Ads by Google X

رواية اسد والمجهولة الفصل الثالث عشر 13 - بقلم فلوريدا ماجد

الصفحة الرئيسية

  رواية اسد والمجهولة كاملة  بقلم فلوريدا ماجد

رواية اسد والمجهولة كاملة

رواية اسد والمجهولة الفصل الثالث عشر 13

 انك قدها وقدود
اجهز عشان المره الجايه هتبقا القاضيه وهنخلص علي اسد الدمنهوري
__

تململت قلب في الفراش وهي لم تقدر علي الحراك فتحت عينيها لقت راس اسد علي صدرها ويده محكمه علي خصرها كأنه خايف ان تهرب إبتسمت قلب وظلت تنظر اليه بحب وتلعب في شعره صحي اسد بسبب حركتها وفتح عينيه ببطء رأها تنظر له وهي مبتسمه إعتدل اسد وجعل قلب فوقه وقال بإبتسامه جميله صباح الخير يامدام الدمنهوري أنزلت قلب رأسها بكسوف وقالت بصوت واطي صباح النوم

قال لها اسد وهو يلمس علي كتفها الع*اري انتي لسه مكسوفه مني واقترب من شفت*يها وهو يقول لا احنا لازم نضيع الكسوف ده بادلته قلب قبل*ته وقالت ل أسد بخجل بطني بتوجعني اوي وحاسه إن جس*مي متكسر

تنهد أسد بضيق لانه عارف ان هو كان عني*ف معاها

إبتعد اسد عن قلب ولبس بنطلونه ودخل الي الحمام خرج بعد شويه واتجه الي قلب وهو يحملها فزعت قلب وقالت هتوديني فين قال لها اسد وهو يضعها في البانيو بصي انا شغلتك مياه دافيه انتي بس ريحي جس*مك كده وهتلاقي بطنك وجس*مك فك خالص
إبتسمت له قلب وقالت ايوه ايوه انا ارتحت كده
إقترب اسد منها بخبث وقال طيب هاتي الملاايه اللي اتبلت دي

شهقت قلب وقالت اطلع بره ياق*ليل الا*دب ضحك اسد وهو يخرج وقال الاه منا شوفت كل حاجة

___

الو ذيك ياطارق
طارق بضحك : اهلا باللي خاربها
اسد : الله يخربيت قرك ياجدع
طارق بضحك : الجواز حلو يالاه
اسد : بلاش بدل مقولك تسأل مين عشان متزعلش
طارق : خلااص ياعم مش عاوز اعرف بترن ليه صحيح
اسد بجديه : روحت ل أسر النهارده ولا لا
طارق ؛لسه اما اخلص الورق اللي قدامي الأول
اسد: تمام بس متنساش
طارق :طب انت راجع امتي
اسد : بكره وعليك خير يالاه سلام
قفل اسد مع طارق وحمل الاكل ونزل لقلب كانت لم تخرج من الحمام عدل اسد السرير و ظبط الغرفه وفتح الشبابيك إبتسم عندما تذكر ماحدث أمس وظل يأخذ نفس عميق بسعاده كبيره ظلت قلب تنادي عليه لكنه لم يسمعها إقتربت منه قلب وقالت اسد انت مبترودش ليه فاق اسد من سرحانه وهو ينظر لها بصدمه الله يخر،بيتك ملبستيش ليه أنزلت قلب عينيها وهي تقول قعدت انادي عليك عشان تجيبلي هدوم وانت ولا هنا ملقتش الا الفوطه دي ابعد اسد نظره عنها وهو بيقول أعوذ بالله من الشيطان الرجيم يارب صبرني يابنتي انتي مش هتجيبيها لبرر خودي ياماما البسي بسرعه عقبال مااخد شاور

خرج اسد بعد قليل ونظر الي قلب الواقفه أمام المرأه

بتسرح شعرها اقترب منها اسد ومسك الفرشه وبداء في تسريح شعرها عامله ايه دلوقتي ياقلبي

قلب .الحمد لله بقيت احسن

اقترب منها اسد وبا*سها من رقبتها وقال انا اسف ياقلبي

إبتسمت له قلب وقالت يالاه بقا انا جعانه موووت

شالها اسد ووضعها علي الفراش وجلس بجانبها وهو بيأكلها كانو بيتمنو لو يقعدو لوحدهم دايما بعيد عن المشاكل وهم الدنيا ويفضلو سوا فب حضن بعض

___
ادم :طارق امضيلي علي دول
طارق :تمام بقولك ياادم انت وراك حاجه
ادم :انا خلصت يعتبر كل الورق كده مفضلش الا إمضتك
دخل علي المكتب : ازيكو ياباشوات
طارق : يابني خبط علي ا*م الباب وادخل انت قطعتلنا الخلف
علي وهو يجلس علي الكرسي : فدايا ياعم

علي بجديه : انا في حاجه عاوز اقولهالكو
استغرب كل من ادم وطارق لان علي مش من عادته انو يتكلم بجديه كده الا لما يكون في حاجه كبيره
طارق بإنتباه: خير ياعلي
علي : الشركه اللي احنا اتفقنا معاها ان احنا نستورد منها اللي نقصنا اللي هي بتاعت واحد اسمو مارك
ادم : اه مالها
علي :دي بقا ياباشا من المفترض انها بتدينا العربيات اللي بنشتغل بيها في فرع الشركه اللي في إيطاليا اللي انت ماسك إدارتها هناك

ادم : اه يابني مالها بقا
علي :وانا براجع في الأرباح بتاعت الشركه اللي في إيطاليا لقيت ان احنا بس الشهر ده خسرنا 2مليون
طارق :وبعدين ياعلي
علي :قولت انا ازاي في شهر نقل ب ال2 مليون فتحت الملف بتاع الشهر اللي قبليه لقيت ان احنا الشهر اللي قبليه خسرانين 1 مليون بمعني ان الشهرين اللي انت رجعت فيهم مصر ياادم خسرانين بس 3 مليون اكتشفت بقا كل ده ازاي الشركه اللي كنا بنتعامل معاها قبل شركه مارك عمرنا معلينا في الخساره عن ربع مليون ده غير المكن اللي كان كله سليم متلقيش ولا واحده فيهم في عطل فني حاليا الشركه اللي اتعملنا معاها بقلنا شهرين المكن بيجي في منهم 500 مش شغالين وده باين اوي من الاحصائيه اللي معايا من الاخر الشركه دي مخسرنا الأرباح اللي المفروض بتدخلنا كل شهر

طارق : كده لازم تروح إيطاليا ياادم وانا هبقا أبلغ اسد لما يرجع وانت يا علي اعرفلي كل حاجه عن الشركه بتاعت مارك من اول عمال النظافة لحد هو شخصيا والمساعدين بتوعه كمان
علي :اكيد انا مش هستناك تقول الملف فيه كل حاجه انا ملحقتش اقرأ كله الا اللي انا قولتلك عليه انا حاسس ان احنا هنلاقي وراهم بلاوي
طارق وهو بياخد الملف ؛خير بس محدش يجيب سيره ل أسد اما يرجع نبقا نقله
دلوقتي ادم هتروح المخزن عند أسر
قومو يالاه
_

عند اسد كان مقعد قلب علي رجله وحاضنها
اسد :مبسوطه ياقلبي
قلب :اوي
إعتدل اسد ومسك رأسها وقال تيجي ننزل البحر
قلب : لا خاليني كده احسن
ضحك اسد بصوته كله وقال حضني عجبك ولا اي
ض،ربته قلب في صدره وقالت عيب علفكره
إقترب اسد من شف*ايفها لكن قاطعه رنه تليفونه
مسك اسد التليفون بزهق :اي ياعم طارق لحقت اوحشك
طارق ............
انتفض اسد وقال من امتي
طارق................
اسد :انا جاي حالا
قلب :في اي يااسد
اسد : أسر هرب
______اسد وهو بيخبط إيدو جامد في المكتب .ازاي يهرب ازااااي وانتو كنتو فين انت وانت شاور علي ادم وطارق مش قولتلكو بدل المره مليون انكو ترحولو علطول كل ده من يوم مشيت فيه مقدرش اعتمد عليكو ده انا لو مشغل معايا نسو*ان كنت هستفاد منهم

ادم بنفاذ صبر . جرا اي يااسد احنا كل 5ساعات كان حد فينا بيروح لزمته اي الكلاام ده

اسد وهو يقترب منه . هو يعني اي اللي لازمته اي انت عارف ان هو ممكن يم،وتنا كلنا

ادم . انا معنديش حاجه اخاف منها

اسد بصوت عالي . انت عشان خطيبتك ماتت لكن انا مش هخلي مراتي تموت

علي . اسد اقفل بؤ ام.ك شويه
طارق . انت عارف ياادم اسد ميقصدش
ادم وهو ينظر في عين اسد بشده . انا غلطان اني جيت من إيطاليا انا عارف ان عمرك مهتتغير و اه انا ضيعت يارا مني وعمري متمني اللي حصلها يحصل ل مراتك بس اللي حصل لها خارج عن إرادتي انت عارف منكرش اني كنت زبال.ه بس هي اللي نضفتني

علي . خلصنا ياادم

ادم بتنهيده . خلصنا ياعلي انا هلم حاجتي واسافر هناك

كل الكلام ده واسد كان بيبص جامد في عين أدم وهو ندمان من كل حاجه بيقولها ل ادم وقت غضبه هو الوحيد اللي بيجي عليه ودايما بيعيره ان هو مقدرش يحافظ علي يارا

تنهد اسد وقال قبل م ادم يخرج من المكتب . اهرب زي منتا بتهرب من كل حاجه عمرك مواجهت نفسك عمرك مكملت حاجه للآخر توصل عند نقطه معينه وتمشي وتسيب كل حاجه

طارق بصوت عالي. خلاااااص يااسد مش نقصينك

اكمل اسد مايقوله . طول عمرك جبان ياادم طول عمرك جبان حتي لما خطيبتك ماتت مروحتش تدور ورا اللي عمل كل ده مع إنك كنت عارف

تنهد اسد قال في نفسه لازم يكمل اللي بدأو لانه عارف مفيش الا الطريقه دي الي تنفع مع ادم وهي انو يحسسو بضعفه. هقولهالك دلوقتي وهفضل اقولهالك ياادم انت معرفتش تحافظ عل يارا

كل هذا وآدم كان يستشيط غضبا من كلاام اسد اللذع اقترب ادم من اسد وعيناه لاتبشر بالخير انت عارف اللي انت قولتو ده انت هتتحاسب عليه ازاي

اسد وهو يقترب اكتر من ادم لحد مبقاش بينهم فاصل . اللي عندك اعملو

إبتسم ادم بشر وهو بيكور يده بشده ومره واحده راح ضا،رب اسد بالبو،كس بشده كان اثره خروج الد،م من فم اسد لان ادم ليس بهين إطلاقا هو اقوي من طارق وعلي وحتي اسد

ظل يضحك اسد وهو بيقولو ده اخرك وانقضو الاثنين علي بعضهم

كان طارق وعلي يقفون ينظرون إليهم بنفاذ صبر هما دايما يجرحون بعض بكلماتهم اللذعه ومن ثم ينقضو علي بعض

بعد وقت طويل إبتعدو عن بعض وجلسو بجانب بعض علي الارض بإهمال

ادم بتعب . انت عارف اللي قولتو ده انا هعمل في اه*لك اي بس الصبر

اسد بإستهزاء. وحيات ام*ك متعرف تعمل اكتر من اللي عملتو

تنهد ادم بغصب. بص يالاه انا هقعد بس عشان مراتك مش اكتر هي ملهاش ذنب في اللي هيحصل

اسد بغضب . لا يارو*ح ام*ك ليها راجل مش عاوزينك

نهض ادم من علي الارض ومد يده ل أسد وقال . مهو باين روح يااخويا بدل م اخليك متنفعش لا را،جل ولا س،ت

طارق . خلصتو ياعيال

علي . هنعمل اي بقا

اسد وهو يخرج من المكتب ويشاور علي ادم ابقا اسأل ا،،مه

___

وصل اسد المنزل وهو مرهق جدا فتح الباب ودخل كانت قلب في المطبخ احست بيد ملتفه حول كتفها فور إستدارتها صرخت بقوه ووقعت علبه كبيره من يديها علي رجل اسد

اسد . وهو يتألم الله يخ،ربيتكو هتجيبو اجلي

قلب بخضه من منظره . مين اللي عمل فيك كده انت دخلت في تريلا

اسد بتهكم . لا دخلت في ادم ياروحي

قلب . ادم ليه عملت اي

مسكها اسد من معصمها بقوه . اسمو باشمهندس يا قلبي اسمو باشمهندس

حا حاضر والله
اسد . تعالي بقا طهريلي وشي اللي مدغ،دغ ده

ظلت قلب تعالج جرحه اللي في وشه وهي تبكي بصمت تنهد اسد وهو يشدها الي احضانه طب بتعيط ليه دلوقتي

احتضانته قلب .انتو اتخانقتو مع بعض ليه

اسد وهو بيقبل خدها . لا ياقلبي ده احنا كنا بنهزر مع بعض ولمي نفسك شويه عشان انا ماسك نفسي بالعافيه

قلب بضحك . يااسد انت في اي ولا اي ده انت متبهدل خالص

شالها اسد . لا لا انا جامد حتي وانا مضروب كمان تعالي كده وانا اثبتلك

____

تفتكر اي اللي ممكن يهزو

أسر. قبل كده وجينا علي صحابه حاليا انا بفكر في مراته وبصراحه طلعت مز، ه ودخلت دماغي

ههههههههه طول عمرك شقي خود دول

أسر. اي دول

دول 4 مليون حلاوه رجوعك وظبطلك البيت وهتلاقي مز*ه مستنياك في البيت هتدلعك

أسر وهو يخرج من المكتب. هديه مقبوله

____

عند اسد
جرس الفيلا يااسد في حد تحت

اسد . اي ده مين اللي جاي الساعه 1
قلب . روح شوف
اسد. طيب متنزليش خاليكي هنا
اسد . ادم؟ اي اللي جابك
ادم. هنتكلم علي الباب ولا اي

لا لا طبعا ادخل
ادم . انا جايلك نتصرف في الحوار بتاع

أسر

اسد. وفي حد بيجي لحد الفجر عشان يتصرفو

ادم وهو يجلس علي الكنبه بكل اريحيه .متقفلش الباب عشان هتلاقي طارق وعلي داخلين

اسد . هي الحفله عندي النهارده ولا اي

ادم . مش طايقك يااسد
اسد . انت عارف اني كنت متعصب
ادم . مش كل اما تتعصب ترميلي الكلمتين دول انت عارف اني مليش ذنب في مو،ت يارا

اسد بتنهيده .عارف بس مفيش الا الطريقه دي اجيبك بيها متزعلش مني يالاه انت اخويا
طارق . السلام عليكم ياأهل الدار

اسد . وعليكم السلام تعالي يااخويا اومال فين علي

طارق وهو يخ،لع جاكيته . قال هيروح يجيب حاجه وجاي ها فكرت في حاجه ولا لا

اسد .مش عارف والله ياطارق انت عارف الواد ده لما بيختفي محدش بيعرفله سكه من زمان مبالك وهو مش طايق نا

طارق . لا نجيبه عادي وقبل ان يكمل كلامه دخل علي بأكياس كتيره

علي . ازيكو يارجاله جيبتلكو حجات لزوم السهره

ادم . سهره اي يالاه انت اهبل

اسد . جايب اي

علي . حاجه ساقعه وشويه لب وسوداني وشيبسيات بقا وكده

اسد . والكيسه دي فيها اي

علي . لا مش بتاعتكو دي بتاعت مرات اخويا جايب لها شوكولاتات وشويه حجات حلوه اللي البنات بتحبها دي

اسد بضيق . ليه الاهتمام ده

علي وهو يفتح التلفاز . مرات اخويا اجبلها اللي انا عاوز اجيبهولها فسح كده شويه وقوم هتلنا كوبيات للعصير اخلص

ادم . والله يالاه فيك الخير هات بالا أسر بلا قرف

طارق . هات حبه سوداني وشغل لينا فيلم اكشن كده

اسد ممد لهم بالكوبيات. خودو يالاه

وجلسو سويا يشاهدون التلفاز ويضحكون قليلا

حتي صدع اذان الفجر
طارق . يالاه ياجماعه نروح الجامع ونيجي نكمل السهره

ذهب كل من طارق وآدم وعلي ليتوضؤ وصعد اسد ل قلب كانت قلب مستيقظه من وقت م اجتمعو سمعت أصواتهم ولم تنزل

اسد. انتي لسه صاحيه ياقلبي
قلب. لا انا صاحيه من شويه بس سمعت صوتكو ف مردتش انزل وكده
اقترب اسد منها وباس رأسها. طيب احنا هنروح نصلي عاوزه حاجه اجيبهالك
قلب . سلمتك
انتهو من صلاتهم ورجعو الي المنزل مره اخري ونامو جميعهم
google-playkhamsatmostaqltradent