رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الرابع 4 - بقلم مروة موسي

الصفحة الرئيسية

  رواية طفلة هزت كيان فرعون بقلم مروة موسي 


 رواية طفلة هزت كيان فرعون الفصل الرابع 4

نور ؛ يلا بس نتغدي شوية الملوخية دول ونسيبنا من موضوع الشغل دا 

وهما بيتغدوا لقوا صوت الجرس 

نور فتحت ووجدت أمامها صاحب البيت 

نور: اتفضل ي عمي حمدي 

حمدي: مفيش ولا سلام ولا كلام فين الفلوس 

نور: اخر الاسبوع دا هكون جبت ليك كل الفلوس بتاع حضرتك 

عفاف: اصبر علينا شوية ي استاذ حمدي والله احنا مش نسين بس معاش ابوها يدوب الاكل والله وبيخلص قبل الشهر بمدة 

حمدي: والله انا مليش دعوة بالكلام دا كله انا ليا إيجار وأنتوا ليكوا الشقه تدفعوا الايجار تقعدوا في الشقه 

عفاف : حاضر ي استاذ حمدي حاضر 

حمدي وهو نازل: والله دي بقت شغلانه تقرف 

(ماذا قال يونس وهو في بطن الحوت ؟ لا اله الا انت اني كنت من الظالمين ).....

صفاء : انت مش هتشوفلك واحدة تتجوزها 

فرعون وهو بيعد فلوس والسيجارة في فمه : وماله عشان اجيبها زي اللي فاتت كرهتيني فيها 

صفاء بخبث: انا يبني اخص عليك انا مستحيل اعمل كدا هي اللي مكنتش بتحب بيتها وجوزها 

فرعون : عندك كلمة حلوة قوليلها معندكيش اسكتي 

صفاء: طيب حاضر يبني ربنا يرحمها 

فرعون  : مش عاوز اصلا اتجوز تاني مببقاش فاضي ولا ليها ولا لغيرها 

صفاء : يحوستي وتضحك البلد علينا تبقي فرعون بيهيبتك وجبروتك ومعندكش حتت عيل يشيل اسمك والناس تاكل في لحمك 

فرعون : بقولك اي ي حجة لما اعوز اتجوز هقولك 

ولقي تليفونه رن 

عادل: ايوا ي فرعون احنا وصلنا لبيت البت اسمها نور 

فرعون : اطلع علي صاحب العمارة ونفذ كلامي 

عادل : تمام ي باشا 

عادل طلع لصاحب العمارة 

حمدي : اهلا وسهلا خير يباشا 

عادل : الشقه اللي في الدور التالت محتاجها 

حمدي: بس فيها ناس مأجرينها و...

عادل بمقاطعه: وانا عاوزها مش للايجار لاء للشراء 

حمدي بفرح : بس هتبقي غاليه اوي عليك بلاشها 

عادل : ها كام 

حمدي: مليون الا ربع 

عادل : مليون من عندي وتكون خلال ٢٤ ساعه متسجلة بالاسم ليا 

حمدي: بس كدا عنيا ليك اصلا من يومهم والسكان دول فقر ومعاملتهم زفت 

عادل : خلاص انا مبحبش الكلام كتير بكرة تكون الشقه ملك ليا فاهم وسابه ونزل 

حمدي طلع جري علي الشقه وخبط 

عفاف: حاضر حاضر 

حمدي: بقولك اي انتي وبنتك الشقه تتخلي النهاردة مش هستحمل اكتر من كدا يلا شوفلكوا داهيه غير هنا 

نور : ازاي بس ي عمي حمدي هنروح فين وهنودي حاجتنا فين احنا ملناش مكان غير هنا 

حمدي: في واحد عرض عليا مبلغ كويس وطالب الشقه 

عفاف: بس من الأصول تعرفنا قبلها بكتير ي استاذ حمدي مش تطلب مننا نخلي البيت من يوم وليله 

حمدي: أصول اي يا ام أصول هو انتوا تعرفوا اصلا حاجة عن الاصول اخلصوا بدل ما اجيب البوليس 

ونزل تحت 

عفاف بعياط : ابوكي من ساعه ما مات والدنيا جاية عليا اوي والحمل زاد 

نور : الصبح انا هتكلم مع صاحب الشقه يمكن يكون كويس وناخد فترة نشوف شقه غيرها او نأجرها منه 

عفاف : مش هيرضي انتي مشوفتيش لهفه حمدي الكلب علي الفلوس ازاي 

نور : متقلقيش ي ست الكل كل حاجة هتتحل 

صفاء لرامي : تسلم ايدك 

رامي : كله بتمنه بس مش حرام عليكي تموتي البت وعيالها فرعون لو عرف هيطربق الدنيا علي دماغنا 

صفاء: والله كل واحد يخاف علي نفسه بقي 

رامي: من يومك ومبعرفش اسلك معاكي في كلمه يعني انا اخاف علي نفسي حاضر ي صفاء هانم 

صفاء: عوزين نشوف عروسة لفرعون بس تكون خبيثة تجيب العيل وناخد انا وهي كل اللي وراه كله 

رامي: لو مكنتيش خالتي كنت انا بلغت فيكي 

صفاء: امك رميتك وانت حتة لحمة ي حبيبي وانا اللي ربيتك 

رامي: ربتيني تربية سوء طالع زي خالتي 

صفاء: مالها خالتك ي عنيا تمشي في اجدها مكان تقول اتهدي ي ارض ما عليكي قدي 

عدي الليل ونور وعفاف منموش من القلق 

الصبح جت عربية واقفه قدام العمارة ونزل منها عادل 

عادل : ها السكان مشيوا 

حمدي: اكيد انا هطلع اشوفهم اهو 

بعد شوية حمدي ماسك نور من دراعها وعفاف بالأيد التانيه وبيرميهم برا العمارة قدام الناس كلها 

عفاف : لو سمحت ممكن تسيب لينا وقت نشوف مكان غيره 

عادل بغرور: معنديش وقت ي حجة 

نور بترجي: طب احنا ملناش مكان ومنعرفش غير المكان دا 

عادل : متتكلميش كتير

عفاف: طب ناخد منها إيجار حتي والله مفيش حل عندنا واحنا نعمله 

نور : طب استني علينا يومين بس والنبي 

عادل: دي أوامر ولازم تتنفذ 

عفاف: طب احنا ممكن نكلم اللي أمرك ونتفاهم معاه يمكن يقول استنوا يومين نشوف مكان 

نور : انا هاجي معاك واكلمه 

عادل: تمام تعالي

عفاف: هاجي معاكي 

عادل: لاء خليكي هي اللي هتيجي 

نور:متقلقيش ي ماما انا مش هتأخر هرجع علي طول 

فعلا عادل خد نور وطلع علي قصر الرعب قصر فرعون 

عادل : ادخلي 

نور: ينهر جمال القصر شكله تحفه من برا 

عادل : انجزي ورايا 

دخلت اتخنقت اترعبت من شكل القصر من جوا كله شكله يخوف 

نور : ي ماما هو انا دخلت المقابر ولا اي 

فرعون بصوت عالي : ايوا انتي في المقابر بس حية مموتيش 

نور بصدمه لعادل: مين اللي جاب البتاع دا هنا 

عادل : دا فرعون صاحب الشقه اللي انتوا فيها 

نور : مش ممكن 

فرعون : انا هرميكي رمية الكلاب انتي وامك عشان تعرفي تتعاملي مع أسيادك بعد كدا ازاي 

نور : انا عاوزة امشي من هنا وشقتك خلاص ٢٤ ساعه هتكون فاضية مش عاوزة حاجة منك 

فرعون : ههههههه دخول الحمام مش زي خروجه 

نور: تقصد اي 

فرعون: لازم اخد حقي منك الاول 

نور: منا قولتلك اهو هغور من وشك 

فرعون شاور لعادل يخرج 

نور بتردد: ي عم أقف خودني معاك 

فرعون وهو بيقفل الباب وبيفك زراير القميص بتاعه 

نور برعب : انت انت هتعمل اي 

فرعون بخبث: ولا حاجة هاخد اعز ما تملكي عشان بعد كدا تشوفيني تترمي تحت رجلي 

نور حاولت تخرج لكن فرعون كان متحكم فيها و........ 

google-playkhamsatmostaqltradent