رواية عشقت صعيدية (2) الفصل السادس عشر 16 - بقلم رنا احمد عماد

الصفحة الرئيسية

    رواية عشقت صعيدية  بقلم رنا احمد عماد

رواية عشقت صعيدية (2) الفصل السادس عشر 16

من امام الفندق ..
كان يدفعه صقر وعاصي في الشارع بغضب جحيمي ليتحدث صقر بغضب.
/قسما بالله لو فكرت مجرد تفكير انك تتعرضلها نهايتك هتكون علي ايدي .

عاصي بحده /ويريت تسبب الجامعه واحد رخيص زيك مينفعش يبقا في منصب محترم زي ده يلا ي صقر.
ليسيرون الي الداخل ليرمقهم بنظره شر وانتقام .
/ماشي هتشوفوا انا هعمل ايه مش بعد كل الي عملته هطلع من المولد بلا حمص .
في الداخل …
في غرفه حنين…
كانت تحتضنها هنيه بدموع ووجع ليمسك كينان يدها وهو يلمس عليها بحنان .
/متزعليش ي قلب ابوكي ده كلب وراح ميستهلش دمعه واحده من عنيكي .
حنين وهي تمسح دموعها بندم وعتاب /صدقني ي بابا انا مش زعلانه عليه انا زعلان من نفسي اني عملت في نفسي كده وزعلتكم انتم كمان مني .
شاهنده بابتسامه وحنان /حبيبه قلبي ربنا يعوضك خير ي روحي .
منه بابتسامه/ايوه ي حنين انسيه وابدي من جديد ي حبيبتي.
ريم بابتسامه/ربنا يوفقك ي اختي .
عشق بمرح وهي تمسك بيد عدي /ي اختي ده غار في داهيه ي ساتر ده كان دمه سم .
حنين بدموع وهي تحتضن عشق /عشق حببيتي انا اسفه ي عشق اسفه ي اختي سمحيني .

