رواية عشقت صعيدية (2) الفصل الثالث عشر 13 - بقلم رنا احمد عماد

الصفحة الرئيسية

    رواية عشقت صعيدية  بقلم رنا احمد عماد

رواية عشقت صعيدية (2) الفصل الثالث عشر 13

في جناح عاصي ومنه …
كانت يقف عاصي بغيظ شديد من تلك المجنونه فهو يعلم جيدا أنها متهوره فهو لو يؤد اي شي يعكر صفو تلك اليله التي يتمناها منذ سنوات ليقترب من بابا الحمام ليتحدث بصوت طبيعي .
/منه حبيبي بابا بيرن عليا شكله عايز حاجه هنزله واطلع علطول .
منه من داخل الحمام /طيب ي روحي متأخرش عليا .
عاصي بابتسامه وغمزه /هو انا اقدر برضه ي قمر جيلك ي عسل.
ليسرع الي الاسفل الي خارج الفيلا ..
كانت تقف روز وهي تتدخن بعصبية وغيظ ليقترب منها عاصي بحده وغيظ.
/جرا ايه ي بت انتي هي هبت منك ولا ايه هي حصلت تجيلي لحد هنا .
روز بغضب شديد/ايه مش اتفرج علي طليقي بعد ماتجوز ولا ناسي اني كنت مرائتك .
عاصي بحده وهمس /عرفي واحده زي مائه واحده كنت اعرفهم خدت منك الي انا عايزه وبعدين طلقتك ايه هتعمليلي فيها الضحيه.
روز بحده وغيظ/طلقتني لانك قولتلي انك مش بتاع جواز رغم اني عارف أن روحي فيك ودلوقتي روحت اتجوزت بنت عمك .
عاصي بغضب /اوعي تقرني نفسك بيها مره تانيه فاهمه اوعي غوري من هنا احسالك.

روز بحده وغيظ/هغور بس بشرط تتجوزني رسمي قدام العالم كله وانا راضيه ببنت عنك في حياتك .
عاصي بضحك وغيظ /هههههه لا والله مش بقولك هبت منك غوري ي بت من هنا بدل ماخليكي تندمي علي اليوم الي اتولدي فيه .
روز بحده وغيظ/لا وانت الصادق ده انا الي هخليك تندم ومش بس انت انت وعائله الجوهري كلها واولهم الهانم مرائتك لما انشر الفيديو الي انت معايا فيه عريان ي سي عاصي والعالم كله يشوفه تخيل الوضع ساعتها هيكون ايه .
عاصي بغضب وهو يمسك فكيها بغيظ/الوضع ساعتها اني هقتلك واشرب من دمك .
روز وهي تتدفع يده بحده /مش هقدر ي عاصي انا هعمل باصلي الآخر واسيبك تقضي الليله مع الهانم وبعد كده تكتب عليا ي كده ي هخلي فضيحتك انت وعائلتك كلها بجلاجل سلام .
عاصي بغيظ شديد/ماشي ي بنت الكلب اخلص بس وافضالك انا مش ممكن انكد علي منه أو اضيع فرحتها في يوم زي ده وانتي هوريكي النجوم في عز الضهر …
*******************.
في جناح عدي وعشق ….
كانت تقف عشق بخجل شديد من ذلك القميص القصير للغايه فكانت تقف خلف السرير بخجل ليقترب منها عدي .
/ايه ي روحي مالك بعيده ليه كده .
عشق بخجل وارتباك/مكسوفه اوي ي عدي انا عارفه ازي ماما فاكره اني هلبس كده اصلا .
عدي بابتسامه وعشق ودموع فرحه وهو يقترب منها يقبلها /انتي جميله في كل حالاتك ي عشق يااه ي عشق معقوله في حضني وبين ايديا انا اكيد بحلم مش كده .
عشق وهي تلمس علي خديه بعشق وحنان /لا مش بتحلم ي عدي اوعدك ي حبيبي اني اعيشك حياه محدش عاشها بحبك ي عدي بحبك .
عدي وهو يحملها بعشق فكانت كالمغيبه بين يديه ليضعها علي السرير برقه ليغرقها في بحور عشقه النابته منذ سنوات …..
******************.
في جناح ريم وصقر….
كان يقبلها صقر في رأسها بحنان ليتحدث بابتسامه ساحره..
