رواية احببت من الفصل السادس والثلاثون والاخير 36 - بقلم فريدة عبد الفتاح

الصفحة الرئيسية

رواية احببت من  الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم فريدة عبد الفتاح

رواية احببت من  الفصل السادس والثلاثون 36

والعائله كلها متجمعه على سفره واحده


بتيجي طفله ولابسه فستان شبه سندريلا وبتقول بابا بابا الحق شمس هي ونور بيتخانقوا مع بعض ونور بيقول لها لو لبست كده ثاني انا هاضربك


شهاب بضحك: ماشي يا قلبي بابا روحي قولي له ان هو جاي دلوقتي


نجمه بطفوله: حاضر يا بابي


شهاب: جر ايه يا سامر ما تلم ابنك بعيد عن بنتي بدل ما اقوم اعلقهولك


سامر بضحك: وانا مالي


ادهم: الصراحه كده يا شهاب شكلك وحش قوي ونور شاقط شمس وابني سهيل شاقط بنتك نجمه


شهاب: والله بقى كده طب انا هاعلق لكم عيالكم والدكر فيكم يجيء ينزلهه


وراح شهاب وراء الاولاد وبقى يجري وراهم وبالفعل علقهم من هدومهم


سامر: اي يا ادهم انت هتصيبوا معلق العيال كده


ادهم: برحتوا الصراحه عندوا حق العيال شقطوا منه البنات بيعملوا فيه زي ما كان بيعمل في البنات زمان

وكمل بضحك. الدنيا سلف ودين


سامر: اذا كان كده ماشي


اتلم حوالين شهاب ثلاث بنات وكلهم بيقولوا نزلوهم يا بابا ويا خالوا


شهاب: لا


قمر من وراها: نزل العيال يا شهاب انت هتعمل عقلك بعقلهم


شهاب: يعني قولي لي اعمل ايه ما هو بصراحه كده بناتك اللي غلطانين


قمر: لي عملوا اي


شهاب بحب: طلعوا حلوين ليكي


قمر: لا هم حلوين ليك انت


ساره بمقطعه: حبوا في بعض انتم وسيبوا العيال متعلقه


زهرة: يله يا شهاب نزلهم بقا هم عملوا اي يعني 


شهاب: لا والنبي يا اختي ما تعرفيش هم عامله ايه انا هاقول لك هم عملوا ايه البيه ابن سامر بيزعق للبنت وبيقول لها ما تلبسيش كده ثاني احسن اضربك وهو ماله هو كان ابوها لكن انا ابوها اهو وما كلمتهاش وما قلتلهاش حاجه وهو مال ابوه بيها اساسا


نور وهو متعلق: مالي ونص وتلاته تربع انا باخاف عليها بس اذا كنت انت ما بتخافش عليها فانا باخاف وباغير عليها كمان ومش عايزه تلبس كده قدام حد


شهاب بصدمه: نعم يا خويا 

وكان ريحه يضربه لولا سامر اللي حاش عن ابني


سامر بضحك: جرى ايه يا شهاب الولد بيغير على البنت ومن حقه الصراحة

 وانا بصراحه كده يعني قررت ان انا اطلب ايد شمس بنتك لابني نور


شهاب: ابداا علي جثتي مش موافق طبعا


بس لاقي حد بيشد من رجل البنطلون


شمس: بس انا موافقه يا بابا انا باحب نور ونور بيحبني ولما نكبر هنتجوز


شهاب بصدمه: الحقيني يا قمر خلاص بناتك هيقتلوني


قمر بضحك: ولسه انت شفت حاجه


نجمه: بابا بابا وانا كمان


شهاب: وانتي كمان اي


نجمه: عاوز اتجوز سهيل عشان انا باحبه وهو بيحبني


شهاب اقعد علي الكرسي بصدمه يا رب انا عارف ان انا غلطت زمان بس متعاقبنيش في بناتي


قمر بضحك: معلش يا شهاب اهو ده اللي انت كنت بتعمله زمان اه بيتردلك


شهاب:حتي انتي كمان

علي العموم ماشي ام نشوف اخرته


قمر: طب نزل العيال ويلا بقى على السفره عشان الاكل جاهز


شهاب: ماشي يا قمر وامري لله


شهاب نزل العيال وكل شويه يضرب فيهم كانه بيهزر معهم بس هو كان بيضربهم بغل وغيره على بناته بس ما كانش ضرب بيوجع كان ضرب هزار


♕( اولاد شهاب وقمر/

شمس وهي عندها ثمانية سنين


نجمه وهي عندها خمس سنين) ♕


♕( اولاد سامر وساره/

نور وهو عنده تسع سنين 


~اه يا جماعه نور ده اسم ولد وبنت يمشي الاثنين عادي زي ما شمس برده تمشي الاثنين عادي ولد وبنت~) ♕


♕( اولاد ادهم وزهره/


سهيل وهو عنده ست سنين


وضي وهي عندها ثلاث سنين) ♕


بعد ما خلصوا اكلوا وقعد يهزروا مع بعض و قد وقت لطيف وحلو مع بعض وسط تجمع عائلي جميل 


قمر: يلا يا شهاب بقى تعال وديني الترب عشان عايزه ازور اهلي


شهاب: ماشي يا قمري


راحت قمر وشهاب الترب وزارت اهلها واروا ليهم الفاتحه

 


~طبعا هم قراوا الفاتحه على روح جميله مامتها قمر وايهاب ابو ساره وسعاد اللي ماتت من فتره قصيره لكن حسن سافر بره هو وام شهاب عشان يعمل عمليه عشان رجليه ومنى ام قمر الثانيه سافرت هي مع جوزها هي واولادها واستقروا بره~


بعد ما خلصوا


شهاب: قال قولي لي يا قمر هو انا احببت من


قمر: احببت من في مين يعني هو انت بتخوني


شهاب: باخونك بس ايه يا قمري وانتي ماليه علي دنيتي انت وبناتنا ربنا يديمكم لي وما يحرمنيش منكم ابدا


قمر: امال بقى قصدك ايه بي احببت من


شهاب: يعني انا مش عارف دلوقت هل يا ترى حبيت الوحش المقنع ام قمر البنت الضعيفه قام قمر اللي هي الوحش المقنع والبنت الضعيفه ام قمر المحاميه الشاطره الماهره ام قمر الام المثاليه والزوجه المثاليه قام قمر اللي عاشت معي اجمل قصه حب انا احببت مين فيهم كلهم


قمر: بتحبني انا في كل احولي


شهاب: باتكلم بجد انا حبيت مين الوحش المقنع ولا قمر الضعيفه ولا قمر اللي معي دلوقتي انا بجد انا توهت ما بقتش عارف


قمر: عادي يا شهاب اهم حاجه ان انت بتحبيني انا في كل شخصياتي


شهاب: باحبك انت يا واثق انت بس على العموم انا باحبك يا قمر


قمر: وانا باحبك وباموت فيك


شهاب: بس برده انا احببت من


ضحكه قمر على شهاب ومش يروحوا وعاشوا اسراه سعيده ما انتهتش من المشاكل اه بس بذكائهم وحبهم لبعض قدر يحلوها


بس السؤال هنا يا عزيز القارئ برايك 

شهاب احب من هل حب الوحش المقنع اللي من غير ما يشوفها ولا يعرف اسمها قال ان هو بيحبها ولا حب قمر الضعيفه اللي اتجوزها بسبب رهان وعاش معها وقال ان هو حبها ولا حب قمر الجديده اللي عرف ان هي الوحش والبنت الضعيفه في نفس الوقت يا ترى هو حب مين 

يا ترى احببت من


تمت

تابع ايضا "رواية احببت طفلة" كاملة عبر دليل الروايات للقراءة والتحميل

google-playkhamsatmostaqltradent