رواية عشق العز الفصل الاول 1- بقلم سلمي عادل

الصفحة الرئيسية

  رواية عشق العز كاملة بقلم سلمي عادل عبر مدونة دليل الروايات


 رواية عشق العز الفصل الاول

هبطت طائرة ع ارض مصر الحبيبه تعلن عن وصول اكبر رجل اعمال بعد أن كسبه صفقه نزل من الطائره ركب عربيه
عز :اطلع ع الشركه 
السواق: حاضر يباشا 
بعد نص ساعه وصل عز الشركه دخل عز الشركه بجمود تحت نظرات الإعجاب من الموظفين فوقفه له الجميع خوفا منه فهو العز من لا يخاف منه 
عز : سهيله ابعتيلي يونس وعاوز فنجان قهوه.
سهيله :حاضر يفندم تحت امرك
سهيله راحت ليونس المكتب الي اول ما شافها ابتسم :يونس بيه عز بيه عاوز حضرتك ف المكتب 
يونس :هو عز جاي تمام يقمر♥️
ف مكتب عز 
يونس :طب مش تقول انك جيت يسطا كونت فرشت الأرض ورد 
عز بص ليونس بطرف عينه 
يونس :خلاص يباشا ع اي يعني البصه دي 
عز :اخبار الشركه اي ف حاجه حصلت ف غيابي 
يونس :لا يباشا كله تمام بس قولي انت جاي من المطار ع هنا 
عز : اه ف حاجه 
يونس :لا ابدا مش المفروض تروح تشوف اهلك وطمنهم عليك 
عز : حد قالك اني عيال متضبط ياض مالك وبعدين انت مال اهلك 😒
يونس :خلاص يعم ع اي التهزيق ده انا هروح اشوف بنت القلب
........................................................................
ف منطقه شعبيه ف منزل بسيط جدا كانت تنضف البيت وهي تتذكر ولديها الحبيب الذان اتوفو وقد اي كانت عائشه ملكه لحد ما جي حد من وراها وحط أيده ف وسطها 
داليدا بخضه :ابعد عني بقي حرام عليك انت عاوز مني اي ده انا زاي اختك 
سالم :فكك من الشغل ده هتيجي يعني هتيجي ورجلك فوق رقبتك والا انتي عارفه انا هعمل اي فيكي يقطه وتركها ظلت تبكي وتبكي ع هذا الحال 
فريال: انتي يبت انتي يخرا تعالي هنا
داليدا: خير يمرات عمي ف حاجه ا
فريال: اه يختي تعالي امسحي الحته دي تاني عشان حاسها لسه وسخه 
داليدا:بس انا مسحتها وهي نضيفه 
فريال : انتي تسمعي الي بقولك عليه يبت انتي هنا بتعملي بلقمتك مش اكتر لا اما يختي اتشمللي وانزلي اشتغالي 
داليدا ؛حاضر هنزل ادور ع شغل تاني😔
.......................…..............................................
في فيلا المنشاوي 
سليم ؛كونتي فين ؟!
تالا: كونت ف الجامعه 
سليم:واي الي انتي لابسه ده 
تالا:ماله ؟
سليم بزعق :ليه هي المحترم مش عارفه ماله 
تالا: انا والله ما كان قصدي البس كده انا اسفه 
سليم :اطلعي ع اوضك ومتنزليش منها سامعه
تالا:حاضر  
.................…...................................................
كانت تقف ف الشرفه حتي جاء أحد من وراها وحواطها 
حازم :الجميل بيفكر ف اي 
درين : ف ولادك الي تعبوني نفسي افرح بيهم اوي يحازم 
حازم : مستعجله ع اي مش لما نجيب ليهم الاخ الرابع ولا انتي خلاص راحت عليكي لا انا لسه ف عز شبابي😂
درين :حازم 
حازم :قلبه 
درين :انت مش ملحظ أننا خلص كبرنا ولا اي 
حازم : عمرها ما هتروح علنيا يحبيبي تحبي تشوفي وقبل ما تكلم درين كان حازم شالها وحطها ع الفرش واخدها الي عالمهم الخاص بيهم (حازم دي شقي😂😂)
............................…...................................
عز طلع من الشركه ركب عربيته وراح الفيلا طلع ع جناحه الي متكون من
طلع من المرخاص وراح ف ثابت نوم عميق
.......................................................................
عند بطلتنا كانت قعده عامله تعيط لحد ما رنت عليها صحبتها روايد
داليدا بعيط: الو
روايد: داليدا مالك في اي بتعيطي ليه
داليدا:لا يروحي مفيش حاجه انا كويسه 
روايد:انا عارفه انك مش كويسه بس هسيبك لما تهدي
داليدا: ماشي دورتيلي ع شغل 
روايد :لا والله طب ي داليدا انتي مش عارفه حد من قريب مامتك ترحيلو احسن من الزفت فريال وسالم
داليدا:معرفش غير خالتوا درين بس مرات عمي قالت إنها مش عاوزني ورمتني هنا 
وهنا دخلت فريال يلا يعروسه فرحك يوم الخميس داليدا وقفه مصدومه 
داليدا:هي مين الي عروسه 
فريال انتي يروح امك رجال ملوي هدومي كده وع قلبه قد اي هنشوف العز خلاص يبت ووهتغوري بدل ما انتي عامله زاي البيت الوقف كده 
داليدا:بس انا معرفوش عشان اتجوزه
فريال :ازاي بقي بقي انتي مش عارفه المعلم حسن الي ف الحارة عريس اي لقطه
داليدا:نعم هتجوزيني واحد قد عمي مرتين وكمان متجوز ٣مرات ده عيالو قدي
هنا دخل سالم ضربها بقلم ع وشها: انتي هتسمعي الكلام غضب عن الي جابك وميل ع أذنها قال : بس لعلمك انا اول واحد هتمتع بيكي قبل ما يتجوزك
سبها وطلع ومرات عمها قالت:اجهزي يبت جاي يشوفك بكره اول ما طلعت داليدا مسكت الفون وكلمت صحبها
داليدا: روايد الحقيني
روايد :في اي
داليدا:قصت كل الي حصل
روايد انتي بتقولي اي ازاي تعمل كده انا قولت مستحيل يوصل بيها الحال تعمل كده 
داليدا:اهو الي حصل انا لازم ارضي عن المكتوب كده او كده انا مدفونه بحيا
روايد :انتي متخلفه لازم تروحي لخالتك 
داليدا: لا لا بلاش 
روايد : جاي ف بالها فكره وبعدين ردت ع داليدا قالتها تمام الصبح هيجيلك وقفلوا
....................................................................
في المساء ف فيلا المنشاوي تجمع الجميع ع العشاء حتي تكلمت 
يسرا: اي ي عز مش نوي تخلينا نفرح بيك
عز ببرود: لسه ملقتش شريكه حياتي 
يسرا : ليه يحبييي ما تالا زاي القمر اهي وجميله وبعدين انت أولي بيها وهنا سليم كان هيموت من الغيظ
زين :يسرررررا 
يسرا: خلاص يزين هو انا قولت حاجه 
هنا بدأ رحيم يلطف الجو 
رحيم : اي يحج مالك عمال تبصبص لحجه ليه من الصبح وانا ساكت 
حازم :اتلم يو*خ وانت مالك 
رحيم :كده برضو يزومي تجرحني اه قلبي
حازم :كسر قلبك 
رحيم : قال بقولك اي يحج من ناوي تجيب اخ لينا ولا اي 
تحت نظرات درين الي ميته من الكسوف ويسرا الي بتبص ليهم بحقد 
سليم : ولا هي راحت عليك 
حازم:بس يابن الك**منك ليه هيبقي الحفله عليا النهارده ولا اي وبعدين مالك ينسونكي هي عشمتك وغدرت بيك ولا اي
تالا :لا يعمو محدش يقدر ده مز العيله وغمزتلو
رحيم : خدي قلبي وبوسه 
تالا :اخدته،
وهنا سليم مسك ايد تالا من تحت السفر وضغط عليها وطلع منها اهه
زين : مالك يبنتي 
تالا :ها لا مليش يابابا 
عز:طب تصبحو ع خير يجماعه وقرب بأس ايد درين وحازم وطلع 
..................................................................
صباح يوم جديد صحيت روايد ولبست 
نزلت من البنت واخدت تاكسي جت عربيه من وره وخبطت ف التاكسي راحت نزلت لصاحب العربيه 
روايد :انت اي اعمي مش بتشوف ولا اي 
الشخص :متحترمي نفسك يبت
روايد:انت الي غلطان وكمان بجح 
الشخص تصدقي انك قليله الزوق وانا مش هنزل مستوايه اكتر من كده 
هنا صاحب التاكسي جاي وقال:يبنتي خلاص التاكسي مفهوش حاجه كله تمام يلا اركبي اوصلك
روايد :مش قبل ما اربي الاشكال دي 
الشخص: بصلها بحتقار من فوق لتحت وركب عربيته وسبها ومشي وهي بقت تاكل ف نفسها 
بعد نص ساعه وصلت روايد فيلا المنشاوي وهي دخله خبطت ف شخص 
الشخص :انتي اي الي جابك هنا
روايد : كان بيت ابوك هو عشان تكلمني كده وبعدين جاي ورأيا عشان اهزقت صح 
كان لسه هيرد بس........

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية عشق العز) اضغط على أسم الرواية

رواية عشق العز الفصل الاول 1- بقلم سلمي عادل
حبيبة

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent