Ads by Google X

رواية لكنني احببتك الفصل التاسع 9 - بقلم شهد

الصفحة الرئيسية

  رواية لكنني احببتك بقلم شهد


 رواية لكنني احببتك الفصل التاسع 9

 وفجاة  فريدة رجعت لورا وسندت علي الكرسي قبل
ما تقع وهي بتبص لأمير
أمير مسك ايد ليلي وبا"سها وقال:والفرح بعد بكررره
أدم:أمير
أمير بصله وقال:الله يبارك فيك 
فريدة لاختها:مبروك
فريدة خرجت من البيت وكلهم مستغربين ما عدا أمير
وليلي
فريدة كانت ماشية بتعيط وهي بتقول:أنا مش بحبه مينفعش
احبه اساسا
في بيت أمجد
أمجد لأمير:انا عايز افهم ازاي تتجوز ليلي
أمير:بابا مش انت واثق فيا اتاكد اني مش هعمل حاجة غل"ط
في بيت فريدة 
فريدة:حاضر يلي بتخبط
فريدة فتحت ولقيت أدم في وشها وجت تقفل الباب بس
هو حط ايده
أدم:اسمعيني
فريدة:خير
أدم:مكنتش اقدر اتجوزك لسببين
فريدة بصتله وهو قال:أنا كنت ولحد دلوقتي بحبك بس
مكنش ينفع لاني عرفت ان أمير اخويا بيحبك
أدم خد نفس وقال:ولاني عندي كا"نسر وحالتي متاخرة
فريدة بصتله بحزن وهو قال:عايزك تسامحيني عشان لو م"ت
فريدة حطت ايدها علي بوقه وأمير كان الباب مفتوح ودخل
وشافهم
أمير بصلهم وخرج
يوم الفرح
ليلي بزعيق بفستانها الابيض:أمير اتصرف انت مجنو"ن لا اتجوزنا
وولا هنتجوز انا وافقت اساعدك عشان انت بتحب فريدة
أمير:أختك عنيدة والظاهر هستخدم معاها اخر اسلوب
في شقة والدة فريدة
فريدة كانت خارجة من الاسانسير بس لقيت أمير واقف 
قدمها ببدلته السوده
فريدة بحزن:ايه اللي جابك
أمير بحد"ه ادخلي يا فريدة
فريدة:لا مش داخله أمير زقها جوه الاسانسير وضغط علي اخر دور 
اللي فيه شقتها وقال:النهاردة هنحدد نهاية الحكاية يا فريدة 
فريدة جت بعد حاوطها وطلع منديل فيه مخد"ر من جيبه ومسك فريدة 
وهي بتحاول تبعد
ومفيش ثواني الا وفريدة وقعت في حضن أمير وباب الاسانسير اتفتح
استنوا الاخير
#لكنني_أحببتك♡
البارت الاخبر
فريدة فتحت عيونها بتعب وبصت لأمير وهي بتحاول
تفك ايديها اللي مر"بوطة ورا ضهرها
فريدة:انت اتج"ننت 
أمير:لا وانتي الصادقة تعبت وانتي عنيدة ومش عايزة تعترفي
فريدة:اعترف بايه
أمير:انك بتحبيني
فريدة يضيق:انت مجنو"ن انت متجوز اختي
أمير بزعيق:مش متجوزها عملت كده عشان اخليكي تغيري وتحسي
شوية
فريدة بزعيق:فك"ني يا أمير 
أمير قرب منها وقال:اهدي خالص يا فريدة
فريدة بدات تتعب وقالت بتعب:فكني
أمير فكها بخوف ومسك وشها بين ايديه وقال :فريدة
فريدة بعدت عنه وهو قال:يعني مش بتحبيني
فريدة:لا
أمير اتنهد وقال:تمام يا فريدة
أمير قام وقف ومشي تجاه البلكونه ودخل جوه
فريدة باستغراب:بتعمل ايه 
أمير وقف علي السور وفريدة صرخت بخوف وهي بتجري عليه
فريدة:انزل يا مجنو"ن 
أمير:متقربيش يا فريدة 
فريدة ودموعها نازلة:طب انزل انزل 
أمير وهو بيرجع عن السور:بحبك
فريدة بصريخ ودموع:وانا بحبك يا أمير متتحركش
أمير بصلها وقال:لا
فريدة بدموع:واللهي بحبك اكتشفت من فترة اني 
بحبك بس شلت جوايا عشان اختي
فريدة قربت منه و مسكت ايده وهو نزل
أمير بص في عيونها وقال  :تتجوزيني
فريدة ابتسمت وهزت راسها 
بعد ست سنين
أمير كان اشتري بيت صغير ليه هو وفريدة وليلي رجعت سافرت 
بره لشغلها وأدم اتعا"لج
أمير رجع البيت واول ما دخل بص لتحت لما لقي حد
بيشد بنطلونه
أمير ميل وشال نور وقال:حبيبة بابي
نور با"ست أمير من خده وقالت:اتاخرت عليا
فريدة كانت واقفة مد"يقا ودخلت المطبخ 
أمير:امك زعلت
نور ببراءة:مامي غير"انه عليك مني
أمير با"س خدها وقال وهو بينزلها:يلا يا نوري روحي
أوضتك ومتطلعيش الا لما انديلك
نور جريت علي اوضتها وأمير شمر اكمام قميصه وراح المطبخ
فريدة كانت بتحط دقيق وأمير حضنها من ضهرها
فريدة بضيق:ابعد عني
أمير با"س خدها وقال:غير"انه من بنتك عقلك صغير
فريدة لفت وحطت صوباعها علي راس أمير وقالت:مبقتش هنا ولا في قلبك
أمير كش"ر وقال وهو بيقرب منها:انتي فعلا مش في قلبي
فريدة:شوفت
أمير:لانك قلبي♡
فريدة كانت هتتكلم أمير شدها ليه وبا"سها برقة
فريدة بعدت عنه وفيه خصلات من شعرها في ذقنه
أمير:فريدة انا عايزك تبقي عارفه ومتاكده اني محبتش وولا هحبك غيرك 
فريدة حضنته ونور الصغيرة دخلت المطبخ وقالت بطفولة 
نور:بتصالحها وبتسيبني
أمير قرب منها وشالها وقال:وانا اقدر اسيبك يا فرولتي

 رواية لكنني احببتك الفصل التاسع 9 -  بقلم شهد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent