رواية فيروزة جحيمي الفصل التاسع 9 - بقلم دنيا حسن

الصفحة الرئيسية

   رواية فيروزة جحيمي كاملة بقلم دنيا حسن 


رواية فيروزة جحيمي الفصل التاسع 9

زين جري عليها وهي كانت بتنزف وتحت راسها كله كانت غرقانه بالدم شالها= فيروزززه قومي قومي ياحبيبتي قومي
..... طبعا البيت كله جه جوري وامل وكله وحتي الجد 
صلاح استغرب علي رجه فعل زين حس انه بدا يحبها : زين يلا وديها المستشفي بكل برود قال الجمله دي
زين مكنش مركز لاي حد غير لحبيبته اللي مرميه علي الارض  
........................ 
 شالها بسرعه ووداها عربيته وساق للمستشفي بسرعه= فيروزه ارجوكي عيشي ارجوكي متسبنيش ارجوكي انا اسف سامحيني سامحيني ارجوكي انا عرفت غلطتي ونبي ماتسيبنيش وبدا يسرع جدا وهو منهار من العياط(انه الحب ياسيدي) 
..............  في مكان اخر ( 🌹يلا صلي علي النبي🌹) 
ليلي بضحكه شر  : اخيرا خلصنا منها 
هدي: انا مش مصدقه ان دي حقيقه 
سميحه: لا حقيقه ياختي صدقي يلا نروح المستشفى عشان ميحسوش بحاجه
............. عند حافظ (♥️استغفر الله♥️) 
حافظ : بكره كل حاجه هنخلص منها 
صفاء : حافظ ربنا اخد حقنا منه في  مراته خلاص سيبه 
حافظ : اسيبه اي ياوليه انتي متخلفه 
صفاء بحسره : انا اه كان عندي ولد بس يمكن ربنا اخدته عشان هو مكنش بيتكلم
حافظ : انا قولت اللي عندي بكره هنخلص من كل حاجه وهناخد طار ابننا حتي لو مراته ماتت 
............... عند زين ( 🌺اذكر الله🌺) 
وداها المستشفي بسرعه ودخلت اوضه العمليات
الدكتور خرج = احنا عملنا كل اللي علينا بس خلال 24 ساعه اللي جاين لو مفاقتش يبقي ماتت موت سريري وبالحاله دي هنوقف كل الاجهزه وهتكون ماتت 
زين مسكه من ياقته بشده: انت بتقول اي يامتخلف انت انت مجنون صح فيروزه هتعيش هتعيش فااااااهم
........ جوري اتصلت بكريم وقالتله وراحت هي وامل علي المستشفي 
.................  في المستشفي  (😍صلي علي الحبيب قلبك يطيب😍) 
زين كان بيتخانق مع الدكتور بهمجيه
كريم جه فكل الخناقة اللي مابينهم وهدي زين
زين هدي ودخل لفيروزه
.........  بحبكو اووي 🥺🥺
جوري جريت علي كريم : انت كويس 
كريم :كويس متقلقيش ادعي لفيروزه هي دلوقتي بين الحياه والموت
جوري بعياط شديد : يعني اي 
كريم قالها كل اللي قالو الدكتور 
جوري راحت قعدت جنب امل علي الكرسي وقالت=انا اه متعاملتش معاها كتير بس والله هي من اطيب الناس كان هاديه وكانت بجد مبتشوفش يوم حلو في حياتها من ساعت ماجات يارب يارب ونبي انقذها.....
.........عند زين (ادعووووولي💫💫😥😥) 
دخل لفيروزه واول ماشافها علي الاجهزه عجز لسانه عن الكلام نهائي مسك  ايديها = انا عارف اني غلطت بس ارجوكي عيشي والله ماكنت  اعرف ان القدر هيلعب معانا لعبته فيروزه انا اه لسه عارف ان بحبك انهارده بس والله قومي واعملي اللي انتي عايزاه ثم اكمل بوجع عايزه تسيبيني براحتك بس ونبي ماتفارقيش الحياه انا من غيرك ولا حاجه ارجوكي فوق
......... في خيال فيروزه العالم التاني
والد فيروزه : يبنتي انتي لازم تمشي
فيروزه : لا يبابا ده بيعذبني يبابا متودنيش الجحيم تاني
والدتها: فيروزه ارجعي لحياتك لسه في حاجات حلوه هتشوفيها
فيروزه بعياط: لا مش هشوف حاجات حلوه انا لو رجعت كدا هرجع الجحيم تاني ياماما ارجوكي عايزه ابقي معاكو.
والد فيروزه: فيروزه ياحبيبتي ساعات الجحيم بيبقي جنه في الاخر وساعات الجنه بتبقي جحيم ارجعي ارجوكي
فيروزه بصريخ  : لا لا لا لا مش هرجع
وهنا وفي هذه اللحظه توقف جهاز القلب وتوقفت نباضتها
وابتدا الموت ياخذ مجراه

رواية فيروزة جحيمي الفصل التاسع 9 - بقلم دنيا حسن
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent