رواية عوضي الفصل الخامس 5 بقلم دنيا فادي

الصفحة الرئيسية

  رواية عوضي بقلم دنيا فادي 


 رواية عوضي الفصل الخامس 5


ريم : اومال فين مامت ادهم انا مشوفتهاش

سامر بحزن : بنتي وجوزها اتوفو وادهم صغير

ريم : انا اسفه مكنش قصدي افكرك

سامر : عادي ولا يهمك يابنتي

ريم : ربنا يرحمهم 

بيقطعهم دخول شخص

سامر : اهلا ازيك يا حامد 

حامد : انا بخير ، البت وحشتني بس قولت ما اطُل عليها حبه

ريم في تفكيرها : واحشتك 

سامر : بيتك ومفتوحلك في اي وقت.،، اسيبكو انا شوية

_:..

حامد وبيلقي نظره علي القصر  : بقا حد يقول للعز دا لا

 ريم : عايز اي مني تاني.

حامد : انا جاي اقولك بس ان مش عايز اشوف وشك في البيت عندنا تاني مهما حصل يعني تنسينا خالص

ريم : لي حرام عليك يبابا هتحرمني منكو

حامد : شوفي مصلحتك و اعتمدي علي نفسك بقا وشيلي مسؤليتك بنفسك،، واحنا هنعزل من البيت يعني متتعبيش نفسك وتيجي ويلقي نظره أخرى الي القصر ويقول : مع السلامه 

بيسيبها ودموعها بتنزل زي الريح 

_:. 

سامر : انتي بتعيطي ياريم!! 

ريم بتمسح دموعها وبتبتسم ليه : لا لا ابدأَ دا بس في حاجه دخلت في عيني

سامر :، طب روحي يبنتي اغسلي وشك

ريم : حاضر

_____________________________________

سما : علي

علي  : عايزه ايي

سما : اي مالك بتبصلي كده لي

علي : يامسهل يارب

سما : خد بس استنا

علي  : امم

سما :  هي مين دي الي اخوك اتجوزها امبارح

علي : وانتي لحقتي عرفتي

سما : ايوا اخلص

علي : ابعدي عن ادهم ياسما عشان هو خلاص بقا متجوز زي ماعرفتي ولعلمك بيحبها وهي كمان بتحبو 

سما : متحورش عليا يا علي

علي : هحور ليه

سما بتساؤل : انت لسه بتحبني ياعلي؟ 

علي : للأسف معرفتش اكرهك ياسما مقدرتش 

سما : طب ممكن تستناني بعد الشغل ونروح مكان نتكلم فيه

علي : ماشي

_____________________________________

ريم مع نفسها :  عندو حق انا لازم اشيل مسئوليه نفسي واتقلم على الواقع الي انا عايشه فيه الي مهما حصل مش هيتغير واقتنع بكدا 

_:.

احد الخدام : يافندم مش هينفع سامر بيه محظرني انك متتعبيش نفسك

ريم : هيعرف منين

زينب : يافندم بلاش لوسمحتي

ريم : انا اسمي ريم قوليلي يا ريم بلاش يافندم دي دا انا زي بنتك برضو 

زينب : تمام يفندم

ريم بضحك : الله برضو!

زينب بإبتسامة : تمام يا ريم

ريم : طب انتي بتعملي اي بقا

زينب : هعمل مكرونه بالحمه وصانيه بطاطس بالحمه للاستاذ ادهم عشان بيحبهم 

ريم : طب ممكن اقف معاكي وانتي بتعمليها

زينب بضحك : تمام يابنتي 

____________________________________

احمد : ايييي اتجوزت 

حامد : نصيبها

احمد بعصبية : بس انت عارف يا عمي ان بحبها من واحنا صغيرين وقولتلك هتقدملها بس تخلص جامعه 

حامد : وانت معاك اي تتقدم بيه ،،البت خلاص اتجوزت واحد هيعيشها ملِكه

احمد : اكيد مبتحبوش وانت الي جوزتها غصب عنها

حامد : هيفيد ب اي خلاص الاسم اتجوزت

احمد في تفكيرو : الله اعلم عايشه ازاي يا ريم بس الي متأكد منو انك محتاجاني وانا مش هسيبك وهلاقيكي قريب واوعدك هنسيكي كل الوحش الي شوفتيه في حياتك

وكمل بشر : وصدقيني لو الي ابوكي جوزهولك دا اذاكي في حاجه مش هرحمو وهندمو

____________________________________________

ريم : هييح خلصناا

زينب : انتي يبنتي قولتي هتقفي معايا  بس مشاء الله انتي الي عملتي الاكل

ريم بضحك : دا فين دا انا ساعدتك بس ،، مبعرفش اطبخ اساسا

زينب : طب روحي انتي ارتاحي علي ما استاذ ادهم يجي 

ريم : حاضر 

_:.

بتروح للاوضه عشان ترتاح وحد بيشدها وبيكتم بوقها  و.......


 رواية عوضي الفصل الخامس 5  بقلم دنيا فادي
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent