رواية تزوجني لينقذني كاملة بقلم رحمة محمد عبر مدونة دليل الروايات
رواية تزوجني لينقذني الفصل العاشر 10
رائد بجديه : طب انا عايز اكلمكم في موضوع مهم
كلهم بصو ليه بنتباه وهو كمل : انا قررت ارجع انا وجميله القاهره عشان شغلي (وبص لصابر ومامت جميله) وهخدكم معانا تعيشو هناك وتكونو جنب جميله
جميله ابتسمت بفرحه : بجد
صابر حط ايده علي كتفه : تسلم ي بني بس خد مراتك ورحو انتو احنا هنفضل هنا
جميله بحز"ن : لي كدا ي بابا
مامت جميله طبطبت علي ايديها بحنان : احنا عشتنا واهلنا هنا ي بنتي هنروح نعمل اي في القاهره روحي مع جوزك وانا متأكده ان رائد هيحافظ عليكي
صابر ببتسامه : وبعدين هنجيلك برضو وانتي هتجلنا (وبص لرائد) ولا اي ي حضرت الظابط
رائد ابتسم : اكيد طبعا
جميله ابتسمت وحضنت مامتها : هتوحشوني اوي
وفعلا بعد فتره طويله وصلو القاهره وراحو شقه رائد كانت جميله اوي وهاديه
جميله فضلت تبص ليها : الله حلوه اوي زوقك حلو اوي
رائد اتنهد وحط الشنط جنب الباب : دا مش زوقي
جميله بستغراب : امال زوق مين
رائد كان لسه هيرد تليفونه رن ومشي بعيد عنها عشان يرد وجميله كملت تشوف باقي البيت ولسه هتدخل البلكونه سمعت رائد وهي بيتكلم
رائد : حاضر هجيلك بلليل مش هتاخر عليكي
وبعدين قفل معاها وجميله دخلت البلكونه : كنت بتكلم مين
رائد ببرو"د : اشمعنا
جميله بحز"ن : بسأل عادي مش قصدي انا اسفه ممكن تقولي هنام فين
رائد خرج من البلكونه وهي وراه وراح جاب شنطتها ودخلها في اوضه : هتنامي هنا مفيش داعي دلوقتي ننام في نفس الاوضه
وخرج من الاوضه من غير ما يستني ردها وهي جريت قفلت الباب ودمو"عها نزلت : اي ي جميله زعلانه لي دلوقتي هو عنده حق انتي نسيتي ان بعد 5 شهور هيطلقك
ونامت من كتر التفكير والتعب
رائد كان قعد في الاوضه بتاعته ومضا"يق من نفسه : انت كان لازم تتكلم معاها بالطريقه دي زمانها بتع"يط دلوقتي (وقام من علي السرير) اروح اشوفها ولا لا (وفتكر انها مكلتش من الصبح) هروح اجيب ليها اكل اكيد جعانه دلوقتي
وطلع من البيت كله
وبعد وقت جميله صحيت علي صوت تخبيط علي الباب وكان رائد وقامت فتحت الباب وتكلمت بنوم : نعم
رائد : يلا عشان تاكلي مكلتيش من الصبح
جميله بنوم : لا مش جعانه انا عايزه انام امشي بقا (وقفلت الباب في وشه من غير ما تستني الرد)
رائد فضل واقف مكانه مش مستوعب اي الي حصل دلوقتي : هي قفلت في وشي بجد (كان هيخبط تاني بس مشي وسابها تنام)
وبعد فتره جميله صحيت من النوم وخرجت من اوضتها ملقتش رائد في البيت خالص : هو راح فين دلوقتي
(وفتكرت كلامه لما سمعته بيتكلم في البلكونه كملت بحز"ن) هي مين البت الي كان بيكلمها دي اكيد راح ليها (وشافت الاكل) يلا نزعل بعدين بقا ناكل الاول
في دخول رائد : اخيرا صحيتي
جميله وهي بتاكل : تعالي كل بقا
رائد بسخر"يه : صحيتك من بدري عشان تاكلي وقفلتي في وشي الباب
جميله بصد"مه : بتهزر انا قفلت في وشك
رائد ببرو"د : لا انا
وسابها ودخل الاوضه بتاعته وقفل الباب وهي فضلت بصه في نفس الاتجاه
جميله ضحكت : يخر"بيتي تقفلي في وش الراجل ي جميله
وبعد ما خلصت الاكل دخلت الاطباق المطبخ وغسلتهم وقررت تعمل ليها ورائد قهوه وبعد ما عملتها وراحت تنادي
ولما قربت من الباب سمعته وهو بيتكلم
رائد بضحك : وانتي كمان كنتي وحشاني اوي ي حبيبتي
(وسكت كان الطرف التاني بيتكلم)
رائد : لا زي ما قولتلك هما 6 شهور بس
..............
رائد اتنهد : حاضر ي حبيبتي باي
جميله حست بحز"ن اول ما سمعت كلامه ورجعت تاني المطبخ : حبيبتي دا حبه بر"ص ي شيخ(وتنهدت بحز"ن) اوعي تكوني حبتي ي جميله متنسيش انه مجرد وقت وكل دا هيخلص
: بتكلمي نفسك هو وصل الجنا"ن بيكي لكدا
وبصت لتجاه الصوت كان رائد حاولت تداري حز"نها : كنت عملالك قهوه كويس انك جيت (ومدت ايديها ليه بكوبايه القهوه) اتفضل
رائد خدها منها : تسلمي
وطلعو الإتنين قعدو في الصالون وشغلو فيلم كان الإتنين ساكتين
وقاطع الصمت دا جميله بصت ليه : هو دا منصور وسميه ومحمود خلاص اتحبسو
رائد حرك راسه بالايجاب من غير ما يبص ليها وسكت
وعم الصمت تاني وقطعته جميله بتردد : رائد
رائد بصلها : هااا
جميله بتردد تسأله ولا لا بس قررت تساله : انت عندك حبيبه قصدي بتحب يعني
رائد بصلها شويه وبعدين بص لتلفزيون : ايوا
يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية تزوجني لينقذني) اضغط على أسم الرواية