رواية عشق الفهد الفصل الحادي عشر و الأخير 11 - بقلم زولة وحيدة

الصفحة الرئيسية

    رواية عشق الفهد بقلم زولة وحيدة


 رواية عشق الفهد الفصل الحادي عشر و الأخير  11

*زينب بدموع :فؤاد انا هتجوز
فؤاد :اييييه
زينب :آه ابن عمي متقدملي وبابا مصر اني اتجوزه
فؤاد :لالا انا هاجي وهتجوزك دلوقت
وقفل السكة
فؤاد :عشق فهد ماما وبابا يلا انا عايز أتقدم لزينب دلوقت لأنه باباها عايز يجوزها لابن عمها بالغصب
رانيا :بس
فؤاد :يلا ياماما مفيش وقت
بعد مدة كانوا كلهم في بيت زينب
فؤاد :ياعمي انا عايز اتجوز بنتك دانا بحبها اوي
ابو زينب :طيب يابني بس انا لازم اخد رأيها
زينب نزلت وكانت لابسة دريس اسود طويل وحلو
زينب بابتسامة :انا موافقة يابابا
عشق لفهد بهمس :انا حاسة انه في حاجة معقولة ابوها يوافق بسهولة كدا
فهد :آه وانا كمان حاسس في حاجة غلط
وحط ايدو ع وسطها وأكمل بخبث:بس دة مش مهم المهم اننا مع بعض واخويا هيتجوز ويسيبك في حالك
عشق :غيووور
فهد :مش غيور
عشق :لا غيور
فهد ضغط ع خصرها
فهد :احسن تسكتي وهنتحاسب في البيت
عشق سكتت
بعد مدة كتبو كتب كتاب فؤاد وزينب
فجأة زينب ضحكت بأعلى صوتها
فؤاد :مالك يابنتي
زينب :انا اسفة اني خضيتك بس في الحقيقة ولا ابن عمي كان متقدملي ولا حاجة انا عملت كدا علشان تتجوزني بسرعة بس مكنتش متوقعة انك هتتجوزني اليوم وأكملت بغمز :طلعت بتحبني اوي
فؤاد بهمس :عقابك معايا بعدين
زينب بلعت ريقها بخوف
والكل ضحك
بعد مدة في القصر
عند فهد وعشق
فهد :ايه ياحلو انت تبعد عني خمس سنين كدا بدون ماتتطمني عليا
عشق :انت اللي جبرتني اعمل كدا فيك
فهد حط ايدو ع خصرها وجذبها عليه
فهد :آه وتاني مستحيل اسيبك تبعدي عني
عشق :ابعد بقى تالين هتشوفنا
فهد :لا هي نايمة
وبا'سها بحب
فجأة تالين صحيت
تالين :ماما
عشق شهقت بخجل وبعدت عن فهد بسرعة
فهد راح شالها
فهد :ايه ياحبيبتي
تالين :بابا انا عايزة شيكولاتة
فهد بص ع عشق
عشق كانت بترجع شعرها لورا وخدودها حمرا
فهد :حاضر ياحبيبتي روحي لعمو فؤاد هيديكي
تالين نزلت وراحت
فهد راح قفل الباب وقرب من عشق
عشق :لا يافهد شوفت قبل شوية تالين شافتنا
فهد :ومالو يعني مانتي مراتي عادي وبعدين هي لسة صغيرة مش فاهمة حاجة
ومسكها وزقها ع السرير ووووو
==============
عند فؤاد وزينب
فؤاد :وحشتيني
زينب :آه وانت كمان وحشتني ياحبيبي
فؤاد :كدبتي عليا علشان اتجوزك صح دلوقت هتشوفي هيحصلك ايه
زينب بخوف :لالا يافؤاد مش دلوقت
فؤاد :لا دلوقت
وزقها ع السرير
فجأة تالين خبطت الباب
فؤاد بضيق :مين
تالين :عمو فؤاد بابا قالك اديني الشيكولاتة
فؤاد بغضب :انا هوريك يافهد
وفتح الباب
زينب كانت بتضحك
فؤاد راح شال تالين
فؤاد :تالينا الحلوة قالت عايزة شيكولاتة
تالين :آه
زينب راحت شالتها منو
زينب :تالين وحشتيني
تالين حضنتها :حالتو زينب انا بحبك
زينب :وانا بحبك يا احلى تالين تعالي اديكي شيكولاتة
و راحت طلعت ليها شيكولاتة
زينب :حبيبي انا هطلع مع تالين نلعب في الحديقة
فؤاد :روحي
زينب حاولت تمنع ضحكتها وطلعت بسرعة
بعد مدة عشق وفهد وفؤاد وزينب وتالين كانو قاعدين في الحديقة وبيتكلمو ويضحكو
معتز ورانيا طلعو وبصو عليهم بحب
معتز :انا مبسوط انه أولادنا مبسوطين وقاعدين القعدة دي يارب دايما يفضلو كدا
رانيا بحب :يارب
فهد بص عليهم
فهد :تعال ياحج اقعدو معانا
فؤاد :آه ليه واقفين بعيد كدا
معتز حط ايدو ع خصر رانيا وراحو قعدو معاهم
فهد بخبث :شايفة ياعشقي حتى الحج رومانسي
فؤاد :آه شايفة يازوزو
زينب وعشق كانو مكسوفين
وكلهم ضحكوا*
تمت بحمد الله 

 رواية عشق الفهد الفصل الحادي عشر و الأخير 11 - بقلم زولة وحيدة
حبيبة

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent