رواية عشق الحور الفصل السادس والثلاثين 36 بقلم مروه شحاته

الصفحة الرئيسية

    رواية عشق الحور كامله بقلم مروه شحاته عبر مدونة  دليل الروايات

رواية عشق الحور

رواية عشق الحور الفصل السادس والثلاثين 

جلس غيث علي المقعد موليهم ظهره
#اقعدي يابسمه
جلست علي المقعد تفرك يديها بتوتر
#انتي متوتره كدا ليه
قالت بتوتر #مستغربه الموقف مش اكتر ... مش متعوده ااقعد مع راجل غريب لوحدنا
قال بمرح #لوحدنا ايه داحنا امه لااله الاالله بتبص علينا بس انا طلعت لئيم ادتلهم ظهري
كتمت ضحكاتها فقال
#علي فكره ضحكتك حلوه انت بسمه مينفعش تخبيها ... وغمازاتك جميله اوي ... وعنيكي
قالت بحرج #انت زودتها اوي
#طب خلاص انا بحاول افكك بس وافتكرك فكيتي ..اسمعيني بقي انا وجاسر اللي ربنا عمي اللي هو ابو جاسر ... كان شديد اوي لدرجه القسوه يمكن مكنش بينولني من قسوته كتير .... بس قسوته دي اللي طلعتنا رجاله نشيل المسؤليه ... منكرش كنت بلعب بديلي شويه وانا في الجامعه ... لحد ماشوفتها،،،،،،،،، سما كانت زميلتي في الكليه رحت لبابا عشان يخطبهالي رفض ،،،،،،،قالي لما تبقي راجل معتمد علي نفسه ابقي اتجوز ... فضلنا نحب في بعض تلت سنين ... وبعدين اتجوزنا .... عشت معاها احلي دنيا اربع شهور وقالتلي انا حامل كانت بتنطط زي اي عيل صغير انا بعشق الاطفال ..عدي شهرين وانا عايش, في حلم كنت بقعد بالسعات اتكلم مع بطنها عشان ابني ولابنتي اللي جوه تسمعني وتعرف صوتي كل يوم اخدها في حضني وانام احلم بيه مره شبهي مره شبهها ... لحد ما صحيت من الحلم علي اسوء كابوس ..اول مره مرحش معاها عند الدكتوره كنت تعبان اوي وسخن ونايم في السرير .... قلتلها هاخد علاج وابقي كويس ونروح سوا بكره قلتلي لاء هروح عشان ميعادي ،،،،،،،،سواق ترله ضارب حشيش هرسها تحت العجل
فرك جبهته ومرر يده في شعره واكمل بتمزق حقيقي وهو يرفع يده
#مكنتش فيها حته سليمه كانت حتت .... معرفتش اغسلها مودعتهاش ...كنت بموت وانا بحطها في التراب حبيبتي بتخاف من الظلمه سيبوني انزل معاها عشان متخفش .... مفوقتش الاوجاسر بيضربني
بالقلم وبيصرخ في وشي فوق حرام .... وقعت واتخرست جاسر جبلي دكتور نفسي وهو اللي قرر اني اسافر باريس في مؤسسه هناك بتعالج حالات
الاكتئاب دي ...... فضلت سنه في المؤسسه صورتها وهي متقطعه مش عايزن تروح من عيني .... مع الوقت بدات حالتي تستقر وخرجت،،،،، بس مقدرتش ارجع هنا كنت خلاص اتاكدت اني عايش وهي راحت ،،،،،بس انا مش حي،،،،،،، فضلت اتنقل من بلد لبلد ،،،،،،كنت بشتغل اي حاجه وكل حاجه كنت عايز انسي وبس .... انسي انا مين عشان لو افتكرت هفتكرها ،،،،،،،يمكن قدرت انسي غيث بس مقدرتش انساها.... رحت للباب اللي هجرته وقفت عليه وقلت يارب خفف عني الوجع اكتبلي الصبر معنتش قادر .... بقيت حاسس اني بغمض عيني مش هفتحها ،،،،،قلت ارجع عشان لما اموت ادفن جنبها .... ورجعت .... اول حد قلبي يتعلق بيه كان يحيي ... معرفش اتعلقت بيه اوي ليه حبيته بجد .... وبعدين ام يحيي كل اما افكر فيها احس اني خاين .... بس غصب عني بتعلق بيها كل يوم وبتعلق اكتر بيحيي انا قلت الكلام دا مش عشان اصعب عليكي ولااشوف دموع حلوه في عنيكي لاء .... انا بقولك كده عشان انا اكتر واحد عارف وجعك وحاسس بيه .،،،،،بس الوحده وحشه اوي،،،،،، عشان كده انا جيت بطلب منك تحطي وجعك علي وجعي ونداوي بعض ،،،،،،،انا محتاجلك ...وانتي كمان محتاجالي،،،،، جيت اطلبك من ابوكي ،،،،،،عاوزك زوجتي في الدنيا وعاوزك انتي وسما في الجنه تقبلي .... تقبلي تعفري مع قلبي وتسيبني اعافر مع قلبك،،،،،،، تقبلي تبقي نبني سوا حياه جديده ...نعوض بعض عن اللي راح واكون اب لابنك قلتي ايه
#اااااااا
#ايه ياماما مالك في ايه
هبت واقفه وانصرفت الي الغرفه تحرك جاسر نحوه ووضع يده علي كتفه
#انت هببت ايه
#مش عارف بقي شكلي طينت الدنيا كلمتها بصراحه
هب غيث واقفا واقترب من محمود وسليم
#اسمع ياسليم سواء بسمه وفقت او موفقتش ده ملوش اي علاقه بيك انت وعيشه احنا مش عيال صغيره دا نصيب تمام
سليم #تمام
جاسر # تمام ياسليم يبقي هنستناك بعد العشا عشان تتكلم انت كمان معاها .. وربنا يتمملكوا بخير ممكن بقي تندهلي حور عشان عاوز اروح انام
هب سليم واقفا فاعطاه غيث بعض الحلويات
#معلش اديهم ليحيي عشان مشفتوش النهارده
محمود #عشان نايم
بعد قليل ترجل الجميع الي البيت ... وماان خطي للداخل التقي بعيون حاده مزعجه ذكرته بحوار الصباح زفر بقوه والقي التحيه وقال باقتطابه
#تعالي ياعيشه عاوزك
قال جملته ودخل جناح حور ليغلق مجال الحوار بينه وبين عزه فصفيرته مجهده ولن تحتمل ضغط الان
جاسر #ادخلي ياعيشه
عائشه #في ايه ياحور انتي تعبانه
حور #لاياحبيبتي انا كويسه
عائشه #في ايه ياابيه
جاسر #شوفي ياستي احنا كنا ريحين نطلب بسمه لغيث
هبت واقفه وقالت بسعاده #بجد
جاسر #يابت اتهدي لمااكمل كلامي ...كنا لسه هنتكلم خرج علينا سليم من القوضه افتكر ان ابوه فاتحنا في كلام تاني هو كان عايز يقوله فدخل في الخط غلط
عائشه #مش فاهمه
حور#يعني سليم عاوز يجوزك
اتساع عيناها ببلاهه جعل جاسر وحور يتسائلا
#في ايه ياعيشه
هزت راسها بقوه
#مين عاوز يتجوز مين
ربت جاسر علي كتفها وقال
#سليم عاوز يتجوزك انتي ياعيشه هو احنا عندنا بنوته غيرك
قالت بغيض منفعل
#ودا من امتي دا مش بيطيق يشوف وشي....
جاسر بثقه #اسمعي وافهمي اللي هقولهولك كويس.... سليم بيحبك بجد ... واللي كان مخليه مش عوز يتكلم انه شايف ان مستواه المادي ااقل مننا وعلي قد مانا كنت مخنوق منه علي قد مااحترمت كلامه جدا... سليم راجل ومش عاوز يحس ان مراته اعلي منه
قالت بحيره
#هو قالك كده.... بس انا عمري مااتنطت علي حد ومش بفكر بالطريقه دي من اصله
جاسر #انا عارف بس هو حاسس انه هينزلك من مستوي لمستوي ااقل وهو ده اللي كان مخليه ساكت
عائشه بحيره #طب وايه اللي حل عقده لسانه فجاه
حور #ااااني.... اصل سمعته ان متقدملك عريس... ياقلب امه دا سمع من هنا جاب الوان الطيف كلها ودخل قوضته ورزع الباب في وشي انا وبسمه.... والله ياعيشه مش عشان هو اخويا اللي مربيني بس بجد سليم راجل وبيحبك ودا بقي اضمنلك انه صفحه ناصعه البياض لسه بظبط المصنع يعني هتشيلي التكت وتحطيه في الفيشه هيشتغل فل
امسكها جاسر من ملابسها
#ايه اللي انت بتقوليه ده
انكمشت #هو اااانا يعني ااقصد انه عمره ماعرف واحده قبل كده يعني ومش هيبص لحد
تركها وقال بغيض
#ابقي وضحي كلامك يازفته...
زفر بقوه
#شوفي ياعيشه سليم جاي بكره عاوز يكلمك في ظروفه قبلتي يبقي تمام رفضتي دي حريتك....
روحي صلي استخاره وربنا يكتبلك الخير
#حاضر ياابيه

يتبع الفصل التالي اضغط على (رواية عشق الحور) اضغط على أسم الرواية
رواية عشق الحور الفصل السادس والثلاثين 36 بقلم مروه شحاته
حبيبة

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent