رواية حور ياسين الفصل التاسع 9 - بقلم مي

الصفحة الرئيسية

 رواية حور ياسين الفصل التاسع 

رواية حور ياسين الفصل التاسع 


ياسين: عشان هي بنت عمي اما انت متقربلهاش اصلآ
احمد: يعني هي كدا طب ياعم انا عايز اتجوز حور 
لكمة ياسين لكمة وفضل يضربو
منال بصويت: سيبو يا ياسين هتضرب ابن خالتك عشان حتت بت 
ياسين:اه واقتلو كمان قولي بقاعايز تتجوز مين يا زفت انت 
احمد بستفزاز: حور 
ياسين كان هيقرب يضربو تاني سيف دخل بي الدكتور 
سيف: الدكتور اهوو فين حور 
ياسين: تعالى يا دكتور وطلع مع الدكتور ياسين خبط عل باب الاوضة 
حنان: مين
بقلم May Abdo 
ياسين: انا يا امي الدكتور وصل 
حنان: ادخلو كشف الدكتور
الدكتور: دي شوية كدمات في رجليها 
حنان: يعني هي كويسة 
الدكتور: اه الحمدالله 
ياسين وصل الدكتور وورجع تاني 
ياسين: ينفع اللي حصل دا 
حور بخوق: انا اسفة 
حنان: خلاص يا ياسين تعالي يلا نشوف خالتك 
ياسين: حاضر يلا ونزلو
تاليا: انتي كنتي فين 
حور: معرفش
ملك: دا اللي هو ازاي يعني 
حور: والله معرف كنت راكبة الحصانة ومشي بسرعة وبعد بعيد جدآ عن المزرعة ولما حولت اوقفو وقعت واغما عليا ولما فوقت لقيت احمد في وشي وجبني هنا 
بس 
ملك:احمد عشان كدا ياسين كان متعصب 
تاليا: مين احمد دا 
ملك: احمد ابن خالتي منال اللي تحت 
تاليا: اه طيب 
حور: استنو هغير وننزل 
ملك وتاليا: ماشي 
ــــــــــــــــــــــــــ بقلم May Abdo ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تحت عند ياسين 
نزل هو وحنان كان احمد ومنال وادهم وسيف قاعدين 
منال: ينفع كدا يا حنان ابنك يضرب احمد 
حنان: معلش يا منال 
ياسين: معلش ليه احنا مغلطناش 
منال: شايفة يا حنان 
حنان: بس يا ياسين قطعهم دخول اسماء وايمان وهما داخلين اسماء وايمان: خالتو عاملة اي
حنان حضنتهم: حبايب خالتو الحمدالله انتو عاملين اي
اسماء اول ما شافت وش احمد شهقت: اي دا اي اللي عمل في وشك كدا 
احمد: اسألي ابن خالتك الكبير العاقل 
اسماء: ياسين هو اللي عمل كدا 
ياسين: بتفهمي والله اه انا اللي عملت في كدا 
ايمان: وليه بقا 
منال: عشان واحدة من الشارع 
ياسين بغضب وصوت عالي: مش بنت و مرات ياسين الصاوي اللي من الشارع انتي فاهمة 
الكل اتصدم معادة حنان وادهم سمعو صوت حد وقع 
ملك وتاليا بصريخ: حووور 
ياسين وحنان وسيف جريو عليها ياسين شالها وطلعها اوضتها وحولو يفوقها وبعد وقت فاقت 
حنان: حور حبيبتي انتي كويسة 
حور: اي اللي سمعتو دا قولو انو كدب مش اكتر 
حنان: حور حبيبتي اهدي انتي لسة تعبانة 
حور بعياط: قولو انو كدب وانا اهدي 
حنان: كلو يطلع برا فعلآ كلهم طلعو برا 
حنان: ممكن بقا تهدي عشان نعرف نتكلم 
حور: اتفضلي 
حنان: دي كانت وصية بابكي عشان يحميكي من هناء وفعلآ اللي كان عامل حسابو حصل هناء رجعت لما بقا عندك18سنة وكانت هتاخدك فا مكنش في طريقة نمنعها ان متاخدكيش غير بي جوازك من ياسين 
حور: وامتا بقا الكلام دا ومش معنى دلوقتي اللي هناء رجعت في 
حنان: باباكي الله يرحمو كاتبلك حاجات كتير بأسمك وتقدري تستلميهم بشرط انك تتمي 22سنة يعني كمان سنيتن ولو روحتي مع هناء دلوقتي يعني هيبقا في سنتين عشان تثقي فيها ولما تقولك اكتبيهم بي اسمعي ساعتها انتي هتكتبيهم والجواز امتا فا دا في حفلة عيد ميلادك السنة اللي فاتت وكمان الطلاق هيتم لما تمي 22سنة 
حور: طيب ليه ماما هناء بتعمل كدا 
حنان: هناء طماعة وعايزة يبقا معاها الاكتر فهمتي بقا 
حور: ايوآ 
حنان: تعالي يلا ننزل 
حور: لا مش عايزة انزل انا هنام 
حنان: لا هتنزلي معايا شويا وبعدين تطلعي 
حور: حاضر يا ماما وقامو ونزلو 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بقلم مي ـــــــــــــــــــ
عند ياسين بعد ما نزل 
سيف: هي عاملة اي دلوقتي 
ياسين: بقت كويسة الحمدالله 
اسماء: مقولتش يعني انك متجوز 
ملك: مكنتيش من بقيت العيلة يا حبيبتي 
ايمان: اي اللي بتقولي دا 
ملك: اللي سمعتي اهو ياسين اتجوز وبأذن الله سيف كمان هيتحوز صحبتي 
ياسين: خلاص يا ملك 
منال بغيظ: لسه فاكر يا ابن اختي تقول عيب 
بقلم May Abdo 
حنان وهي نزلة: مخلاص بقا يا منال وانتي يا ملك ميننفعش تكلمي خالتك كدا اعتزري منها حالآ
ملك بضيق: حاضر انا اسفة يا خالتو وراحت وقفت جنب حور 
حور: تعالو نقعد برا شوية 
ملك: يلا يلا يا سيف انت وتاليا 
ادهم: هو انا مش موجود حضرتك
ملك: لا موجود 
ادهم: اومال لي مفيش يلا يا ادهم
ملك: يلا يا ادهم تمام كدا 
ادهم بغرور: تمام يلا وخرجو برا وقعدو سوا كلهم على الارض في الجنينة بتاعت المزرعة 
سيف: متيجو نلعب 
ملك وتاليا: فاكرة حلوة 
حور: بس هنلعب اي 
تاليآ: الصراحة 
ملك وحور وسيف:موافقين
ادهم: اي هي اللعبة دي عشان مش عارفها 
سيف: دي الازازة لما تيجي عندك يبقا الدور حد يسألك سؤال وانت تجاوب بصراحة بس 
ادهم: تمام ماشي 
سيف: طب هروح اجيب ازازة واجي 
ادهم: هات ياسين معاك 
سيف: تمام ودخل جاب ازازة وكان ياسين ماسك فونو وحنان ومنال و ولادها قعدين 
سيف: ادهم برا عايزك 
ياسين: حاضر جاي
منال: قومي يا ايمان انتي واختك اقعدو معاهم 
اسماء و ايمان: حاضر يا ماما 
سيف بصوت واطي سمعو ياسين: ناس رخمة صح 
ياسين في نفسو: معاك حق والله 
وخرجو الاربعة برا 
ياسين: نعم يا ادهم 
ادهم: تعالي نلعب سوا 
ياسين: نلعب 
ملك: بالله عليك يا ابيه لتقعد... قعد ياسين وبدأو اللعب وسيف لف الازازة وجه الدور على تاليا انها تتسأل
سيف: انا هسأل تاليا بتحبي 
تاليا: لا 
سيف: ليه 
تاليا: هو مش سؤال واحد ولا اي 
ملك: هو سؤال واحد انا هلف الازازة ولفت ملك الازازة وجت عند ايمان انها تتسأل 
ملك: هتعملي اي لو اللي بتحبي متجوز 
ايمان بغيظ: ولا حاجة 
ملك: هعمل نفسي مصدقا ولفت الازازة جت عل ملك انها تتسأل 
اسماء: انا هسألها ملك يتحبي 
ملك: ها... لا يلا هلف الازازة ولفتها جت على ادهم يتسأل 
سيف: ادهم بتحب 
ادهم: ايوآ بحب وناوي اتقدملها قريب بأذن الله 
سيف: مين اللي امها داعية عليها 
ادهم: مش هقولك بس ياسين عارفها وبطل بقا ولف الازازة جه الدور على حور 
ايمان بخبث: حور ناوية تعملي اي هتتطلقي من ياسين عشان حبيبك ولا هتفضلي معاه 
ياسين بص لي حور بيشوف رد فعلها  
حور: ها......... 

 ❤♥🌍
  •تابع الفصل التالي "رواية حور ياسين" اضغط على اسم الرواية


google-playkhamsatmostaqltradent