رواية عشق الحور الفصل السابع والثلاثين 37 بقلم مروه شحاته

الصفحة الرئيسية

    رواية عشق الحور كامله بقلم مروه شحاته عبر مدونة  دليل الروايات

رواية عشق الحور

رواية عشق الحور الفصل السابع والثلاثين

تحركت عائشه للخارج لتدخل غرفتها بشرود لن تنكر ان سليم استحوذ بالفعل علي مشاعرها بطريقته المتجهمه الدائمه احيانا كانت تفكر بكلمات غيث انه يحبها ثم ماتلبث ان تنفض تلك الفكره جمله وتفصيل سليم لايراها وهناك المئات بل يتمنون نظره واحده منه مع بدا الدراسة بدات تري الصوره واضحه... تهافت الفتيات عليه وصده الدائم لهن احيانا تشعر بالندم لانها اخبرته ان يشارك الفتيات ثم تبعد الفكره عن راسها انه فقط خشي حساب الله وكتمان العلم ليس انه استمع لها... ولكن ماذا الان... سليم يريد الزواج منها قلبها يرفرف وتكاد تقفز للاعلي... ولكن بداخلها خوف ورهبه لاتعلم سببها..... هل سيخبرها انه يحبها.. انه يسهر ليلا امام ارواقه وابحاثه ظنا منه انه يعمل وفي النهايه يجد نفسه شارد ليخط قلمه اسمها دون وعي كما يحدث معها.... هل لهذا السبب كان يماطل في العمليه لقد تعمدت البعد عنه ..... ولكن كانت تتعمد كذلك ان تكون مع مرجان عندما يقوم بالكشف عليه....
احتضنت الوساده لتهمس
#يارب اجمع بينا واجعلني املك قلبه زي ماهو ملك قلبي
--------------------------------------------------
طرق علي باب غرفته جعلته يعتدل جالسا
#ادخلي يابسمه
فتحت الباب وقالت باسمه
#انت عرفت منين ان انا
#من خبطتك تعالي يابسمه
جلست علي طرف الفراش وقالت
#مش جيلك نوم حيران مش كده
ابتسم #لاء قلقان انتي اللي حيرانه... ايه اللي محيرك
تنهدت بقوه
#مش عارفه ياسليم. مش عارفه ممكن اقدر ادخل التجربه دي تاني
#انتي مدخلتيهاش اولاني عشان تدخليها تاني..... يابسمه انتي اتجوزتي شهر واحد يعني ملحقتيش تتعودي علي شكل جوزك مش الحياه الزوجيه
بسمه بدموع
#ايوه بس حسام كان طيب وانا كنت بدات احبه فعلا وو
قاطعها
#بداتي تتعودي عليه... مش تحبيه... يمكن ربنا سبحانه وتعالي مخلكيش تتعلقي بيه عشان ليكي نصيب في غيره.... غيث راجل يابسمه هو صحيح مهرج.. وكل حاجه عنده هذار
قاطعته #دا غلبان اوي ياسليم بيداري وجعه بالضحك ... عارف وهو بيتكلم معايا... قلبي وجعني عشانه.... كان بيحب مراته اوي بجنون... صعب عليه اوي وهوبيتكلم
#انتي مرتاحله مش كده
#مرتحاله منكرش بس
#خايفه... متخفيش ... غيث عارف ربنا انتوا الاتنين ظرفكوا زي بعض ومحتجين بعض يابسمه
#مهو قالي كده بس مش عارفه اطمن
#انتي خايفه من غيث ولامن التجربه نفسها
#من الاتنين... غيث غريب عني ووخايفه اتعود عليه يروح هو كمان
#استغفري ربنا يابسمه... محدش يعرف عمره ولايقدر يزوده لحظه
استغفرت وقالت
#انا مقصدش بس غصب عني خايفه
#صلي وربنا يطمن قلبك
#يعني انت شايف اني اوافق
#رايي انك توفقي بس الموضوع كله في ايدك اللي انت عاوزاه انا في ظهرك وعلي فكره هو طلب يكلمك عشان ابوكي قاله انك رافضه الجواز ومتخليش الصله بتاعه حور او ان ربنا قسملي مع عيشه دا ياثر عليكي غيث نفسه قلي كدا قبل مايمشي.... بس قليلي بقي انتي سيبتيه ومشيتي ليه دااتصدم
احمر وجهها وقالت بخجل
#اصلي مش عرفت ارد... سيبك مني بقي انت قلقان ليه
#يعني عادي... انت عارفه يابسمه فرق المستوي بينا وبينهم ومكنتش حابب... انها تحس بفرق و
قاطعته
#علي فكره عيشه مش كده خالص
من ساعه ماعرفتها وأنا حاسه انها واحده مننا زي ماتكون متربيه في وسطينا.... انت بتحبها صح علي فكره الكل ملاحظ الحكايه دي
هرب بعيناه منها
#ملاحظها ازاي يعني
لدغت خده
#ياسليم على بسمه برضه داانت كان نقصلك دقيقه واتقوم تضرب غيث قبل ماتعرف انه اخوها نظراتك
#لاء انا مش ببصلها حرام
#كداب ياسليم... داانت بتاكلها بعنيك ودا مش طبعك
دفعها فكادت تقع وقال بغيض
#امشي بره انتي ايه اللي مقعدك معايا
#اه دوست علي الجرح مش عيب عليك ياشيخ سليم يابو عين زيغه علي عيشه بس
قالت جملتها وتحركت ركضا ناحيه الباب فقال بحنق
#قلتلك برررررره ياجذمه
#اوبس سليم بيشتم #استغفر الله العظيم داانتي اللي يقعد معاكي يخسر دينه
اشاحت بيدها وقالت
#انا هروح اكل الشيكولاته اللي جيبها غيث
#دي بتاعه الواد ياطفسه
#لاء مانا اللي باكلها ده بيجيب شويه شيكولاته اييييه رهيبه..
تحرك خلفها #طب ماتجيبي حته
#بعنيك ياسولم... دي الشيكولاته اللي جيبها ختشيبي
ضرب كفيه
#بقي خطيبك عشان لوح
شيكولاته
#ياحبيبي داانا ابيعك شخصيا بلوح شيكولاته
اشاح بيده.وقال ضاحكا
#امشي ياهبله.... بت يابسمه هوااا انت متعرفيش عيشه بتحب الشيكولاته ولالاء
#ياحبيبي مفيش انثي مبتحبش الشيكولاته.... يلا ياعم سلام بقي انا هدخل اخد يحيي في حضني وانام...
عاد سليم ليستلقي علي فراشه مره اخري وعقله يرسم احداث يوم الغد

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية عشق الحور) اضغط على أسم الرواية
رواية عشق الحور الفصل السابع والثلاثين 37 بقلم مروه شحاته
حبيبة

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent