رواية ابن البواب الفصل الخامس 5 بقلم اسراء السيد

الصفحة الرئيسية

  رواية ابن البواب بقلم اسراء السيد


 رواية ابن البواب الفصل الخامس 5


يحيي:كتب الكتاب هيكون بكره وانا هقول ل مليكة بنتي

 عشان احطها قدام الأمر الواقع

كنان:تمام يا يحيى بيه

يحيي:بلاش بيه يا رائد كنان

كنان تمام

مليكة :نعم انت عايزني اتجوز واحد كان باباه بواب ياااي نو

 يا بابي انا عايزاه غني جدا

يحيي:دا آخر كلام وبكره كتب الكتاب واعملي حسابك لو ما

 وافقتيش العربية هتتسحب وحتى حسابك اللي في البنك

مليكة :تمام يا بابي

تاني يوم  كنان جهز نفسة ولبس بدلة سوده وحط برفانة

 وراح فيلا يحيى

مليكة كانت مش عارفة هتعمل اي فقررت تلبس حاجة

 قصيرة عشان يضايق وما يرضاش وبالفعل لبست فستان قصير جدا وسابت شعرها وحطت برفان وميكب وكان كل لبسها ملفت للنظر

كنان وصل ويحيى قعد معاه وكان معاهم الماذون ومليكة كانت نازلة بدلع اول ما كنان شافاها اضايق من منظر لبسها المغري

كنان:حسابها معايا بعدين اي اللي لابساه ده

مليكة خطتها فشلت وتم كتب الكتاب

كنان:هاخد مليكة وهروح شقتي وخلاص هي بقت مراتي يعني ما تخافش عليها

مليكة:يا بابا انا مش عايزة اروح معاه انا عايزه افضل هنا

كنان:شدها وركبها العربية اللي كانت جميلة وهي استغربت ازاي عنده عربية زي دي وهو ابن بواب مكنتش تعرف ان ابن البواب دا رائد وصاحب شركة

وصلوا الشقة وكانت غاية في الجمال دخلوا جوا

كنان :هدخل اخد شاور ولما اطلع نتي هتدخلي وبعدها هننام

مليكة:بس انا ما جبتش لبس معايا

كنان:مش مشكلة انا اشتريت ليكي

مليكة :تمام

كنان دخل اخد شاور وبعدها طلع  وهو لابس بنطلون بس

مليكة:انت سافل اوي ازاي تدخل كده

كنان:اولا مش عيب ثانيا انتي مراتي

مليكة:طيب اسكت بقا هدخل اخد شاور

كنان:تمام

مليكة:نسيت اخد لبس ممكن تطلعلي

كنان:خدي

مليكة:يا سافل دا جايب حاجة قصيرة جدا

مليكة طلعت وكانت جميلة جدا

مليكة:انا هنام فين

كنان :على السرير

مليكة:امال انت هتنام فين

كنان:اي السؤال الغريب دا اكيد على السرير برضوا

مليكة:لا انا مش هنام جنبك

كنان وقف وشالها واخدها في حضنه ونام حاولت تخليه يبعد بس ما عرفتش واستسلمت ونامت

كنان صحي من النوم لقى خصلات شعر مليكة على وشه باسها من خدها وبعدها صحي اخد شاور ودخل أوضة الرياضة وعمل التمارين (الشقة كبيرة جدا على فكره)

وكان في خدامة جهزت الفطار وبعدها دخل الاوضة بقى مليكة صحيت

كنان:صباح الخير

مليكة :صباح النور

كنان :يلا غيري وعشان نفطر

مليكة:اه انا جعانة جدا وكمان عايزه اروح عند بابي او اخرج مع اصحابي

كنان:لا يا حبيبتي ولا في بابي ولا اصحابك مفيش طلوع من البيت

مليكة :نعم انت عبيط انا اكيد هخرج مش بمزاجك

كنان :قرب منها وشدها جامد من شعرها وضربها بالقلم لما تكلمي مع جوزك تكلمي بأحترام وما تعليش صوتك تاني

مليكة: ح. اضر سيب شعري وجعني

كنان:يلا اجهزي عشان اليوم طويل

مليكة :طيب

مليكة لبست  بنطلون وتيشرت قصير وسيبت شعرها

كنان:نعم اي اللي انتي لابساه ده

مليكة:امال هلبس اي

كنان:هقولك بعدين

يلا نفطر فطروا وبعدها قالها اولا حاجة انتي هتتحجبي

مليكة :لا بقا كده كتير اوي انت اكيد شخص مريض ومتخلف مش هياجي واحد ابن بواب يأمرني اعمل حاجة انت حمار اكيد

كنان والغضب بان على وشة لدرجة ان مليكة خافت

كنان شدها من شعرها جامد وفضل يشدها. لحد ما دخلت الأوضة بقا انا تشتميني وفضل يضرب فيها وجاب حبل وربطها وقفل النور

مليكة:لا ارجوك اسفة اسفة اااااه عندي فوبيا من الضلمة افتح ارجوك وفجأة سكتت


 رواية ابن البواب الفصل الخامس 5 بقلم اسراء السيد
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent