رواية المظلومة والقاسي المتعجرف الفصل السابع 7 - بقلم اسراء الاتربي

الصفحة الرئيسية

رواية المظلومة والقاسي المتعجرف البارت السابع 7 بقلم اسراء الاتربي

رواية المظلومة والقاسي المتعجرف كاملة

رواية المظلومة والقاسي المتعجرف الفصل السابع 7

إلياس سابها قام بغضب وطلع من الاوضه في نفس الوقت اللي شاهيناز طلعت في من اوضته بصتله بصدمه.
شاهيناز بغضب: كنت بتعمل اي في اوضتها سايبني في ليلة دخلتنا طالع من عند الهانم اللي عايزه تسرقك مني. 
إلياس بصلها.. بغضب و راح سحابها من دراعها دخلها الاوضه. 
شاهيناز بغل: اه عايزه تلف عليك وتاخد ماهي اصلها واحده زباله وماشيه علي حل شعرها. 
إلياس ضربها بالقلم. 
إلياس بغضب: انتي تخرسي خالص ومش عايز اسمعلك صوت.. ميرا تبقا مراتي زيها زيك. 
شاهيناز بصدمه: مراتك يعني اي 
إلياس: انا متجوزها مؤقت 
شاهيناز بغل: تطلقها ياما انا همشي 
إلياس ببرود: الباب قدامك 
شاهيناز بصتله بحقد وغضب وهو اخد هدوم و دخل الحمام اخد دوش وطلع. لاقي شاهيناز بتلم هدومها. تجاهلها ونزل تحت قعد علي السفره علشان يفطر. 
فوق شاهيناز لمت هدومها. وبصت بشر علي اوضة ميرا... راحت وفتحت الباب ودخلت. 
ميرا بغضب: انتي ازاي تدخلي اوضتي بالطريقه دي مفيش باب تخبطي عليه. 
شاهيناز بغل: جايه اعرف إلياس كان بيعمل عندك اي امبارح.. و ازاي انتي مراته. 
ميرا ببرود: روحي اسأليه انا مليش دعوه 
شاهيناز بغل مسكتها من شعرها..وميرا بتحاول تفلت منها وبتصرخ. 
إلياس سمع الصوت وطلع لاقي شاهيناز فوق ميرا وعماله تشد في شعرها... جذابها من فوقها... وضربها بالقلم. 
إلياس بغضب: انتي اي اللي بتعمليه ده انتي اتجننتي. 
شاهيناز بحقد: ايوا اتجننت البت دي لازم تغور من هنا. 
إلياس بغضب: هي هنا قبلك انتي انا اتجوزتك عليها متجوزتهاش هي عليكي عجبك علي كده تمام مش عجبك الباب مفتوح. 
شاهيناز بصتلهم.. واخدت شنتطها وطلعت من الفيلا. 
ميرا كانت بتبكي إلياس. قرب منها بدون وعي مسح دموعها.برقه وبعدين فاق واتكلم بجديه. 
إلياس ببرود: بصي انا اللي عملته ده مش علشانك ولا حاجه بس انا مينفعش اسيبك تمشي انتي ممكن تدمري سمعتنا. 
ميرا بصتله بكره: انت انسان غبي فعلا انت شوفتني بعنيك بعمل حاجه مين اللي قالك كده 
إلياس بغضب جذابها من دراعها بعنف :ملكيش دعوه.مين اللي قالي انتي متساليش عن اي حاجه بتحصل نهائي. 
ساب دراعها اللي علم مكان قوة ايديه عليها وبصلها بغضب ومشي راح  الشركه. 
في مكان تاني مجهول 
مجهول 1: انا نازل مصر بكرا... وعايزك تبعت حد ل إلياس الشركه بعرض مغري عايز اشتغل معاه
مجهول 2:اؤمراك بس انت ناوي علي اي مش كنت تخطفها احسن 
مجهول 1 بغضب: ملكش دعوه اعمل اللي بقوله وخلاص... وقفله مع بعض. 
إلياس في مكتبه كان حاطط راسه بين ايديه بشرود مش اخد باله من مراد اللي بيكلمه بقاله ساعه. 
مراد بزعيق: انت ي بني عندنا اجتماااع الناس جت 
إلياس بانتباه: معلش ي مراد مخدتش بالي 
مراد بضحك: مانت ليك حق متجوز اتنين وتلاقيهم قالبين دماغك في حد يعمل في نفسه عمله سودا زي دي. 
إلياس بصله بغضب وقامه دخله اوضه الاجتماع. وكان راجل باين عليه الهيبه والرقي وبنته. 
إلياس بجديه: اهلا بحضرتك ي علي بيه 
علي: اهلا إلياس بيه.. اعرفكم ببنتي كاميليا هي اللي هتمسك معاكم الشغل اعرفك ي كاميليا مراد وإلياس بيه هتشتغلي معاهم. 
مراد بصلها ومش قادر يشيل عنيه من عليها من جمالها إلياس لاحظ وفضل.. ينغزه براحه في رجله. 
مراد بصله: في اي 
إلياس: عنيك هتطلع علي البت ابوها اخد باله. 
مراد باحراج: احم طب ي جماعه يلاا نبدا
وبعد ما خلصه الاجتماع 
إلياس: انا برأي مراد وكاميليا يمسكه المشروع مع بعض لاني مش فاضي الفتره دي. 
علي: مفيش مشكله ي إلياس بيه نستاذن احنا... ومشيه 
إلياس رجع مكتبه وفضل يشتغل لوقت متاخر.. بص في الساعه لاقي بعد نص اليل نزل من الشركه وصل الفيلا وطلع اوضته فتح الباب واتصدم لما شاف..
رواية المظلومة والقاسي المتعجرف الفصل السابع 7 - بقلم اسراء الاتربي
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent