رواية طفلة هزت كيان فرعون بقلم مروة موسي
رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل السابع عشر 17
نور : ايوا منا معرفش ليه خوفت اني اسمع فرعون المكالمة وانت بتكلم صفاء علي إنك أنت اللي نفذت موت اسماء
رامي داس علي الفرامل فجاة : أي
نور وهي بتنزل : وصلنا
رامي : انتي مين االي جاب المكالمة تحت ايدك
نور: مش عيب عليك تاكل وتشرب في بيت واحد وكمان تقتل مراته
رامي :ومين قالك اني اللي نفذت انا رفضت طبعا الموضوع دا حتي لما كنت بكلمها في التليفون وبعد لما شوفتها رفضت تماما وهي شافت حد غيري ونفذت اللي في دماغها
نور : يعني انت كنت عارف لكن منفذتش
رامي بحزن : ايوا
نور: اقرأ الفاتحة عشان نمشي
عند صفاء كانت مغلوله من فرعون أصل الست صفاء مش هتسيب حقها كدا وبلغت البوليس وبعتت له التسجيل لما كان متعصب وقال والله لقتلها ( فاكرين ؟؟👀)
البوليس جه تجاه القصر ودخل
فرعون : في اي
الضابط : انت االي قتلت مراتك
فرعون : لاء ليه
الضابط : واحدة كلمتنا وبعتت لينا الصوت دا ( كان فيه صوت صفاء وفرعون لما قالتله اهدي ي ابني دول عيالك ومراتك )
فرعون : الموضوع منهي ومراتي ماتت في حادثة والورقة دي إثبات لكلامي
صفاء لقت نور داخلة ورامي ساعتها
صفاء: يمكن نور االي كلمت البوليس ليه تعملي كدا
نور باستغراب: اكلم البوليس ليه
فرعون للضابط: اتفضل ي حضرة الضابط واللي بلغ اكيد عاوز مشاكل
البوليس خرج
فرعون لصفاء: والله لو ملميتي الدور لكون رميك برا فاهمه
صفاء بخوف: وهو انا عملت اي بس
فرعون : انك تبلغي عليا وكمان تتهمي في نور ومش بس كدا مسجلة ليا صوت وقت زهقي بس انتي غبية كشفتي نفسك بنفسك
فرعون طلع ونور وراه
صفاء: كنت فين
رامي : وانتي مالك
صفاء: نعم انت نسيت نفسك
رامي : محدش بيقدر يبنسي نفسه ي صفاء .
نور : شكرا
فرعون باستغراب: علي أي
نور وهي بتقعد قدام التسريحة: علي إنك كنت واثق فيا لما البوليس جه ولما صفاء وجهت ليا الاهتهام وكمان إنك وافقت اني اروح ازور أمي في المقابر
فرعون : تمام مفيش حاجة
نور: كشفت صفاء ازاي
فرعون: اسألتك كترت
نور: من حقي اعرف
فرعون : بصفتك اي وانهي حق دا
نور : اني مراتك
فرعون : مفيش واحدة تكلم فرعون وتاخد منه معلومات من غير ما اكون عاوز اديكي اللي انا عاوز اوصله ليكي
نور: أي كل دا سلام انا هنام
فرعون : اتخمدي
****اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد ❤️
رامي : معقول يكون بينا صلة انا ونور بس ازاي اصلا بس ليه بحس اني مرتاح لوجودها من اول يوم دخلت القصر وانا مرتاح وعفاف الله يرحمها كنت ببص في وشها افتكر ملامح امي بس بقول دا عشان اتربيت بعيد عن أهلي بقيت بشبه علي أي حد
الجهة الاخري
نور : هو انا ممكن اطلب منك طلبين
فرعون : مش كنت هتتخمدي
نور بتنهيده: ممكن تتكلم معايا بعد كدا كويس شوية
فرعون : اعتبر دا أمر ولا طلب
نور: مش أمر ولا طلب
فرعون : انجزي عاوزة اي
نور: عاوزة ارجع بيتنا كل حاجة مشتاقة ليها هناك
فرعون : والتاني أي
نور بتوتر وخوف: عاوزة اعمل تحاليل DNA
فرعون باستغراب: ليه ولمين
نور: انا ورامي
فرعون : نعم
نور: مش هتصدقني لو قولتلك حاسة أني بنا صلة معرفش اي هيا
فرعون : انتي هبلة ولا بتستعبطي
نور: ولا كدا ولا كدا
فرعون : مفيش الكلام الفارغ دا تعملي تحاليل لو شاكة في حاجة لكن مفيش بينكوا أي علاقة اصلا
علي العموم الطلب الأول مقبول التاني مرفوض
نور بترجي: لو سمحت
فرعون : بزهق من كتر الكلام في موضوع منهي وملكيش دعوة برامي تاني مفهوم
نور بزعل : مفهوم
طول الليل صفاء مش عارفه تنام من كتر حرقة الدم لحد ما الصبح طلع عليها نامت شوية
فرعون لسه منمش ونور صاحيه علي الكنبه منمتش بردوا
فرعون : منمتيش ليه
نور : هو انت ممكن تحب ؟
فرعون باستهزاء: ههههههه مين وليه وفين وازاي
نور: ولا حاجة
فرعون : لو حابة ترجعي البيت دايما ارجعي عادي
نور: يعني اي
فرعون: يعني هتكوني طالق ساعتها والبيت هتبقي فيه
نور وهي عنيها علي تصرفات فرعون :قصدك هتطلقني وكل واحد هيروح لحاله
فرعون : ايوا اظن كفاية كدا وجودك زي عدمه بالعكس عبئ عليا كمان
نور: اللي تشوفه ي فرعون ونامت مكانها
فرعون في نفسه : الله ما كانت صاحيه حالا وغير كدا كمان حبيبت اعمل حاجة كويسة واطلقها ونزل تحت بدري ودخل المكتب بالرقم السري لقي عادل
عادل: منمتش ليه
فرعون : صباح الخير الأول
عادل : صباح النور عملت اي عشان تنزل بدري كدا
فرعون حكي له انه هيرجع نور بيتها ويطلقها
عادل : جدع وانت كدا مفكر انها هتبقي مبسوطة
فرعون : ايوا هي قبل كدا طلبت الطلاق وانا بنفذ كلامها وغير كدا حقوقها هتوصل ليها .
عادل : انت هتفضل طول عمرك بتفكر بدماغك مش بقلبك
فرعون : ليه
عادل: هي زعلت او اضايقت بعد كلامك دا
فرعون : حسيت انها فعلا اضايقك
بقلم مروة موسي
عادل: لازم تزعل وتضايق لأنها بقت جزء من أشخاص القصر مبقاش ليها اخ ولا أم هتشعر بالوحدة هتحس انها بتتباع وتتشري منك دا زمانها اتأكدت من كدا
غير دا كله فين وعد ام نور ليك انك تفضل جنبها
فرعون : الحكاية كانت ناقصة نور هو الطين ناقص مبلة
عادل وهو خارج : الطين لو نشف بيجرح ولو اتبل اكتر بيغرس عشان كدا خليك بين الاتنين ومطلقهاش ي عز وخرج
صفاء بخبث : بقولك تعالي اليومين دول
جوري: ليه
صفاء: دا فرعون هيكتب كل حاجة لنور
جوري: ميكتب اللي يكتبه دي مراته
صفاء: يخيبك بت وانتي ملكيش من الفرح حاجة
جوري : بقولك اي اقفلي ومتزهقنيش ومتتصليش تاني عشان معرفش فرعون وقفلت
صفاء: مش لاقية حد معايا أوقع زفت فرعون دا في حاجة
فرعون خد نور وطلعها للبيت وهي دخلت وجواها احساس مش عاوزة تفضل لوحدها هنا عاوزة ترجع من فرعون
فرعون : ادخلي البيت نضيف دايما حد بيجي ينظفه
نور بدموع لأنها افتكرت مامتها: شكرا
فرعون : بلاش عياط بقيتي كبيرة تعرفي الصح من الغلط والحلال من الحرام وبقيتي عاقلة بلاش تمسكي في حاجة فاتت
نور: هحاول
فرعون : انتي هتفضلي هنا عشان انتي...... ....
- يتبع الفصل التالي اضغط على ( رواية طفلة هزت كيان فرعون ) اسم الرواية