رواية حورية الحديدي الفصل الرابع والعشرون 24 - بقلم منوش

الصفحة الرئيسية

  رواية حورية الحديدي الفصل الرابع والعشرون 

رواية حورية الحديدي الفصل الرابع و العشرون 24


الممرضة : مبرووك عمر بيه مااشااء الله بنوتة ذي القمر 
عمر : الله يبارك فيكي طب مرااتي فين
الممرضة : هي دلوقتي في *** كمان ساعة وتدخلهاا
نور بسعاادة : مبروك ي حبيبي
عمر بصدمة: الله يبارك فيك ي مامااا بس انتي اجيتي امتى
نور بحب : لساا واصلا علطول وفورا اجيت لهناا
عمر : ليلتي جابت لي بنوتة ي ماماااا
نور : تربى بعزك ان شاء الله 
عمر بسعاادة : اناا مبسوط اااوي
نور : ي رب يبسطك كماان وكمان
.............
ابتعد عنهاا بعد مدة طويلة قضاه ينهل من نعيمهاا المهلك 
يوسف بلهااث : كل مرة المسك فيهاا بحسهاا اول مرة
حور : وانت فاكر اول مرة لمستني فيهاا امتى
يوسف بحب : هههه هقولك اول ماا بقيتي مرااتك 
حور : بس اناا وقتهاا مكنتش عاارفة وانت عمرك ماا اتعديت حدودك معااياا لحد يوم ال عرفت فيه انك جوزي 
يوسف : مش ااوي بعنى
حور : انت مخبى عني ااي ي يوسف
يوسف : هقولك اناا اول ماا الماذون اعلن جوازناا شرعاا هطيتلك حبوب منوم في العصير وشربتهولك وانت بعدهاا نمتي ومحستيش بحااجة فااناا استغليت انك فاقد عن الوعي فبوستك اول بوسة كانت جميلة اااوي فضلت ابوسك لوقت طويل مقدرتش اتحكم  في نفسي وانتي بقيتي حلالي 
حور بغضب : وبوستني كماان امتى واناا مش عاارفة
يوسف: ههههه مش فااكر من كترهم
هجمت عليه مثل القطة الشرسة غير ابه بذااك الشرشف الذي كشف عن جسدهاا العااري بسخااء 
حور بغضب : ي قليل الادب ي ساافل ي قليل الادب مش متربي والله ي يوسف انت مشفتش نص دقيقة تربية
لم يهتم بضربااتهاا بل صب تركيزه على جسدهاا المكشوف امامه بسخااء وجسده يشتعل من الرغبة مجدد راات انه لا ينظر لهاا بل ينظر ل لهناا وشهقت بعنف وهي تلعنه 
يوسف برغبة : وقفتي ليه مااتكملي ضرب
حور : اخرس ي قليل الادب 
اعتلهاا من جديد وكبل ذراعيهاا للاعلى 
يوسف : انتي محتااجة ربيااى ي حوريتي واناا هكسب فيكي ثوااب واربيكي
انقض عليهاا بجموح عااشق لهاا حد النخااع يبثهاا عشقاا وحباا وتستقبله جنونه بلهفة عااشقة
ابتعد عنهاا بعد مدة طويلة جداا وهو يلهث بعنف فهي توصله لاعلى درجاات النشوة هو اكيد انهاا فتنة ولحسن حظه انهاا  من نصيبه
يوسف : هننزل مصر كمان اسبوعين 
حور بعيون متسعة من الصدمة  : اسبوعين 
يوسف : هههههه هو انتي دمااغك راحت لفين بس اناا كان قصدي انناا هنقضي مع الولاد في امااكن في الجزيرة عاوزة اعرفك بيهاا هتعجبك وتعجب الاولاد
حور بحرج: اوكي
يوسف بحب : مبروك عليكي ي حبيبتي بقيتي عمة
حور بفرحة: هي ليلة ولدت 
يوسف : ااه وجاابت بنوتة قمر اوي بيقولو شبههاا
حور : طب اناا عايزة اشوفهاا
يوسف: مش ممكن الا بعد اسبوعين لانهم هينزلوو بعد اسبوع ونحن هنقعد هناا لساا 
حور : كلهم هيجوو ابيه عمر ومراته وماماا و
يوسف من تحت اسنانه: وجااسر ومراته 
حور بفرحة : بحبك بحبك ي احلى جو في دنياا دي كلهاا 
يوسف: حضرتك بتثبتيني كده
حور بدلع : ااه عندك ماانع
يوسف : ابدا ثبتيني براحتك 
...........
سيلين ببكاء : صدقني اناا بحبك ي سليم ومعتبرتكش اخوياا ابداا اناا بحبك كحبيبي 
سليم بغضب : اناا مليش في الهبل ده اناا مبحبكيش لاني بعتبرك اختي الصغيرة وبس وبعمري مفكرتش افكرك فيكي عكس كده 
باااااك
افااق على صوت السكرتيرة وهي تدخل له
السكرتيره : في واحدة اسمهاا سيلين براا عايزة تقابلك ي بيه
سليم " لا دي دخليهاا فوراا متخلهااش تتسنى بعد كده
السكرتيره : حاصر سليم بيه
دخلت سليلين لعنده بحرج 
سليم وهو يذهب لهاا ويمسك يدهاا واجلسهاا على لكرسي وجلس امامهااا وهو ينظر لهاا بابتساامة
سليم : مالك ي سيلين في ااي ده اناا ذي جوزك يعنى
سيلين : اناا اناا كنت عاوزة اطلب منك طلب
سليم : اتفضلي 
سيلين :عايزة اشتغل 
سليم: جيتي للعنوان الصح كنت لساا بدور لي على مديرة لمكتبي 
سيلين : اناا اول مرة اسمع بالوظيفة دي 
سليم : ااه لاني لساا مخترعهااا
سيلين بضحك: هههه ظريف ااوي
سليم : اكتر مماا تتخيلي 
موافقة على الشغل ولا
سيلين : اكيد موافقة
وفي نفسهاا لو اطول هشتغل اي شغل المهم اني اكون جنبك واشوفك علطول 
سليم في نفسه : هعوضك وهحبك انتي تستااهلي كل حاجة حلوة في الدنياا دي ومش هخليكي تبعدي عني تااني 
سليم : يبقى نقول مبروووك 
سلين بابتساامة ساحرة : مبروووك
................
ريم باستغراب : انتي اكيده انه قصده على جاسر جوزي مش حد تااني
ليلة : ااه والله ده عمر قالهاالي بعضمة لساانه 
ريم : تفتكري ااي سبب الحب المفاجااة ال ظهر عند ابيه يوسف لابيه عمر وجااسر
ليلة: مش محتاجة ذكى ي حبيبتي من ال يقدر يهز كياان يوسف الحديدي 
ريم : حور يبقى هي اقنتعته بشكل ماا انه جاسر واناا ننزل معاكو مصر مش قليلة والله دي يتخااف منهااا
....................
يوسف : عيدي كده 
حور بغيظ من تصرفاته 
اللمس ممنوع احضان ممنوع وبوس ممنوع وهخلي بيني بينهم مساافة 
يوسف : برافو عليكي ي حبيبتي حافظ بس طبقي لماا نوصل 
سيف : متخفش ي باابا محدش فيهم هيقرب من مامي 
عز : احنا هنقفلوهم 
يوسف : حبايبي انتواا الله يخلكو لياا عاوزكو كده علطول
حور : بطل تزرع في الاولاد عقدك
يوسف : احترمي نفسك احسنلك والا هنلف بالطيارة دي وهنرجع ومش هخليكي تلمحيهم طول عمرك
ظالم وبتعملهااا اديني سكتت 
شطورة ي قلبي عايزك  كده علطول 
.................
حمد لله على السلامة ي حبيبتي 
الله يسلمك ي ماماا
سليم : هو هراكل ده نااوي يرفع الحظر عنك امتى
حور : شكله مش هيرفعواا ابداا
يوسف  : سمسومتي اخباارك ااي مع سيلين 
سليم : ذي الفل  واخر روااق
يوسف : ابقى حااسب على كلامك لو مش عايزني اطلقهاا منك ذي ماا جوزتهاالك
سليم : اناا شاايف حد بينده علياا 
وفر هرباا منه فيبدو انه جااد في كلامه وهو لا ينوي ان يخسر زوجته بعد ان اصبحت الامور بينهم جميلة
ضحك الجميع عليه 
نور بحب: حبيبتي اهاا اختارتي اسم للبنوتة ولا لسااا 
حور بسعاادة : اه طبعاا ااي رايك ب شهد
سمية : اسم جميل ااي رايكو
عمر : طالماا حور حبيبة قلبي اختاراه يبقى هنسميهاا شهد
يوسف : جااك وجع في قلبك ي بعيد 
عمر : هو في حد سااالك اناا بتكلم مع اختي
جاسر : خلاص ي عمر خليكي انت العااقل
يوسف بغضب  : شاايفني مجنون يعنى وعمال اشد في شعري
عمر : استغفر الله العظيم مين ال يتجراا ويقول كده عن يوسف الحديدي ده حتى يبقى عيبه في حقه 
يوسف : كويس اووي انك عاارف مين هو يوسف الحديدي 
ومش هضطر اشرحلك بيعمل ااي لماا يتعصب
استمر الشجاار بينهم ودخل ايضا زين يسااند صاحبه في هذاا الشجار وفكان كل من حسام و الفتيات ينظرواا لهم كانهم باربعة روووس الا تلك التى تنظر لهذا وذااك  وفي النهااية انفجرت في بكااء حاااد لماا يصرون على افسااد بهجتهاا اتجه يوسف عندهاا بقلق يحاول ارضاءهاا
يوسف : مالك ي قلبي
وتدخل كل من سليم وجاسر وعمر يسالونهاا مابهااا
حور ببكاااء  : انت وعدتني انك هتتصالح معااهم بس شكلوك بتحبواا الخنااق اكتر مني اااههه
عمر : ابداا ي حبيبتي ده احناا كنا بنتكلم مع بعض بس
جاسر : اااه والله ده كلام رجالة مع بعض مش خنااقة
سليم : امسحي دموعك ي روحي في ست كبيرة واعية ذيك تعيط متل الاطفال مينفعش كده 
يوسف : سليم معااه حق بطلي عيااط عشان الولاد واقفين
حور وهي تمسح دموعهاا بطفولية 
وعد مش هتتخاانقو قدامي تااني
الكل : وعد 
انبهر الجميع من مقدرتهااا على جعلهم اربعتهم يسمعون كلامهاا هي حقاا باارعة 
يوسف في مكتبه معهم هماا الاربعة 
اسمع منك ليه مش عايز ال حصل يتكرر قدامها نحن قدامها صااحب بيحبواا بعض ااوي 
عمر : ولوحدناا هنرجع اعدااء 
جاسر : هو انت في معركة ٦ اكتوبر نحن لازم نلاقي حل جزري لمشكلتنااا مع بعض كلناا نحن الخمسة
يوسف : شوفو مين بيتكلم واحد متخاانق مع مرااته جااي يلاقيلنا حل جزري لمشكلتناتا
جاسر :: وانت عرفت ازااي اني متخااق معهااا
عمر : وااضح اوي ي اذكى اخواتك هي مش طايقالك كلمة وانت مش جااري وراهاا متل العاادة فطبيعي حد يشك انه في مشكلة حاصلة بينكم
زين بخبث : وال يلاقيلك حل لمشكلتك
جاسر : يطلب ال عاايزه
يوسف : هو انت هتسااعده ي زين 
زين : دي خدمة فيهاا مقابل مش لله فالله كده
جاسر : عايز اااي
زين :حااجة صغننة ااوي
   •تابع الفصل التالي "رواية حورية الحديدي" اضغط على اسم الرواية


google-playkhamsatmostaqltradent