رواية خيانة زوجي الفصل الثاني 2 - بقلم سولييه نصار

الصفحة الرئيسية

رواية خيانة زوجي البارت الثاني 2 بقلم سولييه نصار

رواية خيانة زوجي كاملة

رواية خيانة زوجي الفصل الثاني 2

-طلع ابنك.
قولتها وانا بعيط واديته التقرير وخرجت بسرعة من المعمل وانا بعيط ...كنت بمشي وانا بعيط وحاسة اني همو*ت وانا بتخيل ان اللي قدمتله حياتي كلها خا*نني بالطريقة دي ...
فجأة حسيته مسك دراعي وقال:
-ممكن بس تديني فرصة اشرحلك ...ابوس ايديكي يا هنا متض*يعيش حياتنا عشان نزوة ...
ضحكت وانا بقول :
-لما ابقي اخو*نك واطلب السماح هقول انها نزوة يا محترم ....
زقي/ته ومشيت ...مرضيتش اروح لأهلي عشان متكبرش الم*شكلة ...قررت اروح عند اختي حنان المتجوزة ...
........
وقفت قدام الباب وانا متوترة وماسكة دموعي بالعافية بس قررت اخبط...
فتحت اختي الباب وقالت بدهشة:
-هنا ايه...
قاطعتها وانا بقول:
-جوزك والولاد.هنا ؟!
هزت راسها بلأ ولسه هتتكلم حضنتها وانا بعيط ...
حضنتني حنان جامد وهي مرعوبة ...مكنتش فاهمة ايه اللي بيحصل بالضبط ...بس سابتني ابكي وافضي حز*ني وقه*ري ...
......
بعد شوية بعد ما حكتلها كل حاجة بالتفصيل ...
-يا مصي*بتي وحامل منه كمان؟!
هزيت راسي وانا بعيط وقولت:
-جوايا نا*ر يا حنان ....أنا مقصرتش معاه عشان يعمل كده ...ده حتي لما عرفت اني مش هخلف قولتله اتجوز ده حقك ومش هزعل وهقبل ان واحدة تشاركني فيك ...بس هو أرتكب الز*نا يا حنان اختار يعص*ي ربنا  ...أنا مقه*ورة عليا وعليه وعلي البنت الصغيرة دي اللي لو اهلها عرفوا هيق*تلوها ...ده د*مر مستقبلها خلاص ...قض*ي عليه ..مش عارفة أعمل ايه انا تعبانة ومحتارة ومقه*ورة ...
حضنتني حنان وقالت:
-طيب اهدي وارتاحي دلوقتي ...فكري في نفسك بس مش فيهم هو الاتنين زبا*لة ميتساهلوش تقلقي عليهم ...جوزك خا*ين والتانية رخي*صة عرفت انه متجوز بدل ما تبعد وافقت تبقي علي علاقة معاه ...هو الاتنين من طينة واحدة ...
هزيت راسي  وانا بقول:
-ممكن ابقي عندك النهاردة ...انتي قولتي جوزك. الاولاد راحوا لبيت جدهم وهيباتوا صح ..
هزت حنان راسها وقالت:
-اه يا روحي هيباتوا هناك يومين كمان ...اقعدي واهدي لحد ما تشوفي هتتصرفي ازاي ...
هزيت راسي وانا موافقة كلامها بس قولت :
-معلش يا حنان بلاش تقولي لأمي وابويا  اللي حصل بالله عليكي ...لحد ما أنا أعرف هحل المش*كلة ازاي ..
هزت حنان راسها وسكت وانا دماغي بتودي وبتجيب ...حطيت ايدي علي قلبي وانا بسأل نفسي ليه عمل كده ؟!ده أنا بنفسي قولتله اتجوز عشان أنا مبخلفش ...عمري ما قصرت معاه ...ولا رفضتله طلب ...يبقي هو ده جزائي ...هو غر*ق نفسه وغر*ق بنت صغيرة وابنه اللي لسه هيجي ...الله يسامحك يا انور لاني عمري ما هسامحك ...
.....
تاني يوم صحيت علي رنة تليفوني ...رديت علي التليفون من غير من اعرف مين اللي علي التليفون واتجمدت وانا بسمع صوت رانيا وهي بتقول:
-الحقيني يا مدام هنا ابوس ايديكي أنور بعد ما مشيتي امبارح قالي انه مش هيتحمل مسؤولية الطفل ده واداني فلوس عشان انزله...ابوس ايديكي ساعديني أنا خايفة انزله تحصل حاجة واخواتي  يعرفوا   ...ساعديني أنا مليش بعد ربنا حد غيرك ...استري عليا ...
مقدرتش اتجاهلها رغم ان كنت متعصبة منها لانها غلطت في حقي زي انور ...هي البنت اللي جوزي خ*انني معاها...كان مفروض أقل حاجة اقولها تروح في ستين دا*هية واقفل السكة  في وشها بس مقدرتش ...اتنهدت وقولت:
-تمام هلبس واتصل بيكي واقولك تقابليني فين.
.....
بعد شوية فتحت باب شقتي ولقيت انور قدامي كان نايم علي الكنبة وحاضن صورتي...كان شكله فعلا تعبا*ن بس أنا مقدرتش اتو*جع عشان لان الو*جع اللي في قلبي كان اقوي بكتير ...
-انور 
قولتها بصوت عالي عشان يقوم ...فتح هو عينه وصحي أول ما شافني اتنفض ومسك دراعي وقال:
-حبيبتي انتي هنا ...هنا بالله عليكي سامحيني أنا .
قاطعته وقولت:
-عايزني اسامحك؟!
هز رأسه وقال:
-ايوة طبعا ...ده أنا همو*ت من امبارح عشانك..
ابتسمت وقولت:
-تمام عايزني اسامحك يبقي تتجوز رانيا!!!

رواية خيانة زوجي الفصل الثاني 2 - بقلم سولييه نصار
أيمن محمد

تعليقات

ليست هناك تعليقات
إرسال تعليق
    google-playkhamsatmostaqltradent