/الف مبروك ي روح قلبي بقيتي مرات الصقر.
ريم وهي تتدفن رأسها في صدره بخجل /الله يبارك فيك ي حبيبي سعادتي مش ممكن تتقدر ي صقر .
صقر بابتسامه وغمزه /ده انتي واقعه من زمان اوي بقا .
ريم بابتسامه وسعاده/ايوه من اول مره شوفتك فيها في المستشفي وانا حبيتك ي صقر صقر اوعا تسبني انا بحبك ومش هقدر اعيش من غيرك.
صقر وهو يقبلها بحنان/مش هسيبك ي ريم مش هسيبك ابدا ..
لتشد من احتضانه بسعاده ليسرح هو في تلك التي يخبره قلبه بأنها ليست علي مايرام …..
******************.
في جناح منه وعاصي ….
كان يسير عاصي الي الداخل بابتسامه لتقع عيناه علي تلك الساحره التي تجلس علي السرير ليتحدث بسعاده ومرح .
/لو مكنتش انت تتدلعني مين عبدالغني ايه الحلاوه دي ي عسل .
منه بدلع ودلال /كله علشان خاطر عيونك ي مالك قلبي بحبك ي عاصي بحبك .
عاصي بابتسامه وهو يقبلها بعشق /وانا بعشقك ي روحي …..
********************.
في جناح يااامن وشاهنده….
كانت تجلس شاهنده في أحضانه فكان يلمس علي شعرها بحنان ليتحدث بابتسامه.
/ياااه ي روحي كنتي زي الملكه النهارده كنت احلا من العرائس نفسهم .
شاهنده بابتسامه وسعاده/كنت ملكه علشان جنبي احلا ملك في الدنيا ربنا يسعدهم زينا يارب .
ياامن وهو يقبل برغبه وهمس /وحشتيني.
لياخذها سريعا الي دوامه عشقه التي تعشقها .
***************.
صباحاااااا…
في شقه حمزه ….
كانت تتضم رأسها بدموع ووجع وهي تغطي جسدها العاري فقد اغتصابها بطريقه وحشيه حقا هو زوجها لكن الاغتصاب يظل اغتصاب فهي من فعلت ذلك بذاتها لتتحدث مع ذاتها بدموع ووجع .
/مستغربه ليه من الي انت فيه انتي تستاهلي كل الي بيحصللك ده انتي السبب فيه طول عمرك بتقويلي الحلال والحرام وانتي مش فاهمه حاجه خالص عنهم خالص حتي اختك مرحمتهاش انتي تستاهلي كل الي حصلك ي حنين .
حمزه بسخرية/صباح الخير ي عروسه صباحيه مباركه.
حنين بدموع ووجع/مش خلاص خدت الي انت عايزه طلقني بقا وسبني .
حمزه بسخرية وغيظ /ببساطه كده بعد الي عملتيه انتي مش هتخرجي من هنا ي حنين غير لما اصفي حسابي معاكي ولازم تعرفي انك هتعيشي هنا خدامه ليا وانا اني ولو فتحتي بوقك هتاخدي بالجزمه فاهمه ولا لا .
حنين بصدمه كبيره /انت ازي كده هو ده الحب الي كنت دائما تقولي عليه ايه كل ده كان كذب مش كده .
حمزه بخبث ومكر/لا مكنش كدب بس انتي الي وصلتتيني ل كده وقلبتي ليله جوازنا ل جحيم وانا خلاص مش شايفك اكتر من كده .
حنين بحده رغم المها/انت فاكر ايه فأكر اني هسيبك تذلني واسكت انا حنين الجوهري الي عمر مفي حاجه قدرت تكسرني وخليك فاكر اني هدفعك تمن كل الي عملته غالي اوي .
حمزه وهو يمسك شعرها بحده /لا ي حلوه انا الي هفضحك في كل حته هقول للكل واولهم اهلك أن عملتي فيكي كده ليليه الدخله علشان متطلعتيش بنت بنوت واني مدخلتش عليكي شوفي بقا ساعتها كينان باشا ممكن يعمل ايه لو فكرتي تفتحي بوقك بكلمه واحده انتي الي هتروحي .
حنين بدموع وصراخ /اه ي حقير .
حمزه بغيظ وسخرية وهو يمسكها بحده /الحال من بعضه يروحي انتي متقليش عني حاجه ودلوقتي حضريلي الفطار واعملي حسابك ابوكي جاي وبفكرك تاني ي حنين بو فكرتي تفتحي بوقك بكلمه هخلي ابوكي يحك وشه في الأرض فاهمه .
حنين بوجع ومراره/فاهمه فاهمة.
******************.
في فيلا الجوهري …..
كانوا الجميع يجتمعون علي مائده الافطار.
اركان بابتسامه ساحره/الف مبروك ي حبايبي ربنا يسعدكم يارب .
كينان بابتسامه/انا هروح انا وهنيه ل حنين علشان نباركلها .
عشق بابتسامه حنونه/سلملي عليها ي بابا .
عاصي وهو يطعم منه بحنان /ده حمزه ده الله يكون في عونه ده خد مصيبه عائله الجوهري.
يااامن بضحك /ههههه والله عندك حق ي عاصي شايف الفيلا هادئه ازي.
شاهنده بغيظ /والله حرام عليكم دي كانت عامله حس في البيت .
صقر بغيظ وسخرية/اه بصراحه كانت عامله حس ي شاهنده كانت قارفه الخلق في عيشتها .
هنيه بغيظ /كده برضه ي عيال اخواتي ماشي .
هند بابتسامه/جرا ايه ي هنيه بيهزروا معاكي والله البت حنين بجنانها كانت عامله حس .
ادهم بابتسامه/ربنا يسعدهم كلهم يارب .
اركان وهو يمسك تلك العلبه القطيفه الحمراء الكبيره التي تحتوي علي عدد من الاطقم الذهبيه .
كينان باستغراب/ايه دي ي اركان .
اركان بابتسامه/واه عاد عليك شكلك نسيتن عويادنا ولا ايه دي هديتي انا واعمامها روح ادهالها وعززها قدام جوزها .
كينان بابتسامه حانيه لاخواته/ربنا يخليكم ليا يارب وميحرمنيش منكم يارب .
اركان بابتسامه ساحره/كل واحده فيكم هتلاقي في جناحها نفس الهديه دي .
منه بابتسامه وسعاده/ربنا يخليك لينا ي عمي .
ريم بابتسامه وإحراج /ي ريت حضرتك تعفيني انا من الموضوع ده مش هقدر .
اركان بجديه/عقل مرائتك ي صقر بدل ماقلب عليها وانا زعلي وحش .
صقر بابتسامه/خلاص ي كبير احنا منقدرش علي زعلك .
اركان بابتسامه/المهم جهزوا نفسكم علشان هتتطلعوا رحله ل شرم الشيخ كل حاجه مترتبه وطبعا حمزه وحنين معاكم ابقا بلغهم ي كينان أن الاتوبيس هيعدي عليهم بليل .
عاصي بمرح وغمزه /الله عليك ي عاصي باشا هو ده الكلام .
عشق بابتسامه حنونه/والله مافي احن منك ي عمي ي مز انت .
عدي بغيظ وغيره وهمس /طب اتلمي بقا احسالك.
عشق بابتسامه حنونه/امرك .
*************************
في فيلا ادم ….
كان يجلس وهو يتابع ذلك المقال التي تنشره عشق ليصرخ بغضب جحيمي ..
/علي .
علي بجديه /امرك ي عمي .
ادم بغضب/البت عشق دي مش ناويه تجبها للبر هتفتح العيون كلها علينا .
علي بجديه /انتي عيازني اعمل ايه عمي قول وانا هنفذ .
ادم بحده وانتقام/عايزك تخلي عدي يتحسر عليها ده ابن الغاليه ي عني هنضرب عصفورين بحجر واحد هحرق قلب اركان وكينان وفيروز كمان .
علي بشر وخبث/أوامرك ي عمي سبلي انا الموضوع ده .
*********************.
في شقه حمزه ….
كانت تخرج حنين من المطبخ بتعب شديد لتتحدث خديجه بحده .
/ها خلصتي كل الي كان في المطبخ .
حنين بكسره ومراره/خلصت .
حمزه بحده وغضب /طب يلا غوري ظبطي نفسك . علشان ابوكي وامك جايين وزي ماتفقنا لو فتحتي بوقك بكلمه واحده انتي عارفه الي هيحصل فاهمه.
حنين بدموع ووجع /فاهمه .
بعد مرور بعض الوقت….
كانوا يجلسون كينان وزينه .
كينان وهو يحتضنن حنين /اخبارك ايه ي روحي.
حنين بدموع تخفيها بصعوبه /بخير ي بابا الحمد لله.
خديجه بخبث ومكر/دي مهما كانت بنتنا ي كينان بيه ده انا احنا شيلنها في عينينا .
زينه بابتسامه باهته فهي تشعر بأن بنتها ليس بخير /ده العشم برضه بس انا عايزه اتكلم مع بنتي شويه لوحدنا ممكن .
حمزه وهو ينظر ل حنين نظره ذات مغزا /طبعا ي طنط اتفضلوا .
كينان بابتسامه/امسكي ي روحي دي هدايا اعمامك .
حمزه بطمع وجشع /طب وليه ده كله ي عمي انا عندي حنين بالدنيا كلها ميفرقش معايا الكلام ده .
كينان بابتسامه/دي الأصول ي ابني ..
في الغرفه ….
كانت تمسك زينه يد حنين التي تجاهد لاخفاء تلك الالم والوجع .
زينه بقلق /انتي بجد كويسه طمنيني ي بنتي .
حنين بابتسامه باهته/انا كويسه ي امي اطمني المهم طمنيني عشق عامله ايه وولاد أعمامي .
زينه بابتسامه/كلهم مبسوطين الحمد لله.
حنين يترقب /حتي صقر وريم .
زينه بتنهيده وجع/حتي صقر وريم ي حنين حنين انسي كل الي فات وعيشي حياتك .
حنين بوجع ومراره/عندك حق ي امي لازم انسا فعلا.
****************.
في الاتوبيس ….
كان الجميع يجلس بجانب زوجته بضحك وسعاده الا حنين التي كانت تختلس النظرات اليهم بوجع والم وهي ترا ضحكاتهم العاليه لتشعر بالفعل أنها الوحيده التي خسرت حياتها بيدها ..
عشق بابتسامه حنونه/أمسكوا بقا سندوتشات الإنشون بالبيض ملهاش حل .
عاصي بابتسامه/ايوه والله ي عشق انا جعان.
منه بابتسامه وسعاده/ي نور عيني اكلك جاهز معايا هو انا مستحيل انساك ي روحي .
يااامن بابتسامه/ماشيه معاك حلاوه ي عم عاصي .
عاصي بضحك /ههههه الله اكبر من عنيك ي شيخ .
عدي بغيظ وغيره/وكليني انا بس ها هما أن شاء الله عنهم مطغحوا .
صقر بابتسامه/كتير خيرك ي عدي تسلم ي ابن عمي .
ريم بابتسامه ومرح/وانا بقا عامله سندوتشات كفته ملهاش حل .
شاهنده بابتسامه وسعاده/ايوه هو ده الكلام تسلمي ي مرات اخويا وانتي ي حنون جيبالنا ايه معاكي .
حنين بابتسامه الم/جيبالكم عصير مانجه حلو اوي .
ياامن بغيظ /ايه التفرقه العنصريه دي هو فيه حد فينا بيشرب عصير المانجه غير صقر.
حمزه بحده وهمس /اه علشان كده عماله تعملي فيه من الصبح علشان حبيب القلب مش كده .
حنين بكره واستفزاز /ايوه علشان كده ولعلمك وانا وسطهم مش هقدر تعملي اي حاجه انا قويه بيهم علشان انت مجرد حشره معديه مليانه جشع وطمع هما يقضوا عليك في ثانيه ي حقير .
*****************.
في شرم الشيخ……..
عدي بابتسامه/حرام عليكي يا عشق بقالي ساعه بدور عليكي .
عشق بابتسامه/معلش ي روحي هتفرج علي حمام السباحة جميل اوي ي عدي هتصور جنبه كام صوره واجي مش هتاخر .
عدي بابتسامه/اوك ي روحي .
ليقترب ذلك الرجل النقنع ليستغل وجودها منفرده ليقترب منها سريعا .
/مدام عشق .
لتلتفت عشق ليسكب علي ووجهها تلك الماده الحارقه لتصرخ بفزع وصراخ جعلت للجميع ينظرون إليها بفزع ورعب أما عدي فكان يقف وهو لا يستطيع التحرك ….



رواية عشقت صعيدية (2) الفصل الثالث عشر 13 -  بقلم رنا احمد عماد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent