رواية حور ياسين الفصل الخامس و العشرون 25
رواية حور ياسين الفصل الخامس و العشرون 25
حور زعلت بس مبينتش بعد خمس دقايق سعاد دخلت ياسين يابني في واحد برا عايزك
ياسين: تمام انا خرجلو اهووو ياسين قام
ملك لي حور: ربنا يستر كل مرة تبقا بي نصيبة
حور: ها
ملك: هو اي اللي ها انتي مش معانا ليه يا بنتي
حور بتوتر: لا عادي مفيش حاجة
ياسين دخل: حوور
حور قامت: نعم
ياسين راح عندها: هاتي ايدك
حور بستغراب: نعم....
ياسين: بقولك هاتي ايدك اي اللي مش مفهوم في كدا
ياسين مسك ايد حور وطلع علبة من الشنطة اللي كانت في ايدو وطلع خاتم جميل جدآ جدآ ولبسو لحور
حور وملك وسيف متنحين لسه
ملك: سيف هو اي اللي حصل دا
سيف: ملك لو انا نايم صحيني
ملك: لا انت صاحي اصلآ
ياسين: حور الخاتم متعنهوش من ايدك انتي سامعة
حور: ها...
ياسين: هو اي اللي ها
حور بصت عل ايدها اللي فيها الخاتم: هو دا خاتم
ياسين بضحك: لا عفريت انتي سمعتي انا قولت اي
حور: ايوآ
منال: هو مش المفروض الخاتم دا تكون بنتي اللي لابسا ولا اي يا ياسين
ياسين:حور مراتي وانا حبيت انها تكون لابسة خاتم عندك مانع ولا اي
ايمان بغيظ قامت وطلعت اوضتها
ياسين: ماما ادهم طلب ايد ملك وانا موافق عايز رأيك انتي و ملك عشان ارد عليه هو طالب ايدها من سنتين وانا قولت انو لسة بدري
حنان بفرحة: انا موافقة ادهم بقالنا سنين نعرفو وهو كويس ومحترم وانا بحبو
ياسين: وانتي يا ملك
ملك بكسوف: ها اللي تشوفو يا ابيه
ياسين: لا انا عايز جواب منك انتي ها موافقة ولا لا
ملك: موافقة
اسماء: مبروك يا لوكا
ملك: الله يبارك فيكي
حور بفرحة حضنت ملك: مبروك يا حبيبتي
ملك: الله يبارك فيكي عقبالك
سيف بخبث: قريب اووي ولا اي يا حور
حور بعدم فهم: هو اي اللي قريب
سيف: ياسين في واحد صحبي طالب ايد حور مني وانا موافق انت اي رأيك
ياسين: عايز رأيي خد وادلو لكمية في وشو ونزل في ضرب ملك وحور حاولو يبعدوهم معرفوش
حنان: ياسين
ياسين:...
حنان بزعيق: سيب اخوك ي ياسين
ياسين ساب سيف
ياسين بغضب: سيف لو فتحت سيرة جواز حور صدقني هفتح. دماغك انت فاهم
حنان: مانت وحور هتطلقو اي المانع بقا انها تتجوز
ياسين: انا قولت مفيش طلاق حتى لو هي اللي عايزة كدا سمعتوووووو
سيف بستفزاز: ليه ما انت هتجوز ايمان مش معني هي
ياسين: حورمش هتبقا غير ليا اما جوازي من ايمان فا دا عشان امي غير كدا لا
منال: يعني اي
ياسين: يعني انا بحب حور ادا بنتك لا خلاص فهمتي
حنان: ياسين اي اللي بتقولو لي خالتك دا انت اتجننت
ياسين: لا بس بقول الحقيقة انا بحب حووور
حنان: وقولتهالك مرة يا انا يا هي ي ياسين
سيف: ي ماما دي حور بنتك اللي ربتيها واللي بتحبيها
حنان: بنتي اللي خلت ولادي التلاتة يقفو قدامي ويتخنقو معايا عشانها ولا بنتي اللي ربتها وكنت معاها وفي الاخر راحت لي امها اللي رمتها ليا وهي صغيرة
حور بدموع: انا عمري ما اخلي يرد عليكي انتي امي اللي ربتني وكانت معايا وقت تعبي ونجاحي وفشلي وعياطي مسبتنيش ثانية وانا اذا كنت ساكتة لي منال هانم وايمان فا دا عشانك مش اكتر واه صح لما انا مشيت ورحت عند ماما هناء عشان هي مريضة عندها ورم في دماغ وكان لازم ابقا معاها انا كنت ساعتها هستأذنك واقولك وانتي يا ماما مكنتيش طيقاني اصلآ ودا اللي شجعني اني امشي بس مهما حصل انا بحبك وانتي امي مهما زعلتي مني معأني معرفش انا زعلتك في اي اصلآ بس لو انتي عايزة ياسين يطلقني خلي يطلقني وانا والله ما هتشوفي وشي تاني حتى لو بعدي عن اغلي الناس في حياتي هيوجع قلبي ويريحكم انا مش هفكر ثانية ودا وعد مني ليكي
منال بتصقيف: خلصتي تمثيل
حور بجمود: هه مش انا اللي بمثل وانتي عارفة ومتأكدة يا منال هانم ولو الاول كنت بسكت دلوقتي لا وصدقيني هتزعلي من ردة فعلي انتي فاهمة وطلعت على اوضتها
ملك: اظن كدا كفاية اوووي انا طالعة فوق
وطلعت ورا حور هي وسيف
ياسين: امي انا مش عايز اخسرك ولا اخسر حور فبلاش تخليني اموت ببعد حور عني عشان انتي عارفة ان محدش يكسب في مقارنة معاكي وانك اغلا من الكل عندي وطلع اوضتو
منال: حنان انتي هتسكتي
حنان: انا مش عارفة اعمل اي مش عارفة اصدق حور ولا لا والله تعبت انا خايفة اكون بظلمها واخسر ابني
منال بخبث: انتي صدقتيها ولا اي يا حنان انتي عارفة انها بتمثل زي امها ولا نسيتي
حنان: لا منستش بس انا عارفة حور انا اللي مربياها يا منال وحاسة ان كل كلامها حقيقي مش بتمثل
منال: يوووو انتي حرة بقا لما تبقا تاخد منك كل حاجة متبقيش تزعلي انا طالعة انام منال طلعت وحنان قامت طلعت اوضتها
عند حور اول ما دخلت اوضتها قعدت بهدؤ ملك دخلت وراها
ملك: حور انتي كويسة
حور: ايوآ
ملك: اومال ليه الهدؤ دا
حور: مش هعيط زي كل مرة انا تعبت من حور اللي بتفضل تعيط كل شوية لازم ابقا اقوا ولا اي
ملك: كلامك صح
حور: عارفة المهم خلي بقا ياسين يحدد الخطوبة قريب عايزة احضر فرح بدل الملل دا
ملك: لا والله لا طبعآ انا اتكسف اقولو حاجة
حور: لا والله دا على اساس انك مش بتحبي ولا اي
ملك: يووو خلاص بقا يا حور
حور: هههههه خلاص خلاص سكت اهووو
سيف دخل بستغراب: انا قولت هطلع الاقيكي معيطة ومن كلام ماما وخالتي
حور: دا كان زمان
سيف: هعمل نفسي مصدق المهم بقا محدش لاحظ حاجة
ملك وحور: اي
سيف: انا بقول انتو اغبيا المهم ان ياسين اعترف بي حبو مثلآ لي حور
ملك: ايوآ صح
حور: كان بيكدب
سيف: لا مكنش بيكدب انتي مش شايفة خريطة العالم اللي على وشي دي ولا اي لما قولت ان حد طلب ايدك مني
حور وهي بتبص على وش سيف: هو لو عل شكل وشك فا هو بقا شوارع بجد وضحكت هي وملك
سيف: لو خلصتو ضحك قولولي
ملك: خلصنا طب هنعمل اي وبذات ان خالتك مش ناوية تسيب ياسين الا لما يتجوز ايمان
سيف: انا بقا هقولك على خطة هتخلي ياسين يقع بس حور توافق تساعدنا
ملك: بالك عليكي يا حور وافقي وبعد نص ساعة محايلة على حور
حور: تمام موافقة
سيف: اوف اخيرآ الخطة هتبقا........
عند ياسين طلع اوضتو ومسك فونو ورن على...
في اوضة شبه ضلمة
....1: ياسين اعترف بحبو لي حور هنعمل اي
....2: اي انتي بتقولي اي
....1: هو دا اللي حصل بعد ما مشي دكتور بتاعهم جاب خاتم ولبسو لي حور وحكت اللي حصل
....2: اووووف اقفلي غوري يلا وانا هتصرف وقفل
...2: مش هتبقي غير ليا يا حور قلبي حتى لو بموت ياسين مش هتفرق المهم انتي
- تابع الفصل التالي "رواية حور ياسين" اضغط على اسم الرواية