رواية حبي الابدي الفصل الرابع 4 بقلم ايمان هاني

الصفحة الرئيسية

  رواية حبي الابدي بقلم ايمان هاني 


 رواية حبي الابدي الفصل الرابع 4


فرح كانت قاعده عند البحيره وقت الغروب وبتكتب في مذكراتها وبتشوف غروب الشمس

وفي نفس الوقت كان زين كان واقف بعيد واول ما شافها راح عندها 

زين:بتحبيه اوي كده

فرح قامت من مكانها مخضوصه 

فرح: حضرتك بتتكلم عن ايه 

زين:الغروب 

زين:انتي كنتي سرحانه اوي في الغروب ومش حاسه بحاجه

فرح:ااه فعلا انا بحب اشوف شروق الشمس وغربها 

فرح اخدت مذاكرتها من علي الارض وكانت ماشيه :بعد اذنك 

زين:استني هو انتي اسمك ايه 

فرح:وحضرتك بتسال ليه

زين :عادي دي تاني مره اشوفك ومعرفش اسمك علي العموم لو مش عايزه تقولي خلاص براحتك

فرح:لا عادي اسمي فرح

زين:تشرفنا وانا اسمي زين 

فرح:تشرفنا بعد اذنك 

زين: اتفضلي

فرح وهي في الطريق:بتعرفني باسمك ده علي أساس انا مش عارفه كل تفصيله عنك 

كانت فرح في بلكونه أوضتها 

فرح:يجي قبل ما يكمل شهر ماشي اخبط فيه وعديتها إنما يخضني كده ويسأل عن اسمي كده كتير 

فرح:طب هو ال بيحصل ده بجد ولا بيتهيالي 

في الوقت ده دخلت ساره 

عند زين

كان واقف عند البحيره 

زين:هي اسمها حلو وهي كمان جميله بس شكلها بتحب البحيره  كان لازم اسالها هي بنت مين 

زين:وانا مالي هي مين أو بنت مين انا لازم انسي الموضوع ده 

ورجع زين البيت وكان قاعد مع أهله في الصالون 

زين:انا همشي الفجر أن شاءالله 

جميله:ليه هتمشي بسرعه كده يا بني خليك معانا يومين ده انا لسه جاي وانا مشبعتش منك 

زين:معلش يا ماما عندي شغل كتير وانا مش هتأخر

جميله:برده هتزعلني

زين بأس رأسها:وانا اقدر علي زعلك يا جميل مش هتأخر

جميله:ترجع بالسلامه يا حبيبي

عثمان:والشغل بتاعك ماشي كويس 

زين:ايوه كله تمام 

سالي:انا هعملكم شاي ونتكلم سوا 

عند فرح 

في الوقت ده دخلت ساره

ساره:انا عايزه اعرف دلوقتي هو فيه ايه ومش هسيبك غير لما اعرف

فرح:انتي تقصدي ايه مفيش حاجه

ساره: قصدي انك بقالك فتره متغيره ولا فيه لما تبقي مبسوطه بطريقه غير عاديه وفي اوضتك طول اليوم ومش بتتكلمي معانا وطول الوقت مش مركزه وسرحانه يبقي فيه ولازم اعرف دلوقتي 

فرح:انتي غلسه علي فكره ومفيش حاجه من ال بتقوليها دي

ساره:احكي سرك في بئر متخافيش

فرح:برضه لا 

ساره: خلاص انا اصلا كنت عايزه اقولك على حاجه وانتي احكي بعدي 

فرح: موافقه

ساره: الصبح وانا في الكلية 

Flash Back

  كانت ساره طالعه من المحاضر هي وهاجر صحبتها 

هاجر:استني هنا في الكافيتريا هجيب سندوتشات وجايه

ساره :تمام 

وراحت ساره الكافتيريا وكانت ماسكه الموبايل ومنتظره هاجر 

وجي والد وقعد :ممكن رقمك

ساره:لا وياريت حضرتك تمشي 

الولد:بس انا مش عايز امشي 

ساره كانت ماشيه الولد مسك اديها

وجي واحد مسكه وفضل يضرب فيه وخده على مكتب العميد 

قاسم:الولد ده يتعمله رفض ده مش جاي يتعلم ده بيضايق في بنات الناس

وهاجر راجعت هو فيه ايه 

حكتلها ساره كل ال الحصل

هاجر:دكتور قاسم هو ال عمل كل ده 

ساره:ايوه 

هاجر:يلا المحاضره التانيه خلاص هتبدا 

ساره: لا انا خلاص هروح 

هاجر: لا انتي مش غلطانه وهنحضر المحاضره

 كانت محاضره دكتور قاسم 

بعد ما المحاضره خلصت والطلاب طالعين 

قاسم:ساره استني انتي 

ساره:نعم يا دكتور

قاسم:عايز رقم والدك 

كتبت ساره الرقم ومشيت 

في الوقت الحالي 

ساره:بس يا ستي ده ال حصل 

فرح :اكيد هيطلب ايدك من بابا

ساره : مش عارفه

ساره:يلا ال دور عليكي متهربيش

فرح :ماشي هحكيلك


 رواية حبي الابدي الفصل الرابع 4 بقلم ايمان هاني
nada eid

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent