رواية حبي الابدي الفصل الثامن 8 بقلم ايمان هاني

الصفحة الرئيسية

  رواية حبي الابدي بقلم ايمان هاني 


 رواية حبي الابدي الفصل الثامن 8


وجي يوم خطوبه قاسم وساره

عند زين 

كان في المكتب بيتفرج علي صور فرح في الموبايل 

Flash Back

كانت فرح قاعده عند البحيره وقت الغروب وزين كان واقف بعيد عنها وزين اول ما شافها طلع الموبايل وصورها وهي كانت سرحانه ومش واخده بالها بس كانت جميله اوي

Back

زين: انا هرجع القريه لازم اشوفها 

ودخل سامر: مالك ياعم سرحان في ايه

زين: ولا حاجه انا هرجع البلد النهارده

سامر:غربيه انت هترجع وانت لسه جاي هو فيه حاجه حصلت ولا ايه

زين:لا مفيش بس انا خلصت كل الشغل 

سامر:انت بقالك فتره متغير اوي ما تقولي فيه ايه

زين:انا مسافر دلوقتي خلي بالك من الشغل و لو في 

جديد كلمني

ورجع الفيلا جهز شنطته وسافر

 وصل البيت 

وسالي فتحت الباب واول شافته  حضنته:زين

مامته اول ما سمعت كده طلعت من المطبخ بسرعه 

جميله: واحشتني يا حبيبي

زين:انتي اكتر يا امي

جميله:اطلع يا حبيبي غير هدومك وانزل  علشان نتغدى

ونزل زين  وكانوا كلهم بياكلوا

وزين سلم على عثمان

عثمان:بس غريبه يا زين انت كنت لسه ماشي مكملتش حاجه ورجعت

زين لنفسه:مكنتش عامل حساب السوال ده

زين: اصل انا خلصت شغل وماما كانت زعلانه المره ال فاتت لما مشيت فقلت اقضي اليومين دول هنا وسطيكم

عثمان:ده كويس ياريت تعمل كده دايما

جميله كانت بتسمع كلامها وهي مبتسمه 

جميله لنفسها:بقي عشاني برده ياما نفسي اعرف مين هي ال عملت فيك كده وخلتك اتغيرت  

جميله:انهارده خطوبه بنت احمد ليلي مراته عزمتني 

عثمان:ايوه ما احمد قالي وهنروح كلنا بليل

زين:انا رايح الاسطبل عايزين حاجه

جميله:لا يا حبيبي بس ارجع بدري علشان هنروح سوا 

ومشي زين

جميله:روحي اعملي الشاي انتي يا سالي

سالي:حاضر 

جميله: مش شايف ابنك عامل ازي ده ساب الشغل ورجع 

عثمان:ما هو لسه قايلك جاي عشانك 

جميله:جاي عشاني ده ايه  ما انا كنت ياما بقوله تعالى يا حبيبي ده انت غايب عني بقالي كتير ولا كان بيهمه واهم حاجه عنده الشغل 

عثمان:قصدك ايه يعني

جميله:شكله وقع في الحب

عثمان:وانت ايه عرفك

جميله:ده ابني وانا عارفه وتصرفاته ال متغيره انا ادري بيه

عثمان:ياريت و يقول هو بس وانا اروح اخطوبهالوا علطول ياما نفسي افرح بيه

جميله:وانا كمان

زين راح الاسطبل وبعدها فضل عند البحيره

(ملحوظه اسطبل زين جنب البحيره)

بعد شويه

زين لنفسه:الغروب بدأ وهي لسه مجتش ليه ده انا حتي معرفش غير اسمها 

وبعد شويه

زين:انا مستنيها بقالي ساعتين و خلاص  الغروب خلص اكيد مش جايه 

ورجع البيت وكان متضايق جدا كان نفسه يشوفها هو رجع علشانها  هي اصلا 

وجهز زين ولبس بدله سوده وشكله كان وسيم أوي

عند فرح

فرح كانت لبسه دريس ازرق جميل وطرحه بيضه وهيلز بنفس اللون وكانت جميله جدا في قمه الاناقه

فرح:ها يا ساره خلصتي 

ساره:ايه القمر ده انتي طالعه روعه

فرح وهي بتلف بالفستان :شوفتي بقي

فرح:وانتي شكلك قمر وجميله جدا

فرح كانت مضايقه لانها عارفه أن زين مش جاي 

وصل زين وعائلته بيت فرح

وكان أحمد وليله بيستقبالوهم 

جميله:الف مبروك يا ليلي

ليلي: الله يبارك فيكي عاملة ايه يا سالي 

سالي: الحمدلله بخير

عثمان:ده زين ابني الكبير 

احمد: عامل ايه يا بني

زين: بخير الحمدلله

جميله:اومال فين فرح 

في الوقت ده كانت نازله فرح من على السلم

ليلي اول ماشافتها:اهي فرح نازله تعالى يا فرح سلمي

فرح اول ما شافته انصدمت أن زين معاهم 

وزين كمان كان في حاله صدمه 

زين لنفسه: معقول هي فرح بس ايه الجمال ده معقول تكون هي العر*وسه؟؟


 رواية حبي الابدي الفصل الثامن 8 بقلم ايمان هاني
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent