Ads by Google X

رواية حور ياسين الفصل الخامس 5 - بقلم مي

الصفحة الرئيسية

 رواية حور ياسين الفصل الخامس 

رواية حور ياسين الفصل الخامس

عند حور وسيف وملك في العربية مشغالين اغاني وعمالين يهزرو طول الطريق وبعد سعات وصلو شرم ونزلو في قدام الاوتيل اللي باص رحلة وقف عند سيف  
وخدو اوضتين اوضة لي ملك وحور واوضة لي سيف 
 ولسا هيطلعو الاوض قطعهم صوت
......: حووور

حور وسيف وملك بصو وراهم 

حور: تاااليا عاملة اي واحشتني اوووي 

تاليآ: وانتو كمان والله انا قولت انكم مش هتيجو

ملك: وسع وسع كدا بقا الجزمة اللي واحشاني اوووي 
بقلم May Abdo
تاليا: ام لسان طويل واحشاني يا بت عاملة اي 

ملك: وانتي كمان والله دي هتبقا احلا رحلة 

سيف لي حور: مين دي 

حور: سيف دي تاليا صاحبتنا ودا سيف اخونا 

تاليا: اه اهلآ 

سيف: اهلآ بيكي 

ملك: اي رأيكو نطلع نغير وننزل نروح البحر 

تاليا: طب يلا انا هطلع انتو اوضة كام 

حور: 505 وسيف506

تاليا: يعني جمب بعض انا 507

ملك: طب يلا خلينا نلحق اليوم من اولو كدا 

الكل: يلا وطلعو 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين كان ركب الطيارة وفاضل ساعة ويوصل مطار القاهرة 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور وملك وسيف طلعو غيرو بس سيف خلص الاول وراح اوضتهم خبط 

ملك: ثواني يا سيف تاليا معلش افتحي لي سيف 

تاليا: حاضر وقامت فتحت اتفضل 

سيف: دخل ها خلصتو 

ملك: انا خلصت وكنت بكلم ماما اطمنها علينا وحور لسا في الحمام بتلبس 

سيف: تمام 

حور: يلا انا خلصت اهووو 

ونزلو سوا الاربعة وراحو البحر ركبو يخت 
وطول الوقت هزار وضحك 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند يا سين وصل القاهرة ونزل من الطيارة كان ادهم مستني 

ادهم: حمدالله على السلامة 

ياسين: الله يسلمك المهم هما فين دلوقتي 

ادهم بخوف من هدؤ ياسين: في شرم ونزلو في اوتيل***لسياحة 

ياسين: تمام 

ادهم: هتعمل اي 

ياسين: هقولك المهم تروح انت الشركة دلوقتي وخد الورق دا معاك 

ادهم: ياسين بلاش تطلع غضبك كلو عليهم 

ياسين: بأذن الله و ركب العربية و مشي بييها 

ادهم: ربنا يستر دا هيطلع عينهم وركب عربيتو وطلع على الشركة 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين فضل سايق بسرعة جنونية وغضبو عمي 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند حور وملك وتاليا وسيف 
ملك: سيف انا جعانة ارجع بي اليخت 

تاليا: وانا كمان 
بقلم May Abdo
سيف: حاضر رجع بي اليخت وراحو مطعم قريب جدآ 
(ملحوظة:هما كانو لبسين لبس خروجة مش بحر) 

وطلبو الاكل وكلو وسط هزار وفرح وضحك 
وبعد وقت مش طويل خلصو اكل وسيف حاسب وخرجو دن المطعم 

سيف: ها تحبو نروح فين 

تاليا: اقول ومحدش يضحك 

سيف بستغراب: هنضحك ليه يعني قولي 

تاليا: نروح ملاهي 

ملك وحور: الله واحنا كمان عايزين نروح ملاهي 

سيف: واخد معايا ولا اختي تعالو وراحو ملاهي كبيرة جدآ وتقريبآ جربو كل حاجة في الملاهي الا لعبة قطر الموت 

حور: انا عايزة اجرب اللعبة دي 

تاليا: بلاش بيقولو العبة دي 

حور: بالله عليك يا سيف نجربها

سيف: حاضر يا ستي يالا حد هيجي 

تاليا وملك: لا 

سيف: يلا يا حور وراحو مكان العبة وركبو وكل واحد على كرسي بتاعو وملك يتصورهم وبدأت العبة تشتغل وحور وكل البنات اللي كانو راكبين بيصوتو وحور كانت خايفة جدآ وبتعيط وبعد شوية العبة وقفت وحور كانت دايخة 
تاليا وملك سندوها وقعدوها عل الكرسي 

ملك: ما قولنا بلاش 

سيف: خلاص اهي جربت من نفسها 

تاليا: انتي كويسة يا حور 

حور: ايوآ كويسة ها هنروح فين بقا دلوقتي 

سيف: هو اي اللي هنروح فين هنرحج الاوتيل اكيد نرتاح وبكرا نكمل 

ملك: بس لسة بدري 

سيف: لا الساعة 8بليل وكدا كفاية وكمان حور تعبت من اللعبة وكمان صاحين بدري 

ملك ماشي وقامو ورجعو الاوتيل سيف دخل اوضتو وملك وحور خلو تاليا تنام معاهم عشان يقعدو سوا 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين لسا في الطريق وغضبو بيزيد كل دقيقة بتعدي 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بقلم May Abdo
 عند حور وملك وتاليا 

ملك: انا زهقانة 

تاليا: وانا كمان ماتيجو ننزل 

ملك: لا مينفعش لازم يكون سيف معانا 

تاليا: طيب حور مالك مسهمة كدا ليه 

حور: لا مفيش حاجة بس قلبي خايف شوية 

ملك: انتي كويسة طيب ارن على سيف يجي ونروح المستشفى 

حور: لا انا كويسة بس حاسة اني في حاجة هتحصل

تاليا: انشاء الله خير 

حور وملك: يارب 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند ياسين وصل الاوتيل ونزل بهدؤ عكس اللي جوه وسأل عل اوضهم وطلع اوضة سيف 
(الله يرحمك يا غالي كنت منور الرواية🥲😂) 
ياسين خبط مردش خبط تاني 
سيف بنوم قام فتح الباب اول ما شاف ياسين وشو جاب الوان😱
سيف بتوتر: يا ياسين 

ياسين: من غير كلام كتير جهز شنتطك وانزل على تحت وانا هجيب ملك وحور 

سيف: حاضر سيف دخل جهز شنتطو ونزل وياسين راح اوضة حور وملك وخبط 

ملك: حور افتحي 

حور: ما تقومي انتي دا انتي رخمة وقامت تفتح اول ما شافت ياسين من كتر الخوف اغما عليها وياسين لحقها قبل ما تقع على الارض 

ملك وتاليا بصوت عالي وخوف عليها: حوووور

ياسين شالها بكل برود ونايمها على السرير عكس الخوف والغضب اللي جوا

ملك بصدمة: ابيه 

ياسين: مش عايز اسمع صوت هاتي برفيوم وجهز شنطكم بسرعة 

ملك: حاضر يا ابيه وجابت البرفيوم وتاليا جنب حور بتحاول تصحيها ياسين اخد البرفيوم ورش شوية وبدأ يفوق حور حور فاقت واول ما شافت ياسين شهقت جامد 
تاليا: مالك يا حور انتي كويسة 

حور بخوف من ياسين: متكلمتش 

ياسين قام وقف: خلصتي يا ملك 

ملك: ايوآ خلصت وجابت الشنط 

ياسين: طيب يلا حور كانت مش قادرة تقوم 
ياسين بصلها: الهانم مش بتسمع 

حور قامت بعد ما ملك ساعدتها وسلمو عل تاليا ونزلو وياسين شال الشنط وحطهم في العربية بتاعت سيف 
حور وملك كانو هيركبو مع سيف في العربية 

ياسين: اركبو هنا وشاور على عربيتو 

حور وملك كانو خايفين وسيف قالها: متخفوش اركبو 
ركبو وواتحركو بي العربيات 

ياسين وهو سايق: هو انا مش قولت لا 

ملك: يا ابيه احنا....

 قطعها ياسين بغضب: قولت ولا مقولتش 

ملك: قولت 

ياسين: طب ولما انا قولت كلامي متنفذش ليه 

ملك وحور مردوش وحور كانت بتعيط اووي وملك خايفة جدآ من ياسين وعدا سعات وملك وحور نامو في الطريق وياسين بيشوق وهو مدايق ومتعصب لحد ما وصلو الاقصر 

ياسين بصوت عالي: اصحوو احنا وصلنا 

ملك وحور: اتفزعو من صوتو ونزلو بسرعة من العربية 
ودخلو الاقصر وحنان كانت قاعدة بتقرأ قرأن واول ما شافتهم صدقت 

حنان بخوف: مالكم انتم كويسين بتعيطي لي يا حور وفين سيف 

ملك: ياسين عرف وهو اللي جه خدنا

حنان: طب خلاص اهدو متعيطيش يا حور 
دخل ياسين وقعد وبعدي سيف دخل 

حنان: خلاص يا حور اهدي واطلعي اوضتك وانت يا ياسين اهدي شويا مش كدا 

ياسين: هو انا اتكلمت اصلآ سيف جهز نفسك هتسافر قريب فرع الشركة اللي في امريكا عشان تمسكو

حنان: لا طبعآ ابني مش هيبعد عني سيف مش هيسافر

ياسين: امي لو سمحت انا عارف انا بقول اي 

سيف: تمام ماشي 

حنان بعصبية: هو اي اللي ماشي انت كمان هما اه غلطو لما سفرو ومعاك حق تعاقبهم بس مش بي البعد يا ياسين انت فاهم 

ياسين: انا قولت وخلاص وهي سنة بكتير ويرجع تاني 

حنان: ياسين انت اتجننت عايز تبعد اخوك سنة عشان حاجة هبلة زي دي 

ياسين: اه وبعد اذنك يا امي الكلام خلص وبنسبة لي ملك مفيش خروج تاني الا لي الجامعة وبس وانا اللي هوديها وبنسبة لي حور اللي كدبت عليا مرتين فا مفيش ليها اصلآ خروج من الاقصر الا على الامتحانات وبس 

حنان: ياسين انت مش واخد بالك انك بتأمر وانا لسة عايشة ما موتش

ياسين: بعد الشر عليكي يا امي انا بعاقبهم عشان الغلط ما يتعدش مرة تانية 

سيف واقف بهدؤ وملك خايفة وحور بتعيط بس بشجاعة مصتنعة: ومين قالك اني هنفذ عقابك اصلآ
انا خلاص زهقت من كل التحكومات دي وانا اصلآ مش مجبورة عليها انا خلاص عديت 18سنة يعني حرة اعمل اللي انا عايزا 

ياسين ببرود وسخرية : طب اي رأيك انك متقدريش تعملي اللي انتي عايزة غير بطلب مني الاول 

حور: كنت الكلام دا قبل ما تم 18سنة عشان كنت واصي عليا اما دلوقتي لا انا مسؤالة عن نفسي 

.....ليقاطعهم صوت غير معروف: ايوآ صح انتي مسؤالة عن نفسك و دلوقتي تقدري تحددي تعيشي مع مين معايا ولا معاهم 

حنان وياسين وحور وملك وسيف بصدمة: ........ 



      •تابع الفصل التالي (رواية حور ياسين) اضغط على اسم الرواية






google-playkhamsatmostaqltradent