدي ربنا اني مكسرتش دماغك
وجدان : منا قولتلك تعالي معايا وانت بتقول مشغول
حيدر : يبقا المفروض تقدري اني مشغول وتسكتي مش جايه تبجحي وتقوليلي هتسافري لوحدك معاهم
#بقلمي_اميره_رمضان
وجدان : قول كده بقااا انا مش هحبس نفسي في البيت عشان شغلك اللي واخدك مني طول الوقت انا قولت لماما وهي وافقت وخلاص مش مستنيه موافقه من حد تاني وهسافر الاسبوع الجاي
حيدر بصلها بغضب من كلامها وسابها ودخل
وجدان :انت سايبني ورايح فييين
ياربي هو انا عكيت ولا اي
امها طلعت من جوا : عكيتي بس انا لو مكانو كنت ولعت فيكي اي الكلام الزفت اللي قولتيه ده
وجدان بزعل : بس بقا ي مامي مش وقت الكلام ده هو سابني ودخل اعمل اي
(وبصت تحت شافته ماشي)
امها : اهو سابلك المنطقه ومشي اهو
وجدان بضيق : رايح فين بس
________
بعد ساعه تقريبا بتفوق كارما وبتلاقي نفسها نايمه علي سرير وطرحتها جنبها بتمسك الطرحه بسرعه بتحطها علي شعرها ومن خوفها علي ابنها بتصرخ وهي حاطه ايدها علي بطنها
كارما بصراخ: ااااانتو ميييييين وعاااااايزين مني اااااااي
بيدخل شاب وسيم وبيقول : منتي عارفه اني عايزك انتي ومش عايز اي حاجه تاني غيرك وبتصرخي ليه اوعي تقولي انك نسيتي بيتك
كارما باستيعاب : انت اللي جبتني هنا مفكر يعني انك هتحبسني ومش هعرف اطلع من هنا دانا هوديك في ستين داهيه
الشاب بهدوء: هتعملي اي يعني
كارما : هصرخ وهلم عليك الناس وهقولهم انك حرامي وخطفتني
الشاب بضحك : بس كده طب مستنيه اااي
كارما بصتله بغيظ وسكتت
الشاب : عرفتي الناس هتقول اي اقل كلمه هيقولو ده جوزك وده بيتك وحدي الله ي بنتي
(وقرب يقعد جنبيها علي السرير )
كارما : قوم من جنبي انا طالبه الطلا*ق ومفيش حد هيغير الفكره دي نهائى
عمر : طب ليه لحد دلوقتي مقولتيش لحد من عيلتك علي الموضوع ده ومفهماهم انك قاعده معاهم عشان انا مسافر مش عشان طالبه الطلاق
كارما : مش حابه انكد عليهم اليومين دول عشان العيد بس متقلقش هنتطلق وكل واحد يعمل اللي عايزو
عمر ببرود ؛ خلاص هتفضلي قاعده في بيتك معززه مكرمه لحد ما اليومين دول يخلصو وبعدين تبقي تقولي لاهلك
كارما : مين ده اللي هيخليني اقعد هنا ثانيه واحده وبعدين تفتكر اهلي هيسكتو دول هيقلبو الدنيا عليا
عمر بضحك: متقلقيش هما عارفين انك معايا مش عايزك تشغلي بالك بالموضوع ده
كارما بغضب : انت اكيد كنت متفق مع ماريا
عمر بابتسامه: هو انا ليا غيرها في المواقف دي
#بقلمي_اميره_رمضان
كارما : غبييييه طول عمرها بتقف معاك ضدي هي مش فاهمه اي حاجه
عمر : طب مش يمكن انتي اللي مش فاهمه
كارما : لاء انا فاهمه كويس اووووي وعارفه اللي لا ماريا ولا غيرها يعرفو
عمر : عارفه اي
كارما بانفعال: انت هتمثل عليااااا خلاص مفيش حاجه تخبيها وزعلان ليه هتطلقني وتتجوزها زي مانت وامك واختك عايزين
عمر بنفاذ صبر : طب بصي بقا عشان انا خلاص صبري خلص وجبت اخري من الموضوع ده انا قولتلك مليون مره اني بحبك انتي ومش بحب حد غيرك ايوا انا خطبت ميس فتره بس والله كانت خاليه من اي مشاعر ولو كنت بحبها هسيبها لييييه
كارما سكتت
عمر : انا حكتلك علي الموضوع ده من اول يوم عرفتك فيه وانتي تقبلتي الموضوع عادي ليه بقا الفتره دي مش طايق حد
كارما : انت اللي تصرفاتك الفتره دي مش مظبوطه ومديت ايدككككك عليا
عمر ؛ انا مضربتكيش من غير سبب انتي اللي مسمعتيش كلامي واستفزتيني لحد مضر*بتك
كارما بعصبيه : مش هسمع كلاااامك ومش هسمحلككككك تمد ايدك علياااااا تاااااني
(كارما حست انها دايخه غمضت عنيها وقالت سيبني لوحدي )
عمر: تمام بس شويه وهجيلك
_________
سندس : اخير وصلتوو
ميرا : عااايزه ااااشرررررب
حنين : يابنتي دانتي هتعملي جفاف في البلد بسبب المايه اللي شربتيها كل ده ولسه مشبعتيش
سندس : فين كارما
ماريا : روحت مع عمر
سندس بفرحه: هو عمر نزل من السفر امال كانت بتقول مش هياجي الا بعد العيد ليه (وبصت لخديجه وقالت بصوت واطي ) شوفتي احساسك كان غلط وهو كان مسافر ورجع اهو فكك انتي بقا من التفكير السلبي ده
خديجه بعدم اطمأنان : يارب يكون فعلا احساس غلط
 ماريا : الحمد لله انه نزل خليها تعيد عنده العيد ده بتاع لحمه وهي كانت هتخلصها
خديجه : الف هنا وصحه علي قلبها ي حقوده انتي
ماريا : علفكره الحقوده دي بنتك برضوووو
عز دخل : اتاخرتو كده ليه
حنين : تاخير اي ي زيزو داحنا لفينا في ثانيه وجبنا حاجات بسيطه
عز : يعني انتو لسه هتنزلو تاني
جنه : تاني وتالت وعاشر
رعد وهو داخل مع ايان وسليم : ده عند امك (وبص لخديجه وقال)سوري ي عمتو
خديجه بضحك: خد راحتك
ميرا : هو ااااي يعني مش هنجيب لبس للعيد بقا ونتدلع ولا هنقضيه بالبجامات
عز : وحد كان منعكم انكم تجيبو لبس
ميرا : امال انتو بتقولو اي دلوقتي
ايان : ليكم مره كمان هتنزلوها ومش لوحدكم انا هكون معاكم وتخلصونا بقا من الحوار ده
جنه : يارب بس نعرف نجيب كل حاجه في المره دي
سليم : الله يرحم لما كنت بنزل اجيب اللبس ليله العيد
حنين : هو انت ياض هتقارن نفسك بينا
سليم : اي ده مين القطه اللي طلعلها صوت دي
ميرا : سيبك من القطه ياعم الديناصور واخلع من الحوار مش ناقصين تعقده يخربيتككككك
ايان : ماريا عايزك شويه في الجنينه
(طلعو برا)
ماريا ؛ نعم
ايان : انتو ليه جايين بعربيه عمر امال العربيه بتاعتك فين
ماريا : ماهو اصل كارما روحت بيها
ايان : طول عمرك مابتعرفيش تكدبي قولي اللي حصل من غير لف ودوران وحكايه ان عمر مسافر دي فكك منها لان عمر مطلعش برا المحافظه اصلا
ماريا : بس وعد الكلام ده بينا
ايان بصلها وسكت
ماريا : انا باكد بس شوف كارما علي اد ما بتحب عمر بتحب نفسها وكلمه تنازل في حياة كارما ملهاش وجود والطبيعي ان بعد الجواز بيحصل مشاكل كتيره لكن كارما من اتفهه المشاكل بتعمل حوار وعمتا هي هنا كانت غضبانه اصلا
ايان : وليه ومحدش قال
ماريا : هي قالتلي انا والبنات وقولتها تقول انها هتقعد معانا عشان عمر مسافر عشان متنكدش علي حد في ايام العيد مكنتش عايزه الموضوع يكبر
ايان : بس هي جات ولازم كنا خدنا حقها لو ليها حق انتي ناسيه انكم وراكم رجاله ولا اي
ماريا : عارفه ي ايان والله وعارفه انكم سندنا وكل حاجه لكن الموضوع مش مستاهل
ايان : قولي الموضوع وانا اشوفه مستاهل ولا لاء
ماريا : يعني هي جات عشان عمر ضر*بها بالقلم
ايان بانفعال : ضر*بها وتقوليلي الموضوع مش مستاهل امال مستنيه لما يقتلهااااا عشان يبقا يستاهل
ماريا وهي بتهديه:اهدي بس واسمعني واعرف اللي حصل كارما كانت في شقتها وعمر قالها في ضيوف قرايبه جايين والناس دي عمر مش بيقبلهم اصلا قالها متنزليش وهما تحت وكارما مسمعتش الكلام ونزلت
ايان : ومسمعتش الكلام ليه
ماريا : لانها كانت مفكره ان هو مش عايزها تنزل عشان يقعد مع بنات العيله براحته وكده يعني ولما نزلت لبست ضيق اوي وهو قالها قبل كده ان اللبس ده متنزلش بيه وهي نزلت بس فالما رجع اتعصب عليها وضربها
ايان بغضب : ويضر*بهاااا لييه كان المفروض فهمها بالعقل
ماريا : اهدي بس هو بصراحه مسك نفسه لما شافها وخدها وطلع الشقه واتعصب عليها وهي استفزته في الكلام لان زي مقولتلك حد مالي دماغها ان جوزها بيحب وحده من بنات العيله بمعني اصح الشيطان داخل بينهم وانا عارفه مين الشيطان ده بس فضربها بالقلم
ايان : طب وهي رجعتلو ليه
ماريا : عمر حاول يكلمها كتير وهي رافضه هو حس بالغلط اللي عمله لكن برضو بيقول كارما غلطت وهي اللي وصلته لكده فعايز يتكلم معاها عشان يحلو الخلاف واتفقنا انه يركب العربيه ويخطفها
ايان : ماريا انتي متخلفه ازاي تعملي في اختك كده
ماريا : ده الصح ي ايان كارما لازم تعرف ان طبيعي تحصل مشاكل ومش من اول مشكله تطلب الطلاق وبعدين عمر فاهمها اكتر مني وهيقنعها تشيل الفكره دي من دماغها وانت عارف عمر مستحيل ياذيها
ايان : برضو كان لازم قولولي الكلام ده من الاول وانا كنت اتصرفت
ماريا : هتعمل نفس اللي عملته بالاخص لما تعرف انها حامل
ايان اتفاجاء : بتتكلمي جد حامل
ماريا : ايوا والله وهي مخبيه علي عمر لانها عايزه تطلق من غير ميعرف بالحمل
ايان افتكر اللي امه عملته فيه غمض عينه و بدء يضغط علي اسنانه جامد
ماريا فهمت هو بيفكر في اي : ايان كارما مش هتعمل فيه زي ما طنط جاسمن عملت فيكم متقلقش هي ايوا مجنونه شويه لكن متقدرش تستغني عن ابنها ايااااااان في اي
google-playkhamsatmostaqltradent