عشق وهي تحتضنها بحنان/اسفه علي ايه ي عبيطه ده انتي اختي حبببتي ربنا يسعدك ي حبببتي يارب.
عاصي بابتسامه/بقولكم ايه انا عازمكم علي عشاء أنما ايه في المكان الي تختروه علشان نحتفل برجوع حنين لينا بالسلامه .
صقر بابتسامه/لا انا الي عازمكم .
ياامن بابتسامه/لا انا اكبر منكم وانا الي هعزم .
عاصي بغيظ /اكبر مننا ايه احنا نفس السن .
كينان بابتسامه وهو يحتضن عشق وحنين /بس انت وهو انا هعزمكم العزومه زي برجوع بناتي ليا بالسلامه .
هنيه بابتسامه حزينه /ربنا يخليك لينا ي كينان ويسعدكم كلكم ي حبايبي يارب ..
علي الشاطئ …
كان يجلس اركان بشرود فلاول مره يشعر بأنه عاجز لا يستطيع فعل اي شي لحمايه أبنائه فهو دائما لا يريد أن يستخدم شي ضد القانون والا كان دمر ادم منذ زمن لتقترب منه هند وهي تحتضنه بحنان.
/حبيبي ماله اول مره اشوافك ساكت كده ي اركان .
اركان بضيق /اول مره احس اني عاجز ي هند اول مره احس اني مش قادر احمي ولادي من الخطر الي انا نفسي عرفه حاسس اني متكتف .
هند بابتسامه/بعد الشر عليك ي حبيبي بقا اركان الجوهري يقول كده وبعدين انت ملكش ذنب في الي حصل .
اركان بعصبية ووجع/لا ليا ي هند لما يبقا الي بيعمل كده عايز يصفي معايا انا حسابات وبينتقم من ولادي وولاد اخواتي يبقا انا السبب .
هند بابتسامه/أن شاء الله ي اركان كل حاجه هتعدي وهنخلص من الكاوبوس ده .
اركان وهو يمسك هاتفه /ده كينان ايوه ي كينان ماشي حاضر جاين .
هند بحزن شديد/شوفت الي حصل ل حنين من الزفت الي اسمه حمزه .
اركان بحده وغيظ /ياامن قالي بس قدام كينان وهنيه وقدام الكل مش هنحاول نحسسهم بحاجه وان شاء الله البنت هتعدي من الازمه دي يلا علشان الكل في المطعم …
في المطعم ….
كانوا يحتمعوه الجميع بابتسامه وضحك ليجعلوه حنين تنسا ما حدث .
اركان بابتسامه/والله بجد اللمه معاكم هي اجمل حاجه في الدنيا .
يااامن بابتسامه وغمزه /طب جهز نفسك بقا ي كبير علشان هتبقي جد.
هند بسعاده /بجد ي ياامن بجد ي شاهنده الف مبروك ي حبايبي .
شاهنده بابتسامه/الله يبارك فيكي ي خالتي .
اركان بغيظ /علطول كده عايز تكبروني ي ولاد الكلب .
هند بابتسامه عاشقه /انت مهما تكبر هتفضل دنجوان حياتي ي اركان باشا .
عاصي بغمزه ومرح /الله الله علي العشق ي اركان باشا .
صقر بابتسامه/بطل قرك ده ي اخي ربنا يسعدهم .
ادهم بابتسامه/تعرفوا برغم أن الكبير لكن كلنا كنا عيال صغيرين متشعلقين فيه دايما كنا بنحس أن احنا ولاده دايما بيحمنا .
سيف بابتسامه/عندك حق ي ادهم اركان طول عمره الضهر والسند .
كينان بابتسامه/ربنا يخليك لينا ي اركان .
اركان بابتسامه/ربنا يخليكم ليا يارب .
منه بابتسامه ومرح /الله الله علي عائله الجوهري الله .
ليضحكوا جميعا بسعاده وحب كان الجميع يتحدث بسعاده الا ريم التي كانت تشعر بأنها من الممكن أن تكون ضيف غير مرغوب به بعد طلاق حنين فذلك الامتحان سيكون صعبا للغايه في نفس ذات اللحظه قد وصلت تلك الرساله الي عاصي من ذلك الشيطانه روز تخبره أنها بالخارج ليقف عاصي بعصبية .
/عن اذنكم ي جماعه هروح الحمام .
منه باستغراب /فيه ايه ي عاصي مالك .
عاصي بعصبيه /مفيش ي منه هروح التواليت ايه هتتحققي معايا .
ليسير عاصي لتنظر إليه منه بقلق .
في الخارج ….
كانت تقف روز ليمسكها بحده وغيظ.
/جرا ايه ي روح امك انتي هتنتطيلي زي فرقع لوز في كل حته عايزه ايه.
روز بغيظ شديد/اظن كفايه كده ي عاصي ومتنساش اتفقنا بدل ماهد المعبد علي دماغ الكل وانت عارفني مجنونه .
عاصي بغضب شديد/وانا اجن من الي خلفوكي وهوديكي في ستين داهيه .
روز بغضب شديد/طب اسمع بقا انا مش باقيه علي اي حاجه بكره هستنا بليل في الشقه الي كنا بنتقابل فيها علشان نتجوز لو مجتش يبقا قابل الي هيحصل ودمار سمعه عائله الجوهري هيكون علي ايدك سلام .
لتسير روز الي الخارج لينظر إليها بغضب شديد لما يعاير بمن تقف بدموع بعيدا وهي ترا تلك المشهد المؤلم ..
علي المائده …
كانت تجلس منه وهي تحبس دموعها بصعوبه ليجلس عاصي بجانبها بابتسامه مصتنعه .
/معلش ي بابا أحنا لازم نرجع فيه كام عميل مهمين كلموني وعايزين صفقات مهمه .
سيف بابتسامه/فعلا الشغل الي ورانا كتير بس انا قولت اتبسطوا شويه ي ولاد .
عدي بابتسامه/كده كده ي عمي انا بكره بليل مسافرين انا وعشق باريس .
يااامن بابتسامه/وانا كمان شهاب محتاجني انا سايبه بقالي فتره وفي قضايا كتير مهمه .
حنين بابتسامه باهته/وانا لازم اروح الجامعه كفايه كده انا مكنتش مهتميه باي محاضرات خالص .
كينان بقلق /علطول كده ي حنين .
حنين وهي تمسك يده بابتسامه /متقلقش عليا ي حبيبي بس انا خلاص لازم اشوف دراستي وحياتي .
صقر بابتسامه/وانا والدكتوره ريم ورانا عيانين مش كده ي ريم .
ريم بابتسامه باهته /طبعا ي روحي .
اركان بابتسامه/خلاص يبقا ننزل بكره القاهره كلنا باذن الله  
في الفندق …
في غرفه يااامن وشاهنده ….
كان يحملها برفق ليضعها علي السرير بعشق وحنان .
شاهنده بابتسامه وسعاده/ي سلام هو الباشا الي جاي هيخليك تفضل تتدلع فيا كده علطول .
يااامن بابتسامه وعشق /ي سلام وانا قبل كده كنت قاسي عليكي ولا ايه.
شاهنده وهي تقبل يده بحنان/انت ده انت احن راجل في الدنيا انت الحياه والدفا بالنسبه الي ي ياامن ربنا يخليك ليا ي حبيبي.
يااامن وهو يحتضنها بعشق/ويخليكي ليا ي نور عيني انتي والبيه الي جاي .
شاهنده بابتسامه وعشق /عايزاه يطلع شبهك ي ياامن راجل بجد يحميه الي حواليه ويخاف عليهم .
يااامن وهو يقبل رأسها بعشق/بحبك ي شاهنده بحبك اوي.
شاهنده بابتسامه وسعاده/وانا بعشقك ي روح شاهنده .
في غرفه منه وعاصي ….
كانت تجلس منه بوجع وكسره فهي بالفعل عاصي يخونها وبذلك السرعه ليقترب منها عاصي باستغراب .
/فيه ايه ي منه مالك .
منه بوجع ومراره/مالي انا كويسه فيه ايه.
عاصي بقلق بالغ/انا عارف اني اتعصبت عليكي أن اسف ي روحي غصبن عني.
منه بوجع وضيق /هو ده بس الي انت شايف انك عملته فيا ي عاصي .
عاصي بارتباك شديد/قصدك ايه ي منه مش فاهم .
منه بدموع تخفيها بصعوبه /لا ابدا متشغلش بالك تصبح علي خير علشان السفر الصبح انا عارفه انك مشتاق اوي للشغل مش كده .
لتتركه بنظره مؤلمه للتتركه في بحور من الاسئله .
في غرفه عشق وعدي …
كانت تقف عشق أمام المراه وهي تنظر إلي ذلك الشاش الطبي الذي يخفي وجهها ليحتضنها عدي من الخلف بعشق .
/اي أن كان الي تحت الشاش ده هتفضلي قمر في عنيا ي عشق فاهمه .
عشق بابتسامه حنونه وهي تقبل يده/ربنا يخليك ليا ي عدي انت نعمه ربنا الكبيره عليا بحبك .
عدي وهو يقبل يدها بعشق/وانا بموت فيكي ي روح قلبي تعالي بقا نامي في حضني علشان هننزل القاهره بدري ي روحي .
في غرفه صقر وريم …
كانت تجلس ريم بوجع وكسره وهي تنظر إلي تلك الدبله بيديها وتنظر الي حاله صقر السعيده لتعلم بأن من الواضح أن النهايه قد اقتربت.
صقر بابتسامه حنونه/ايه ي ريم مالك زعلانه علشان هتنزل القاهره ولا ايه.
ريم بوجع والم /لا ي صقر انا خايفه من حاجه تاني خليفه اوي .
صقربفزع ورعب /فيه ايه ي ريم مالك .
ريم بدموع وقهره /انا عارف انك دلوقتي ندمان علي جوازنا صح حنين خلاص أطلقت واكيد بتفكر انك ترجعوا لبعض مش كده .
صقر بابتسامه حنونه وهو يقبل يدها /احنا مكناش لبعض اصلا ي ريم علشان نرجع للبعض ثانيا هو ده الوعد الي انتوا وعدتهوني انك هتكملي معايا المشوار مهما كان من اولها كده بتتخلي عني وعايزه تهربي.
ريم بدموع/والله ابدا ي صقر بس انا مش هقدر اتحمل دور البديله وانك تكون مش عايزني في حياتك لو سمحت ي صقر لو لسه بتحب حنين طلقني وسبني من دلوقتي مش عايزه اعيش في دور الشفقه .
صقر وهو يحتضنها بوجع والم /ريم انت غاليه اوي عندي ارجوكي افهمي .
ريم بدموع والم /فاهمه غاليه لكن مش زي حنين مش كده .
صقر بابتسامه/ريم انت بقيتي حياتي كلها دلوقتي حنين خلاص انتهت من حياتي ومستحيل ترجعلها تاني وقلبي خلاص مبقاش عايز غيرك .
ريم وهي تمسح دموعها ببراءه /بجد ي صقر .
صقر وهو يحملها برغبه وهمس/كده ي روح صقر وحالا هثبتلك .
في شقه حمزه ….
كان يسير وهو يكسر كل شي وهو ينظر إلي ماوصل إليه .
خديجه بسخرية وغيظ /انت جاي تعمل دكر هنا كنت عملت دكر علي الي بهدلوك وضربوك وطلعوك من المولد بلا حمص .
حمزه بغضب جحيمي وانتقام /قسما بالله مهسيبهم مش بعد ده كله هخرج كده لازم اطلع من وراء الموضوع ده بمبلغ معتبر يعوضني كل الي حصلي.
في فيلا الجوهري ….
بعدما عاد الجميع الي القاهره …
كان يستعد عاصي للذهاب الي الشركه كان ينظر إلي تلك التي تتصنع النوم ليقترب منها ليضع قبله علي رأسها وكأنه يعتزر لها عما سيفعل فهو مستعد فعل اي شيء مقابل سمعه تلك العائله فهذه هي غلطته وسيتحمل هو العواقب ليسير الي فعل اصعب شي قد يفعله في حياته ..
من امام الجامعه …
كانت تقف حنين وهو تتنظر للسائق لتاتي إليها تلك السيده التي تبكي بتوسل لكي تنقذ طفلتها الذي اغشي عليها في الشارع المجاور لتذهب معاها حنين بحسن نيه ليكممها حمزه بذلك المخدر ليعطي تلك المراه مبلغ من المال ليأخذها الي ذلك المحزن المهجور ..
في المستشفي …
كان يجلس صقر وهو يتابع ذلك التقارير لتاتي رساله علي هاتفهه جعلته يقف بفزع شديد وهو يرا صوره حنين وهي تبكي ومصحوب مع ذلك الفيديو رساله من حمزه .
/عايز 5مليون حنيه وبحذرك لو فكرت تبلغ البوليس تقول علي حبيبه القلب ي رحمه ي رحيم هستناك في العنوان ده .
ليسرع صقر وهو يمسك تلك الشنطه المزيفه ليسرع إليها لإنقاذها والقضاء علي ذلك الحقير.
في ذلك الشقه…
كان يسير عاصي الي الاعلي ليرا روز وهي تقف أمام باب الشقه لينظر إليها بغضب لتسرع وراءه الي الداخل بعدما ارسلت رساله الي منه تخبرها بخيانه زوجها لها .
عاصي بحده وغضب /هتجوزك بس لحد ماخد الي عايزه بس الاول فين الفيديوهات دي .
روز وهي ترمي الفلاشه أمامه بخبث ومكر/اتفرج ي حبيبي ومتع عنيك بس خود بالك أن معايا نسخه تانيه هدخل المطبخ اعمل حاجه نشربها ي حياتي .
عاصي باحتقار شديد/في ستين داهيه .
في المطبخ .
كانت تمسك روز الهاتف وهي تتحدث مع الشرطه بصوت واطي .
/ايوه ي باشا انا فاعل خير كنت عايزه ابلغ عن شحنه مخدرات في العنوان ده .
لتغلق الهاتف بعدما فعلت الخطه لتخرج الي الاسفل من باب المطبخ. .
في ذلك المحزن المهجور…
كان يسير صقر الي الداخل ليلمه قلبه بشده وهو يراها بتلك الحاله فكان يمسكها حمزه وهو يسلط السلاح علي رأسها ..
/سيب الشنطه وأخرج انت وانا هسيب حنين .
صقر بغضب شديد/انا مش هخرج من هنا من غير حنين فاهم .
ليلكمه بقدمه بحرافيه جعلت السلاح يسقط منه أرضا ليأخذ صقر حنين داخل أحضانه .
كان يلكمه بعنف وغضب جحيمي ليسقط أرضا ليتحدث صقر بغضب جحيمي وهو يحتضنن حنين .
/نهايتك علي ايدي ي كلب .
ليأخذ خنين ويخرج ليسرع وراءه حمزه وهو يمسك المسدس بكره وانتقام .
/انت الي نهايتك علي ايدي ي صقر .
حنين بدموع وتعب وهي بين أحضانه /كان لازم اعمل كده ي صقر حياتك اغلا حاجه في حياتي انا بحبك ي صقر .
لتسقط حنين بين يديه ليصرخ بدموع وقهره مزقت قلبه .
لا ي حنين لا …
في الاداره ….
كان يسير يااامن ليقاطعه تلك الرساله علي هاتفه من ذلك الرقم الغريب ليفتحها ليصعق مما بها .
/مبروك عليك ابني ي سياده المقدم هههههه ولا انت صدقت اني مقربتش منها وأنها حامل منك طلعت اهبل اوي ي سياده المقدم هههههههه علي …


رواية عشقت صعيدية (2) الفصل السادس عشر 16 -  بقلم رنا احمد عماد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent