رواية اوقعتني في حبها بشده الفصل الأول 1 - بقلم دنيا فادي

الصفحة الرئيسية

 رواية اوقعتني في حبها بشده كاملة بقلم دنيا فادي عبر مدونة دليل الروايات 


 رواية اوقعتني في حبها بشده الفصل الأول 1

فاتن : يبت مش عارفه توقعي الواد في حبك ده في وشك ليل نهار عايز اي اكتر من كده

قمر : يا خالتو ابنك هو الي مش شايفني عملت كل حاجة عشانن يحبني وبرضو مش شايفف ان موجوده اصلاا

فاتن : اموت واعرف ازاي محبكيش وانتي زي القمر كده ده كفايه ان اسمك قمر هو هيلاقي حد في جمالك 

قمر بخجل : يا خالتو متكسفنيش بقا الله ،،

انا حاسه ان ابنك شايفلو شوفه تاني ياخالتو

فاتن : قصدك اي 

قمر : قصدي انو بيحب واحده تاني 

فاتن : ايييي ده علي جثتي عمرو مش هيتجوز غيرك ده انا الي مربياكي علي ايدي تيجي واحده منعرفش اصلها ولا فصلها وتتجوزو وعلي رأي المثل الي نعرفو احسن من الي منعرفوش واحنا ياحبيبتي عرفينك كويس 

وتكمل بحب : متقلقيش ياحبيبه خالتك عمرو ليكي انتي ومش هيكون لحد تاني انتي فاهمه

قمر بإمتلاك : طبعا يا خالتو

_____________________________________________

رأفت : هات نضاره القرايا من عندك يا عمرو

عمرو : اتفضل يا بابا

رأفت : اقعد

رأفت : مالك مش علي بعضك من ساعه ما جيت من الشغل

عمرو : عندي شويه مشاكل

رأفت : يا ابني قولتلك افتحلك شركه

عمرو : يوووه يا بابا تاني!! يا بابا ياحبيبي انا حابب ابني مستقبلي بنفسي ويكون بتعبي انا 

ويقوم عشان يمشي

فاتن بتيجي وتقعد 

فاتن : اقعد يا عمرو عايزاك 

رأفت : يا ساتر يارب

فاتن : مالك شوفت عفريت

رأفت : شوفت بومه

فاتن : انا بومه يا رأفت!! سامع ابوك بيقول اي ياعمرو

عمرو : ياماما بيهزر معاكي وانتي عارفه هزار بابا انا الي هقولك يعني!!

فاتن : ما علينا كنت عايزاك في موضوع

وتقوم تتمشا قدمهم

 اي رأيك يا حبيبي في ديكور البيت انا الي مختاره 

عمرو : حلو ياحبيبتي كل اختياراتك حلوه

فاتن : بما ان اختياراتي حلوه فا انا اختارتلك عروسك يا عمرو

عمرو : ودي مين تعيسه الحظ

فاتن : تعيسه!! الفاظك بقت زي ابوك ياعمرو 

رأفت بتريقه : الفاظك بقت زي ابوك ياعمرو ،،، ومال ابوه ياختي

فاتن بتطنيش : مقولتليش رأيك يا عمرو

عمرو : في اي

فاتن : في عروستك

عمرو : هي مين

فاتن : قمر بنت خالتك

عمرو : كنت حاسس والله ماما انسي ان ده ممكن يحصل تمام ،، يا بابا قولها حاجه بقا ،، انا ماشي سلام

رأفت : اي الي بتقوليه ده انتي عارفه كويس ان عمرو رافضها وبرضو لسه بتزني عليه اهو خلتيه يتعصب ويخرج من البيت وانتي عارفاه مش هيرجع انهارده 

فاتن : انا الي عصبتو برضو!! ولا انت الي عصبتو لما قولتلو عايز تفتحلو شركه وانت عارف ان هو بيحب يعتمد علي نفسو ومبيقبلش مساعده من حد 

فاتن : لسه انانيه زي ما انتي وشايفه انك صح وتحطي الغلط علي غيرك ديما شايفه نفسك ملاك مبيغلطش

______________________________________________

ريتال : حضرتك قولي المناسبه وانا هعملك مجموعه ورد علي حسب المناسبه

محمود : امم انا عايز اصالح بيه مراتي

ريتال : طب هي بتحب لون معين في الورد!!

محمود بتفكير : مش عارف هاتي اي لون هي بتحب الورد عموما 

ريتال : تمام هعملك مجموعه علي ذوقي

_:.

ريتال بإبتسامه : اتفضل يا فندم

محمود : شكرا 

ويديها الفلوس ويمشي

شمس : ها يا ريتال فكرتي

ريتال : في اي

شمس : هو اي الي في اي ،، في عيد ميلاد صحبتي

ريتال : يعني اي عيد ميلاد في night club يا شمس انا مش فاهمه بجد

شمس : عادي يا ريتال هي من عيله غنيه وبعدين احنا في زمن التجديد مش غريبه يعني واحنا هنقعد ساعتين بس

ريتال : بابا مش هيوافق

شمس : بس لما انتي الي تقوليلو هيوافق

ريتال : مهو يا فالحه لما يعرف المكان مش هيوافق اكيد

شمس : مهو انتي مش هتقوليلو المكان اكيد

ريتال : مش عارفه يا شمس

شمس : عشان خاطرييي والنبيي يا ريتاال انا وعدتها ان هاجي وشكلي هيبقا وحش لو مروحتش ساعدينيي بالله عليكيييي

ريتال : طيب طيبب هو امتي

شمس : بعد بكره

ريتال : ماشي هتصرفف

______________________________________________

في الحادي عشر ليلاً 

فاتن : عمرو انت جيت 

عمرو : اي ارجع تاني

فاتن : لا يحبيبي افتكرت مش هتيجي انهارده زي كل مره 

رأفت : ادخل علي اوضتك يا عمرو

عمرو بيروح اوضتو 

رأفت : اي الي انتي بتقوليه ده هو اي الي افتكرت مش هتيجي متعرفيش تقولي كلمه عدله ابداً في حياتك

فاتن بتمشي من قدامو بغضب 

_____________________________________________

عمرو بملل : اي الي مدخلك اوضتي

قمر : حلو اوي التصميم ده

عمرو : سيبي التصميم واطلعي برا.

قمر بحزن : انت بتطردنا يا عمرو

عمرو وبيقعد علي السرير : قمر وحياتك انا تعبان وعايز ارتاح اخرجي ياله

قمر : حاضر

وتكعبل نفسها وتقع عليه وتكون في حضنو

مروان بيشوفهم وينزل جري

مروان بضحك : تيتا تيتا عمو عمرو حاضن طنط قمر علي السرير

فاتن بصدمه : ازاااي

رأفت بصدمه : اييي

ياسمين بصدمه : بنتيي!!!!

google-playkhamsatmostaqltradent